Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

duizend en 1 vragen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

manja schreef:
a4plus schreef:

Je weet dat ze in Amerika ander stroom hebben en andere stekkers, voordat je al je lampen meeneemt!
Onder enkele lampen hier staat 100-240 volt 50/60 Hz, dat betekent toch dat ik ze met een adapter kan gebruiken?.
Lijkt me wel, waarschijnlijk wel een Amerikaanse gloeilamp erin, een lamp is toch eigenlijk een simpel ding, paar draadjes en een fitting, dus in principe kan je ipv een adapter ook een amerikaanse stekker gebruiken, misschien goedkoper?
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

a4plus schreef: dus in principe kan je ipv een adapter ook een amerikaanse stekker gebruiken, misschien goedkoper?
Ja daar heb je waarschijnlijk gelijk in, bedankt.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

en als de fitting niet past koop je toch gewoon een losse fitting met een snoertje?
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

ned in MO schreef:en als de fitting niet past koop je toch gewoon een losse fitting met een snoertje?
Tjonge, we zouden zo het licht opnieuw kunnen uitvinden :D Wat denk je van een solarcell, de lamp de hele dag buiten zetten en 's avonds licht, snel ff patent aanvragen, yihaa
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

een solar cell is wel weinig hoor. Ik denk dat je er wel 2(twee) nodig hebt :lol:

Rij jij ook al langs de lokale frituur om te kunnen rijden of afgewerkte slaolie[treehugger modus uit] :toocool:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

ned in MO schreef:een solar cell is wel weinig hoor. Ik denk dat je er wel 2(twee) nodig hebt :lol:

Rij jij ook al langs de lokale frituur om te kunnen rijden of afgewerkte slaolie[treehugger modus uit] :toocool:
Als echte Texaan rijd mijn truck natuurlijk op Willie Nelson Biodiesel: uitleg,
which is the name of a clean burning, renewable diesel fuel replacement made from vegetable oils or animal fats. The methyl ester of vegetable oil or what we now call Biodiesel is very similar to the petrochemical based diesel fuel that it replaces, so does not require any vehicle or storage modifications. :D
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

manja schreef:
a4plus schreef: dus in principe kan je ipv een adapter ook een amerikaanse stekker gebruiken, misschien goedkoper?
Ja daar heb je waarschijnlijk gelijk in, bedankt.
Wij hebben destijds ook onze gewone lampen meegenomen. Ze branden hier iets minder fel, maar doen het met een ander stekkertje aan het snoertje perfect. Halogeen lampen is trouwens een ander verhaal en die kun je beter in NL laten :wink:
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Staceybeesie schreef:
manja schreef: Ja daar heb je waarschijnlijk gelijk in, bedankt.
Wij hebben destijds ook onze gewone lampen meegenomen. Ze branden hier iets minder fel, maar doen het met een ander stekkertje aan het snoertje perfect. Halogeen lampen is trouwens een ander verhaal en die kun je beter in NL laten :wink:
Wij ook maar het was wel behoorlijk sfeerverlichting.

Dora
Staceybeesie
Amerika-expert

dora schreef:
Staceybeesie schreef: Wij hebben destijds ook onze gewone lampen meegenomen. Ze branden hier iets minder fel, maar doen het met een ander stekkertje aan het snoertje perfect. Halogeen lampen is trouwens een ander verhaal en die kun je beter in NL laten :wink:
Wij ook maar het was wel behoorlijk sfeerverlichting.

Dora
Als je er een lamp in doet met meer watt komt alles goed.
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Staceybeesie schreef:
dora schreef: Wij ook maar het was wel behoorlijk sfeerverlichting.

Dora
Als je er een lamp in doet met meer watt komt alles goed.
Ja maar wij zijn zuinige NLers, dus we hebben eerst gewacht tot de oude lamp kapot ging :lol:

Dora
manja
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door manja »

Staceybeesie schreef: Als je er een lamp in doet met meer watt komt alles goed.
Dat had ik me ook al bedacht.
a4plus schreef: Wat denk je van een solarcell, de lamp de hele dag buiten zetten en 's avonds licht, snel ff patent aanvragen, yihaa
Pff dan ben ik er wel druk mee. S'morgens alle lampen in de zon zetten en ze s'avonds weer naar binnen halen :lol:
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

manja schreef:
Staceybeesie schreef: Als je er een lamp in doet met meer watt komt alles goed.
Dat had ik me ook al bedacht.
a4plus schreef: Wat denk je van een solarcell, de lamp de hele dag buiten zetten en 's avonds licht, snel ff patent aanvragen, yihaa
Pff dan ben ik er wel druk mee. S'morgens alle lampen in de zon zetten en ze s'avonds weer naar binnen halen :lol:
Kijk, je bent een zuinige Hollander of niet, wel oppassen als de lampen natgeregent zijn dat je ze niet gelijk in het stopcontact steekt :shock:
Staceybeesie
Amerika-expert

Tink schreef:
manja schreef: Mooi, dan hoef ik geen dozijn gloeilampen in te slaan.
Ehrm....... 220 Volt gloeilampen gaan niet over 110 Volt hoor!

Omgekeerd ook niet. Dus als je NL schemer lampjes hebt gaan die niet op gloeilampjes van 110 Volt.
oeps......... had al gereageerd in dit topic....
nettie
Amerikafan

Re: duizend en 1 vragen

Bericht door nettie »

PFFFF, het is soms wel erg zoeken hoor op het forum om wat antwoorden te krijgen!
Kon eerst maar niks vinden over 110 volt [zat ws op de verkeerde afdeling te zoeken] Maar goed nu toch het een en ander gevonden en dacht, ik ga eens verder met mijn 1000 en 1 vragen!

Zo ben ik er nu achter dat onze dig. spiegelreflex en gewone dig. fototoestel gelukkig gewoon mee kunnen nemen [staat 100-240V ~ 50/60Hz op] maar moet ik dan nog zo'n reisstekker meenemen want ik neem aan dat een platte stekker daar niet in het stopcontact past?

Mijn volgende vraag is; mijn dochters hebben een Nitendo DS lite en nou kan ik daar niet op zien hoeveel volt/Hz die kan/mag hebben weet een van jullie of we de DS daar gewoon kunnen gebruiken?

En mijn laatste vraag voor nu is mbt een Nitendo Wii; wij hebben er geen een maar "de dames" zouden die erg graag willen hebben en zijn druk aan het sparen. Nu verkopen we erg veel van hun spullen omdat die niet meekunnen naar de VS [over 8 mnd] en komt die Wii dus ook in zicht! Maar wie weet wat handiger is... om de Wii in NL te kopen of in VS? En is die, zo wie zo, in beide landen te gebruiken en hoe zit het met de games [games uit NL te gebruiken op een Wii uit VS en omgekeerd]

Nou dat waren mijn vragen even met betrekking tot electra! Hopelijk weten jullie de antwoorden!!
Groetjes uit Drenthe
manja
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door manja »

Je hebt inderdaad een reisstekker nodig. Neem een verlengsnoer mee dan kun je evt. gelijktijdig je telefoon ect. opladen.
Over Nintendo's kan ik je niets vertellen.
Groetjes, Anja
Arbor Heights
Amerika-newbie

Bericht door Arbor Heights »

onze zoon had/heeft ook een ds lite toen we bijna 2 jaar geleden verhuisden. Aangekocht in Belgie, en die werkt hier perfect. Het enige wat we hier opnieuw hebben gekocht is de adaptor.Kost 2 keer niks en is in vele winkels te vinden. Als ik me niet vergis hebben we die van ons bij Target gekocht.
De Belgische adaptor hebben we dan gewoon in Belgie achtergelaten bij mijn ouders. Als we nu op bezoek gaan, heeft hij daar ook weer geen problemen om zijn DS op te laden.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

nettie schreef:Mijn volgende vraag is; mijn dochters hebben een Nitendo DS lite en nou kan ik daar niet op zien hoeveel volt/Hz die kan/mag hebben weet een van jullie of we de DS daar gewoon kunnen gebruiken?
Met een reisstekker kan je die inderdaad ook gewoon in de VS gebruiken :)
nettie schreef:En mijn laatste vraag voor nu is mbt een Nitendo Wii; wij hebben er geen een maar "de dames" zouden die erg graag willen hebben en zijn druk aan het sparen. Nu verkopen we erg veel van hun spullen omdat die niet meekunnen naar de VS [over 8 mnd] en komt die Wii dus ook in zicht! Maar wie weet wat handiger is... om de Wii in NL te kopen of in VS? En is die, zo wie zo, in beide landen te gebruiken en hoe zit het met de games [games uit NL te gebruiken op een Wii uit VS en omgekeerd]
De Wii zou ik in de VS pas aanschaffen. Ten eerste is het zo dat zowel de spellen als de consoles hier vele malen goedkoper zijn (geldt ook voor de DS trouwens, ik had er eentje gekocht voor mijn dochtertje vlak voor ik naar de VS vertrok en zag daarna de prijzen hier haha. Maar daarnaast kan de Wii uit Europa geen spellen uit de VS spelen (Je hebt bv 3 verschillende soorten Wii's, eentje voor de EU, eentje voor de VS en eentje voor Japan, met allen een eigen video systeem en dergelijke). Je zou dit kunnen omzeilen door een modchip te installeren maar dan verlies je je garantie omdat het niet toegestaan is van Nintendo uit (en derhalve ook niet legaal zou zijn). Persoonlijk zou ik zeggen wacht die 8 maandjes nog eventjes af :)

Overigens is het misschien een idee om een paar verlengdozen mee te nemen, je weet wel met meerdere aansluitingen. Je hoeft dan namelijk veel minder reisstekkers aan te schaffen omdat je meerdere aparaten per verlengdoos kan gebruiken :) (scheelt weer wat geld, reisstekkers zijn in het algemeen nogal duur vind ik)
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Dat is een handige tip; om stekkerdozen/verlengsnoer mee te nemen!

En wat de Wii betreft waren we eigelijk ook wel van plan om hem in de VS te kopen; voor de kids weer iets om naar uit te kijken en het hoeft niet in de koffer mee!
Maar onze bedoeling is dat we naar 2 jaar Florida weer terug gaan naar [ws] NL.. en zoals ik het nu begrijp bestaat er dus een kans dat de Wii uit VS het niet doet in NL [en je er geen games uit NL op kunt spelen] of ik moet iemand vinden die een modchip [??] kan instaleren?!
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Klopt inderdaad.. nu is het installeren van een modchip niet zo heel erg moeilijk meer, je kan ze vinden op diverse sites en ze kunnen met een 'clip' geleverd worden, dan hoef je ze alleen maar over de chip heen te drukken en niet meer te solderen (is ook nog eens goed voor de garantie en dergelijke). Zoiets kostte ons afgelopen week 55 dollar :)
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Voor 55 dollar is het het proberen waard! Handig omdat alvast te weten.
En bestaan er voor de Wii eigelijk ook al van die "verzamel kaartjes" net als bij de DS [dus dat je er zelf spelletjes op kunt downloaden]? Vind ik voor de DS een uitvinding; een stuk voordeliger maar ook geen zoekgeraakt spelletjes meer!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer