Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

E-2 afgewezen :( Bummerrr en niet terecht ...

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: E-2 afgewezen :( Bummerrr en niet terecht ...

Bericht door Knabbeltje »

FlipjeBTiel schreef:Over Florida, E2, en afgewezen, zit ik net te bedenken dat gebruiker floridariaantje met hetzelfde probleem zat.

Gr., Flipje
Als ik me correct herinner hadden zij wel het bedrijf al aangekocht en hebben ze het nadien van de hand moeten doen omdat ze het visum niet kregen .

Grtjs,
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

PBBI is hier de enigste persoon met veel ervaring in zulke zaken denk ik.
Ik ben in ieder geval benieuwd wat de uitkomst zal zijn.
Het zou ontzettend jammer zijn indien er nog meer negatieve ontwikkelingen komen.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Is die $100K dan de volledige waarde van het bedrijf? Of alleen het eigen geld, met resterend deel van de bank?

Gr., Flipje
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

oortjes schreef:DeJaVu, daar gaat het me niet om - bedrijfsec. etc. Ik ben alleen verbaasd dat $ 100.000 genoeg is voor een E-2 visum, al moeten we daarbij bedenken dat dit visum niet tot een groene kaart kan leiden, en dat KK bij mijn weten een aantal keer de boeken moet overleggen om het visum verlengd te krijgen.
En ik vraag me af wat hij gaat doen als een van zijn kids 21 wordt, nog afgezien van het feit dat die kids hier niks niemendal mogen van zelf een centje bijverdienen als tieners.

Katja, natuurlijk is dit een zaak van 'kopen' van een verblijfsvergunning, maar dat is volstrekt legaal als je het vlgs. de regels doet. Het is alleen jammer dat KK niet vijf of tien keer zoveel meteen op tafel kan leggen, dan kon hij voor E5 gaan en was zijn positie hier aanmerkelijk sterker.

MvdL, het gaat KK om een ander manier van leven - en Rotterdam/Hillegersberg lijkt me inderdaad niet de optimale plaats voor iemand die van ruimte en rust houdt. Jij hebt je kans gehad, het beviel je niet, en ik hoop dat je je thuis voelt in je nieuwe woonplaats. In de tussentijd kunnen we allemaal best meeleven met KK en hem succes gunnen. Klaarblijkelijk heeft hij in Ned. een bedrijf dat loopt, dus ik zie niet waarom hij in de US niet op zijn minst even succesvol zou kunnen zijn.
Bedankt voor je steun.
Ik koop inderdaad liever een wat voordeliger bedrijf om het daarna met investeringen (of andere ideeen) naar mijn hand te zetten dan een duur(der) bedrijf wat ik zo zou moeten laten.
En het hoeft sowieso niet groot te zijn.
Wat ik al schreef ik kan het wel op tafel leggen maar dan moet ik mijn bedrijf hier verkopen en laat dat nu net mijn veilige haven zijn mochten dingen daar niet lukken/bevallen.
Ben ook bezig geweest met een bedrijf van 200.000 maar in de dienstensector is een groter bedrijf niet per definitie beter.
Er kunnen zo snel klanten afvallen aangezien (simpele) contracten in de VS niet zoveel voorstellen , als men geen zin heeft in jou dan stappen ze gewoon op.
Pressure cleaning is echt nodig in FL want het oprukkende moss moet gestopt worden en in deedrestricted areas is het zelfs verplicht om je dak schoon te houden.

Mijn kids zijn 1 en de ander net 4 dus voordat die 21 zijn.

@ Wallstreet: Ja in dit gebied zijn idd aardig wat Duitsers maar 10/11 % is nog altijd beter als 100% en dat zijn de Duitsers met een grote liefde voor de VS anders zaten ze er niet.
Duitse feestjes daar integen ... :thumbup: ...de Duitse taal ansich vind ik ook niet om aan te luisteren en Duitsers praten in hun eigen land echt geen woord buiten hun deur terwijl ze hier vrolijk engels met een leuk accent hebben.
We moeten het ook weer niet zo nauw nemen ik heb daar zelfs een motor gekocht en gestald bij een duits bedrijf .. genaamd Haus of trikes and bikes (Fort Myers) ..nou hoe Duits wil je het hebben? :lol: ..
kaap koraal
Amerikakenner

FlipjeBTiel schreef:Is die $100K dan de volledige waarde van het bedrijf? Of alleen het eigen geld, met resterend deel van de bank?

Gr., Flipje
Ja, dat is de totale waarde en dat word zonder de bank betaald.
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

Duitse taal ansich vind ik ook niet om aan te luisteren en Duitsers praten in hun eigen land echt geen woord buiten hun deur terwijl ze hier vrolijk engels met een leuk accent hebben.

Ja iedereen heeft zo wel een taal die hij/zij vervelend vind om aan te horen. :D
Gewoon onthouden dat Duits een zeer belangrijke taal is, naast Engels en Spaans.
Ik denk dat bijna de helft van de mensen ginds wel een aardig woordje Spaans spreken.

Ik ben alvast van plan het aan te leren samen met Duits.
Ik ben nog nog jong, maar talen zijn voor mij de belangrijkste sleutel in het leven.

Btw, ken je veel personen in de streek? Ik ken er alvast wat Belgen en een hele resem Amerikanen.
kaap koraal
Amerikakenner

mvdl schreef:
oortjes schreef:Ik ben wat verbaasd dat je kunt emigreren op een investering van $ 100.000 en voor een bedrijf dat aan cleaning doet.
Dit is gewoon een poging tot het afkopen van een verblijfsvergunning, nogal logisch dat het consulaat hier niet in meegaat. En een bedrijf dat 26 jaar bestaat en maar 100.000$ dollar waard is? Wat moet het consulaat daar van denken? En een auto die de hoofdreden van de emigratie lijkt te zijn? Niet erg geloofwaardig allemaal, het doet me denken aan het recente topic waar iemand de briljante ingeving had om in deze tijd makelaar in de VS te willen worden.
Blijf nou niet doorzeuren over een autootje ...kijk dan liever naar het huis wat ik wil laten bouwen als je materialistisch zooo interresant vindt.. Aubuchon Cape Coral .. model "Mandolin" .. mensen met een beetje boot lachen om autootjes...en huisjes !
In dit gebied worden nog bergen huizen verkocht en ik zal dus zeker ook een cursus makelaardij gaan volgen ...brilllliant idd ! Lutser.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

He KK, laat weten zodra je visum in orde is want ik heb wel wat ideeen over reclame voor zo een bedrijf die ik graag op je wil los laten....
kaap koraal
Amerikakenner

@Wallstreet: Ik ken er nog niet veel mensen maar wel een leuke start .. maar ook hier gaat het om de kwaliteit en niet om de ... :)
Wat dit gebied/stad heel leuk maakt is dat mensen van over de hele wereld hierheen komen en genieten van het weer, rust en vakantie.
Alleen maar ontspannen en plezier maken , in deze stad is het s'winters 2x drukker als in de zomer. Snowbirds worden ze genoemd.
Ik geloof dat je het gebied ook kent toch ?

Ik heb je een PB gestuurt trouwens.
kaap koraal
Amerikakenner

oortjes schreef:He KK, laat weten zodra je visum in orde is want ik heb wel wat ideeen over reclame voor zo een bedrijf die ik graag op je wil los laten....
Ik blijf mijn best doen dus wie weet...
De website kan ook wel wat aandacht gebruiken.

Waar ik zo om moest lachen is die reclame van een plummer die dan achter het stuur ziet van een Van en dat er dan op de buitenkant een pleepot op de bestuurdersdeur is geplakt waar hij dan zogenaamd opzit ...hahahah
kaap koraal
Amerikakenner

Ja die kende ik ook al ..heftig was dat om te lezen..maar ik ben niet van plan om al iets echt te kopen voordat ik een visum in mijn handen heb.
Want dat topic laat echt het slechtste scenario zien ! Pfff
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

kaap koraal schreef:Waar ik zo om moest lachen is die reclame van een plummer die dan achter het stuur ziet van een Van en dat er dan op de buitenkant een pleepot op de bestuurdersdeur is geplakt waar hij dan zogenaamd opzit ...hahahah
Afbeelding
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kaap koraal
Amerikakenner

Dento schreef:
kaap koraal schreef:Waar ik zo om moest lachen is die reclame van een plummer die dan achter het stuur ziet van een Van en dat er dan op de buitenkant een pleepot op de bestuurdersdeur is geplakt waar hij dan zogenaamd opzit ...hahahah
Afbeelding
Jaaa die lache hé .. en niemand vergeet dit bedrijf ..
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Niemand vergeet die tekening. Maar of ze de naam onthouden? (al is 'logoherkenning' natuurlijk ook al iets. Maar daarmee vinden ze je niet in de gele gids of op 411 online)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Voordeel is dat je de foto met drie zoekwoorden op Google vindt en dan vinden ze jou ook weer als je zo herkenbaar rondrijdt.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

2 dagen niet hier geweest en nu al bij pagina 4, het leeft wel.
Als ik me correct herinner hadden zij wel het bedrijf al aangekocht en hebben ze het nadien van de hand moeten doen omdat ze het visum niet kregen .
Dit is geen aankoop van een bestaand bedrijf maar de opstart van een nieuw, dat maakt het altijd extra moeilijk.
PBBI is hier de enigste persoon met veel ervaring in zulke zaken denk ik.
Als ik naar het bedrijf kijk dan zou ik kunnen denken dat het feit dat de verkoper pas enige jaren (2) eigenaar is van het bedrijf problemen opgeleverd heeft. Maar ik weet dat verkeerde business plannen vaak een probleem zijn, maar dat is zomaar een opzetje.
Wat betreft de afwijzing omdat het bedrijf nog niet gekocht zou zijn, het lijkt meer dat dit een simpele manier van afwijzen is. We hebben dat nog nooit aan de hand gehad en we doen dit altijd, geld op een escrow. Wat betreft het bezoek aan het consulaat, ik kan alleen uit de ervaring met onze klanten spreken dat dit een formaliteit zou moeten zijn. Het kortste was 2 minuten, het langste van een klant was 15 minuten en dat was omdat ze het over iets onzinnigs als het weer hadden. In principe is het zo dat de opgestuurde documenten voldoende zouden moeten zijn, geen strikvragen, geen kruisverhoor meer op het consulaat.
kaap koraal
Amerikakenner

PBBI schreef:2 dagen niet hier geweest en nu al bij pagina 4, het leeft wel.
Valt mee er zat nog een stoorzender (vmdl) tussendoor. :)

Ik hoorde idd dat een ecrow al meer dan voldoende moest zijn maar het was kennelijk op dat moment het makkelijkst om ons op die manier af te wijzen.
Maar ze zijn nog niet van mij af ...

Ik heb vandaag gehoord dat er nog een klein stapje boven escrow is en dat heet "Dry closing" en dat maakt het allemaal nog officieler/binderder en zet alles nog eens extra op papier.

Morgen word dat uitgewerkt.
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Veel succes, Kaap Koraal!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

kaap koraal schreef: Ik heb vandaag gehoord dat er nog een klein stapje boven escrow is en dat heet "Dry closing" en dat maakt het allemaal nog officieler/binderder en zet alles nog eens extra op papier.
Focus je niet alleen op die escrow account, want mogelijk is dat dus maar gewoon een makkelijke smoes geweest om je af te wijzen, aangezien tot op heden de meeste van die zaken via een escrow account gedaan worden.
Dus er moet ergens structureels iets mis zijn. En dat is natuurlijk lastiger om uit te zoeken, aangezien ze daar niks over gezegd hebben.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer