Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV 2017: Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: DV 2017: Slow Chat

Bericht door kastelke »

Tijd dringt? Laat ons hopen dat je er echt geen 2 weken over doet om dat antwoord te vinden indien je het zelf moest zoeken! :lol:

Je vult ieder je eigen aanvraag in (met vermelding van de partner als je gehuwd bent met die partner).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

12. May my spouse and I each submit a separate entry?
Yes, each spouse may each submit one entry if each meets the eligibility requirements. If either spouse is
selected, the other is entitled to apply as a derivative dependent.
Bron: de handleiding van dit jaar: http://travel.state.gov/content/dam/vis ... 20FAQs.pdf
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Vorig jaar heb ik het ook op de dag van sluiting ingevuld en zat ik zelfs in mijn maag met de tijdszone :lol:
Ok ik weet het ik doe vaak dingen op het laatste moment maar hartelijk dank !!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Veel success!
How's life treating you, Kaap Koraal?
Elke
NYC_85
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door NYC_85 »

Hoi, al enige tijd ben ik een heerlijke lurker op dit forum..maar dan nu toch maar een account aangemaakt. Ik ben al jaren een Amerika fan, het lijkt mij fantastisch om voor langere termijn in een van de grote steden te wonen en te werken. Een stukje toegevoegde waarde voor zowel mijzelf als voor mijn carrière.

Helaas heb ik ook ontdekt dat het verkrijgen van een visum redelijk lastig is en daar zit ook de crux van mijn vraag. Op dit moment in mijn carrière kan ik nog vrij makkelijk op een J-1 visum naar Amerika met het maximum van 18 maanden, daarna zal de werkgever een H1-B moeten aanvragen. Gezien de stormloop op deze visa is dat een behoorlijke opgaaf en ook puur een kwestie van geluk.

Hoewel de meeste werkgevers/bedrijven niet echt staan te trappelen om een buitenlander in dienst te nemen, heb ik het geluk dat ik inmiddels een paar heb gevonden die enthousiast zijn en wellicht een aanbieding willen doen. In eerste instantie wel voor de beperkte termijn wat het J-1 visum dekt. Aangezien ik momenteel gedwongen ben om in NL van werkgever te wisselen sta ik voor een keuzemoment, wat te doen.......

Omdat enerzijds het winnen van de DV lottery mijn mogelijkheden vergroot op de arbeidsmarkt in de US en anderzijds ik ook van plan ben om voor langere termijn daar te willen verblijven, was ik van plan om dit jaar mee te doen. Maar mijn vraag is in hoeverre deelname aan de DV een goedkeuring/toestemming voor een J1-visum in de weg zit....of eventueel roet in het eten gooit bij het al dan niet aanvragen van een H1-B.

Ben benieuwd naar jullie antwoorden/advies.....
SASQUATXH
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SASQUATXH »

Ik zag laatst al iets voorbij komen over opleidingsniveau, maar dat ging volgens mij meer over middelbare school.

Volgens de DV2017 FAQ kan ik de volgende keuzes maken:
Highest level of education you have achieved, as of today: (1) Primary school only, (2) Some high
school, no diploma, (3) High school diploma, (4) Vocational school, (5) Some university courses,
(6) University degree, (7) Some graduate-level courses, (8) Master’s degree, (9) Some doctoral level
courses, and (10) Doctorate.
Op dit moment ben ik bezig met mijn bacheloropleiding aan de universiteit en - indien ik geselecteerd word - zal ik nog enkele vakken moeten afronden eind 2016 (periode dat de documenten naar de ambassade gestuurd moeten worden).
Ik heb op dit moment een MBO4 diploma (versneld) en daarnaast toegang gekregen op de universiteit via een soort Vlaamse "21+ test".

Welke optie zou ik hier moeten selecteren of zou het handigst zijn om in aanmerking te komen voor de Greencard, optie 4 of 5?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Some university courses.
En dat is goed genoeg, want je hebt enkel high school nodig.
Elke
MDeckers
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door MDeckers »

NYC_85 schreef: Maar mijn vraag is in hoeverre deelname aan de DV een goedkeuring/toestemming voor een J1-visum in de weg zit....of eventueel roet in het eten gooit bij het al dan niet aanvragen van een H1-B.
Volgens ervaringen op het forum maakt het niet uit voor een h1b aangezien dit dual intent is. J1 is echter nonimmigrant, dus het winnen(deelnemen?) van de lottery zou ervoor kunnen zorgen dat je visum afgekeurd wordt zo was er in het voorjaar iemand met een B1 geloof ik
Kelly*
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Kelly* »

Eindelijk de kans gehad om onze fotos in orde te brengen en ons in te schrijven voor de lottery.
Veel geluk iedereen!
kaap koraal
Amerikakenner

kastelke schreef:
12. May my spouse and I each submit a separate entry?
Yes, each spouse may each submit one entry if each meets the eligibility requirements. If either spouse is
selected, the other is entitled to apply as a derivative dependent.
Bron: de handleiding van dit jaar: http://travel.state.gov/content/dam/vis ... 20FAQs.pdf
Ik zit net die handleiding te lezen en zie gelijk op het eerste blad dat er flink wat (grotere) landen uitgesloten zijn van deelname dit keer.
Is dit al bij iedereen bekend ? Is dit al vaker gebeurd ?
Volgens mij zal dit de kans om te winnen dit jaar aanzienlijk vergroten, er kwamen alleen al miljoenen aanvragen uit Bangladesh volgens mij.
China,Canada,UK,Brasil enz enz. NICE !! :P :clap:

En ja... Live is still awesome in Florida !!
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Kaap.... ik denk dat je juicht om een beetje dooie mus... er worden ieder jaar landen uitgesloten en Bangladesh is dat al sinds dv 2013..

Quote (wiki):
"The first program was DV-1995, and the following 13 countries were ineligible from the start: Canada, China (mainland), Dominican Republic, El Salvador, Haiti, India, Jamaica, Mexico, Philippines, South Korea, Taiwan, United Kingdom (except Northern Ireland) and its dependent territories, and Vietnam. Since then, Bangladesh, Brazil, Colombia, Ecuador, Nigeria, Pakistan, and Peru have been added to the ineligible list and are currently on it, Taiwan has been removed from it, and Guatemala, Poland, and Russia have been on it at times, reflecting the changing levels of immigration from these countries.

Changes to the list of countries over the years include the following:

DV-1996: Colombia now ineligible.
DV-1998: Poland now ineligible.
DV-2002: Poland and Taiwan now eligible, Pakistan ineligible.
DV-2004: East Timor added, eligible.
DV-2005: Russia now ineligible.
DV-2007: Poland again ineligible.
DV-2008: Brazil and Peru now ineligible; Serbia and Montenegro listed separately, both eligible.
DV-2009: Ecuador and Guatemala now ineligible.
DV-2010: Russia now eligible; Kosovo added, eligible.
DV-2013: Poland again eligible, Bangladesh now ineligible; South Sudan added, eligible.
DV-2014: Guatemala again eligible.
DV-2015: Nigeria now ineligible."

Edit... SORRY!!!!!!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

kaap koraal schreef:
En ja... Live is still awesome in Florida !!
Hopelijk vind je nog eens tijd om een lekker lange update te schrijven in jullie topic, over hoe het de laatste maanden allemaal verloopt voor jullie :thumbup:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
kaap koraal
Amerikakenner

@Dbacks2 : Ja jammer helaas maar ik zag die mooie opsomming staan en dacht zo dat word koffers pakken. :lol:
Maar ik dat me toch te kunnen herinneren dat ik nog recent gelezen had dat er in Bangladesh zo'n 6 miljoen mensen meededen.
Maar we blijven toch goeie moed houden !

@Dude : Ja dat moet er idd eens weer van komen maar het zal meer een verhaal worden van het dagelijkse leven van een gezinnetje met al hun
dagelijkse problemen en overwinningen zoals bv in 6 maanden tijd allebei mijn jongens hun sleutelbeen gebroken.
Maar zeker ook positieve dingen zoals mijn oudste van 7 die zijn 2nd grade nu in excellerated class mag doen dus heel trots op hem na zijn 2 jarig verblijf hier.
kaap koraal
Amerikakenner

Ik heb nog even de deelnemers bekeken en volgens mij is de gemiddeld leeftijd omhoog gegaan , wie kan dat beamen/vergelijken met vorige jaren en waarom dat zou zijn denken jullie ? Of zijn het gewoon alle deelnemers die net als ik nog nooit gewonnen hebben :lol: ?
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Wij zitten denk ik inderdaad in die laatste groep...de volhouders dit jong begonnen zijn, maar pas later de kans kregen!

Hou de school van je oudste goed in de gaten... wij lopen hier tegen wat ..euh... onlogische zaken aan :-)
Jongste zat vorig jaar op een school die een core knowledge programma deed. Dit jaar na verhuizing mochten we op de nieuwe school kiezen: het gewone programma of een stapje hoger sneller (ging niet op cijfers maar naar eigen inzicht). Een tikkie brutaal dacht ik ..doe maar sneller (terug kan altijd toch??)

Alleen nu zit hij dus in 6th grade... maar met de stof van 7th EN hij heeft het meeste vorig jaar al gehad... en dochter zit op een 7/12 highschool ook al met 3 honorclasses (what's in a name... eigenlijk zitten ze gewoon een klas hoger), maar vooruit plaatsten en dan honors kan weer niet.

En ondanks het 'common core' doet iedereen dus binnen die richtlijnen weer wat anders...

Omdat wij net verhuisd zijn en tegen highschool aanhikken laten we het voor nu maar even zo... maar als je de tijd hebt is het zeker iets om wat meer tot op de bodem uit te zoeken!
Ennousa
Amerika-newbie

Re: DV 2017 : Instructies + deelnemers

Bericht door Ennousa »

Helluppie!!

Hele formulier ingevuld.
Submission in progress (check submission)

klik ik op check submission gebeurt er niets! Tijd gaat dringen! Wat doe ik verkeerd???
of kan het 'druk ' zijn en moet ik geduld hebben.

Er komt dus geen nummer tevoorschijn...

verder geen foutmeldingen of zo

Groetjes Enno
judy
Amerikafan

Bericht door judy »

Op de valreep......eens kijken of dat misschien geluk brengt :)

Succes iedereen!!!
karin 49
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door karin 49 »

Vorig jaar is het er tussen door geschoten, maar dit jaar toch maar een gokje gewaagd en nu maar afwachten :wink:
het was nog even worstelen met de foto`s , maar het is gelukt :thumbup:

groetjes Karin
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Gisteren nog snel ingeschreven, we wilden onze L1 goedkeuring voor de zekerheid toch eerst even afwachten. Hopelijk start voor ons in januari sowieso de greencard aanvraag door de werkgever, maar totdat dat echt rond is doen we gewoon weer mee.
Terug in Texas!
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

Oei, net op tijd ;)
Mijn vriend doet nu ook mee aan de Greencard lotery!
:mrgreen:
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer