In 2010 ben ik ook op een L1-A verhuist naar de VS. Ik zag dat je ook relocation benefits krijgt, dus da's handig.
De verhuizing zal afgehandeld worden door verhuizers: deze zullen -alles- inpakken. Wij mochten nog geen doosje zelf inpakken omdat (volgens de verhuizers) zij verantwoordelijk waren voor de inhoud van de container. Het spreekt voor zich, maar alles van waarde (fotos e.d.) hebben wij in koffers meegenomen. Als frequent flyers mochten we 6 koffers meenemen en dat hebben we dan ook gedaan

Regel in Nederland voor je vertrek een gelegaliseerd uittreksel van je huwelijk. Dat is ingewikkeld regelen vanuit de V.S.
Regel voordat je je uitschrijft een P.O. box in de V.S. en geef dat op als "nieuw" adres als je je uitschrijft in Nederland. Op het uitschrijfformulier moet je een adres opgeven en dat gaat in het RNI. Dat is zo goed als onmogelijk te wijzigen vanuit de V.S., maar Nederlandse instanties willen dat nog wel eens gebruiken (denk waterschap, CJIB etc).
Je gaat een paar duizend dollar nodig hebben aan deposits voor credit cards, utilities (gas, water, electra, internet) en telefoonbedrijven.
Regel bij je verzekeringsmaatschappij een engelstalige brief met je verzekeringsvrije jaren, dat gaat je geld schelen.
Verkoop je 220v electra in Nederland. Wij hebben destijds een TV, printer etc meegenomen, en hier omvormers gekocht. Een hoop gedoe en die omvormers zijn duur.
Hou op z'n minst 1 Nederlandse bankrekening aan, da's erg handig als je in Nederland bent met de kerst etc.
Als je fietsen meeneemt: neem fietsbanden (binnen en buiten) en een extra ketting mee. De maten zijn hier anders.
De meeste Nintendo's, XBOXen en Playstations zijn ge-geolocked. Zet maar lekker op Marktplaats dus, of koop geen nieuwe games

Haal bij je huisarts een kopietje van je dossier. Nee, de artsen hier snappen geen Nederlands, maar Latijns snappen ze allemaal.
Haal ook bij het RIVM of wie dat ook is tegenwoordig een uittreksel van je immunizaties. Die ga je nodig hebben wanneer je je greencard aanvraagt.
Over je greencard gesproken: zodra je binnen bent mag de baas de I-140 en I-485 filen. Het heeft bij mij 6 maanden geduurd voor ik m'n greencard had.