Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

De winnaars van de DV Lottery en hun ervaringen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dude
Moderator

Re: De winnaars van de DV Lottery en hun ervaringen

Bericht door Dude »

Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Ataturk007
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Ataturk007 »

Kan hier een update komen voor 2016 ?

Groetjes!
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
hankthefreeze
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door hankthefreeze »

De lijst wordt volgens mij niet echt meer bij gehouden.
Ik was wel benieuwd naar hoeveel er de afgelopen jaren succesvol waren.
Vooral om te zien of er een stijgende lijn is
Maart 2018: Verloofd
Juli 2018: K1 visum aanvraag
Maart 2019: Interview
April 2019: Vertrek naar VS

Aantal staten bezocht: 4
Nog graag te zien: 6
AafkeB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door AafkeB »

Dat heb ik dus ook. Wij zijn ook van plan om mee te doen
En te gaan met of zonder DV. Dus updates waren fijn geweest.
Arcenon
Amerika-newbie

Bericht door Arcenon »

Ik hoop hier ook wat recentere / oud winnaars van de DV lottery hun verhalen te kunnen horen. Wij zjin voornamelijk benieuwd naar het gedeelte integreren, in de vorm van in de US werken / socializen (US vrienden maken). Wellicht dat iemand meeleest en hier wat ervaringen over neer kan zetten of misschien heeft iemand nog een link naar een actieve blog of iets dergelijks?
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

Veel van de recente winnaars hebben hun eigen topic, dus als je op 'DV winnaar' zoekt kom je er een aantal tegen, waaronder mijn eigen topic!

Ik vond het eigenlijk erg makkelijk om te socializen in de VS, veel makkelijker dan in Nederland. Amerikanen zijn erg open en aardig, en je krijgt ook geregeld aanspraak en complimenten van vreemden in de supermarkt. Ik ga hier naar de kerk, dat helpt enorm, je word meteen in de armen gesloten. Verder werken amerikanen hard, dus je collega's zijn meer je vrienden dan in Nederland. Ik merkte zelf ook dat als blanke, goed-engelssprekende immigrant ik van een soort positief racisme geniet (white priviledge?). Mensen gaan ervanuit dat je Amerikaans bent tot ze er achter komen dat dat niet het geval is, en dan is je europese komaf vooral positief en interresant.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

100% mee akkoord alleen ga ik niet naar de kerk. Maar je beschijving ervaar ik net hetzelde na (morgen) 10 jaar in de US.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Arcenon
Amerika-newbie

Bericht door Arcenon »

Bedankt voor de reacties, de kerk is inderdaad ook niet direct iets wat mij roept. Wat was jullie niveau Engels toen jullie de stap maakten? Ik zelf zit wel rond C2 niveau, mijn vriendin schat ik in op B1-B2. Nu ben ik niet direct zelf snel heel gevoelig voor een langere tijd alleen zijn maar mijn vriendin iets meer en het is voor mij ook heel belangrijk dat zij het naar haar zin gaat hebben. Ze volgt nu al uit eigen beweging een cursus conversation Engels, maar zijn Amerikanen geneigd om een stapje extra te doen (zinnen aan te vullen / af te maken) om iemand te leren kennen als ze merken dat je nog steeds een beetje struggled / nog geen brede woordenschat hebt?

Wat is jullie ervaring hoe hier tegenaan gekeken bij het solliciteren (het taalniveau)? En dan heb ik het nog niet eens over high(er) profile jobs, maar bij wijze van spreken bij een instap kantoor functie of medewerker in een restaurant? Ik heb zelf de ervaring gehad bij fast food chains dat wij beter Engels praatten als het personeel ter plaatse (Spaanstalig).

Idealiter vinden we een bedrijf / organisatie / dienst waarbij Dutch speaking een pre is, maar die zullen er niet heel veel zijn..
Nagini
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Nagini »

Eerst maar eens die loterij winnen voordat je je teveel zorgen gaat maken, @Arcenon :wink: Je hebt zelfs bij winst in Mei nog maanden om praktische dingen te regelen. Religie is natuurlijk altijd optioneel. Goed engels spreken is wel een pre, denk ik, zeker voor de betere banen. Maar als je in een Engelstalig land woont komt dat veel sneller dan wanneer je een cursus doet in NL, zolang de basis er maar is. Veel Amerikanen spreken zelf ook dialect/slecht engels, en inderdaad zijn er restaurants en dergelijke waar het personeel vrijwel geen Engels spreekt. Voor een baan in fastfood heb je tegenwoordig alleen maar een hartslag en het vermogen om 8 uur achter elkaar rechtop te staan nodig.

Wel moet ik zeggen dat soliciteren voor je een greencard hebt vrijwel hopeloos is. Op dit moment is de arbeidsmarkt hier sowieso slecht, maar voor elke positie die online worden gezet worden bedrijven overspoelt met buitenlanders zonder visa die gesponsord willen worden. Dat je uit Nederland en niet uit India komt maakt niet uit, je komt met de rest van de gelukszoekers direct in de prullenbak terecht.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer