Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2016 Winnaar : Pitbulltr

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dude
Moderator

Re: DV-2016 Winnaar : Pitbulltr

Bericht door Dude »

Ik weet niet of je erdoor komt met een 10 jaar oude document op je interview, misschien wel hoor. Ik geef alleen de vereiste mee die gesteld worden voor de documenten van DV winnaars. En die zegt dat documenten die afgeleverd moeten worden tijdens het interview niet ouder mogen zijn dan 6 maanden. (tenzij er iets veranderd is sinds ons winstjaar)
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat aan de geboorteakte kan veranderen, is je naam (in geval van Legal Name Change).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik kan hier niets vinden over die 6 maanden. Er wordt daar zelfs gesproken over een originele geboorte akte, dus dat zou in mijn ogen gewoon de akte kunnen zijn die direct bij de geboorte is afgegeven. Het is mijn ervaring dat Amerikanen (en ook veel mensen uit andere landen) 1 of 2 kopieen van hun geboorteakte die ze al sinds hun geboorte hebben zorgvuldig bewaren (vaak in een kluis) en overal voor gebruiken. Vaak is er dan zelfs paniek als zo'n akte weg is, want ze staan er vaak niet eens bij stil dat je een nieuwe zou kunnen aanvragen.
Terug in Texas!
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Ik meen wel iets over een 6 maanden regel gelezen te hebben (voornamelijk mbt de VOG dan, geboorteakte weet ik niet zeker), hoewel ik het hier ook nergens terug vind:

http://travel.state.gov/content/visas/e ... ry/NL.html
pitbulltr
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door pitbulltr »

Nou ik zal het gewoon proberen met deze 10 jaar oude geboortakte, ik heb een vermoeden dat het wel geaccepteerd zal worden. De naam op de geboorteakte is ook niet gewijzigd. VOG heeft inderdaad een vervaldatum van 6 maanden, wat begrijpelijk is. Ik had de VOG's al in mei aangevraagd. Hoewel deze dus nog in November geldig zijn heb ik voor de zekerheid nieuwe aangevraagd.

Weten jullie of wij zelf ook de resultaten van het medische onderzoek kunnen krijgen of worden deze in alle geheim doorgestuurd naar de ambassade?

Ik zal jullie op de hoogte houden van het interview.

Alle deelnemers aan DV-2017 succes gewenst!
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Onderzoeksresultaten worden inderdaad doorgestuurd naar het consulaat, daar hoef je zelf niets voor te doen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Je kunt de arts voor het onderzoek begint vragen om kopietjes van zijn bevindingen.
Die kun je dan even checken voor je vertrekt. Op het vaccinatie-rapport wordt wel eens een foutje gemaakt.
Meteen na het med exam is je enige kans een vergissing recht te zetten.

Hebben jullie je vaccinaties boekjes al paraat ? Niet vergeten mee te nemen naar het med exam.

De resultaten gaan electronisch naar het Consulaat (Ned.) of de Ambassade (BE.)
Ze gaan vervolgens op papier in de gesloten enveloppe die in het eveneens verzegelde visa pakket zit.
Je visum pakket wordt aangemaakt als je visum is goedgekeurd.
De visum pakketten worden toegezonden samen met jullie paspoorten met daarin de visas.
Aan de buitenkant van ieder visa pakket zit een brief waarop je persoons-gegevens staan en ook je Alien Number.
Je moet de enveloppes afgeven aan de CBP (Immigrations) officer op het vliegveld waar je binnenkomt. Dat heet Port of Entry, POE.

Je krijgt de X-ray waarschijnlijk als CD-rom mee. Stop die in je handbagage.
Er zijn (zeldzame) gevallen waarin een CBP officer ook om de DC-rom vroeg.
pitbulltr
Amerika-ontdekker

Bericht door pitbulltr »

Vorige week 3 november was het zover, het interview voor de DV2016. Alles ging goed, we hadden alle documenten bij ons, alle vragen netjes beantwoord en de Consular Officer zei op het eind dat onze visums approved zullen zijn, mits de vereiste security checks geen problemen zouden opleveren en de visums na 4-5 dagen bezorgd zouden worden.

Nu weet ik uit ervaring van begin dit jaar (waarin me tijdens het interview voor een B2 visum ook werd verteld dat ik approved was, maar later na een aantal weken Administrative Processing alsnog geweigerd werd , met als reden deelname/selectie in de DV Lottery) dat ik niet al te blij kan zijn totdat de visums daadwerkelijk in de paspoorten zijn geplaatst.

Helaas bleek mijn gevoel weer juist, want de dag erna kreeg ik een telefoontje van de ambassade waarin me verteld werd dat de ambassade nog meer tijd nodig heeft voor onderzoek, oftewel weer de beroemde Administrative Processing, en dat onze paspoorten terug gestuurd worden.

Paspoorten zonder visum zijn inmiddels aangekomen. Nu wachten we dus op goede nieuws van het consulaat en hopen dat we binnenkort weer de paspoorten terug mogen sturen voor plaatsen van visums.

Weet iemand misschien wat er gecontroleerd wordt tijdens deze Administrative Processing? Ik heb gelezen dat dit in het ergste geval jaren kan duren...
Ik had gehoopt dat ze de controles al tijdens de eerste AP begin dit jaar gedaan hadden en dat het nu niet meer nodig zou zijn, of in ieder geval voor het interview. Wellicht dat mijn naam steeds geflagt wordt in hun systemen? Ik had alle documenten bij me, maar ik had ook bijv. een Spaanse police clearance omdat ik 3 jaar in Spanje heb gewoond, en nog een buitenlandse geboortecertificaat van mijn vrouw. Misschien dat ze deze willen controleren op echtheid?

Zit helaas niets anders op dan gestresst af te wachten
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Jeetje... ze houden de spanning er voor jullie wel in zeg!!!

Als ik nog terugdenk aan onze goedkeuring... ik heb nog wel 1000 keer nagevraagd of het nu echt echt echt was.... kan me zo indenken dat dit soort dingen aan je vreet..

Duim voor goede berichten ...en snel..
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Oh, wat een stress en onzekerheid. Ik duim heel hard voor jullie!
Terug in Texas!
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

pitbulltr schreef:\
Weet iemand misschien wat er gecontroleerd wordt tijdens deze Administrative Processing? Ik heb gelezen dat dit in het ergste geval jaren kan duren...
Jeetje wat vervelend zeg! Ik heb zelf geen idee wat er gecontroleerd wordt.. waarschijnlijk meerdere dingen of misschien verschilt het per persoon. Ik zou je ook niet kunnen zeggen hoelang het kan duren maar jaren lijkt me sterk, aangezien alle visa voor DV2016 uiterlijk september 2016 afgegeven moeten zijn.
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Pitbulltr hebben jullie al (liefst heeeel goed...) nieuws???
pitbulltr
Amerika-ontdekker

Bericht door pitbulltr »

Dbacks2 schreef:Pitbulltr hebben jullie al (liefst heeeel goed...) nieuws???
Hey Dbacks2 bedankt voor het meedenken, maar helaas tot onze grote teleurstelling hebben we nog steeds geen nieuws. Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik gewoon niet welkom ben in de States. Ik heb alle formulieren ingeleverd, geboorteaktes, huwelijksakte, diploma's Havo, MBO niveau 3 en 4, propedeuse HBO, VOG's.... na de eerste mail van het consulaat waarin ze me vertelde dat de Administrative processing 2-4 weken kon duren heb ik na 5 weken weer een mail gestuurd en heb ik als antwoord gekregen:

Dear xxx:

We have reviewed our records and found that your immigrant visa application is still undergoing administrative processing in order to verify your qualifications for the immigrant visa.
Administrative processing often lasts about 90 days, but in some instances, it can take significantly longer.

Dus nu kan het opeens 3 maanden duren??! En wat wordt bedoeld met qualifications? Willen ze mijn diploma's controleren of zo? Geen idee... alles was compleet en volledig.

Erg vervelend en verwarrend allemaal. Ik begrijp dat er controles plaats moeten vinden, vooral door de recente gebeurtenissen maar ik heb nog nooit in zo een gestresste situatie gezeten waarin je niet weet wat de uitkomst zal zijn: ja of nee....

Zodra ik nieuws heb zal ik het uiteraard meteen hier plaatsen. We zijn al bijna 2 maanden aan het wachten op een antwoord...
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wat een vreselijke situatie, wat een onzekerheid. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen!
Terug in Texas!
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Oooo wat vreselijk.... wat moeten jullie gek worden! Het is als alles 'normaal' gaat al genoeg gedoe. Ik blijf duimen en hoop dat het maar snel duidelijk mag zijn.
Laat ik het ook nog anders zeggen... ik vond ons rondje zo spannend dat ik de anderen van hier gewoon niet uit mijn systeem kan krijgen tot ze ook veilig geland zijn. Weten dat er iedere keer weer mensen met dromen in die ambassade staan, in die karikatuur-omgeving... een fikse scheut karma en op mooie berichten in het nieuwe jaar!!! (eerder mag ook, laat niemand zich geroepen voelen tot 2016 te wachten :-) )
Ataturk007
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Ataturk007 »

Echt vreselijk, hopelijk komt het nog in orde en opent er een nieuwe deur richting je toekomst!

Niet negatief denken, alles komt in orde! :thumbup:
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
pitbulltr
Amerika-ontdekker

Bericht door pitbulltr »

Hallo allemaal,

na 3 maanden wachten heb ik vorige week op 28 januari het verlossende telefoontje van de ambassade ontvangen dat het Administrative Processing onderzoek is afgerond en dat we onze paspoorten terug mochten sturen voor het uitgeven van de visa. We zijn ontzettend blij en opgelucht en kunnen het nog niet geloven. Ik heb de paspoorten meteen verstuurd en deze zijn vrijdag 29 januari afgeleverd. Ik kijk nu elke dag op de CEAC website en er staat nog altijd Administrative Processing. Hoe lang duurt het normaliter voordat dit veranderd naar Issued??

Dit was zo een gestresste periode waarschijnlijk de ergste in mijn leven en wens ik niemand anders toe....
Laatst gewijzigd door pitbulltr op 02 feb 2016, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Er zit sowieso een weekend tussen, dus dan kan het altijd wel wat langer duren. Niet te snel panikeren.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer