Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

K-1 procedure gestart

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
USInsider
Amerika-expert

Re: K-1 procedure gestart

Bericht door USInsider »

Voor Petra/VS en Dento: mbt. 'consumpties' en toch zijn dat mijn ervaringen, maar dan vooral in SoCal. Je mocht ook nooit bij iemand naar binnen - ik had mezelf een paar keer buitengesloten en vroeg bij buren of ik even mijn man kon bellen (pre-mobiel), ze kwamen met een papiertje aan om het nummer te noteren en gingen terug naar binnen om te bellen.
Ik ben bij mensen geweest die zelf een kop koffie voor hun neus hadden staan en niet vroegen of ik ook iets wilde. Andersom: mensen die bij mij kwamen hadden zich eerst volgegoten bij Mikkie D. of kwamen met zo'n tub-size drink binnen.
Ik heb een hele waslijst van soortgelijke ervaringen.
Ik kon me ook enorm vinden in de bijdrages hier (en het blog) van de DV looitery winnaar die het na een jaar in SoCal volkomen voor gezien held en terug ging naar Ned. (en hoopt door te gaan naar Spanje).
Maar misschien is SoCal echt 'a world apart'.
Mijn man heeft werk dus heeft collega's dus heeft sociale contacten - een etentje, een lunch, een business trip met elkaar enz. Ik heb hier geen vrienden of bekenden. Net zoals GJK al zei, als je niet iets kunt doen voor USers dat geld opbrengt, of van belang kunt zijn voor 'netwerken', dan ben je totaal niet interessant voor ze, kunnen ze geen tijd aan je verdoen.
Ik heb het daar in het begin erg moeilijk mee gehad - net zoals met de vele snelle beloften nooit nagekomen (GJK had dezelfde ervaring begreep ik). Ik dacht dat ik gek werd van eenzaamheid - het heeft in ieder geval mede mijn gezondheid serieus ondermijnd. Ik woon in mijn huis, doe mijn eigen dingen, daarbuiten is een wereld waar ik totaal niets (meer) mee heb. Hetzijzo.
Gast

Bericht door Gast »

Toen wij hier kwamen, had ik me er op ingesteld dat het moeilijk zou zijn sociale contacten te leggen. Ik had dat hier op het forum en op blogs al gelezen. Ik ben zelf ook nogal introvert en leg niet gemakkelijk contacten met mensen. En dan heb je ook nog in je achterhoofd (want dat lees je overal) "het is zo nep/menen ze het wel echt". Maakte me best wel een beetje zorgen of ik er wel tussen zou komen als enige Nederlander.

Ik was toch wel plezierig verrast door de vriendelijke buurt hier. Mensen doen hier veel samen. Ik ga geregeld met een groep vrouwen uit lunchen. Ik kom bij een aantal van hen ook over de vloer. We bellen elkaar af en toe, hebben contact via Facebook. Als er iets is, kan ik altijd op hulp rekenen. Met mijn naaste buurvrouw, die ik inmiddels als een vriendin zie, spreek ik elke week af voor een bakkie koffie/thee. Nu het weer wat warmer is, spelen de kinderen lekker buiten op straat en staan er altijd wel buren buiten voor een kletspraatje.

Eigenlijk niet zo heel veel verschil met NL. Ik heb hier juist meer contact met mensen eigenlijk. Ik weet dat het ook anders kan uitpakken zoals het verhaal hierboven van Oortjes. Het lijkt me heel moeilijk om daar mee om te gaan. Ik heb geluk gehad denk ik. Of misschien zijn de mensen hier aardiger? Ik vind ze (op een paar na) erg down to earth, geen overdreven gedoe.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik heb het gevoel dat dit meer speelt aan de westkust dan in andere delen van de US en dan vooral in SoCal. In het middenwesten zijn de mensen aardiger en opener heb ik mogen ervaren, we hebben korte tijd gewoond in IL en in WI, daar was het inderdaad anders.
Ook denk ik dat het hebben van kids meer mogelijkheden geeft tot sociale contacten.
En, zoals velen van jullie weten, ik had hier een goede kennis waar ik wel eens mee op pad ging en regelmatig mee belde, maar die kon op een gegeven moment haar problemen niet meer aan - kreeg ook geen goede hulp want was niet verzekerd - en heeft zich dus voor het hoofd geschoten.
In het begin ging ik wel eens mee als er een sociale activiteit was van het bedrijf waar mijn man werkte - hoewel dat soort uitjes zelden meer voorkomt dankzij het huidige ec. klimaat - maar ik hield daarmee op omdat ik keer op keer mocht ervaren dat alleen mijn man van belang was om mee te praten etc., en ik het 'wormvormig aanhangsel'.
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Nou, het samenstellen van die map heeft toch langer geduurd dan ik dacht. Maar volgens mij heb ik 'm af! Alles zit netjes in plastic insteekhoezen, het plastic mapje heb ik verruild voor een degelijke 2-rings ordner, alle papieren zijn gegroepeerd met een mooi gekleurd tabje, en de eerste pagina van mijn map is een "Table of Contents", zodat ze op het consulaat straks in één oog-opslag alles kunnen zien en vinden wat in de map zit.

Mijn inhoudsopgave ziet er nu dus uiteindelijk exact zó uit:
---------------------------

Table of Contents

- 7 euro post stamp
- Bank statement showing transfer of Visa fee

Blue/grey tab “Birth Certificate/ID”
- Original international birth-certificate with four passport photo’s attached
- Copy of the international birth-certificate
- Copy of passport
- Copy of Bachelors degree “Communicatiesystemen” (Communication Systems)

Red tab “Evidence of Relationship”
- Fiancé Letter of Intent
- Fiancée Letter of Intent
- Four photo’s showing Candice’s last visit to me, during Christmas/New Year’s Eve 2011
- Four photo’s showing my last visit to Candice in Alaska
- Excerpts of our Skype chat-log, ranging from May 2011 to March 2012
- Call-log from calls made from and to Candice’s her mobile phone using Skype from November 2011 to March 2012
- Screenshots from Hotmail, showing text-messages to and from Candice. (I send and receive emails, she sends and receives those as text-messages. It’s the cheapest option)
- Copy of my old passport, showing the stamps from the visits to America
- Copy from my new passport, showing the stamp of the visit to Alaska
- Letters and postcards that I received from Candice
- Boarding tickets from Candice’s last visit to me

Green tab “Financial Evidence”
- Printed bank statement showing my bank balance on March 25th, 2012
- Printed bank statement showing my savings account balance on March 25th, 2012
- Form I-134, Affidavit of Support from Candice
- Form I-134, Affidavit of Support from XXXX (Haar vader...)

Red/Pink tab “Copy of I-129F petition”
- Copy of the forms as send with the original petition in August 2011

Blue/grey tab “Copy of papers send to consulate”
- Copy of form DS-156
- Copy of form DS-156K
- Copy of form DS-230 Part 1
-------------------------------------------

Het is in kleur geprint, waarbij ieder kopje overéénkomt met de kleur van het tabje, voor het extra makkelijk kunnen vinden.

Nou, heb ik alles? Man! Zo zenuwachtig....

P.S. De uitnodigingsbrief voor het interview zit los bij de map, omdat je die volgens de brief bij binnenkomst aan de bewaker moet laten zien. Vandaar dat ik die niet in de inhoudsopgave heb gezet.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ziet er goed uit joh! Ik denk zeker dat als je goed voorbereid bent je al de helft van de goedkeuring binnen hebt.

Alvast heel veel succes!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Je hoeft niet zenuwachtig te zijn, dit gaat allemaal prima verlopen ! Veel sterkte !
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Nu alleen nog zorgen dat je de naam van je verloofde niet vergeet. :wink:

Ik wens je veel succes, met de procedure en met de emigratie.
Groet,

Old Faithful
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Bedankt voor de geruststellingen allemaal!

Tja, en toch kan ik er niets aan doen dat ik me zenuwachtig voel...Hopelijk zal dat morgen wat overgaan als ik eenmaal het gebouw binnen ben, maar voor nu....

Nouja, ik heb mijn map met alle papieren (toch besloten om ook onze foto-albums als bewijs erbij te doen....Stél nou dat hij bewijs wil zien van al onze gevierde vakanties, dan heb ik dat ook....), en ik zou natuurlijk alle antwoorden op iedere mogelijke vraag moeten weten....

Al blijf ik de naam van het restaurant waar we op de avond van onze officiële verloving gegeten hebben vergeten....
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ach, de kriebels zouden ook door mijn lijf gieren hoor, als ik in jouw situatie was. Maar probeer er toch maar rustig onder te blijven, je gaat zien dat het morgen zo'n anticlimax is als je daar binnen de paar minuten buiten staat. Goedgekeurd. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Ik had op VisaJourney een hoop recensies doorgelezen van het consulaat in Amsterdam.

Één meisje had een zeer onvriendelijke consul die een heleboel vragen op haar afvuurde, waar ze geen seconde over na mocht denken. Iemand anders kreeg één vraag op het interview:
"Are you sure you wanna go through with this?"
"Yes".
"Congratulations. You're approved."

Laten we hopen dat het bij mij morgen ook zo gaat...:)
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ja dat had ik ook. Ik was niet echt zenuwachtig (ik ben meer van het type "Ja heb je, Nee kun je krijgen") maar had me toch wel meer voorgesteld dan het uiteindelijk werd.

Dus ik ben het eens met kastelke, gezonde spanning is goed maar als je je goed hebt voorbereid heb je echt niets om je zorgen over te maken. Vergeet niet dat, mocht je toch nog iets kleins vergeten zijn, ze je altijd de kans geven om die informatie alsnog te geven op een later tijdstip dus eigenlijk kan het niet fout gaan!

Ik denk dat je je meer zorgen moet maken over het op locatie komen en het daar op tijd komen want qua locatie is het 1 van de lastigere plekken in Amsterdam om te bereiken zowel per auto (druk verkeer) als per openbaar vervoer maar als je op tijd vertrekt is het goed te doen :D
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Wat zou je dan moeten antwoorden? No, I am not sure I want to go through with this, I just love wasting time talking to consulate employees? :wink:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik denk dat die mensen van het consulaat heel wat verschillende 'types' voor zich krijgen, gaande van mensen die elkaar 6 maanden geleden online ontmoet hebben, elkaar dan 1 week life hebben gezien, en nu gaan trouwen en amper hun papieren in orde hebben, Amerikaanse partner is high school dropout die co-sponsors nodig heeft, en toekomstige echtgenote leeft in Nederland van een werkloosheidsuitkering. Tot mensen die elkaar al ruime tijd kennen, elkaar ook al vaker in het echt ontmoet hebben, eerst wat gespaard of gestudeerd hebben of tenminste nuttige werkervaring hebben zodat ze het iets makkelijker hebben om een inkomen te gaan voorzien waarmee ze kunnen gaan overleven. En die Engels spreken!!! (want dat hoor je ook wel eens, mensen die amper fatsoenlijk kunnen communiceren met elkaar omdat de ene enkele maar Engels kent, en de andere amper Engels spreekt). Kan me inbeelden dat je reacties, als je die mensen voor je hebt staan, anders zullen zijn.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Ceristimo schreef:Ik had op VisaJourney een hoop recensies doorgelezen van het consulaat in Amsterdam.

Één meisje had een zeer onvriendelijke consul die een heleboel vragen op haar afvuurde, waar ze geen seconde over na mocht denken. Iemand anders kreeg één vraag op het interview:
"Are you sure you wanna go through with this?"
"Yes".
"Congratulations. You're approved."

Laten we hopen dat het bij mij morgen ook zo gaat...:)

Maak je niet te druk. Als jij er vertrouwen in het geheel hebt, en dat heb je anders was je nooit aan het proces begonnen, dan komt het echt wel goed. Beetje spanning is gezond, te veel is slecht voor je gezondheid. Gewoon kalm blijven en ruim van te voren aanwezig zijn. Probeer je antwoorden kort en duidelijk te houden en dan sta je zo weer opgelucht buiten!!!

Heel veel succes en probeer er een beetje van te genieten. Nu wil je dat het snel voorbij is maar later als je er aan terug denkt dan wil je je dat wel met plezier doen!!

Nogmaals heel veel succes!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Veel succes straks. De dag lacht je toe met dit mooie weer. Het kan alleen maar een voorbode van je humeur voor straks zijn, als jij straks opgelucht uit het consulaat vertrekt! :wink: :)
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Bedankt voor de reacties iedereen! Zit nu op het museumplein te wachten. Ben een beetje te vroeg... Als alles gaat zoals het moet zoy ik over een uur of twee een visum moeten hebben :)
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

En?
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Het is hier inmiddels 9.11 EST dat betekent +6 voor Nederland maakt 15:11 lokale tijd Amsterdam. Ik ben benieuwd!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Jeetje ik zit ook met spanning te wachten..... ben zo benieuwd!!!

Misschien is hij het wel uitgebreid aan het vieren en ons helemaal vergeten ;)

Ik hoop dat dat het is! :blob8: :blob2: :blob3: :blob4: :blob5:
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Goedgekeurd! Uitgebreid verslag volgt morgen. Stelde werkelijk geen fluit voor. Ben pas net thuis, want alles rond Amsterdam stond muurvast. Mijn bedrijf heeft ineens besloten me de nachtdienst in te drukken, dus ik moet me zo klaar gaan maken voor het werk...lekker dit. Ben best moe nou, moet nog tot half 8 morgenvroeg werken.... Dan uitslapen tot de zon ondergaat en dan hore jullie het uitgebreide verslag:)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer