Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ik wil misschien gaan wonen in Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Jaydee.
Amerikakenner

Re: ik wil misschien gaan wonen in Amerika

Bericht door Jaydee. »

DaanRademaker schreef:...Weetje ik zou ook kunnen ratelen over hoe stom je spelt...
De pot verwijt de ketel..
De enige reden dat iemand op dit forum dit zou doen is omdat zij gefrustreerd zijn dat het na een lange tijd voor hen nog nooit gebeurt is!
De enige reden zal realisme zijn.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Lol Jaydee :clap:

Ik vond het inderdaad ook een beetje een vreemde opmerking van iemand die zelf ook niet zo geweldig is in spellen blijkbaar en net zo vreemd is de conclusie dat bepaalde forumleden die advies geven gefrustreerd zouden zijn.

Je kent die mensen toch helemaal niet beste DaanRademaker? Waarom denk je dan wel over ze te kunnen oordelen?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Bedeve, ik begrijp gewoon je hele vraag niet (en dat geldt ook voor de reaktie die je geeft op Bennogr, maar daar zal ik me verder niet mee bemoeien). Volgens mij was ik toch vrij duidelijk: een PABO diploma heeft zonder aanvullende studie in de VS geen waarde, tenzij je misschien ergens Nederlandse les kunt geven. Het lijkt me duidelijk dat je dat die laatste optie een beetje een gelukstreffer is en dat je daarmee doorgaans niet in je levensonderhoud kunt voorzien.

Maar kort en goed is het dus niet te zeggen wat een PABO-opleiding je in de VS nou precies "oplevert" omdat het pas waarde krijgt als je door gaat studeren.

Ik hoop dat ik met dit antwoord de juiste interpratie heb gekozen van wat je bedoelt met "het inkomen van een PABO hourly"
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als je aan een prive school les geeft, dan heb je vaak niet die Amerikaanse lesbevoegdheid nodig. Maar ik heb me laten vertellen door 2 mensen met een werkvergunning voor de US en een buitenlands diploma met lesbevoegdheid, dat privescholen vaak niet de beste betalers zijn (lager loon).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Maar hadden die twee mensen werkvergunningen gekregen voor de US voor een baan in het onderwijs ? Op een prive school dus ? Was dat lagere school of middelbare school ? En hadden ze aanvullende certificaten boven PaBo ?
Als PaBo inderdaad bachelorsniveau is helpt dat bij het aanvragen van een H1B. Een priveschool moet net als alle andere petitie-indieners, aantonen dat de gewenste immigrant de juiste persoon voor de job is.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik denk dat het in veel gevallen om mensen gaat die op basis van het visum van hun partner in de VS mogen werken. Dat is in ieder geval wel zo in het geval waar ik het over had en ik ken ook nog een ander geval waar dat voor geldt. Beiden werken op privescholen, op pre-k niveau. De een is (zoals gezegd) klasse-assistente en heeft de Nederlandse nationaliteit, de ander is teacher en heeft de Britse nationaliteit. Privéschool of niet, het lijkt me eigenlijk ondenkbaar dat scholen teachers aannemen die het Engels niet tot in hun tenen beheersen.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Jaydee84 schreef:
DaanRademaker schreef:...Weetje ik zou ook kunnen ratelen over hoe stom je spelt...
De pot verwijt de ketel..
Ik denk dat je hem verkeerd begrijpt. Hij verwijt de topicstarter (Daan95) juist niet dat hij slecht spelt, maar neemt het juist voor hem op en deelt eigenlijk een sneer uit naar degenen die over de spelling van de topicstarter vielen. Zo van: 'ik kan ook wel over zijn spelling ratelen, maar het heeft niets te maken met zijn vraag'.... Of het verder verstandig is dat DaanRademaker andere leden gefrustreerd noemt is een ander verhaal ;)
Sandy
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

oortjes schreef:Maar hadden die twee mensen werkvergunningen gekregen voor de US voor een baan in het onderwijs ?
Eentje was daar op het visum van de partner en bij de andere ging de partner naar de US, probeerde zij een eigen visum te pakken te krijgen, maar lukte dat niet dus zijn ze snel gehuwd zodat ze op zijn visum mee kon.
Eentje in lagere school, eentje middelbaar onderwijs. Geen van beide kon gaan lesgeven in het officiele onderwijs, aangezien hun buitenlandse onderwijsdiploma daar niet erkend word, ze moeten bijkomende cursussen en examen doen om Amerikaanse onderwijsbevoegdheid te krijgen.
Idem hier in Canada, waar ik ook diverse buitenlands getrainde leerkrachten ken. Als je niet teruggaat naar Teachers College om je certificate te behalen, mag je enkel maar in priveonderwijs les geven (op voorwaarde dat je een werkvergunning al hebt). Maar privescholen werven bij voorkeur ook graag buitenlandse lkr aan die dan ook nog eens het Canadese certificaat behaalden, want daarmee gaat hun 'prestige' omhoog.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer