Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Winnaar DV2012: Georgie!!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
goldenhills
Amerika-expert

Re: Winnaars DV2012: Georgie!!

Bericht door goldenhills »

Gefeliciteerd Georgie! :clap:

Succes met alle overdenkingen en beslissingen!
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

wow zelden een topic zo snel zien groeien nadat een winnaar zich bekend maakte, je moet hier behoorlijk geliefd zijn, gefeliciteerd en ga er voor! Je kunt altijd weer terug als het niet zou lukken!

Het casenumber wat ik kreeg was begin 9000 en ik had het interview op 2 november hetzelfde jaar. Je nummer is heel laag en daardoor zul je al in september dit jaar het gesprek hebben volgens mij.
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Wat een fantastisch nieuws Sophie!!!!
Hartelijk gefeliciteerd :wav:
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Gefeliciteerd Georgie en veel succes/sterkte met het zoeken naar de juiste staat. Ik heb begrepen van de media hier dat de Carolina's momenteel behoorlijk in opkomst zijn, misschien een idee?
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Oh dat is zeker leuk om te horen gezien ik dat hele mooie en leuke staten vind en zeker meeneem in mijn overweging!
Laatst gewijzigd door Rob op 01 mei 2011, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Oh ja, ik heb direct eigenlijk een vraag:

Voor het interview moet je je diploma's laten vertalen. Maar eigenlijk zijn bijna al mijn diploma's al in het Engels. Mijn bachelor diploma uit Engeland sowieso, mijn Nederlandse bachelor heb ik ook een Engels diploma van automatisch gekregen (handig, zo'n internationale opleiding), en mijn master is natuurlijk sowieso Engels, al heb ik dat diploma nog niet officieel in bezit. Heb wel een officieel bericht van het behalen van de master en dat het diploma behalen gegarandeerd is. Maar moet ik dan mijn middelbare school diploma ook nog meenemen, en laten vertalen? Ik neem aan dat het om je hoogstgenoten opleiding gaat toch? Dan hoef ik hier in principe niets aan te vertalen, lijkt me.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als je zoveel andere diploma's hebt, verbleekt je middelbare school diploma in het niets hoor. Dus: niet laten vertalen. Je voldoet ruimschoots aan de opleidingseisen. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Haha ja daar maak ik me ook weinig zorgen over haha :)
Maar fijn om te weten dat die andere diploma's dan volstaan, ik hoef m'n middelbare school diploma dus uberhaupt niet mee te nemen, of gewoon onvertaald mee?

Overigens las ik in oude berichten van Sten en Ziva ook al dat de geboorte akte bijvoorbeeld in het Nederlands OF Engels mag, en dat een Engelse versie makkelijk via digid te krijgen is. Nou weet ik dat Sten in dezelde gemeente woonde als ik, dus dat is helemaal makkelijk.

Zo waardevol, dat dit soort informatie van eerdere jaren ook blijft staan en je als nieuwe DV selectee daar baat bij hebt. Ik wil ook heel graag mijn steentje bijdragen aan anderen voor de toekomst, en heb net ook alvast een blog aangemaakt voor mijn proces: Sophie's Golden Ticket :D Zo voelt het echt, als het gouden ticket naar de Willy Wonka Fabriek wat Amerika heet :)

(kudos naar Chrisp voor de titel).
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Georgie schreef:heb net ook alvast een blog aangemaakt voor mijn proces: Sophie's Golden Ticket.
Link?? :)
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Georgie schreef:heb net ook alvast een blog aangemaakt voor mijn proces: Sophie's Golden Ticket.
Oh leuk ik wil het meteen gaan volgen! Waar waar? :D

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Yes, link!

Dat aanvragen van geboorteaktes via DigiD is inderdaad heel handig, heb ik deze week voor ons ook gedaan. Engels is beschikbaar, Spaans helaas niet ;-)
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Tsjah, Obama had niet zo'n handige DigiD voor zijn geboorteakte, vandaar dat het zo lang duurde :lol: .
Afbeelding
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Chrisp schreef:Tsjah, Obama had niet zo'n handige DigiD voor zijn geboorteakte, vandaar dat het zo lang duurde :lol: .

Like!

Link is http://sophiesgoldenticket.blogspot.com/ maar er staat nog niets op behalve een toepasselijke achtergrond ;)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik neem je alvast op in het lijstje van "onderweg naar de US" in het overzicht van bloggers. :-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Wat Sophie er niet bijverteld, is dat haar eerste Titel: 'Sophie's American Dream' was.

Gelukkig merkte ik op tijd op dat de afkorting SAD zou zijn :lol: .
Afbeelding
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Hee Sophie, wat gaaf dat juist jij winnaar bent van de DV2012! Gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat het nog een heel eng idee is om alles op te geven en te vertrekken naar de US. Bedenk je dat als je eenmaal hier een greencard hebt gehad en toch besluit om terug te gaan naar Nederland, het altijd makkelijker is om weer aan die greencard te komen. Bedenk gewoon niet dat dit voor de rest van je leven zal zijn, maar voor bijvoorbeeld een jaar of 3. Dan heb je in elk geval de kans om te bekijken hoe je het hier vindt.
Wat voor werk zou je willen doen hier? Misschien kunnen mensen die hier al wonen je meehelpen met zoeken naar een baan. Texas is ook een staat aan de kust hè? :wink:

Vooralsnog...geniet van je mooie prijs, slaap er een nachtje (of 2) over om het te laten inzinken en ga er dan voor :D . Als het leven je een kans biedt, grijp het dan met beide handen aan. Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan van de dingen die je niet hebt gedaan.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
claudia1970
Amerikafan

Re: Winnaar DV2012: Georgie!!

Bericht door claudia1970 »

Hey, wat super dat je gewonnen hebt! Gefeliciteerd hoor, en alvast heel veel succes met gegevens, informatie en formulieren verzamelen en je uiteindelijke keuze!
Moving to Maine in 2010

http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Nou ik ben nog steeds op, kan gewoon niet slapen, en zit het halve forum opnieuw door te lezen.. Wat een schat aan informatie toch!

Wil ook nog even zeggen dat jullie warme en liefdevolle reacties mij echt zo onzettend goed doen. Ik vind het echt heel erg lief wat jullie schrijven over het mij zo gunnen, en dat dit een perfecte kans is. Groot dank daar voor, het word zeer gewaardeerd :)

Ik heb intussen trouwens ook even de twee formulieren bekeken die naar de KCC moeten, maar vergeleken een Cambridge application is dit een 'piece of cake'. Alleen het rijtje met woonplaatsen van de afgelopen jaren is beetje kort, en kan nog voor problemen zorgen ;) Ik ben 34 keer verhuisd in m'n leven! :P Maar gelukkig niet naar allerlei verschillende woonplaatsen, ook vaak binnen een stad. Maar heb hier wel een vraag over, want ik stond niet elke keer ingeschreven in desbetreffende gemeente. Meestal stond ik gewoon ingeschreven bij mijn moeder in haar woonplaats op haar adres. Ook ten tijde van mijn Engeland tijd, en Amerika tijd, stond ik ingeschreven in het dorp van mijn moeder. Ik weet dus niet goed of ik wel moet aangeven in Engeland gewoond te hebben of niet, en in die tig woonplaatsen in Nederland. Moet ik dan dus alleen de woonplaats van mijn moeder opgeven omdat ik daar ingeschreven stond in de gemeente, of ook Wolverhampton, Cambridge, Sofia, Amsterdam, Utrecht, Zwolle, etcetera? Dat zijn woonplaatsen waar ik in de afgelopen zes jaar heb gewoond.
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Sophie, GEFELICITEERD!
Het is je echt gegund om dit te winnen. Ik hoop dat je als alles weer een beetje rustig is in de komende dagen een beslissing kan maken wat en waar je wilt doen. En je weet, als het je echt niet bevalt of als je echt heimwee krijgt, kun je altijd terug naar Nederland... Oftewel, kom maar lekker naar deze kant van de oceaan, het is hier beregezellig!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Georgie, in verband met het eventueel wat rekken van je interview sprak ik per pb met GJK, en ik mocht van hem zijn reactie in dit topic plaatsen:
GJK schreef:In de eerste NL die ik kreeg stond dat ik via internet de verdere instructies moest volgen, deze informatie zal dit jaar ook weer via internet te zien zijn. Als ik het me goed herinner stond er toen dat je de documenten binnen 6-8 weken terug moet hebben gestuurd naar Kentucky. De tweede NL kreeg ik in september waarin stond dat ik ruim een maand later de medische keuring en interview had. Deze data zijn aan te passen, maar ik weet niet in hoeverre. Ik ga er vanuit dat je dit maximaal een paar week kunt uitstellen. Als je vervolgens bent goedgekeurd heb je vervolgens de standaard periode voor je je definitief in Amerika moet vestigen. Die info is overal wel te vinden op het forum en is dacht ik een jaar of 1,5 jaar.
Dus je kan het een aantal weken rekken (elke maand meer is meer centjes!) tot aan je interview. Maar ook na je interview kan je inderdaad nog een paar maanden wachten alvorens te vertrekken.
En dan kan je ook nog eerst je green card gaan activeren, en dan nog een paar maanden terugkomen. Maar zover zijn we nog niet!
Eerst hopen dat je voldoende hersteld bent om terug te gaan werken, dan hopen dat je een job kan vinden waar je aardig wat centjes mee kan verdienen. En ondertussen zien dat je je vaste kosten tot een minimum kan herleiden.

En om op je vraag over de woonplaatsen terug te komen: zeker melden dat je in het buitenland zat! Je had een tijdelijk visum en/of stempels in je paspoort. Voor wat Nederland betreft zou ik enkel die adressen opgeven die je ook kan bewijzen via de gemeentelijke administratie (dus die adressen waar je officieel ingeschreven stond).
Tijdens een tijdelijk verblijf in het buitenland mag je gerust inschreven geweest staan in Nederland, maar je moet je buitenlands verblijf ook vermelden!
Is het niet zo dat je zelfs je reizen moet vermelden? Tenminste, voor het permanent resident visum voor Canada moet dat! Dus goed nalezen, anders ook je buitenlandse reizen vermelden! (wij hebben de Europese reizen niet doorgegeven aangezien daar geen bewijzen van zijn via stempels in je paspoort en mijn man met al zijn zakentrips zo al aan ettelijke pagina's kwam, daar moesten ze op het visa office wel erg mee lachen)
Elke
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer