oortjes schreef:DeJaVu, daar gaat het me niet om - bedrijfsec. etc. Ik ben alleen verbaasd dat $ 100.000 genoeg is voor een E-2 visum, al moeten we daarbij bedenken dat dit visum niet tot een groene kaart kan leiden, en dat KK bij mijn weten een aantal keer de boeken moet overleggen om het visum verlengd te krijgen.
En ik vraag me af wat hij gaat doen als een van zijn kids 21 wordt, nog afgezien van het feit dat die kids hier niks niemendal mogen van zelf een centje bijverdienen als tieners.
Katja, natuurlijk is dit een zaak van 'kopen' van een verblijfsvergunning, maar dat is volstrekt legaal als je het vlgs. de regels doet. Het is alleen jammer dat KK niet vijf of tien keer zoveel meteen op tafel kan leggen, dan kon hij voor E5 gaan en was zijn positie hier aanmerkelijk sterker.
MvdL, het gaat KK om een ander manier van leven - en Rotterdam/Hillegersberg lijkt me inderdaad niet de optimale plaats voor iemand die van ruimte en rust houdt. Jij hebt je kans gehad, het beviel je niet, en ik hoop dat je je thuis voelt in je nieuwe woonplaats. In de tussentijd kunnen we allemaal best meeleven met KK en hem succes gunnen. Klaarblijkelijk heeft hij in Ned. een bedrijf dat loopt, dus ik zie niet waarom hij in de US niet op zijn minst even succesvol zou kunnen zijn.
Bedankt voor je steun.
Ik koop inderdaad liever een wat voordeliger bedrijf om het daarna met investeringen (of andere ideeen) naar mijn hand te zetten dan een duur(der) bedrijf wat ik zo zou moeten laten.
En het hoeft sowieso niet groot te zijn.
Wat ik al schreef ik kan het wel op tafel leggen maar dan moet ik mijn bedrijf hier verkopen en laat dat nu net mijn veilige haven zijn mochten dingen daar niet lukken/bevallen.
Ben ook bezig geweest met een bedrijf van 200.000 maar in de dienstensector is een groter bedrijf niet per definitie beter.
Er kunnen zo snel klanten afvallen aangezien (simpele) contracten in de VS niet zoveel voorstellen , als men geen zin heeft in jou dan stappen ze gewoon op.
Pressure cleaning is echt nodig in FL want het oprukkende moss moet gestopt worden en in deedrestricted areas is het zelfs verplicht om je dak schoon te houden.
Mijn kids zijn 1 en de ander net 4 dus voordat die 21 zijn.
@ Wallstreet: Ja in dit gebied zijn idd aardig wat Duitsers maar 10/11 % is nog altijd beter als 100% en dat zijn de Duitsers met een grote liefde voor de VS anders zaten ze er niet.
Duitse feestjes daar integen ...

...de Duitse taal ansich vind ik ook niet om aan te luisteren en Duitsers praten in hun eigen land echt geen woord buiten hun deur terwijl ze hier vrolijk engels met een leuk accent hebben.
We moeten het ook weer niet zo nauw nemen ik heb daar zelfs een motor gekocht en gestald bij een duits bedrijf .. genaamd Haus of trikes and bikes (Fort Myers) ..nou hoe Duits wil je het hebben?

..