Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ziektekosten verzekering (OOM)
- daantje1983
- Amerika-ontdekker
Re: Ziektekosten verzekering (OOM)
Ja zo zie je maar hoe cru het leven kan zijn! Dit is iets wat je absoluut niet wilt en het lijkt mij echt een drama met een hoofd letter D!
Wat dat betreft zie ik ons dan liever vertrekken met de green card (ook al duurt het 5 jaar voor we winnen) dan met een werkvisum....
Wat dat betreft zie ik ons dan liever vertrekken met de green card (ook al duurt het 5 jaar voor we winnen) dan met een werkvisum....
I have an American Dream! I hope my dreams may come true!
Daantje1983, besef je wel dat de kans bestaat dat je nooit zal winnen. Dat hebben velen al ondervonden.
-
- Amerika-expert
Eigen ervaring, en in mijn geval was het incl. een (random) audit.oortjes schreef:Flipje, waar baseer je op "dat een labor certification voor een groene kaart" in drie maanden afgerond kan zijn ?
Het was het expliciete doel van PERM om binnen 3 maanden de LC af te ronden toen dat in 2005 ingevoerd werd. Alleen, het systeem werd zo opgezet dat mensen in het oude systeem in het oude systeem bleven (jullie waarschijnlijk) en kort daarna was er de reorganisatie in Atlanta waardoor alles (vooral audits) een lange tijd volledig vast zaten. Tal van mensen die onder PERM vielen hebben anderen in het oude systeem, waar LC vele jaren kon duren, dan ook ingehaald. Voor sommigen was het beter geweest als er nog voldoende H1B tijd was, om de oude LC op te geven en opnieuw met PERM te starten.
Klopt, maar daar staat tegenover dat je in de EB categorie een 180 dagen illegaal mag zijn (daarbij gezegd dat in geval van illegaal werken je tijd x3 gaat, dus totaal maar 60 dagen). Kom je dus tussen EAD verlengingen in de problemen, dan is dat nog te overzien, zolang het niet te lang duurt. Reizen is een groter probleem: eenmaal terug op AP, heb je geen voet meer op te staan als de I-485 fout afloopt.oortjes schreef:In de praktijk zullen er denk ik er maar weinigen bereid zijn hun H1B op te geven voor een status met minder rechten en minder zekerheden, om hun partner de mogelijkheid te geven (ook) een EAD aan te vragen.
Gr., Flipje
-
- Amerika-expert
Het hangt er allemaal vanaf hoeveel de werkgever bereid is bij te schieten en te regelen. Alles van relocatie-kosten, ziektekostenverzekering, advocaatkosten GC, etc. zouden normaal gesproken op conto van de werkgever moeten vallen. Met loterij komt het juist allemaal op jezelf, en liggen de kosten in eerste instantie nog hoger omdat je niet direct werk hebt.daantje1983 schreef:Wat dat betreft zie ik ons dan liever vertrekken met de green card (ook al duurt het 5 jaar voor we winnen) dan met een werkvisum....
In mijn geval (naar de V.S. via werkgever) was het grootste probleem het starten van de GC procedure: dat zou na 2 jaar gebeuren, maar er waren steeds excuses. Uiteindelijk begonnen ze er pas aan nadat ik mijn chef onder druk zette met een baanaanbod van een andere werkgever.
Gr., Flipje
- daantje1983
- Amerika-ontdekker
Ja zeker besef ik dat! Maar goed ik wil daar vooralsnog niet van uit gaan want dan kan ik beter meteen stoppen met dromen en mijn tijd en energie in andere dingen steken!Hockey schreef:Daantje1983, besef je wel dat de kans bestaat dat je nooit zal winnen. Dat hebben velen al ondervonden.
We blijven dus lekker positief en houden dus gewoon hoop ook al duurt het jaren....
Flipje, het zou idd leuk zijn als de werkgever mee zou betalen, maar vooralsnog ga ik daar niet vanuit. Zoals mijn man zijn baas al zei, je zult het allemaal zelf moeten doen! Ze zullen alleen een ondersteunende functie vervullen, ze staan achter hem en helpen hem waar ze kunnen maar daar blijft het wel bij! IK heb ergens wel het vertrouwen dat hij daar binnen het bedrijf een baan kan krijgen maar of ze dan ook de kosten voor emigratie zullen dekken, nee ben der bang voor!
Uiteindelijk heb je dus na onder druk zetting wel je GC gekregen?!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar die baas beseft toch dat het hun geld zal kosten, als ze je man een visum willen geven? En nog meer geld als je ook de green card wil? Want vaak is het zo dat, als een bedrijf ontdekt wat het van hen allemaal vraagt, dat ze dan afhaken. Hebben ze nog nooit eerder iemand uitgestuurd?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerika-expert
Da's dan wel oppassen ... een belangrijke reden voor het bestaan van allerlei kosten voor H1B visum (de fees en het vliegticket b.v.) en het LC-gedeelte van de GC-procedure (een goedgekeurde LC is eigendom van de werkgever), is dat het bedrijf daardoor meer reden heeft om de voorkeur te geven aan lokale werkkrachten. De werknemer daarvoor laten opdraaien is illegaal.daantje1983 schreef:Zoals mijn man zijn baas al zei, je zult het allemaal zelf moeten doen! Ze zullen alleen een ondersteunende functie vervullen, ze staan achter hem en helpen hem waar ze kunnen maar daar blijft het wel bij!
Ja, dat was uiteindelijk het enige wat erop zat. Oh, mijn chef houdt nog altijd vol dat het puur toeval was dat ik om dezelfde tijd een ander baanaanbod in handen had. Net zoals het puur toeval was dat zodra ik mijn GC had, en dus kon vertrekken, ik een promotie en forse salarisverhoging kreeg.daantje1983 schreef:Uiteindelijk heb je dus na onder druk zetting wel je GC gekregen?!
Werk er overigens nog steeds.

Gr., Flipje
- daantje1983
- Amerika-ontdekker
Ik heb geen idee of ze ooit iemand hebben uitgestuurd vanuit NL maar wel dat er steeds een amerikaan komt om te werken met de machines, hij komt en gaat weer. Dus zo is hij een poosje in het bedrijf werkzaam en zo gaat hij weer terug. Als het goed is is dit bedoeld om ervaring op te doen en meer te leren over het werken met deze machine, die van productie amerikaans is.... Je zou dan denken dat het andersom ook mogelijk is....kastelke schreef:Maar die baas beseft toch dat het hun geld zal kosten, als ze je man een visum willen geven? En nog meer geld als je ook de green card wil? Want vaak is het zo dat, als een bedrijf ontdekt wat het van hen allemaal vraagt, dat ze dan afhaken. Hebben ze nog nooit eerder iemand uitgestuurd?
Flipje, fijn dat je je GC hebt gekregen en daar bovenop nog loonsverhoging, altijd leuk meegenomen! Maar of dat toeval was.....

Daantje, je man kan voor een aantal weken naar de US gezonden worden als daar instructie gegeven moet worden mbt. een bepaalde machine of productie methode. Daar is geen L of H visum voor nodig bij mijn weten. En jij kunt mee komen.
Wat betreft werk in de US zou ik me op dit moment niet te veel illusies maken, je leest denk ik ook wel hoe hoog de werkloosheid is hier en hoe beducht de bedrijven zijn om nieuwe mensen in te huren.
Ik weet niet hoe het in WI is, maar de meeste staten zijn at-will waar het om werk gaat, je kunt dus 's morgens op je werk komen, een plaquette in ontvangst nemen voor 'uitstekende prestaties' - om dan een uurtje later uit het pand verwijderd te worden want ontslagen. Geen ontslagbescherming of watdanook.
WI is van origine een zuivelstaat, bekend voor melk en kaas productie. Maar oa. door de manier van berekenen van de melkprijs in het verleden, is de zuivel in WI in de problemen gekomen. De meeste (familie)bedrijven melken een paar honderd koeien. Toen wij er woonden ging het ene na het andere bedrijf ten onder.
Dairy werd/wordt verplaatst naar staten als NM en ook CA, waar men in grote stallen, of buiten in de modder, duizenden koeien heeft staan. Vooral in de zuidwestelijke steden kan men goedkope arbeid inzetten, immigranten uit Mexico en verderop (vaak illegaal da's helemaal goedkoop.)
Wat betreft werk in de US zou ik me op dit moment niet te veel illusies maken, je leest denk ik ook wel hoe hoog de werkloosheid is hier en hoe beducht de bedrijven zijn om nieuwe mensen in te huren.
Ik weet niet hoe het in WI is, maar de meeste staten zijn at-will waar het om werk gaat, je kunt dus 's morgens op je werk komen, een plaquette in ontvangst nemen voor 'uitstekende prestaties' - om dan een uurtje later uit het pand verwijderd te worden want ontslagen. Geen ontslagbescherming of watdanook.
WI is van origine een zuivelstaat, bekend voor melk en kaas productie. Maar oa. door de manier van berekenen van de melkprijs in het verleden, is de zuivel in WI in de problemen gekomen. De meeste (familie)bedrijven melken een paar honderd koeien. Toen wij er woonden ging het ene na het andere bedrijf ten onder.
Dairy werd/wordt verplaatst naar staten als NM en ook CA, waar men in grote stallen, of buiten in de modder, duizenden koeien heeft staan. Vooral in de zuidwestelijke steden kan men goedkope arbeid inzetten, immigranten uit Mexico en verderop (vaak illegaal da's helemaal goedkoop.)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 4717 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom