Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Amerikanees
Amerikafan

Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Bericht door Amerikanees »

Sten schreef:
Uh ja? Dit betekent dus dat jij dat ook had kunnen lezen als winnaar, dat je niet huis en haard moet verlaten tot je tijdens het interview te horen kreeg dat je erdoor was. Ik wist deze passage omdat Jeroen en ik dit zelf hebben meegemaakt en ik alles bleef napluizen... Deze tekst stond mij helder voor de geest, vandaar dat ik hem zo snel kon tergvinden.

Uuuhm...ik woon tijdelijk in Nieuw Zeeland...wat had ik anders moeten doen op basis van dat eerste bericht...?? :shock: :shock: :shock:
Only the strong survive.....
Amerikanees
Amerikafan

kastelke schreef:Daarom dat ik zeg:
de TREKKING is random
de kans om je green card te pakken te krijgen is dat niet meer.
Ja, sommigen hebben dus GEEN KANS....en dat is niet FAIR..(& random...kunnen we het nog over hebben hoor Elke :roll: ) :thumbup: :thumbup:
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Maar denk je dat de mensen die geen nummer hebben gekregen niet meer mee loten (zoals Georgie)? Ik denk gewoon dat in het geval dat zij hun nummer kwijt zijn, het niet online kunnen checken. Dat beïnvloed de trekking niet, want ze doen immers wel mee.
Amerikanees
Amerikafan

Leest u even mee...vanaf "Computational Methods"....dank dank....

http://en.wikipedia.org/wiki/Random_number_generator
Sten

Bericht door Sten »

Amerikanees schreef:
Sten schreef:
Uh ja? Dit betekent dus dat jij dat ook had kunnen lezen als winnaar, dat je niet huis en haard moet verlaten tot je tijdens het interview te horen kreeg dat je erdoor was. Ik wist deze passage omdat Jeroen en ik dit zelf hebben meegemaakt en ik alles bleef napluizen... Deze tekst stond mij helder voor de geest, vandaar dat ik hem zo snel kon tergvinden.

Uuuhm...ik woon tijdelijk in Nieuw Zeeland...wat had ik anders moeten doen op basis van dat eerste bericht...?? :shock: :shock: :shock:
Ik begrijp dat je nog steeds in shock bent, maar je haalt er zoveel persoonlijke achtergrond gegevens bij, ik vrees dat de US daar geen boodschap aan heeft. Natuurlijk gaan mensen stappen ondernemen, gaan ze dingen voelen, veel dingen, maar de US bouwt deze veiligheid voor zichzelf in: ajb, ga nu niet je leven overhoop gooien, terwijl je niet zeker weet dat dat je de GC hebt. Ze houden met van alles rekening, bijvoorbeeld mensen met een strafblad. Ze hebben geen zin in schadeclaims wegens mensen die hun GC toch niet kregen.

Jeroen en ik waren het hele jaar dat we moesten wachten in gedachten ook al half in de US, en gingen daarmee in feite al te ver vooruit op de GC. Bij ons lukte het en kwamen we door het interview, maar ik bleef zenuwachtig en onzeker tot tijdens het interview. Zelfs na het interview bleef ik Jeroen vragen: "Zei hij écht dat onze visas approved waren? " Ik kon het niet geloven, durfde mijn oren niet meer 100 % te geloven.
Amerikanees, houd je hoofd rechtop en bijt je niet alleen vast in de dingen die inderdaad voor jouw zaak spreken. Want er zijn er ook heel wat dingen die voor de US spreken.
Laatst gewijzigd door Sten op 27 mei 2011, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Amerikanees schreef:Leest u even mee...vanaf "Computational Methods"....dank dank....

http://en.wikipedia.org/wiki/Random_number_generator
Dat gaat over random nummer generators? Heeft niets met de trekking van de loterij te maken...
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Amerikanees
Amerikafan

SemJes schreef:Maar denk je dat de mensen die geen nummer hebben gekregen niet meer mee loten (zoals Georgie)? Ik denk gewoon dat in het geval dat zij hun nummer kwijt zijn, het niet online kunnen checken. Dat beïnvloed de trekking niet, want ze doen immers wel mee.
Dan geven ze toch op voorhand de mensen die ze wel 2 maal een nummer hebben afgegeven een voordeel....en dat is simpelweg niet meer random, je kan wel 100 ballen in de tombolo stoppen maar als er enkelen "wel op de lingokaart" staan maar ze het balletje niet in de camera laten zien voor de kijkers thuis, dan is dat dus niet eerlijk om te zeggen dat die nummers meedoen voor hun prijs.

Dat is net zo krom als dat ze bij de Postcode lotterij een leeg veldje aan de kijkers thuis laten zien en erbij zeggen: ""De mensen op deze postcode hebben 10 miljoen gewonnen, maar wie het zijn kunnen we helaas niet zeggen....en zelf kunnen ze het waarschijnlijk ook niet checken...want ze hebben geen confimation....(dus we houden de prijs lekker zelf!!)"

Als hier op het forum meer behoefte is aan een statistische onderbouwing dan moeten we hier naar kijken.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Okey dus je bent het er ook wel mee eens dat ze wel meeloten. De overheid houdt de GC's dan niet zelf, daarom worden er 100k mensen uitgekozen. Er zijn uiteindelijk maar 50k GC's beschikbaar. Stel dat 10k hun nummer heeft weggegooid, dan kiezen ze dus degene met een hoger casenumber. Dit beïnvloed de randomness niet, want er zijn random 100k mensen uitgekozen.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Amerikanees schreef:
Dan geven ze toch op voorhand de mensen die ze wel 2 maal een nummer hebben afgegeven een voordeel....en dat is simpelweg niet meer random, je kan wel 100 ballen in de tombolo stoppen maar als er enkelen "wel op de lingokaart" staan maar ze het balletje niet in de camera laten zien voor de kijkers thuis, dan is dat dus niet eerlijk om te zeggen dat die nummers meedoen voor hun prijs.

Dat is net zo krom als dat ze bij de Postcode lotterij een leeg veldje aan de kijkers thuis laten zien en erbij zeggen: ""De mensen op deze postcode hebben 10 miljoen gewonnen, maar wie het zijn kunnen we helaas niet zeggen....en zelf kunnen ze het waarschijnlijk ook niet checken...want ze hebben geen confimation....(dus we houden de prijs lekker zelf!!)"
Als hier op het forum meer behoefte is aan een statistische onderbouwing dan moeten we hier naar kijken.
Ik begrijp wat je wilt zeggen. Het is slordig omdat er een kans aanwezig is dat er nu mensen zijn die hun nummer al hebben weg gegooid en het zo niet kunnen checken, maar ik zou het knap vinden als je correct statistisch kan onderbouwen dat de trekking zelf hierdoor niet meer random is.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Amerikanees
Amerikafan

SemJes schreef: Dit beïnvloed de randomness niet, want er zijn random 100k mensen uitgekozen.
SemJes, ik waardeer je bijdrage enorm....en Elke, ik wil niet teveel in herhaling vallen....maaaaarrrrrr....bovenstaand citaat is dus niet waar. Wanneer je mensen niet de kans geeft hun nummer te checken verloopt die trekking gewoonweg niet eerlijk. De trekking kan dan qua opzet random zijn, de resultaten niet. Noem het een 'vormfout' voor het opzetten van een 'random' experiment. De trekking mag dan misschien met 15,6 miljoen balletjes random zijn, de resultaten zijn nog steeds niet gewenst want je sluit mensen uit van deelname. Ofwel, een tweede trekking(in wetenschappelijke termen je 2e experiment) schiet volledig aan haar initiele doel voorbij, namelijk een trekking doen die fair en random is. De verklaring dat wat ze nu doen de randomness niet zou beinvloeden en dat daarmee het probleem is opgelost is dus niet zinvol....tenzij je de mening ondersteunt dat het niet uitmaakt dat er willekeur is, maar in dat geval steun je dus ook de eerste trekking.....en dat valt dan dus niet te rijmen met elkaar...volgen jullie het nog?
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

kastelke schreef:Oh ja, bekijk het positief: je winstkansen zullen nu dus lichtjes omhoog gaan, omdat vermoedelijk niet iedereen op de hoogte gaat zijn en dat zal waarschijnlijk resulteren in hogere case numbers die aan bod gaan komen. Immers, winnaars gaan niet op de hoogte zijn en dus niet op interview komen, waardoor de kans doorgaat naar de volgende in het rijtje.
Ik dacht ergens op een discussieforum gelezen te hebben dat de voorbije jaren in Europa alle casenummers aan bod gekomen zijn. De laatste cut-off die in het Visa Bulletin werd bekendgemaakt, lag hoger dan het hoogst uitgereikte case nummer.
Sten

Bericht door Sten »

Amerikanees schreef:
SemJes schreef: Dit beïnvloed de randomness niet, want er zijn random 100k mensen uitgekozen.
SemJes, ik waardeer je bijdrage enorm....en Elke, ik wil niet teveel in herhaling vallen....maaaaarrrrrr....bovenstaand citaat is dus niet waar. Wanneer je mensen niet de kans geeft hun nummer te checken verloopt die trekking gewoonweg niet eerlijk. De trekking kan dan qua opzet random zijn, de resultaten niet. Noem het een 'vormfout' voor het opzetten van een 'random' experiment. De trekking mag dan misschien met 15,6 miljoen balletjes random zijn, de resultaten zijn nog steeds niet gewenst want je sluit mensen uit van deelname. Ofwel, een tweede trekking(in wetenschappelijke termen je 2e experiment) schiet volledig aan haar initiele doel voorbij, namelijk een trekking doen die fair en random is. De verklaring dat wat ze nu doen de randomness niet zou beinvloeden en dat daarmee het probleem is opgelost is dus niet zinvol....tenzij je de mening ondersteunt dat het niet uitmaakt dat er willekeur is, maar in dat geval steun je dus ook de eerste trekking.....en dat valt dan dus niet te rijmen met elkaar...volgen jullie het nog?
Ik volg je nu best, maar ik denk dat je het zo ver doorvoert allemaal, dat de meeste Amerikanen zouden denken: ja, toedeledoki, jij deed mee aan een 'extraatje' van de US overheid, take it or leave it, but don't claim anything.
Amerikanees
Amerikafan

OscarG schreef:
Amerikanees schreef: Het is slordig omdat er een kans aanwezig is dat er nu mensen zijn die hun nummer al hebben weg gegooid en het zo niet kunnen checken, maar ik zou het knap vinden als je correct statistisch kan onderbouwen dat de trekking zelf hierdoor niet meer random is.
Die uitdaging ga ik dan graag aan; Lees even mee vanaf basically pagine II Extra 7, dat zou toch heel dicht in de buurt moeten komen van waar we het hier over hebben..."The fixed but unknown function"....

http://www.biostat.umn.edu/~hodges/Tran ... opic_4.pdf

Veel leesplezier... :thumbup:
Eagle`
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Eagle` »

Amerikanees schreef:
Ga akkoord met Amerikanees, een trekking houden met de originele inschrijvingen, terwijl niet iedereen zijn oud confirmation number nog heeft omdat ze a) geen email gehad hebben (terwijl de amerikaanse overheid er sterk op hamert da ze nooit officiële communicatie doen via email) of b) cache geheugen gewist hebben, wat de autofill optie ook uitsluit d) niet op de hoogte zijn van de cache optie, is nu niet bepaald een fair manier te noemen om hun blunder recht te zetten.

Ik denk dat dit argument genoeg valabel is om ontvankelijk verklaard te worden me dunkt ... of er al dan niet een positief resultaat wordt aan gegeven voor de ex-winnaars is een andere zaak, maar de manier waarop ze hier de blunder hebben proberen rechtzetten rammelt gewoon langs alle kanten imo.
Laatst gewijzigd door Eagle` op 27 mei 2011, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Staceybeesie schreef: Wat me weer bij het volgende brengt.... Was het verplicht om een email adres in te vullen?
Ik kan me het niet meer herinneren.
Breng deze tussen alle berichtjes weer even naar boven...
Volgens mij hoefde je niet een email adres in te vullen in de loterij.
Wat ik bedoel, het was volgens mij geen verplicht veld.
Het was optioneel dacht ik.
Dus als mensen die open gelaten hebben, kan er geen email naar hen verstuurd worden.
Ik weet het me niet zeker meer te herinneren of het dit jaar ook zo was.
Voorgaande jaren was het zeker optioneel.
Sten

Bericht door Sten »

Amerikanees schreef:
Die uitdaging ga ik dan graag aan; Lees even mee vanaf basically pagine II Extra 7, dat zou toch heel dicht in de buurt moeten komen van waar we het hier over hebben..."The fixed but unknown function"....

Amerikanees, op mij kom je nu toch wel erg desperate over. Het komt op mij over alsof je het gewoon niet wilt zien, dat de US zichzelf al bij voorbaat had beveiligd tegen claims van buitenaf. Nogmaals: deze Loterij is een extraatje aan hun zijde. Ze doen hun best, hebben een keer een fout begaan, maar: life goes on. Het leven is niet altijd rechtvaardig, lijkt het. Een tornado over Alabama of Joplin, is dat rechtvaardig? Een computerfout die over het gevoel van mensen heenwalst, is dat rechtvaardig? Het gebeurt. Life goes on, pick up the pieces, geldt voor ons allemaal, wanneer er iets gebeurt...
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Ik begrijp je beter als je zegt dat het niet eerlijk is, dan als je zegt dat het niet random is. Mee eens, mensen kunnen nu eenmaal gecheckt hebben, nummer weggegooid hebben, en geen mail ontvangen hebben. Die moeten nu dan ook flink balen en het oneerlijk vinden. Daar kan ik helemaal inkomen. Qua randomness.. tja daar heb ik al over geschreven.
@Sten: Daarom is het best belangrijk dat het in de media komt, persoonlijke verhalen van mensen. Op die manier zal er toch hier en daar wat sympathie geuit worden van de Amerikanen. Wij waren er ook bij, en toen we het nieuws hoorden hebben we ook veel steun en begrip gehad van Amerikanen. Natuurlijk is het anders omdat ze ons persoonlijk kenden, maar via de media leer je de persoonlijke verhalen van mensen ook kennen. Ik verwacht niet dat het in het grote geheel echt wat zal uithalen, maar het vergroot de kansen naar mijn inzien toch wel een beetje.
Amerikanees
Amerikafan

Staceybeesie schreef:
Staceybeesie schreef: Wat me weer bij het volgende brengt.... Was het verplicht om een email adres in te vullen?
Ik kan me het niet meer herinneren.
Breng deze tussen alle berichtjes weer even naar boven...
Volgens mij hoefde je niet een email adres in te vullen in de loterij.
Wat ik bedoel, het was volgens mij geen verplicht veld.
Het was optioneel dacht ik.
Dus als mensen die open gelaten hebben, kan er geen email naar hen verstuurd worden.
Ik weet het me niet zeker meer te herinneren of het dit jaar ook zo was.
Voorgaande jaren was het zeker optioneel.
Dank voor deze bijdrage, dit is een goed punt om aan te geven dat het een groot mismanagement is. :thumbup: :thumbup:
Sten

Bericht door Sten »

Amerikanees schreef: Dank voor deze bijdrage, dit is een goed punt om aan te geven dat het een groot mismanagement is. :thumbup: :thumbup:
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Amerikanees schreef: Die uitdaging ga ik dan graag aan; Lees even mee vanaf basically pagine II Extra 7, dat zou toch heel dicht in de buurt moeten komen van waar we het hier over hebben..."The fixed but unknown function"....

Leuk stukje. Het gedeelte wat jij aan haalt gaat over het glad maken van jaarlijkse gemiddelde temperatuurmetingen zodat ze in een curve passen er vanuit gaande dat de daadwerkelijke jaarlijkse gemiddelde temperatuur een curve is. Ik zou graag een onderbouwing zien hoe dit van toepassing is op het feit dat het niet kunnen controleren of je een winnaar bent invloed heeft op de randomness van de trekking.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer