Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren......en dan?? Heimwee??

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Voor Laska, blij dat je veilig terug bent !
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Krijg mijn "quote" haakjes niet tussen de tekst...maar toch bij deze,

Kastelke ,

San, heb je via je werk niet de mogelijkheid om een (tijdelijke) transfer aan te vragen naar een vestiging in de States?
Zelfs al zit je dan in New Jersey, een binnenlandse vlucht zal mogelijk makkelijker te nemen zijn/minder duur zijn, dan vanuit België te vliegen.
En ondertussen kan je toch nog wat beter wennen aan het land op zich (alhoewel NJ geen Florida is!)

P.S.: waar ergens in NJ heb je toen gezeten, 't is dat wij mogelijk naar daar trekken dit jaar...

Hi Kastelke!

Jouw idee is inderdaad niet slecht maar ik ben eigenlijk op zoek naar iets anders omdat ik mijn draai niet meer zo vind bij mijn huidige job.

Waar ik toen in NJ zat...het was een maand op hotel (Holiday Inn) in Saddle Brook. Een toren vormig hotel ,toen in the middle of nowhere maar dat kan ondertussen wel verandert zijn!
Elke dag pendelden we met een busje naar het Westfield Shoppingtown (Garden State Plaza) en soms moesten we ook support geven aan een filiaal in New York zelf ,dan namen we het openbaar vervoer(!!!).
Van New Jersey heb ik eigenlijk weinig gezien omdat we zelf geen vervoer hadden en ook omdat we onregelmatige uren werkten.
Wel gingen we elke ochtend in zo'n typisch truckers bar "Gus' Grill) ons 7 tassen koffie drinken :shock: . Een oud koppel en dochter baatten de zaak uit en het was alsof je als figurant in een Amerikaanse film (à la Tarantino) zat,hahaha.

Waar ben jij van plan te verhuizen?

Groetjes,San
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
Dutchinflorida
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Emigreren......en dan?? Heimwee??

Bericht door Dutchinflorida »

hoi Rebecca.

Mijn vrouw Esther en ik zijn Maart 2005 naar Florida geemigreert.
Hiermee hebben we beide onze ouders en families achter gelaten.
De ouders van Esther hebben ook emigratie plannen en bij de laatste DV-lottery zaten ze er NET niet bij :cry: Maar ze blijven proberen en we hopen dat ze dit jaar meer geluk hebben.
Tot die tijd moeten we het doen met de webcam, email en msn messenger.
Ook zijn ze ook al een keer op vakantie geweest bij ons wat echt geweldig was, maar om ze dan toch weer op het vliegtuig te moeten zetten deed echt pijn.
Mijn moeder en stiefvader zijn ook in Nederland achter gebleven, allen tot nu toe hebben zij nog geen emigratie plannen, ook voor hun geldt dat msn en zo veel goedmaakt maar toch is het soms best moeilijk.
We zullen dan ook proberen om jaarlijks naar NL op vakantie te gaan om ze zo toch nog te kunnen zien zo nu en dan.
Toch kan ik dit gemis geen heimwee noemen :?
We missen onze ouders, familie en vrienden heel erg, maar heimwee is het niet, ik wil hier echt voor geen goud meer weg want Florida voelt gewoon als home.
Florida still feels like home
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

KLinkt leuk om te horen dat jullie het daar in ieder geval wel zo naar jullie zin hebben dat jullie niet meer weg willen. :D

Ik heb inmiddels al veel reacties gezien dat de familie achter laten niet leuk is, maar dat het toch ook geen heimwee gevoel achter laat. Das erg goed om te weten :wink:
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Dutchinflorida
Leuk om te lezen dat Florida als "home" aanvoelt! Het is tenslotte nog niet zo lang dat jullie daar wonen dus dat is een goed teken! :D
Waar in Florida hebben Esther en jij je plek gevonden?

Ik wens jullie alvast heel veel geluk,ook de ouders met de loterij en geniet met volle teugen,

groetjes,San
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Hey San, ben nu een beetje aan het bijlezen.. En ik ben ook heel benieuwd naar de ontwikkelingen in jouw situatie en welke beslissingen je straks op lange termijn zal moeten maken.. Lijkt me geen makkelijke situatie ...

Groetjes San ; ))
Sandy
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Sandy
Hey San, ben nu een beetje aan het bijlezen.. En ik ben ook heel benieuwd naar de ontwikkelingen in jouw situatie en welke beslissingen je straks op lange termijn zal moeten maken.. Lijkt me geen makkelijke situatie ...

Hoi Sandy!
Neen, een makkelijke situatie is het zeker niet! Mijn humeur gaat op het moment ook van super goed gezind naar serieus balen maar ik weet dat ik erdoor moet...gelukkig heb ik goede vooruit zichten wat een nieuwe job betreft en kan ik me daar een beetje op concentreren :wink:
Het ergste vind ik dat we nu niet weten wanneer we elkaar terug gaan zien. Ik probeer voorlopig best weg te blijven (uit de USA) aangezien ik de laatste keer problemen aan de "costums" gehad heb. Mijn vriend moet nu even sparen voor een ticket. Hij heeft net een huis gekocht ...
Voorlopig is het dus gewoon MessengerYahoo,mailtjes, en telefoontjes.
Een zeeeer lange afstandsrelatie dus
:lol:
Veel relaties houden het op die manier niet lang vol, heb ik al begrepen. Ik denk dat dat vooral is omdat je een soort dubbel leven leidt. Naar mijn gevoel toch. Je zit met je gedachten in 2 werelden en bij elk moet je er het beste uithalen.
Toch hoop ik dat ik al deze schatrijke informatie op dit forum echt wel ga nodig hebben :wink:
Groetjes San ; ))
Groe(n)tjes,San

By the way...mooie avatar! Uw benen??? ;)
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

zaandra schreef:By the way...mooie avatar! Uw benen??? ;)
Nee, de mijne, maar ik heb Sandy toestemming gegeven om het fotootje te gebruiken :D

OK, dan ook even serieus. Mijn vrouw en ik begonnen ook met een langeafstandsrelatie. Daarbij hebben we toen al snel de conclusie getrokken dat als we samen verder wilden, minimaal één van ons (maar liefst allebei) de bereidheid en de mogelijkheid moest hebben om te emigreren. Als die bereidheid er niet is, kun je er maar beter gelijk een punt achter zetten, vonden wij.
Life is good in the Tarheel State.
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Marcel:
Nee, de mijne, maar ik heb Sandy toestemming gegeven om het fotootje te gebruiken Very Happy
Zijdezacht met scheren of laten epileren? :lol:

Tot zover zijn we er al uitgeraakt, dat ik naar daar zou verhuizen. Hij ziet het minder zitten om naar België te emigreren. Het is vooral financieel dat het zwaar gaat zijn omdat hij in de sociale sector werkt -niet meteen de best betaalde sector- en ik niet hooggeschoold ben,dus moeilijk aan een baan ga geraken. Nu ben ik wel iemand die van aanpakken weet maar toch ben ik nuchter genoeg om te weten dat je in Amerika veel meer uit je eigen zak moet betalen dan hier(België) en dus ook meer moet verdienen.
Hij is nu aan het bijklussen en ik ben ook aan het sparen. De bedoeling is toch om op een dag samen te kunnen zijn... Het zou jammer zijn moest het alleen daarom zijn dat de relatie mis zou lopen.
:cry:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

zaandra schreef:Waar ben jij van plan te verhuizen?
Wij hebben nog altijd geen knoop doorgehakt, maar het zal ergens zijn in Hunterdon, Mercer, Somerset, of Bucks County in Pennsylvania.
Princeton heeft onze voorkeur, en de streek rond New Hope (PA), voorlopig althans. We zullen wel knopen doorhakken eenmaal we ginder op huizenjacht geweest zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dutchinflorida
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Dutchinflorida »

zaandra schreef:Dutchinflorida
Leuk om te lezen dat Florida als "home" aanvoelt! Het is tenslotte nog niet zo lang dat jullie daar wonen dus dat is een goed teken! :D
Waar in Florida hebben Esther en jij je plek gevonden?

Ik wens jullie alvast heel veel geluk,ook de ouders met de loterij en geniet met volle teugen,

groetjes,San
Wij hebben ons plekje gevonden in de "Bay Area" rond Tampa Bay. In Spring Hill om precies te zijn wat ongeveer 1 uur ten Noorden van Tampa vlak aan de kust van de Golf van Mexico ligt in Hernando County.
Het voelde hier al als home aan voordat we uberhaupt aangekomen waren afgelopen Maart, dit omdat we in 2002 ook al een half jaar hier gewoond hebben maar toen wegens gebrek aan geldige papieren weer terug moesten.
Ikzelf was al sinds onze eerste vakantie hier in 2000 al in Love met deze omgeving :)
Florida still feels like home
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

zaandra schreef: By the way...mooie avatar! Uw benen??? ;)
De moeilijkheid in zo’n lange afstands relatie (lijkt mij), is dat het zo moeilijk is om iets op te bouwen. Vooral als je hebt besloten dat je met elkaar verder wilt. Het lijkt me persoonlijk zo enorm afzien…

P.s. Nee, dat zijn niet mijn benen – hoewel ik het wel een heel leuk modelletje vind : ))
Sandy
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

PS. Zaandra, San, ik neem aan dat je Sandra heet? : ))

Kort jouw vriend jouw naam ook af naar Sandy? Dat wordt daar vaak als afkorting gebruikt voor Sandra heb ik gemerkt.
Hier in Nederland noemt vrijwel iedereen mij San en de Amerikaantjes weten niet beter dan Sandy, terwijl ik me zo nooit heb genoemd en me gewoon met Sandra had voorgesteld. Ik vond het wel lief klinken eigenlijk.
Sandy
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

:offtopic: Sandy:
PS. Zaandra, San, ik neem aan dat je Sandra heet? : ))
Ja mijn echte naam is Sandra :wink: . Mijn vriend noemt mij gewoon Sandra (buiten een aantal koosnaampjes,hihi) maar sommige Amerikanen denken dat het "sOndra" is want die naam komt daar wel vaker voor blijkbaar. Natuurlijk klinkt "Sandra" meer als "sEndWa" maar dat neem ik er graag bij :lol:
Zaandra, zo noemen mijn vrienden mij omdat mijn mama een licht accent heeft(Italiaans) en ze dus eerder "zaaaaandra" zegt. (Ruim overdreven maar toch grappig)

Om terug te komen op die lange afstand tussen mijn vriend en mij; het is inderdaad moeilijk om iets op te bouwen en dan mag ik nog van geluk spreken dat ik er 2x voor 3 maanden naar toe ben kunnen gaan wat toch al beter is dan 2 weken ofzo. Moesten we dichter bij elkaar gewoond hebben, dan had ik er al zeker mee samengewoond...dat is tenslotte toch de beste manier om elkaar echt goed te leren kennen. Hoe dan ook, we proberen het er beste van te maken, hoe het uitdraait ... I wish I knew
:roll:
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Dutchinflorida:
Wij hebben ons plekje gevonden in de "Bay Area" rond Tampa Bay. In Spring Hill om precies te zijn wat ongeveer 1 uur ten Noorden van Tampa vlak aan de kust van de Golf van Mexico ligt in Hernando County.
Mijn vriend woont in Apollo Beach. Dat ligt onder Tampa, het is Hillsborough county. Waar jullie je stekje gevonden hebben is inderdaad een leuke buurt en waarschijnlijk zal je in de loop van tijd nog veel leuke plekken ontdekken!
Laatst toen ik daar was, zijn we met de boot de Bay afgevaren en zijn we gaan pic nic' en op een eiland dicht aan de Bay (naam ontgaat me even).

Groetjes,San
DenJ
Amerika-newbie

geen heimwee totdat er is mis gaat

Bericht door DenJ »

Amerika is een fantastisch land, maar als er iets misgaat sta je er wel alleen voor, en dan zou je familie wel handig zijn.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Wat ik heb gedaan voor ik hierheen verhuisde is alvast via internet contacten gelegd met mensen. Lid geworden van fora waar mensen zitten die ook in Houston/Spring wonen enzo. Aangezien ik de afgelopen tijd regelmatig mijn vriend in Houston opzocht, nam ik ook de tijd om mensen van die fora persoonlijk te leren kennen op meetings. Op die manier ben ik vertrouwd geraakt met een aantal mensen hier en was het niet meer zo vreemd om ineens hier te gaan wonen. Voordeel is dat ik nu mijn eigen vriendengroepje heb en daarin niet zo afhankelijk ben van mijn partner. Misschien een idee voor anderen die met dit soort problemen en vragen worstelen?
En natuurlijk mis ik mijn familie nu ik hier ben, maar we hebben een speciaal telefoonabonnement waarmee we voor $20 per maand onbeperkt naar o.a. Nederland kunnen bellen. Dat is me toch fijn!
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

houstonwehaveaproblem
En natuurlijk mis ik mijn familie nu ik hier ben, maar we hebben een speciaal telefoonabonnement waarmee we voor $20 per maand onbeperkt naar o.a. Nederland kunnen bellen. Dat is me toch fijn!
Klinkt interessant! Om welk abonnement gaat het? En bij welke maatschappij?

By the way, 'n goed idee om op verschillende fora met "insiders" in kontakt te komen! Heb ik ook gedaan en het is inderdaad wel leuk als je zèlf ook mensen leert kennen. Succes nog in Houston!

Groetjes, Sandra
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

zaandra schreef: Klinkt interessant! Om welk abonnement gaat het? En bij welke maatschappij?

Groetjes, Sandra
Hoi Sandra,

Wij hebben telefoon via Lingo. Hierbij de link. Het werkt gewoon via de telefoon en tot nu toe hebben we bijna nooit problemen met de verbinding gehad. Hooguit dat de verbinding eens een keer wegvalt, maar dan bel je gewoon opnieuw. Er zijn immers geen inbelkosten. Ik vind het super en hoef me in elk geval niet druk te maken hoe vaak en hoe lang ik naar Nederland bel. Enneh...geen aandelen hoor! :wink:
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Volgens die site is unlimited naar West Europa $49.95/maand da's toch vrij prijzig!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer