Ziva schreef:Ik heb voor de zekerheid een internationaal rijbewijs bij de ANWB gehaald (kost 16.50)
Hebben wij niet gedaan, het is alleen maar een "papiertje" zonder waarde, we hebben nog geen problemen gehad met ons NL rijbewijs hier! Het is zelfs geldig als ID voor drank ik de kroeg!
Om 6 uur ging de wekker waarna ik direct me spullen pakte, broodje voor onderweg en hup de weg op! Om 10 uur was ik in Amsterdam (zat in twee files...). Daar nog even geshopt en wat gegeten bij VanDam. Vervolgens ben ik om 13:00 uur richting het consulaat gelopen. Er stond helemaal niemand (ja duh, afspraak was om 14:00 uur). Ik heb op dat knopje gedrukt en er werd me gevraagd wat ik kwam doen. "I got an appointment sir at 2 pm". De stem aan de andere kant volgde, "Come back at 2 pm, you're too early"... Het was een beetje een chagrijnige stem, dus daarna maar de kou ingelopen en maar een beetje rondgehangen. Om 13.45 ging ik er dan weer heen en ja hoor, er stond een lange rij... Ik sluit me bij de achterste mevrouw aan, maar daar ik mijn mobiel en alle andere elektrische apparaten als mijn iPad en laptop in de auto had gelaten mocht ik langs iedereen gaan. (Iedereen was zo stom hun mobiel mee te nemen en dat moest gecheckt worden). Geluk bij een ongeluk!! Er zaten twee andere mensen in de oververhitte kamer (de verwarming stond torenhoog!!). Deze twee waren een getrouwd stel en gingen voor een K-1 visa volgens mij. Dat verliep allemaal vrij vlot en daarna was ik aan de beurt. Spannend!! De man achter loket 1 vroeg me mijn vingerafdrukken, paspoort, envelop met 7 euro frankering, en last but not least, ik moest gaan dokken. Ik mocht gaan zitten en moest wachten tot de consul me om zou gaan roepen. De kamer werd voller en er zaten drie heel vervelende kinderen. De beveiliging had de ouders al een paar keer gewezen dat hun kinderen niet moeten rennen en schreeuwen. Volgens mij schaamden die mensen zich kapot!
Enfin, toen werd ik dus geroepen. Het was inmiddels al kwart over 2, dus niet verkeerd qua tijd. De consul was een vriendelijke jonge man en vroeg me denk ik de standaard vragen als of ik ooit veroordeeld ben geweest, studieachtergrond, en toen kwam de vraag waar ik me eigenlijk het meest om druk maakte. "You've made a lot of money for a 21 year old". Ik legde hem uit wat ik doe (alhoewel dat net zoiets is als uitleggen dat ik kan vliegen). De consul fronste z'n wenkbrauwen een paar keer en toen vroeg hij wat mijn ouders doen. Mijn vader werkt bij een bank en van hem heb ik ook geleerd hoe te beleggen, etc. en dat was voldoende voor de consul om te weten dat het goed zat. Hij vroeg me nog waar ik me wilde vestigen en waar ik zou verblijven. Ik ben toen heel eerlijk geweest en vertelde hem dat ik via Internet een roommate heb gevonden. Dat was allemaal prima in orde. Vervolgens moest ik zweren dat ik alles naar waarheid had gezegd waarna hij zei, "You can expect your passport back within 3 to 5 business days".
Jongens, IK GA 25 MAART AL NAAR DE VS!!!! Ik dacht eerst aan 9 april, maar ik ga de 25e. Heb het ticket net geboekt en ooo wat heb ik er toch een zin in. Ik kan niet wachten. Ik ben echt helemaal in extase!!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Het viel zeker mee. Ik heb me werkelijk druk gemaakt om niets . Ja, ik ben toevallig nu bezig met een blog aan het opzetten. Ik zal deze graag delen zodra die klaar is!
In de envelop zit niets meer dan de hele papierwinkel die je tijdens het hele proces hebt ingediend. Vandaar dat je waarschijnlijk overal een kopie van moest indienen, zodat ze je dit mee konden geven in de envelop.
Toen ik zat te wachten op mijn beurt bij Immigration zag ik de officer mijn envelop open maken, er heel wat papieren uithalen, er eens nonchalant doorheen bladeren, en daarna riep hij me naar het loket. Daar zag ik dat (het meeste) van de papieren gewoon kopietjes waren van de door ons ingediende formulieren.
Er zullen misschien nog wel wat andere dingen bij hebben gezeten, maar daar kom je verder niet achter.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Ja die grote envelop was voor mij ook 1 groot raadsel haha. Ik had ook gehoopt een glimp op te vangen van de inhoud maar helaas, bij mij ging alles achter (voor mij) gesloten deuren.
Maar Ridley: WAT GEWELDIG JOH!!!! Ik weet precies hoe blij je je voelt! Super gefeliciteerd!!!!
Hopelijk heb je morgen al je paspoort terug en heel veel succes in de States
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.