Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Houston, TX
Re: Houston, TX
Dat mensen toch niet vinden wat ze zoeken, verder verkassen of terugkeren en dit uiteindelijk wel allemaal geld kost.
Ja maar dat dus ook niet altijd waar Hockey. Er zijn zat mensen die, zoals ik, wel op hetzelfde niveau blijven waar ze zaten of die er zelfs op vooruit gaan na een emigratie qua werk, leefomgeving, dagelijkse kosten etc.
Ik denk alleen dat je vooraf je verwachtingen misschien niet te hoog moet inschatten en je goed moet inlezen en voorbereiden.
Ik denk alleen dat je vooraf je verwachtingen misschien niet te hoog moet inschatten en je goed moet inlezen en voorbereiden.
Ziva, ik ben het met je eens dat het wel gebeurt dat mensen erop vooruitgaan. Maar het is niet een verwachting die iemand moet hebben, dat je er direct op vooruitgaat.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
mvdl schreef:Het probleem is alleen dat het in de praktijk niet gaat werken. Werkgevers in de VS nemen voor laaggeschoold werk in fast-food of retail vrijwel alleen nog personeel part-time aan zodat ze geen benefits zoals ziektekostenverzekering en pensioen hoeven te betalen. Dan krijg je dus het bekende verhaal van Amerikanen die twee of drie part-time banen nodig hebben om van te kunnen bestaan en dan heb je nog steeds geen ziektekostenverzekering. Bovendien kun je van het salaris van rond de $7 - $10 per uur niet leven, je zult dan nog je spaargeld uit Nederland op moeten maken en dat houdt een keer op. Mijn vrouw heeft in retail gewerkt, ik weet nu hoe het systeem werkt. En wil je nu werkelijk naar een ander continent verhuizen om met miljoenen Zuid-Amerikanen en werkloze Amerikanen te concurreren om greeter of sales associate bij de Wallmart te worden?BillyBob schreef:Leuk om nog eens wat positieve reacties te lezen
Wij zijn inderdaad niet te beroerd om entry level jobs aan te nemen en ons opnieuw op te werken, zo heb ik het hier ook gedaan.
Ik wilde dit stukje toch nog even aanhalen. Niet zozeer omdat ik het negatieve ervan wil benadrukken, maar wel omdat dit een kant van Amerika belicht die niet altijd even leuk is, maar wel belangrijk is om te weten. Laat ik voorop stellen dat ik BillyBob en Matchbox het allerbeste gun en wens in hun toekomst in Amerika en hoop dat ze erg gelukkig worden. Deze informatie hierboven zou ik echter wel ten harte nemen. Het geeft weer dat er iemand is geweest die het echt geprobeert heeft om er een leven op te bouwen, wat helaas niet gelukt is. Dat wil je zelf natuurlijk voorkomen en deze voorinformatie kan je daar ontzettend bij helpen. Bijvoorbeeld in de keuze waar je wil starten om je leven in Amerika op te bouwen.
Wonen in SF kan wellicht een droom zijn, maar als deze (op dit moment) niet haalbaar is, moet je die wens toch even in de ijskast zetten. Wellicht is de zuid-westkust van Amerika een riskantere stap om te beginnen dan ergens anders. Ik geloof dat Bandido lovend is over Atlanta. Je kan eraan denken om daar te beginnen en later alsnog te vertrekken naar een ander deel in Amerika.
Ik zeg niet dat dit hetgene is wat je moet doen! Het enkel waardevolle informatie in jullie voorbereidingen. Just my 2 cents.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het hangt allemaal af van zoveel verschillende dingen. Mijn man werkt in IT, wij zijn hier gekomen, het is allemaal vlotjes gegaan. Na 2,5 maand kon hij kiezen uit enkele jobs (wel allemaal stapje lager dan wat hij gedaan had). Toen hij bijna een jaar later besloot om terug naar een andere job uit te kijken, was hij binnen de 3 maanden elders aan het werken (en kon hij weer kiezen uit een aantal jobs, allemaal een stapje hoger).
Maar we kennen mensen die ook "in de IT" zitten die na meer dan een half jaar nog steeds werkloos zijn.
En dat zie je hier constant: sommigen lukt het, anderen niet. Ik ben er nog niet helemaal uit waar het verschil zit. Maar ik heb dus al wel gebrepen dat de immigranten die hier al langer zijn bij aankomst van 'vers bloed' zowaar weddenschappen afsluiten om te zeggen of ze het een jaar vol gaan houden of niet.
Onze makelaar zei ook dat hij snel doorheeft of mensen er gaan komen, of niet, en dat hij zich zelden vergist.
Maar we kennen mensen die ook "in de IT" zitten die na meer dan een half jaar nog steeds werkloos zijn.
En dat zie je hier constant: sommigen lukt het, anderen niet. Ik ben er nog niet helemaal uit waar het verschil zit. Maar ik heb dus al wel gebrepen dat de immigranten die hier al langer zijn bij aankomst van 'vers bloed' zowaar weddenschappen afsluiten om te zeggen of ze het een jaar vol gaan houden of niet.

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Sinds wanneer ligt Ontario in de VS? Ik geloof trouwens direct dat Canada een veel beter land om te wonen is dan in de VS. Als ik de keuze had gehad en het opnieuw kon doen ging ik ook liever naar Canada.kastelke schreef:Het hangt allemaal af van zoveel verschillende dingen. Mijn man werkt in IT, wij zijn hier gekomen, het is allemaal vlotjes gegaan. Na 2,5 maand kon hij kiezen uit enkele jobs (wel allemaal stapje lager dan wat hij gedaan had).
Ik begrijp dan ook niet waarom er hier een kleine harde kern is die zich meteen opwindt over elke negatieve opmerking over de VS en met een stroom van tegenreacties aan komt zetten die voor het grootste deel gewoon onwaar zijn. Het lijkt er meer op dat die groep hier voor zichzelf en bij elkaar continu naar een bevestiging zoekt om de gemaakte keuze naar de VS te emigreren voor zichzelf te willen rechtvaardigen in plaats van potentiele immigranten van juiste informatie te voorzien. Ik heb ook goede herinneringen aan de VS maar zie geen enkele reden om de zaken mooier voor te stellen dan ze momenteel zijn.Steffen schreef: Deze informatie hierboven zou ik echter wel ten harte nemen.
- DixieChick
- Amerika-expert
mvdl - ik geloof niet dat iemand hier wil ontkennen dat jouw verhaal niet realistisch, of continu aan het proberen is de eigen keuze te rechtvaardigen. Meerdere mensen hebben aangegeven dat het inderdaad kan lopen zoals jij hebt ervaren, maar dat dat niet hoeft. Zoals jouw verhaal er een is, zijn er hier op het forum tientallen anderen, en die hebben allemaal evenveel waarde. Ik denk zeker dat mensen jouw input waarderen, ten slotte is het niet vaak dat we horen van mensen die teruggekeerd zijn, maar ik denk ook dat het wel realistisch is aan te geven dat omdat het jou niet gelukt is, dat niet wil zeggen dat het mensen die na jou komen ook niet gaat lukken. Ten slotte is jouw ervaring niet "de" waarheid van hoe het zeker zal gaan. Ik denk dat dat laatste het enige is dat mensen hier proberen aan te geven.
En nee, Ontario ligt niet in de VS, maar ik vermoed dat Kastelke wilde aangeven dat emigratie een riskant proces is, en niet altijd succesvol is, onafhankelijk van waar je naar toe gaat.
En nee, Ontario ligt niet in de VS, maar ik vermoed dat Kastelke wilde aangeven dat emigratie een riskant proces is, en niet altijd succesvol is, onafhankelijk van waar je naar toe gaat.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is inderdaad wat ik wil bedoelen, DixieChick.
En dat, als het voor de ene lukt, het niet wil zeggen dat het voor een andere in bijna gelijke omstandigheden ook lukt. Maar ook omgekeerd: het fout lopen bij iemand is geen garantie dat ook anderen gedoemd zijn om te mislukken.
mvdl: waarom heb je indertijd voor Amerika gekozen, en niet voor Canada?
En dat, als het voor de ene lukt, het niet wil zeggen dat het voor een andere in bijna gelijke omstandigheden ook lukt. Maar ook omgekeerd: het fout lopen bij iemand is geen garantie dat ook anderen gedoemd zijn om te mislukken.
mvdl: waarom heb je indertijd voor Amerika gekozen, en niet voor Canada?
Elke
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Juist; het gaat niet zozeer om wát er wordt gezegd, maar hoe het wordt gebracht, als zijnde dé waarheid en de rest heeft het allemaal mis en heeft oogkleppen op.DixieChick schreef:Ik denk zeker dat mensen jouw input waarderen, ten slotte is het niet vaak dat we horen van mensen die teruggekeerd zijn, maar ik denk ook dat het wel realistisch is aan te geven dat omdat het jou niet gelukt is, dat niet wil zeggen dat het mensen die na jou komen ook niet gaat lukken. Ten slotte is jouw ervaring niet "de" waarheid van hoe het zeker zal gaan. Ik denk dat dat laatste het enige is dat mensen hier proberen aan te geven.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Mag ik u corrigeren om te zeggen dat Ontario wel in Amerika ligt. Het is een plaats in Californie, niet ver van LA vandaan. Als je vanuit LA naar Vegas rijdt kom je er langs. Maar deze plaats zal in deze discussie niet ter zake doen. 

Waarom zou Canada beter zijn dan de VS?mvdl schreef: Ik geloof trouwens direct dat Canada een veel beter land om te wonen is dan in de VS.
je hebt hier al een behoorlijk weerwoord op gehad, maar ik wil toch ook nog even mijn zegje doen. Het is eerder andersom. De geëmigreerde Nederamerikanen en zij die serieus willen emigreren zijn realistischer qua beeld dan vele anderen. Beter dan wie dan ook weten ze de nadelen van zowel emigratie als de VS. Het bezwaar wat op jouw schrijfsels ontstaat is zoals ik al in een ander topic zei de extremiteit ervan en het beeld wat jij schetst dat Amerika helemaal niets is, de emigratie toch mislukt en we maar gewoon blij moeten zijn met wat we in Nederland hebben. Kortom, jij schetst zo'n negatief beeld over de VS dat (bijna) elke reactie het met jou oneens zal zijn.mvdl schreef: Ik begrijp dan ook niet waarom er hier een kleine harde kern is die zich meteen opwindt over elke negatieve opmerking over de VS en met een stroom van tegenreacties aan komt zetten die voor het grootste deel gewoon onwaar zijn. Het lijkt er meer op dat die groep hier voor zichzelf en bij elkaar continu naar een bevestiging zoekt om de gemaakte keuze naar de VS te emigreren voor zichzelf te willen rechtvaardigen in plaats van potentiele immigranten van juiste informatie te voorzien. Ik heb ook goede herinneringen aan de VS maar zie geen enkele reden om de zaken mooier voor te stellen dan ze momenteel zijn.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als iemand gaat zeggen dat Nederland een land met losse zeden is, vol hoeren en drugs, en dat de jongeren maar wat rondhangen, dat het racisten tot en met zijn, en dat ze oudjes en ongeboren kinderen zomaar kunnen vermoorden, dan denk ik dat elke Nederlander of iemand die daar woont ook gaat reagere en tegengas gaat geven. Dat wil niet zeggen dat die mensen allemaal lyrisch zijn van Nederland en denken dat ze in het Beloofde Land wonen, maar wel dat die mensen realiteitszin hebben.
Elke
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Beetje vreemde vergelijking Elke 

Hoezo is dat een vreemde vergelijking? Zeker vanuit een Amerikaans perspectief zijn dat alle negatieve stereotyperingen van Holland. Vanuit Nederlands perspectief is iedereen in de VS arm en redt het niet behalve de top 1% en schetst Hollywood een zeer rooskleurig beeld waar alleen de top 1% aan voldoet, en kan de rest nauwelijks tot niet rondkomen. Ik vind het een prima vergelijking door juist vanuit onze gekleurde landsbril die dingen aan te stippen.
- DixieChick
- Amerika-expert
Ik denk ook dat Elke hier juist precies de spijker op de kop slaat...vaak heeft men de neiging om uitspraken over Amerika te generaliseren. "Heel Amerika" heeft dit, "alle Amerikanen zijn zo", of om een voorbeeld uit een ander topic te halen, "Amerikaanse wijken zijn allemaal verloederd", en daar reageren de mensen die in de VS wonen op met de reactie dat dat niet allemaal waar is. Als iemand zo'n gelijke opmerking over Nederland maakt (zoals Elke dus doet), dan zouden alle mensen die in Nederland wonen -ook- in de gordijnen springen, bij wijze van spreken.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales

Hockey schreef:Nou, als mijn Amerikaanse vrienden zeggen dat Nederland vol zit met hoeren en drugs dan geef ik ze met een dikke grijns gelijk en vraag ze gelijk wanneer ze langs komen om al dat moois eens met eigen ogen te aanschouwen.

I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij is het helemaal niet zo extreem wat mvdl zegt; Hij zegt in grote lijnen dat er weinig werk is in de VS en er veel werkloosheid is en het heel moeilijk is om werk te vinden als buitenlander.Hockey schreef: Het bezwaar wat op jouw schrijfsels ontstaat is zoals ik al in een ander topic zei de extremiteit ervan en het beeld wat jij schetst dat Amerika helemaal niets is, de emigratie toch mislukt en we maar gewoon blij moeten zijn met wat we in Nederland hebben. Kortom, jij schetst zo'n negatief beeld over de VS dat (bijna) elke reactie het met jou oneens zal zijn.
Dat het riskant is om te emigreren als je nog geen baan hebt en geen vermogen.
Dat connecties belangrijk zijn en dat in de IT de banen niet voor het oprapen liggen.
Dat op hem de wijken en steden in de VS en verpauperde indruk gemaakt hebben (oké, dit zou je een te eenzijdig beeld kunnen noemen, maar is wat hij ervaren heeft)
Om dit dan te vergelijken met uitspraken als dat in Nederland allemaal racisten zijn, oudjes en ongebroen kinderen vermoord worden, jongeren alleen maar rondhangen, overal hoeren en drugs zijn vind ik echt volkomen de plank misslaan.
Dat zijn beledigende opmerkingen en dat vind ik die van mvdl zeker niet. Veel dingen die hij zegt zijn gewoon waar en de rest is wat hij zo heeft ervaren en is ook niet beledigend.
Ook zegt hij niet dat Amerika helemaal niets is en dat de emigratie toch mislukt. Hij zegt zelfs:
"Daarbij wil ik natuurlijk niemand iets uit het hoofd praten. Ik zou alleen wel voor voldoende geld zorgen om de tijd ook zonder werk door te komen en altijd een mogelijkheid openhouden om weer naar Nederland terug te keren. Wij zijn
ook tegen beter weten in naar de VS gegaan en eigenlijk vond ik het een hele goede ervaring"
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waar heb jij gelezen dat vanuit Nederlands perspectief iedereen in de VS arm is (bron?)Hockey schreef:Hoezo is dat een vreemde vergelijking? Zeker vanuit een Amerikaans perspectief zijn dat alle negatieve stereotyperingen van Holland. Vanuit Nederlands perspectief is iedereen in de VS arm en redt het niet behalve de top 1% en schetst Hollywood een zeer rooskleurig beeld waar alleen de top 1% aan voldoet, en kan de rest nauwelijks tot niet rondkomen. Ik vind het een prima vergelijking door juist vanuit onze gekleurde landsbril die dingen aan te stippen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Net zoals jij je beledig kan voelen door die cliche uitspraken (die ik echt zelf niet uitgevonden heb), denk ik dat veel Nederamerikanen of toekomstige verhuizers zich ook beledigd voelen, anders zouden hier niet al die reacties op gekomen zijn. En dat is juist mijn punt.vana schreef: Dat zijn beledigende opmerkingen en dat vind ik die van mvdl zeker niet.
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 1430 Weergaves
-
Laatste bericht door ADE01
-