Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Terug naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Terug naar Amerika

Bericht door inge67 »

Gefeliciteerd!

Kan je je rijbewijs niet halen zonder je greencard? Volgens mij heb je daar alleen je SSN en paspoort voor nodig
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

je hebt geen greencard nodig voor het aanvragen van een rijbewijs...SSN is genoeg.
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

smittenimmigrant schreef:Gefeliciteerd Steffen! Ik kan me voorstellen dat het ineens heel hard gegaan is. Hebben de poezen veel last gehad van de reis? En hoe is het voor je vrouw om weer in haar geboorteland te zijn?
De reis met de poezen had wel wat voeten in de aarde. In eerste instantie zouden ze met ons mee reizen in de cabine. Echter omdat we (speciaal voor de poezen) comfortclass hadden geboekt, mocht er maximaal 1 bij ons blijven en moest de ander alsnog in het ruim. Uiteindelijk hebben we ze in het ruim laten reizen. Bij de balie werd alles netjes geregeld en hebben we ze even later afgegeven. In het vliegtuig hebben we aangegeven dat we met twee poezen reisden en de stewardess is direct de vluchtlijst gaan checken of ze werkelijk aan boord waren en of het ruim verward was. Bijaankomst op Washington D.C. stonden ze al op ons te wachten. Ze zagen er goed uit. Vooral de kleinste van de twee was niet heel blij en wilde wel uit zijn reismandje, maar toen dat niet direct kon, beruste ze zich er weer in. Onderweg hebben we ze wat eten gegeven en water (gegrilde kip salade gekocht speciaal voor de poezen). Eenmaal hier was was de oudste poes de eerst volgende ochtend al kalm, bij de andere duurde het twee dagen. Nu lopen ze hier rond alsof ze de de koning en koningin van het huis zijn!

Mijn vrouw is dolgelukkig om weer hier te zijn, speciaal nu de feestdagen bijna aangebroken zijn! Ze kan niet stoppen met glimlachen.

Wat betreft mijn rijbewijs, ja die kan ik aanvragen enkel met mijn SS nummer. Maar het visum op mijn paspoort is slechts geldig voor 1 jaar. Dat betekend dat mijn nieuwe rijbewijs hier ook maar voor maximaal dat jaar uitgegeven word. Ik mag ook op mijn Nederlandse rijbewijs hier rijden. Dus we hebben besloten om te wachten totdat m'n GC binnen komt. Dan is m'n rijbewijs langer geldig en in de tussentijd hebben we genoeg andere zaken om te regelen.
Marion K
Amerikafan

Bericht door Marion K »

Gefeliciteerd Steffen! Ook heel leuk voor je vrouw natuurlijk.
Wat betreft je opleiding... ik heb ook een HBO diploma, Sociaal-Pedagogische Hulpverlening, en die is gewoon gewaardeerd als een Bachelor's degree. Ik heb het bij WES gedaan, want sommige andere instanties waarderen lager.
Mantinholding
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 200

Bericht door Mantinholding »

Wat betreft rijbewijs. Bent je zeker dat je ondanks dat je in de VS woont met jouw NL rijbewijs mag rijden. Bij mij in NJ moest ik " onmiddellijk" mijn NJ rijbewijs halen. Wat vrij makkelijk ging. NL Pass met visa, SSN brief, NL rijbewijs, bankafschrift van mijn US account ter bevestiging van mijn woonadres in de VS of andere bevestiging van een woonadres in de VS zoals rekening van nutsbedrijf. Wel theorie-examen (op touchscreen, 50 vragen, 40 moeten goed beantwoord zijn) een oogtest.
Volgens het US consulate in Amsterdam: Persons entering the United States, other than visitors, must obtain a driving license from the appropriate state authority upon their arrival at their destination.
Mantinholding
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 200

Bericht door Mantinholding »

Steffen, als je in PA woont, dan mag je maar 60 dagen na aankomst met jouw NL rijbewijs rijden. Kijk maar op de site van PA dmv.
Oeboemoe
Amerikafan

Bericht door Oeboemoe »

Goed punt. Zonder geldig rijbewijs (volgens de RDW van de staat) kan het zijn dat je verzekering komt te vervallen. Dus als je onverhoopt in een ongeluk terechtkomt om welke reden dan ook dan is het wel belangrijk dat alles geldig is. Succes! :thumbup:
Steffen
Amerikafan

Bericht door Steffen »

toch maar een update plaatsen (kon mijn eigen topic bijna niet meer terug vinden) na een lange tijd.

Om te beginnen maar even vermelden dat hier hier erg goed gaat. Ik heb het wel eens vaker in bepaalde topics neer gezet, maar wonen in Western Pennsylvania valt absoluut niet tegen. Is niet de eerste plek waar je aan denk om naartoe te verhuizen, maar ik (en mijn vrouw) hebben het hier erg naar ons zin. Het is natuurlijk wel zo dat mijn vrouw uit deze regio komt en dat daarom de keuze op Pittsburgh is gevallen. Maar ik kan het anderen zeker aanraden. In de afgelopen maanden is toch wel een hoop gebeurd.

De eerste paar weken (voor de kerst) hebben vooral in het teken gestaan van bezoek aan familie en vrienden. Kerst met de ouders en broer/ zus van mijn vrouw geviert, oud en nieuw bij vrienden in Chicago. Nadat we terug kwamen uit Chicago zijn we beiden de zoektocht naar werk gestart. Mijn vrouw heeft haar CV op websites als monster.com e.d. gezet en werd na een paar dagen gebeld voor een baanaanbod. De week erop was ze aan de slag. Bij mij duurde het iets langer (ook omdat mijn refenties uit NL moesten komen), maar na 3 weken had ik ook een baan.
M'n vrouw is gestart bij een bedrijf dat logistiek regelt voor klanten (iets wat ze ook al op Schiphol deed). Parttime weliswaar, maar dat was een stuk beter dan het baanaanbod voor 'cold calling' wat ze volop kreeg. Mijn baan vond ik in de zorg (wat mijn achtergrond is), bij een instelling voor tieners die (seksueel) misbruikt zijn. Fulltime, met prima secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder ziektekosten verzekering voor ons beiden. Nog een voordeel is dat ik met de fiets naar werk ging (7 mijl enkele reis).
Mijn vrouw werd na 2 maanden gebeld door een recruiter (haar CV stond nogsteeds op het internet) of ze interessa had in een fulltime baan. Opzich wel, maar haar werk was lekker dichtbij, dus het moest wel een goed aanbod zijn om 3x zo ver te gaan reizen. Eind april ging ze op een zogenaam orienterend gesprek, welke maximaal een uur zou duren. Uiteindelijk duurde deze 3,5 uur en kreeg ze de dag erop een baan aanbod welke eigenlijk niet afgeslagen kon worden... (2,5x het salaris wat ze verdiende op een positie die ze eigenlijk al een paar jaar wilde hebben). Dus de week erop vertrok ze naar haar nieuwe werkgever. Ze handelt nu de logistiek af voor een bedrijf wat olie/gas meters en kleppen bouwt voor gasbedrijven en nucleaire electiciteits centrales en zorgt ervoor dat alle im- en export afgehandelt wordt volgens de regels die de Amerikaanse overheid stelt. Dit gaf ons de financiele zekerheid om een eigen auto te kopen (tot dan toe reden we in de tweede auto van mijn schoonvader), dus we hebben een nette Ford Escape Limited uit 2010 nu op de oprit staan.

Vorige maand heb ik een carriere omslag gemaakt. Mijn baan was opzich ok, maar verdiente op z'n best matig en ik werkte ieder weekend een dienst van 16 uur gevolgd door een vroege dienst. Door de weeks werkte ik vrijwel alleen maar late diensten. Gevolg was dat ik mijn vrouw bijna niet zag. Niet de grootste ramp, maar leuk is anders. Aangezien ik een vriend van ons in m'n vrije tijd aan het helpen was met het opknappen van zijn auto vroeg hij zich af waarom ik geen omslag in carriere ging maken. Het salaris van een monteur is prima, en de uren sluiten veel beter aan. Dus een aantal weken geleden ben ik weer terug de schoolbanken in gegaan en ben nu een opleiding aan het doen tot monteur, wat me heel goed bevalt. Dit met dank aan de baan van mijn vrouw, want anders hadden we hier nooit de financiele middelen voor. Enige punt was wel dat ik niet naar school kan fietsen, dus er is een tweede auto bij gekomen. Aangezien mijn creditscore (nog) toereikend is om een auto te financieren, ben ik craigslist af gaan speuren. Ik heb jarenlang een VW gereden en zelf daar wat onderhoud aan gedaan, dus opzoek naar een VW gegaan. Dat viel behoorlijk tegen omdat de prijzen hier (in mijn ogen belachelijk) hoog liggen. Na een aantal weken een auto gevonden die verschrikkelijk vuil was en een hoop krassen en deuken heeft, maar wel goed onderhouden was. De prijs was heel wat redelijker dan de rest, dus nu staat er een VW Jetta uit 2001 naast de Ford.

Aangezien we nogsteeds bij m'n schoonvader wonen en nu langzaam aan het settelen zijn, zijn we langzaam opzoek gegaan naar een appartement om te huren. Dat valt niet echt mee. Een kale huurprijs van $1500.- voor een 3 kamer appartement vind ik behoorlijk aan de prijs, dus bij wat makelaars langs geweest met de vraag of ze ook huurhuzen hebben. Gelukkig hadden die wat prijzen die ons beter in de oren klonken, dus wij op pad gegaan. Nu kende we de buurt niet waar de huizen stonden, maar toen we de electriciteitskabels voorbij reden waar de schoenen aan hingen, moest ik toch even slikken.... niet echt de buurt om in de toekomst gezellig een gezinnetje te starten zeg maar!
De moed zakte ons iets in de schoenen, maar goed! hoop houden... Letterlijk 2 uur later werden we gebeld door een collega van m'n schoonvader. Hij had gehoord dat we opzoek waren naar een eigen stekkie. Hij had net een telefoontje gekregen van iemand die zijn tweede huis huurt en dat die naar een andere regio wil verhuizen en hij was benieuwd of wij interesse hebben aangezien hij liever verhuurt aan mensen die hij kent.
Lang verhaal kort, over 4 weken gaan we verhuizen. Het huisje heeft drie slaapkamers, twee badkamers een grote kelder en dubbele garage. Huurprijs? ...$600 inclusief...
Dit met de optie tot kopen als we dat in de nabije toekomst willen. Het enige is dat een halletje een lik verf nodig heeft en de kelder niet helemaal afgewerkt is, maar voor die prijs is dat niet heel vreemd lijkt mij.
Verder heb ik morgen een sollicitatie voor een partime baan naast m'n studie, en als dat niks wordt heb ik er vrijdag nog een bij een ander bedrijf.

Kortom, niks te klagen hier! Als de komende 9 maanden net zo verlopen als de afgelopen 9, dan zie je mij hier nooit, maar dan ook nooit meer vertrekken.

Om nog even op het rijbewijs terug te komen, dat is dus rond, maar ging niet zo voorspoedig als ik had verwacht. De theorie had ik doorgenomen en die toets was geen probleem, het praktijk examen was even wat anders. Voor dat examen wordt gestart met paralel parkeren, een eitje, want dat heb ik 11 jaar lang gedaan, of toch niet! De enige auto die ik beschikbaar had om in af te rijden was is giga pickup met dubbele achteras. Nu moest ik paralel parkeren tussen pylonnen, maar die stonden op een standaart maat, en de pickup ging daar dus mooi niet in passen. Na 3 keer steken (wat het maximum was), stond ik in het vak, met een achterwiel die net de lijn raakte. Ik trots op mezelf, BAM, gezakt...
Dus ik heb een aantal maanden (illegaal) op m'n Nederlandse rijbewijs gereden totdat we de Ford in het bezit hadden om daarmee af te rijden. Geen probleem, behalve dat de dealer waarbij we de auto gekocht hadden de 'pinkslip' vergeten waren af te geven (stom dat we daar niet beter op gelet hebben) en ik voor de tweede keer terug naar huis kon, zonder rijbewijs. De derde keer? Nadat de 3 personen voor mij gezakt waren en ik toch wel nerveus begon te worden, "geslaagd, alsof ik al jaren auto reed" zei de beste man...! Hahaha.

Dat was het wel voor nu. Mochten er mensen zijn die foto's willen zien, ga ik dat nog even proberen te regelen. Nu lukt dat nog niet helemaal.
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

Bedankt voor de update Steffen. Hoe lang duurt je studie en is het op n community college ? In ieders val veel succes met de nieuwe uitdaging!
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Steffen
Amerikafan

Bericht door Steffen »

De opleiding duurt 15 maanden en is op een 'Trades school'. Ik heb geen schoolvakantie behalve met kerst 1 week en in de zomer 1 week, wat betekend dat ik sneller klaar ben.

Nooit gedacht dat ik dit ooit zou gaan doen. Auto's is een grote passie, maar van je hobby je werk maken is niet altijd eenvoudig. Nu ik de kans heb (en ook uitzicht heb op een prima salaris), toch de stap gezet. Ik heb nog nooit zo hard m'n best gedaan :lol: en hoop met een '4.0 grade average' af te studeren, wat het hoogst haalbare is. De eerste twee toetsen heb ik in ieder geval al een 'A' voor gehaald, dus ik ben goed opweg.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Fijn dat het zo goed gaat! Succes met de opleiding. Inderdaad fijn als je van hobby je werk kunt maken.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

@Steffen
Wat een mooi verhaal en wat fijn dat het daar bij jou allemaal zo goed, gaat!

En dat afrijden is altijd waardeloos. Ik reed af in onze handgeschakelde auto en (I kid you not) kreeg puntenaftrek voor het gebruik van de handrem op een helling.
Noemen we in Nederland geloof ik een prima uitgevoerde hellingproef, maar zijn ze 't in de VS niet mee eens. Gewoon de pook in "D" en gáán met die banaan. Dat er geen PRND321 maar 12345R is maakt ze niet uit... :P

Ach joh, één keertje zakken is ook niet erg. Belangrijkste is dat je 'm eindelijk hebt. Kon hier zelf overigens zonder mijn Greencard mijn rijbewijs niet ophalen. Het afrijden mocht wel, maar zij hielden bij de DMV mijn rijbewijs in 't archief totdat ik met de GC langs kon komen. Heb zelf dus ook bijna 4 maanden zonder een geldig rijbewijs (maar wél met geldige auto-verzekering) rondgereden.

Wat mooi trouwens dat je in Pittsburgh woont. Mijn vrouw heeft er een paar jaar gewoond, en ik vond "the City of Bridges" zelf altijd érg mooi. Leuke buurtjes en er is eigenlijk altijd wel wat te doen. Had er zelf ook wel willen wonen, bofkont! :thumbup:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Leuke update Steffen! Gaaf om te horen dat het zo goed met jullie gaat! Hoop dat je je school goed voltooid en een toffe baan vindt :)
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Heb zojuist het topic doorgelezen, wat een omslag zeg!! Goed om te horen dat alles zo goed en voorspoedig gegaan is. :thumbup:
Gefeliciteerd nog met het vernieuwde rijbewijs!!!
Veel geluk samen en geniet ervan.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Bedankt voor je update en blij om lezen dat alles goed met jullie gaat :thumbup:
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Hello Steffen,

heb je hele avontuur vorig jaar gemist. Maar wat een mooi verhaal. Ik heb zelf het K1 traject doorlopen in 2010/2011 en woon sinds dien in Amerika. Ook mij bevalt het wel goed aan deze kant. Elke kant van de plas heeft zo zijn voor en nadelen. In Kentucky mocht ik een jaar met mijn Nederlandse rijbewijs rijden. Die verliep op een gegeven moment dus moest ik wel een KY rijbewijs halen. Ik hoefde slechts een theorie test te doen en wat papierwerk invullen. Een paar weken geleden heb ik mijn motorrijbewijs gehaald. Ook dat was een eitje! Klopt natuurlijk van geen kant dat je motor mag rijden zonder ooit op de openbare weg gereden te hebben. Maar goed in Kentucky nemen ze het allemaal niet zo serieus! Volgens mij mag je trouwens van de RDW geen twee rijbewijzen hebben. Ik heb op een gegeven moment wel gewoon een nieuwe aangevraagd. Mijn Nederlandse papiertje was iets te duur om het te laten verlopen.

Wat een carriere move! Mooi man dat je dat toch allemaal kunt realizeren! Ik heb gekeken om hier een masters degree te halen echter was dat erg duur. Wellicht dat ik het alsnog ga proberen over een paar jaar want je verdient zoveel meer geld. Nu gaat het allemaal niet zo om het geld bij mij maar sommige dingen zijn hier zo verschrikkelijk duur, boodschappen, auto's, verzekeringen en daarnaast is er natuurlijk veel minder zekerheid als in Nederland.

Maar goed, ben blij dat ik je verslag gevonden heb en goed te horen dat alles goed gaat aan die kant.

Groetjes
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Steffen
Amerikafan

Bericht door Steffen »

Iedereen bedankt voor alle leuke reacties! Ik zal kijken of ik de volgende update wat sneller dan 8 maanden kan plaatsen :lol:

Wat je zegt Aquell, het wonen aan deze kant van de plas heeft voor en nadelen. Nadelen zijn er zeker ook, maar wegen duidelijk niet tegen de voordelen op. Daarnaast houdt ik er niet zo van om negatieve zaken op een rijtje te zetten, dat heeft namelijk geen enkele meerwaarde. We wonen nu bijvoorbeeld bij mijn schoonvader en hebben een kamer van 3x3 vierkante meter. Dat is niet heel groot, maar aan de andere kant hebben we wel onderdak hier, hoeven we geen huur te betalen en krijgen de vrijheid om te blijven zolang we willen. Een pak melk halen kost 20 minuten, maar ik woon wel midden in de bossen met alle rust en vrijheid (en rustige fietsroute's) die een mens kan wensen.

Een ander bijzonder punt is dat sinds ik verhuisd ben, het contact met mijn ouders beter is dan ooit. Vooral mijn vader is helemaal gek van Facetime en ook mijn moeder heeft sinds kort een Iphone met wattsapp. Is het jammer dat ik met verjaardagen er niet kan zijn? Ja. Is het jammer dat ik de begravenis van mijn oma niet bij kon wonen? ja. Maar ik sprak haar een dag voor haar overlijden nog via Facetime, iets wat zij zelf helemaal fantastisch vond. Het leven is zo slecht nog niet.

Wat je zegt over auto's, boodschappen en verzekeringen, die zijn hier inderdaad flink duurder. Nu ga ik de eerste zelf aan werken dus dat zal me een hoop besparen. Ik zou iedereen ook aanraden om de basiszaken zelf te doen (olie verversen e.d.), alleen dat al scheelt veel aangezien arbeid hier heel hoog kan zijn (dealers die uurloon van $90-$120 rekenen heb ik al meermaals gezien). Geld is zeker niet het belangrijkste in het leven, maar zonder financien kom je nu eenmaal nergens meer in de moderne maatschappij, dus in het land van de mogelijkheden is jezelf omscholen en groeien helemaal niet vreemd.

@ Ceristimo; rijden met een handgeschakelde versnellingsbak is hier inderdaad iets speciaals. Ook mensen die zelf met een handbak rijden en eigenlijk niet precies weten wat ze doen (veel te hoge versnelling rijden e.d.) kom ik regelmatig tegen. Toen ik eenmaal afreed had ik inmiddels mijn Greencard al lang en breed binnen. Dat duurde bij mij namelijk slechts een aantal weken. Maar ik mocht met onze auto wel rijden want de verzekering accepteerde mijn Nederlandse rijbewijs/ permit gewoon.
Pittsburgh is een prima plaats (al wonen wij er net buiten). Niet heel groot en niet enorm chaotisch, hoewel het door de vele bruggen wel verwarrend kan zijn om op je eindbestemming te komen. Vooral de 'Stripdistrict' en 'Station Square' is erg in trek bij ons. Maar de buurt rondom "PITT" is ook erg leuk. Waar heeft je vrouw in Pittsburgh gewoond? Sommige wijken kunnen wat minder zijn, maar daar heeft iedere stad last van. Zeker als je kijkt naar de geschiedenis van de stad, want Pittsburgh is een voormalige staal stad. In de jaren '70 zakte de staalindustrie volledig ineen en ging het van een welvarende stad, volledig de andere kant op. Veel arbeiders vertrokken opzoek naar nieuwe banen en de mooie wijken raakten langzaam in verval. Dat zie je nogsteeds een beetje terug, maar Pittsburgh is langzaam uit dat dal aan het opklimmen. De stad wordt nog wel eens met Detroit vergeleken (wat hier op slechts 4 uur vandaan ligt), maar in tegenstelling tot Detroit heeft de stad een grote omslag gemaakt. Het is zich op gezondheidszorg en kunst gaan richten. En dat gaat de stad goed af. Er is hier een enorm groot gezondheidsorganisatie welke het landelijk erg goed doet, en met Andy Warhol en de Carnegie familie als Pittsburghers heb je al een goed uitgangspunt.

Ook de sportfanaat kan hier goed vertoeven. De Penguins hebben het redelijk goed gedaan dit jaar (hoewel iedereen hier al vrijwel zeker op de Stanley Cup rekende) en ook de Pirates doen het goed. De Steelers hebben de grootste fanbase ter wereld van alle NFL teams en meeste landskampioen titels op zak, dus dat zegt genoeg.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, Steffen, ik wilde de Steelers al noemen, ik zie daar hier, toch vijf uur rijden van Pittsburgh af al heel veel fans van. Wij komen misschien (afhankelijk van de route, die we gaan rijden) langs Pittsburgh overmorgen. Ik ben maar een keer in de stad geweest en vond het wel een leuke stad van wat ervan gezien heb. Jullie (jij?) hebben echter de goede houding, er zijn altijd negatieve dingen, maar vergelijkingen gaan altijd mank. De natuur hier is al niet te vergelijken met die in Nederland, laat staan in west Pennsylvania. Emigreren is een avontuur en in het begin heb ik zeker ook de nodige uitdagingen gehad, maar alles was nieuw, anders (niet altijd leuk) en een leermoment ook wel. Heel goed hoe jullie je vanuit het huis van je schoonvader verder ontwikkelen. Ik herken er veel in. Veel succes verder en leuk dat je een update schreef!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Petra/VS schreef:Inderdaad, Steffen, ik wilde de Steelers al noemen, ik zie daar hier, toch vijf uur rijden van Pittsburgh af al heel veel fans van.
Inderdaad, ik wilde het ook al schrijven: na Ravens en Redskins zijn Steelers hier denk ik wel het meest populair!

Verder sluit ik me aan bij de rest: leuk om je positieve update te lezen!
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Wat een fijne update! Leuk om te lezen dat jullie helemaal je weg vinden en dat je zelfs een nieuwe carrière omarmt. Hopelijk klink ik over een maand of wat net z enthousiast als jij :)

En wat een buitenkansje zeg, een heel huis voor maar zeshonderd dollar. Ik hoop dat jullie er met veel plezier zullen wonen. Voor dat geld heb je hier amper een slaapkamer in een gedeeld appartement. Overigens ben ik wel benieuwd: hebben die schoenen over de elektriciteitskabels een betekenis? Ik zie ze hier ook wel eens, maar dacht dat het gewoon baldadigheid was. Leuk om te lezen dat de verhouding met je familie zelfs verbeterd is. Ik merk zelf ook dat ik heel bewust contact zoek, terwijl ik er voorheen toch makkelijker in was.

Enfin. Ik wens jullie heel veel goeds en hoop dat de regio goed blijft bevallen. Zo gauw ik in de buurt ben, hoor je van me :P
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer