Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Greencard; verplicht verhuizen?
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Greencard; verplicht verhuizen?
Ik kan me niet anders voorstellen dan dat een Havo of VWO diploma gewoon High-school niveau is. 6 jaar basisschool + 5 of 6 jaar middelbare school. Wat was de eis ook alweer? 11 of 12 jaar onderwijs?
Ik denk dat als je gewoon je diploma kunt tonen, of dat nou Havo of VWO is dat dat gewoon geaccepteerd wordt. Bij Mavo/VMBO lijkt het me iets onzekerder aangezien je maar 4 jaar op VMBO zit en daardoor wel aan een laag totaal aantal schooljaren komt.
Ik denk dat als je gewoon je diploma kunt tonen, of dat nou Havo of VWO is dat dat gewoon geaccepteerd wordt. Bij Mavo/VMBO lijkt het me iets onzekerder aangezien je maar 4 jaar op VMBO zit en daardoor wel aan een laag totaal aantal schooljaren komt.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties, het lijkt mij ook vreemd dat een HAVO diploma + propedeuse niet geaccepteerd zou worden. Grote kans dat het ook niet uitmaakt, want de kans dat ik wordt uitgekozen is natuurlijk ook minimaal 

Havo zou genoeg moeten zijn. Ik vraag me overigens wel af of je P halen een noemenswaardige relevantie wat betreft 'educational institutions attended' aangezien het amerikaanse onderwijssysteem het wel degelijk ziet als een soort van diploma.
Details though, een middelbare school diploma is genoeg voor een GC.
Details though, een middelbare school diploma is genoeg voor een GC.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht