Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV2012 winnaar: Willel

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: DV2012 winnaar: Willel

Bericht door kastelke »

Moet je wel uitkijken voor besmette teken (Lyme disease) en muggen die het West Nile virus veroorzaken. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Sten

Bericht door Sten »

@ Elke

Op teken en muggen ben ik zeer bedacht. Geen zorgen. Ik houd alles in de smiezen. Trouwens nooit last van gehad in de U.S.A..
Bovendien kunnen die ook in hotels zitten hoor, maak je maar geen illusies.
Willel
Amerikafan

Bericht door Willel »

1) retour is inderdaad goedkoper, in die mate dat ik het wat en waarom ervan maar eens gaan nalezen ben. blijkbaar is het contractueel verboden de helft van een retourtje weg te gooien (throwaway ticketing ofzoiets noemt dat dan), bestrafbaar met boetes (verschil met one-way + wat extra), niet meer toelaten te vliegen met die maatschappij voor x jaar, ...
geen idee hoe vaak ze echt de moeite doen om iemand hierop te pakken, maar ook geen idee of ik het nu het risico waard vind.

aan de andere kant als veel mensen hier ervaring hebben met het zo te doen en geen problemen gehad hebben (zeg er maar meteen maatschappij bij dan!) please let me know!

2) motels type knights inn, motel6, travelodge zitten toch in de buurt van de 35-40$, en lijken mij nu toch niet de grootste hell-holes. zo'n ketens kunnen zich dat denk ik ook niet veroorloven. is dan weer wel exclusief VAT dus misschien is 1200-1300$ wat realistischer.
en als ik vertrek gaat dat uiteraard in een wat rustigere toeristische periode zijn (oktober-november, februari-april), ik neem aan dat dat ook wel invloed heeft op de prijzen en de keuze.
aan de andere kant zal de mama waarschijnlijk wel meegaan eerste we(e)k(en) (denk zelfs dat dat non-negotiable gaat blijken te zijn :D) en dat betekent dat zij wel zal betalen dus dan maakt het zoveel weer niet uit!
SvS
Amerika-ontdekker

Bericht door SvS »

Mijn man en ik zijn afzonderlijk van elkaar (H1B/H4) met een retourticket gevlogen naar Chicago en de retour niet gebruikt, wij vlogen met Continental/United.
Onlangs zijn we voor vakantie in Nederland geweest en hebben een nieuwe retourticket gekocht en wel gebruikt wederom bij Continental/United. Geen problemen gehad!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

@ Willel ,
bij veel motels kan je ook een week en/of maand prijs krijgen die liggen meestal een stuk lager dan de dagprijs.
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Je hebt toch ook van die long-stay hotels/motels/apartments? Zijn meestal stuk goedkoper en volledig ingericht

Wat dat retourticket betreft en helft niet gebruiken. Heb dit al meerdere malen gedaan en nog nooit een probleem of boete gehad.
Doe zelfs vaak cross tickets (koop 2 roundtrip tickets, gebruik ene voor heen en andere voor terugreis en de rest in de vuilbak).

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sten

Bericht door Sten »

Doe zelfs vaak cross tickets (koop 2 roundtrip tickets, gebruik ene voor heen en andere voor terugreis en de rest in de vuilbak).
:nono: 8)
Willel
Amerikafan

Bericht door Willel »

bart1 schreef:Je hebt toch ook van die long-stay hotels/motels/apartments? Zijn meestal stuk goedkoper en volledig ingericht
klinkt goed, zal ik een moeten bekijken
bedankt voor de tip!
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Sorry sten maar als je veel reist leer je al vlug alle kneepjes zoals cross tickets en versieren van uogrades.

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sten

Bericht door Sten »

@ Bart

Oh, maar van mij mag je dat hoor. :D
Willel
Amerikafan

Bericht door Willel »

en van mij mag je ons die en andere kneepjes zelfs haarfijn uitleggen!
Sten

Bericht door Sten »

Gisteren een relevant artikel in de VK:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2690/Opm ... luis.dhtml

Daarom kampeer ik over het algemeen liever, dat is een stuk kleiner, maar je houdt zelf de controle, in tegenstelling tot in een hotelkamer.
Willel
Amerikafan

Bericht door Willel »

Wat het erger maakt, zegt ze, is dat ze zeker weet dat zij en haar zus niet de enige slachtoffers zijn van bedwants in het hotel in Londen. Op de hotelwebsite TripAdvisor kwalificeren 147 mensen het hotel als 'vreselijk'.
soms vraag je er ook gewoon om :p
als het echt te erg is zoek je gewoon verder!

bekijk trouwens maar eens wat filmpjes van pukkelpop dit jaar, moest dit in NL geen groot nieuws zijn geweest, krijg ik ook niet meteen zin in kamperen van!
Sten

Bericht door Sten »

@ Willel

Pukkelpo(p)(k) heeft niets met gewoon kamperen te maken. Dat weet je best. :wink:

Ben trouwens niet met je eens over dat 'verderzoeken'. Zo gemakkelijk is dat soms niet, en dat een hotel slecht is, weet je pas in de helse nacht die volgt, en dan ga je niet meer midden in de nacht weg. Besprongen door enge diertjes, krakende bedden waar joostweetwat op en in gebeurd is, vieze tapijten of vloerbedekking,... zelfs de dure hotels kunnen met deze problemen kampen. En die zocht jij niet eens.
Zelf ben ik overigens nog nooit besprongen en gebeten door een bedwants, and I intend to keep it that way.
Willel
Amerikafan

Bericht door Willel »

achja, eens worden we het toch niet :)

nu nog eens een algemenere vraag aan iedereen:

met dat laatste topic over health insurance ben ik ook eens beginnen rondkijken, maar vooral ook eens beginnen nadenken, met volgende vragen tot gevolg:
gemiddeld dokters/tandartsbezoek voor een niet al te groot probleem of een basic checkup, wat kost dit in grote lijnen als je geen verzekering hebt?
in films/series zie je wel eens mensen zonder verzekering geweigerd worden in ziekenhuizen en dergelijke, hoe zit dat in het echte leven?
hoe zit het met beschikbaarheid van/toegang tot/prijs van medicijnen als je geen ziekteverzekering hebt?
en de belangrijkste: heeft het nu allemaal wel zin?

ik ben denk ik 6 jaar niet meer bij een dokter geweest, enkel af en toe eens bij de tandarts. In het ziekenhuis ook niet geweest, medicijnen weinig meer dan een hoestsiroopje of pijnstillertje.
uiteraard is een ongelukje of een virusje snel gebeurt, maar toch stel ik mij vragen bij de noodzaak om 1200$ of meer uit te geven per jaar aan iets waar ik de vorige 6 jaar misschien 500$ mee had uitgespaard.
Sten

Bericht door Sten »

@ Willel

Nadat je ontgroend bent door je eerst bedwantsen, spreek ik je nog wel een keer. :wink: Ik heb zoveel voorstellingsvermogen, dat ik die ervaring niet eens hoef te hebben, om haar serieus te nemen. Ik weet wel dat ik in zo goed als alle hotels, waar ik ooit geslapen heb, slecht sliep. Door het bed, het matras, het wat dan ook. De bedwantsen zijn me bespaard gebleven. Ik gruwel al van de hotel etc. reisverslagen van anderen, die 's ochtends helemaal suf gebeten waren door deze krengen.
Als ik toch voor een hotel moet kiezen, zal ik zorgen dat de oorspronkelijke bedekking van het bed goed afgedekt is met iets van mijzelf dat ik meegebracht heb. Dat ten minste. Maar ja, tegen de muren doe je niets. :?

Wat betreft je verzekering: ik sluit me bij je bedenkingen aan. Als ik ergens een hekel aan heb, is het aan mensen, die slapend rijk worden over de rug van andere, bange mensen. Mensen die heel rijk worden van deze verzekeringen, en van jouw/mijn geld een tweede huis in Spanje kopen. Die stiekem in hun vuistje lachen, want het geld stroomt binnen, omdat mensen uit angst al hun onzekerheden willen afkopen.

PS het bedrag dat je noemt, is onrealistisch. Reken toch zeker op $2400-3000 (of meer) per jaar.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Nee, geen enkele verzekering heeft nut. Het kost alleen maar geld, je hebt er niets aan en betaalt voor anderen TOTDAT je zelf in de positie komt dat je het nodig hebt en er zulke hoge kosten voor je gemaakt moeten worden dat je het niet kunt betalen. Dat is het hele verhaal en je weet natuurlijk nooit of dat moment komt of wanneer dat moment komt. De vraag is of jij het risico wilt lopen dat je niet behandeld kunt worden en die vraag kun alleen jij beantwoorden ;)

Ik heb (nog) geen verzekering omdat ik ze op dit moment echt allemaal te duur vind maar ik moest vorige week wel naar de dokter. Ja en dat is kassa dan. De dokter viel nog wel mee maar de medicijnen waren behoorlijk duur. En dan mag jij de keuze maken, betalen en beter worden of niet betalen en dus geen medicijnen en dus langer ziek blijven.

Persoonlijk zou ik eerder in Nederland onverzekerd blijven rondwandelen dan in Amerika. Ten eerste omdat er in Nederland wat meer te regelen valt bij onverzekerd zijn maar vooral ook omdat ik denk dat je je in Amerika voor veel meer verzekerd dan in Nederland.

Dingen waar je je in Nederland niet snel druk om zal maken maar in Amerika wel zijn enge beesten (zwarte weduwen, slangen, mega insecten en ander gespuis) en zware weersonstandigheden (tornado's, aarbevingen, orkanen). Maar ik vind bijvoorbeeld ook autorijden hier in Amerika onveiliger omdat mensen wat lakser zijn qua rijstijl (bellen is doodnormaal), mensen kijken veelal slecht in hun spiegels, de auto's zijn over het algemeen groter en dus gevaarlijker en men rijdt hier harder omdat er ruimte is.

Een ongeluk zit in een klein hoekje en je kan nog zo voorzichtig zijn, je weet het nooit. Ik denk alleen dat je met wat meer zaken rekening moet houden in Amerika en dat zijn veelal zaken die je niet in de hand hebt. Misschien toch iets om over na te denken :D
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mijn opinie: je moet je verzekeren tegen dingen die je je niet kan permiteren. ;-)
Als jij dus cash bijvoorbeeld $10,000 opzij kan zetten voor wanneer je je been breekt of een gesprongen apendix hebt of zo, en je voelt je voor de rest gezond en sterk, ach, dan hoe je niet zo direct die verzekering te nemen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Sten

Bericht door Sten »

@ Ziva

Jij bewijst dat het ook zonder kan, zo lees ik je verhaal. Deze discussie kunnen we keer op keer voeren, voor de nieuwelingen onder ons, is het zeker interessant.
Maar om nu tegen mij te zeggen: denk er maar eens over, vind ik niet erg passend. I have thought about it.
Laatst gewijzigd door Sten op 25 aug 2011, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Precies Elke.

Maar het punt is dat je niet weet of je het je kunt permiteren (behalve als je heel rijk bent)
Ik denk dat je een enorm probleem kunt krijgen als je niet verzekerd bent en onverwachts een ernstige ziekte krijgt.
Dat gaat je dan waarschijnlijk (langdurig) ontzettend veel geld kosten.

Je kunt nu nog zo gezond zijn, maar volgende week kan het wel anders zijn. Mijn man, heel gezond en sportief, kreeg op zijn 30e ineens een spierziekte. Als wij al die operatie, medicijnenn en ziekenhuiskosten zelf hadden moeten betalen en in Amerika gewoond hadden, zouden we allang failliet zijn geweest. Dan praat je namelijk niet over 10.000 maar over honderdduizenden dollars. En je alsnog verzekeren op het moment dat de ziekte ontdekt wordt gaat je niet meer lukken.

Ik zou zelf het risico niet nemen, maar misschien behoor ik dan wel tot die "bange mensen, die uit angst al hun onzekerheden willen afkopen"
Hoewel, in dit geval bleek mijn angst helaas niet ongegrond. :wink:

Marjon
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer