Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV2012: Inge67

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: DV2012: Inge67

Bericht door nieuwenoord »

Ik bedoelde ook eigenlijk te zeggen dat emigratie naast het loslaten van familie en vrienden ook nog een hele onzekerheid kan geven wat betreft het vinden van werk en dus het levensonderhoud. Zeker met drie kinderen geen kleinigheidje.

Wij zijn vertrokken met de zekerheid van het behoud van uitkering plus inkomsten uit vermogen uit Nederland, een gegarandeerde ziektekostenverzekering vanwege de arbeidsongeschiktheid van Albert en zonder de noodzaak om een baan te vinden. Bovendien zitten we op 2,5 uur vliegen van Nederland en staat de kalender hier al vol met bezoekjes van allerlei vrienden en familie.

Amerika is ver weg, er is een enorme werkloosheid (net als hier in Spanje trouwens) en de kosten voor studeren zijn enorm, zoals al eerder aan de orde is gekomen. Ik ben heel eerlijk: ik zou het ook niet aandurven, net als Eelco. Ik struikel nu al bijna dagelijks over de ellende van alles opzeggen in Nederland en de instanties waar je tegen muren op loopt, om nog maar te spreken van de omslachtige manier waarop hier in Spanje dingen geregeld moeten worden. Je moet er wel heel veel zin in hebben om daar allemaal tegen te kunnen. Wij hebben alle tijd van de wereld, een halve dag wachten op het gemeentehuis hier is vervelend, maar ach, we hoeven die dag toch niks meer. Maar dat is niet voor iedereen zo ....
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Laten we niet in elkaars leven gaan woelen en vragen stellen waarvoor het misschien niet het moment is of die te diep gaan. Als we dat gaan doen is het einde zoek en trap je mensen wellicht op hun tenen.

Het kan toch gewoon zijn dat Inge uit enthousiasme zichzelf inschreef en vroeg aan Eelco; Jij ook? en dat hij zoiets heeft gezegd als; Ga je gang maar.
Ik kan me dat goed voorstellen omdat het bij ons ook een beetje zo gaat. Mijn vriend laat vaak niet het achterste van zijn tong zien. Soms laat hij merken graag naar Amerika te willen, maar een andere keer probeer ik het gesprek met hem aan te gaan en dan reageert hij nauwelijks. En zelf ervaar ik ook genoeg twijfels, dat heb ik al opgeschreven in het andere topic. Dus laten we helemaal niet komen met 'verwijten' als; Als jij je GC niet gebruikt had je je beter niet in kunnen schrijven want je ontneemt een ander zijn kans. Ten eerste klopt het niet (niet helemaal, gezien de extra selectie) en een mens kan veranderen van mening, net zoals mij overkomen is. Er kan van alles gebeuren dat je niet ingecalculeerd heb, het proces kan toch zwaarder blijken dan verwacht, financieel zit het net niet lekker, er gebeurt iets met familie, er kan een crisis komen waardoor de hele markt instort en er nauwelijks nog banen zijn (oeps, dat ís gebeurd)......er kan van alles zijn.
Sten

Bericht door Sten »

RiverCola schreef:Laten we niet in elkaars leven gaan woelen en vragen stellen waarvoor het misschien niet het moment is of die te diep gaan. Als we dat gaan doen is het einde zoek en trap je mensen wellicht op hun tenen.

Het kan toch gewoon zijn dat Inge uit enthousiasme zichzelf inschreef en vroeg aan Eelco; Jij ook? en dat hij zoiets heeft gezegd als; Ga je gang maar.
Ik kan me dat goed voorstellen omdat het bij ons ook een beetje zo gaat. Mijn vriend laat vaak niet het achterste van zijn tong zien. Soms laat hij merken graag naar Amerika te willen, maar een andere keer probeer ik het gesprek met hem aan te gaan en dan reageert hij nauwelijks. En zelf ervaar ik ook genoeg twijfels, dat heb ik al opgeschreven in het andere topic. Dus laten we helemaal niet komen met 'verwijten' als; Als jij je GC niet gebruikt had je je beter niet in kunnen schrijven want je ontneemt een ander zijn kans. Ten eerste klopt het niet (niet helemaal, gezien de extra selectie) en een mens kan veranderen van mening, net zoals mij overkomen is. Er kan van alles gebeuren dat je niet ingecalculeerd heb, het proces kan toch zwaarder blijken dan verwacht, financieel zit het net niet lekker, er gebeurt iets met familie, er kan een crisis komen waardoor de hele markt instort en er nauwelijks nog banen zijn (oeps, dat ís gebeurd)......er kan van alles zijn.
Inge kaart het toch zelf aan? We mogen toch een reactie geven?
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Een reactie geven is prima maar zonder te veel te veroordelen, dat bedoel ik.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Deze reacties komen denk ik ook omdat wij op dit moment zelf heel teleurgesteld zijn en dus extra teleurgesteld zijn als iemand hem wel heeft gewonnen maar hem zoals het zich
nu laat uitzien niet gaat verzilveren.
Oftewel voor ons als reaguurders is het ook even alles verwerken en weer met beide benen op de aarde terug landen.
Ik wilde ook nl zoiets gaan posten als deze posters maar hield me in aangezien het ten 1e nog allemaal goed kan komen en ten 2e de GC is niet weg en ten 3e wij kunnen nu niet binnen 1 dag alles beoordelen wat er zich in dit gezin nu afspeelt of afgespeeld heeft.
En naarmate ik meer reacties las ik blij ben dat ik dus niet op die manier heb gereageerd.
Dit komt denk ik vooral ook omdat ik wel zoooo graag wilde gaan en ze er hier thuis wel allemaal achter staan en ik toch nog heel af en toe twijfel als ik mijn zoontje van bijna 3 hier zo leuk zie spelen met buurtkinderen, hij kent ze allemaal bij naam en komen hem al ophalen om buiten te spelen. Of over de heathcare/studiekosten/crime denk.
Sten

Bericht door Sten »

RiverCola schreef:Een reactie geven is prima maar zonder te veel te veroordelen, dat bedoel ik.
OK... ja, het verschil tussen je mening geven en toch een oordeel laten ontsnappen, is soms lastig. :?

Echter ben ik geen voorstander van mensen die te allen tijden principieel 'onpartijdig' blijven en alles met een neutrale blik beschouwen. Van zulke mensen word ik een beetje moe (en kriebelig) en ik vind het niet realistisch. Maar die vlieger gaat in dit geval niet op, omdat het hier niet gaat om een conflict.

Toen ik wilde gaan meedoen met de loterij heb ik Jeroen gevraagd en hij zei: "Doe maar!" Hij geloofde er niet zo in dat een van ons tweeën zou winnen. Maar haha, dus wel, en juist hij. Ook toen hij de brief met zijn nummer zag, dacht hij nog steeds dat dit 'hoge' nummer (25000+) mogelijk de streep niet zou halen. Dus wel. Gelukkig staan onze neuzen vrijwel altijd (en zeker in alle belangrijke zaken) spontaan dezelfde kant op, en dat is een zegen. Een zegen die je ten deel valt, dat moet ik erbij zeggen. Ik ben er erg dankbaar voor.
Laatst gewijzigd door Sten op 16 jul 2011, 10:52, 2 keer totaal gewijzigd.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Een mooie reactie Kaap Koraal. Inderdaad eerst goed nadenken voordat je iets op schrijft. Wij weten inderdaad niet wat zich binnen dat gezin nu afspeelt en het is wel heel hard als de vork net iets anders in de steel blijkt te zitten dan de aanname waarop je je reactie baseerde.

Ik vind het vervelend voor je dat je niet weer gewonnen hebt en begrijp tegelijkertijd heel goed de twijfels die je tóch hebt. Die heb ik ook namelijk.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Sten schreef:
RiverCola schreef:Een reactie geven is prima maar zonder te veel te veroordelen, dat bedoel ik.
OK... ja, het verschil tussen je mening geven en toch een oordeel laten ontsnappen, is soms lastig. :?

Echter ben ik geen voorstander van mensen die te allen tijden principieel 'onpartijdig' blijven en alles met een neutrale blik beschouwen.
Als je op alles kritisch gaat reageren dan kun je mensen gewoon pijn doen. Als ik Nieuwenoord's reactie lees en ik zie; 'behoud van uitkering' en 'inkomsten uit eigen vermogen' dan heb ik daar ook allerlei gedachten bij. Maar ik ken Nieuwenoord's situatie niet, ik weet niet hoe hun leven eruit ziet. En dus veroordeel ik het niet tenzij ik het zeker weet en twijfel ik daar dus ook niet in het openbaar over.

(en nu heb ik dat dus tóch gedaan door het als voorbeeld te gebruiken. Sorry Monique!)
Sten

Bericht door Sten »

RiverCola schreef:en begrijp tegelijkertijd heel goed de twijfels die je tóch hebt. Die heb ik ook namelijk.
Zeg het maar, mogen (of: moeten) wij je twijfels aanwakkeren of wil je graag bevestigd worden dat je toch écht in Nederland moet blijven‽ :) Of wil je er helemaal niets meer over horen?
kaap koraal
Amerikakenner

We (ik) zijn nu allemaal zo gefocust/hooked op die GCL dat ik soms druk op "nieuwe berichten" en dan bv zie " Ik ga op vakantie naar de VS " dat ik denk,
lekker belangrijk allemaal laat me met rust en geef me meer GCL info/topics/winnaars. :lol:
Sten

Bericht door Sten »

RiverCola schreef:Als ik Nieuwenoord's reactie lees en ik zie; 'behoud van uitkering' en 'inkomsten uit eigen vermogen' dan heb ik daar ook allerlei gedachten bij.

(en nu heb ik dat dus tóch gedaan door het als voorbeeld te gebruiken. Sorry Monique!)
Tja, nou ja... het blijft begrijpelijk dat mensen reageren op bepaalde zaken... ik krijg nu het gevoel dat je erg moet oppassen en alles op een goudschaaltje moet gaan wegen, wat je zegt... En... dat is ook zo! :lol: Dus: je hebt gelijk.
kaap koraal
Amerikakenner

Sten schreef:
Tja, nou ja... het blijft begrijpelijk dat mensen reageren op bepaalde zaken... ik krijg nu het gevoel dat je erg moet oppassen en alles op een goudschaaltje moet gaan wegen, wat je zegt... En... dat is ook zo! :lol: Dus: je hebt gelijk.
Je moet idd altijd oppassen met wat je zegt (goudschaaltje vind ik wat overdreven) maar ik vind gewoon dat we (ik) nu in zo'n state of mind/teleurgesteld/down and out zijn dat we wel even dat goudschaaltje nodig hebben of pas gaan reageren als we normaal kunnen denken en niet in GCLs denken.
Sten

Bericht door Sten »

kaap koraal schreef: (goudschaaltje vind ik wat overdreven)
Het goud is inderdaad zeer veel waard tegenwoordig. :lol:
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Sten schreef:
RiverCola schreef:en begrijp tegelijkertijd heel goed de twijfels die je tóch hebt. Die heb ik ook namelijk.
Zeg het maar, mogen (of: moeten) wij je twijfels aanwakkeren of wil je graag bevestigd worden dat je toch écht in Nederland moet blijven‽ :) Of wil je er helemaal niets meer over horen?
Uhm.....misschien had ik dus tóch niet mijn eigen twijfels op het forum moeten zetten om dit soort vreemde links te voorkomen? Daar is dat goudschaaltje dus weer.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Gefeliciteerd Inge! Ik hoop dat jullie er samen uitkomen.

Marjon
Sten

Bericht door Sten »

RiverCola schreef:
Uhm.....misschien had ik dus tóch niet mijn eigen twijfels op het forum moeten zetten om dit soort vreemde links te voorkomen? Daar is dat goudschaaltje dus weer.
Ja, en dan moet je er zeker niet zelf uitvoerig op door blijven spinnen; of je wel dan niet wilt vertrekken. :P Maar ik zal je niet meer aanmoedigen of bevestigen hoor, ik durf niet meer. :roll:
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Inge gefeliciteerd, ik wens je veel succes met het maken van al die keuzes
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Ik begrijp alle reacties hier. En ik weiger ook om me schuldig te voelen over het feit dat ik überhaupt heb meegedaan met de GCL. Ik wil het namelijk wel heel graag. Nog steeds. Mét Eelco en mijn 3 kinderen.

En we hebben het er voordien al over gehad. Al was het maar in de zin van 'stel dat' Eelco dacht waarschijnlijk dat het toch niks zou worden en laat zijn gekke vriendin met al haar crazy plannen gewoon haar gang gaan.

Ik heb ook helemaal niet gezegd dat we er niet mee doorgaan. Komt tijd komt raad. Eelco heeft er waarschijnlijk nog niet echt over nagedacht voor ik gisteren met dat papier voor zijn neus stond te zwaaien.

Eenzelfde soort reactie las ik zelfs bij jou Sten 'toen jij wilde meedoen zei Jeroen 'doe maar''.

Ik vind het jammer voor diegenen die niet gewonnen hebben en 150% zeker zijn dat ze zouden gaan als het wel zo is. Maar het is blijkbaar niet hun lot en wel het mijne. En of we wel of niet gaan....dat zal de toekomst uitwijzen.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Proficiat. :occasion9: Je hebt in ieder geval gewonnen dat je nu een keuze hebt..
Groet,

Old Faithful
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Maar ik ken Nieuwenoord's situatie niet, ik weet niet hoe hun leven eruit ziet. En dus veroordeel ik het niet tenzij ik het zeker weet en twijfel ik daar dus ook niet in het openbaar over.

Ik denk dat onze situatie bij heel veel mensen bekend is, omdat we er nooit een geheim van gemaakt hebben hoe het zit. Het is in elk geval ook hier op het forum door mij weleens vrij uitgebreid verteld. Kort: Albert is 100 procent arbeidsongeschikt geraakt door een bedrijfsongeval in 1997, zijn gezondheid is ook de grootste reden om naar een warm land te gaan, voor vocht maakt het leven vaak vrijwel ondraaglijk voor hem. En ja, vermogen klinkt in deze situatie misschien raar, maar ik heb inkomen uit rente vanwege de verkoop van het melkveebedrijf wat ik met mijn eerste echtgenoot samen heb gehad en wat ik na zijn overlijden heb verkocht. Samen zijn deze inkomsten genoeg om in elk geval niet afhankelijk te zijn van een baan hier en de enige dochter die nog wil studeren, dat ook te kunnen laten doen. Geen geheimen dus en wat ieder ervan denkt maakt me weinig uit.

Ik heb in mijn reactie ook niet willen oordelen of veroordelen, alleen willen waarschuwen voor de moeilijke kanten van emigratie. Als je niet allebei voor 100 procent erachter staat, kan dat hele moeilijke situaties opleveren. Het laatste wat ik zou willen is Inge een schuldgevoel aanpraten. Ik kan me na haar uitleg voorstellen hoe haar deelname zonder Eelco's steun gegaan is en nu moeten ze samen maar zien of ze op een lijn kunnen komen. Ik zou liever vooraf op een lijn zitten met Albert, maar dat is mijn persoonlijke mening over hoe het bij ons beter zou zijn. Vandaar mijn vraag.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer