Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

K-1 procedure gestart

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Prulletje
Amerika-ontdekker

Re: K-1 procedure gestart

Bericht door Prulletje »

Ik dacht dat het sowieso raadzaam was een nieuwe letter of intent op te stellen:

Send an original letter affirming your desire to marry your fiance(e) and your continued support of the K-1 Visa. Sign and date the form. This will be similar to the letter you provided with the I-129F, but dated much closer to the interview (it will have most likely been several months since you submitted your I-129F).
Bron: visa journey
Prulletje
Amerika-ontdekker

Bericht door Prulletje »

Ik zie dat je ook geen kopie van alle eerdere formulieren aan USCIS in je lijst hebt staan.
Misschien dat het handig is een exacte kopie van de eerdere formulieren mee te nemen.
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Heel veel succes vandaag met je medische keuring. Ik ben destijds ook met de auto gegaan. Je kunt inderdaad wel goed parkeren daar, en uiteraard tegen betaling, het is Amsterdam. Bij mij ging het allemaal redelijk snel voor je het weet sta je weer buiten. Ik ben ook samen met een goeie vriend gegaan. Vond het leuker dan alleen te gaan.

Volgens mij heb je alles voor het interview. Ik weet niet precies wat ik allemaal bij mij had. Ik had bijvoorbeeld geen kopie van mijn diploma, maar het kan geen kwaad dat mee te nemen. Ik heb net mijn eigen verslag van die dag nog even gelezen en achteraf viel het allemaal reuze mee. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je een beetje zenuwachtig bent! In mijn geval wilde mij mij paspoort hebben daarna wat papieren. Ik heb o.a. ook een afdruk van mijn bankrekening afgegeven. Daarna vingerafdrukken en dan mag je weer gaan wachten! Dat heb je vast nog niet genoeg gedaan in het hele k1 proces! lol. Daarna krijg je wat vragen over hoe en wat mbt je verloofde en jou. Als alles goed is krijg je de verlosende woorden te horen. Daarna moet je een weekje wachten op je paspoort. Heb je al een ticket geboekt?
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

@Prulletje
Bedankt voor de goede tips!

@Aquell
Bedankt voor je reactie. Parkeren is inderdaad niet goedkoop. Vier euro per uur. En dan moet je wel je kenteken invoeren op zo'n stom beuk-screen ding (wat is er mis met knopjes!?... :P ), maar dat apparaat onthoudt dus mooi niet dat je geparkeerd stond tot een bepaalde tijd als je je parkeertijd wilt verlengen. Hebben die gladjakkers van parkeerbeheer weer mooi bedacht.

Enfin, medische keuring stelde niks voor. Dat ik rook vond Dr. Schulte niet erg leuk (ik zelf dan ook niet...) dus daar kreeg ik een vaderlijke preek over hoe slecht het wel niet is, en ik mag een paar kilo minder wegen. Tja, dat wist ik ook al.

Bloeddruk was aan de hoge kant, maar wel goed (dat wist ik ook al) en voor de rest niks bijzonders. Ik had één inenting nodig (DTP), omdat ik die in 1995 voor het laatst heb gehad, en die is maar 10 jaar geldig, dus moest worden vernieuwd. Heb daar nu behoorlijk spierpijn van, trouwens. Hele schouder doet zeer.

Voor hen die ooit dit topic eens lezen en zelf door een medische keuring moeten:
- Voor aanvang klein vragenlijstje invullen (iets van 6 vragen, allemaal Yes/No)
- Bloed prikken
- Eventuele vaccinaties laten zetten
- Kort gesprek met de dokter, waarin dezelfde vragen als je in de wachtkamer hebt ingevuld gevraagd worden. Er wordt gevraagd of je rookt, of je medicijnen gebruikt, of je ooit geopereerd bent en zoja, wanneer en waaraan, of je ooit erg ziek bent geweest, of je alcohol gebruikt, en of je ooit problemen met de wet hebt gehad vanwege alcohol of drugs.
- Shirt uitrekken, en dan wordt je gewogen en lengte opgemeten
- Gaan liggen. Er wordt met een lampje in je ogen geschenen, je moet je mond opendoen en je tong uitsteken.
- Bloeddruk wordt gemeten en er wordt naar je hart geluisterd.
- Dan worden naar de longen geluisterd. Je moet een paar keer met open mond zuchten, terwijl bij je borst en daarna je rug wordt geluisterd
- Vervolgens wordt er wat op je rug geklopt en in je zij gepord met de vraag of 't ook pijn doet.
- Dan moet je gaan staan, je ogen dicht doen en je armen uitsteken.

En dat is de hele medische keuring.

Daarna krijg je een formulier, en moet je naar een andere kliniek (10 minuten lopen) voor het maken van een röntgen-foto. Dat is zo gepiept. Daar lever je het formulier in dat je net meekreeg bij Dr. Schulte. En klaar is het. Ohja, je spreekt de naam uit zoals je 'm schrijft, en dus niet als "Sjoelte", wat ik eerst dacht. In elk geval stelde de dokter zich voor als "Sgulte".. :wink:

Totale kosten keuring was 180 euro, en dan nog 50 voor de röntgen-foto. Nouja, dat een visum voor Amerika duur was wisten we allemaal al, natuurlijk.

Omdat ik bij terugkomst bij de auto nog een half uur mocht staan, zijn we nog even naar het Amerikaanse consulaat gewandeld. Zit op een paar minuten van Dr. Schulte. Gebouw is nu één grote bouwput zeg, ze zijn daar met van alles en nogwat bezig.

Enfin, volgende week dinsdag het interview. Tot die tijd nog even heerlijk in de zenuwen blijven zitten....

Een ticket heb ik nog niet geboekt. Candice wilde dat al wel meteen doen, en had het liefst gezien dat ik gelijk de week na mijn interview in Amerika zou zitten. Ikzelf wil eigenlijk nog even de tijd om rustig van iedereen afscheid te nemen. Plus, ik vind het een eng idee om een ticket te boeken zonder dat je het visum hebt. Er hoeft maar íets mis te gaan (kleinigheidje tijdens het interview, autopech op weg naar het consulaat, ziekte...) en je bent de Sjaak. Dus ik boek pas een ticket na het interview, en dat wordt dan eind april (25/26e), of als die prijs tussen nu en volgende week flink toeneemt een weekje later (dus begin mei).
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Blij om te horen dat alles goed ging enne... Dr Schulte heeft de Amerikaanse gedachte goed begrepen want die preken zal je nog vaak horen als je hier naar de dokter gaat! Echt, ik verbaas me er nog steeds over, bij ELK doktersbezoek krijg ik wel een preek over wat-dan-ook!! Gewoon een opsomming over vitaminen, bewegen, gezond eten, niet roken, bla bla bla. En ja, ik rook ook en beschouw mezelf ook als te dik ook al valt het, als ik om me heenkijk hier, nog wel mee haha.

Ik zou idd nog even wachten met je ticket. Als je iets vergeten bent en het nog later moet opsturen of langsbrengen op het consulaat ben je de pineut en kun je misschien niet vliegen. Slimme keuze dus ook al snap ik je verloofde ook heel erg goed ;)

Enne.. dat interview is voorbij voor je het weet joh! Gewoon zorgen dat je alles bij je hebt (met de gedachte, beter teveel papieren meenemen dan te weinig) maar alleen datgene wat ze vragen afgeven (maak ze niet wijzer dan ze zijn bedoel ik) en gewoon eerlijk alle vragen beantwoorden. Dan krijgt je snel genoeg te horen dat je je paspoort over een paar dagen terugkrijgt MET visum :clap:
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Ik kreeg inderdaad ook een preek over iets overgewicht, roken drinken niet voldoende bewegen. Ik had bijna willen zeggen, ik ga niet naar Amerika om athlete te worden maar om daar te trouwen met de liefde van mijn leven. Maar zoals ik al wel langer weet doe ik vaak verstandig aan dat soort opmerkingen voor me te houden. Jij bent in ieder geval sportief geweest en bent gaan lopen naar de rontgen-foto kliniek. Ik ben daar heen gereden met de auto, lol.

Toen ik mijn interview had was ik natuurlijk veel te vroeg bij het consulaat. Dus ik heb daar eerst een tijd in de auto gezeten omdat ik niet gelijk wilde gaan betalen. Na 20 minuten kwamen er twee parkeerwachten langs die fijn begonnen te schrijven. Toen en ik maar snel uitgestapt en vertelde ik hun dat ik net daar stond. Ja ja krijg ik in een zwaar Amsterdams accent te horen. Dan ga je nu maar betalen. Ik dacht ow ja... Maar goed heeft me wel 20 minuten gescheeld. Je bent een Nederlander of niet! lol

Ik heb mijn ticket ook pas geboekt toen ik mijn paspoort terug kreeg. Ik ben wel gelijk de volgende dag gegaan. Ik heb een united reward ticket geboekt. Dat was goedkoper omdat je maar voor een enkele reis betaald met en geld en miles. Ik had nogal wat miles van het op en neer vliegen gespaard. Zeker een aanrader trouwens als je eenmaal in Amerika bent. Een credit card van een luchtvaart maatschappij. Ik heb nu een Delta kaart. Bij activeren en 500 $ uitgeven in de eerste maanden krijg je 30.000 miles. Die zijn goed voor $300 korting op een vliegticket van Delta. Nou niet te zenuwachtig worden deze laatste paar dagen en gewoon nog even van Nederland genieten! Ben je trouwens van plan een blog bij te gaan houden?
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Bedankt voor de reacties en de geruststelling wat het interview betreft.

Creditcard aanvragen is volgens mij toch heel lastig? Ik heb immers nog geen enkele kredietscore opgebouwd. Ik was overigens van plan om in elk geval de eerste paar maanden mijn Nederlandse bankrekening met creditcard nog gewoon aan te houden. Via bijvoorbeeld Paypal zou ik dan geld op die rekening kunnen zetten vanaf een Amerikaanse bankrekening. Zo had ik dat een beetje bedacht.

Ik ga geen blog bijhouden. Die zijn er al genoeg, en mijn leven is niet interessant genoeg om de hele wereld daar deelgenoot van te maken.
Wél zal ik proberen regelmatig video's te maken (hobby van mij, hoop dat ooit professioneel te mogen doen) van in elk geval de beginfase van mijn nieuwe leven, maar dat zal alleen voor familie/vrienden zijn, denk ik.
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Creditcard valt wel mee denk ik. Ik heb in het begin gewoon een rekening geopend samen met mijn vrouw. Dit kon omdat zij Amerikaanse is. Deze heb ik voor 6 maanden gebruikt. Ik heb in die periode wel tweemaal geprobeerd een kaart aan te vragen bij United via Chase Bank. Twee keer afgewezen ivm geen credit history. Toen ik eenmaal officieel ging werken heb ik het eens geprobeerd mij Delta via American Express, werd direct geaccepteerd. Een paar dagen ervoor had ik ook een creditcard aangevraagd via US Bank, een travel award card. Hiervoor werd ik een dag nadat ik goed gekeurd was voor de Delta ook voor goed gekeurd. En zij gaven mij ook een opgave van mijn credit score, die gewoon boven gemiddeld is. Hoe dat creditscore verhaal precies allemaal werkt weet ik niet. Ik betaal mijn creditcards gewoon af. Ik heb ook nog mijn Nederlandse rekening en credit card. Mijn vader heeft een pinpas can mijn US bank account. Die haalt gewoon geld uit de muur en stort het op mijn ING rekening. Beetje omslagtig allemaal, maar het werkt.

Veel succes met het maken van je films!
Lexington, Kentucky
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Slim gedaan Aquell! Misschien zou ik dat ook kunnen proberen, ik word zo moe van wired transfers en met PayPal ben ik ook klaar.

Vraag me alleen af of ik een extra pas krijg voor mijn moeder omdat mijn lief en ik samen een rekening hebben. Gaan ze niet moeilijk doen over dat er steeds geld uit de automaat in Nederland gehaald wordt?

En ik heb hetzelfde gedaan als jij, samen met lief een bankrekening. Ik vroeg alleen 3 maanden geleden een Sears kaart aan (per ongeluk eigenlijk) en werd afgewezen. Ik heb begrepen dat dit negatief uitpakt voor je score dus ben nu een beetje huiverig geworden om iets te proberen haha.
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

De rekening die mijn vrouw en ik destijds opende kwam met twee passen. Ik heb mijn pas aan mijn vader gegeven en gebruikte eigelijk altijd haar kaart. Soms ik werd de kaart niet geaccepteerd omdat het mijn pas niet is. In de kroeg en benzinepomp deden ze nooit moeilijk. Beetje zorgwekkend maar zo is het nu eenmaal. Ik had daarnaast wel een credit card met mijn naam van United. Dit was op de account van mijn vrouw.

Ik heb weleens begrepen dat een credit card opzeggen ook negatief kan zijn voor je creditscore. Maar ik weet niet wat ik er allemaal van moet geloven. Ik heb er nu twee onder mijn eigen naam en een kaart op mijn naam op de account van mijn vrouw. En daarnaast hebben wij samen nog een debit account. Lijkt me voorlopig genoeg! Maar je moet wel creditscore opbouwen heb ik begrepen mocht je ooit een hypotheek willen aanvragen.
Lexington, Kentucky
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Ik ben vannacht nog weer eens naar mijn mapje aan het kijken. Gelukkig hebben Candice en ik van alle paperassen die we vorige keren al hebben ingevuld/verstuurd kopieën gemaakt.

Ik heb ons volledige eerste pakket (de petitie) nu als PDF op de computer staan. Hierin staat ook de "Letter of Intent", maar deze is gedateerd op augustus 2011. Mijn vraag:

Zal ik déze letter of intent bij mijn interviewpakket doen, óf zal ik ze opnieuw dateren?

EDIT:
Heb het antwoord al gevonden op Visajourney.com. Het is het verstandigste om de Letter of Intent opnieuw te dateren, zodat de datum veel dichter bij de interviewdatum ligt.

EDIT2:
Prulletje had het antwoord helemaal bovenaan deze pagina ook al gegeven...Whoopsie.. :roll:
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Ik ben vanavond even langs de PostNL balie geweest bij de C1000 om zo'n Track&Trace postzegel van 6,75 te halen voor het consulaat, voor het terugsturen van mijn paspoort. Maar ze keken me daar aan of ik gek was, en vertelden me dat zij me niet zo'n zegel konden leveren.... Iemand enig idee waar ik dan zo'n zegel vandaan kan halen?
Prulletje
Amerika-ontdekker

Bericht door Prulletje »

Vreemd, ik moest voor mijn studievisum destijds ook postzegels halen voor mijn paspoort en die heb ik gewoon bij het postkantoor gehaald.
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Maar heb je toen gewoon voor 7 euro aan normale postzegels gehaald of zo'n track&trace sticker?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik heb in 2010 gewoon zo'n zegel gehaald. Ook bij de C1000 balie. Probeer anders een 'echt' postkantoor te vinden. Bij de C1000 balie waar ik was, waren de TNT Post (zoals het toen nog heette) gewoon dezelfde dames die ook achter de kassa's zaten. Zonder hier iemand mee voor het hoofd te willen stoten: dat zegt genoeg denk ik.

Die van mij was trouwens 7 euro. Weet je zeker dat het 6,75 moet zijn en niet gewoon de aangetekende postzegel (incl. track & trace) van 7.50?
http://onlinewinkel2.postnl.nl/pages/de ... 0080.aspx/
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Prulletje
Amerika-ontdekker

Bericht door Prulletje »

Ik had het inderdaad gehaald bij een echt postkantoor en het was een wat grotere zegel. De waarde weet ik niet
meer precies. Hopelijk heb je vandaag meer geluk!

Bedankt voor de informatie betreffende het medisch onderzoek. Ik verwacht binnenkort mijn NOA2 te krijgen
dus aan deze informatie heb ik erg veel!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik ben ook naar een echt postkantoor gegaan voor die zegel en het grappige was dat toen ik erom vroeg en zei dat het was om een paspoort terug te sturen die man zei "Je gaat toch niet naar Amerika emigreren he?". Ik stond echt even raar te kijken haha.

Dit illustreert al waarom het een grote fout was om die postkantoren af te schaffen.... de zegel van mij kostte ook trouwens 7.00 euro.
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Bedankt iedereen! Bij de Bruna kon ik inderdaad probleemloos zo'n zegel ophalen. Ik was eerst naar een andere winkel met uitgebreide post-balie gegaan, maar die konden de aangetekende zegels alleen per setje van €40,- verkopen. Één losse zegel kost overigens €7,50.

Nou, de zegel is geregeld. Ik heb een 'to-do' lijstje opgesteld van alles wat ik nog moet printen en in plastic steekhoesjes moet steken voor mijn interview-map. Het 'denk' werk qua map is dus al klaar; morgen hoeft alleen de uitvoering nog (alles uitprinten en mijn 'to-do lijstje' volgen.

En dan ben ik (denk ik) klaar voor het interview. Al kan ik het vervelende gevoel dat ik iets héééééééél belangrijks vergeet niet van me afschudden. Maar dat zal wel normaal zijn als je wat zenuwachtig bent...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Of misschien gaat morgen je printer wel stuk? ;-) (grapje!!!!)
Gewoon rustig blijven. En je realiseren dat, indien je iets vergeten bent, je gewoon nog een keertje terug zal moeten gaan.
Succes!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Voor Ziva: Sears card afgewezen, verbaasd me niet. Ik heb in andere ond. over opbouwen credit score diverse keren gewaarschuwd te wachten met een Sears card - Sears is erg lastig in het toekennen ervan. Wij - groen als gras - vroegen er ook een aan, jaren geleden - aangespoord door een Sears werknemer - maar mooi niet. Inmiddels zit Sears goed in de problemen, gaan winkels sluiten enz.

Ik denk dat je over die ene afwijzing niet nerveus hoeft te worden als alles verder OK is met je creditscore. Waar het om gaat is dat er niet te vaak een credit report aangevraagd moet worden om wat voor reden dan ook.
Je kunt ieder jaar bij elk van de drie grote consumer ratings bureaus (Equifax, Experian, TransUnion) tegenwoordig gratis een credit report opvragen - die aanvragen tellen overigens niet - zo kun je in de gaten houden of er geen onjuistheden zijn opgetreden die je later parten gaan spelen. Klopt er iets niet dan kun je een wijziging aanvragen.

Ik heb begrepen dat een Shell benzine-pas een goede manier is om credit rating op te bouwen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer