Staceybeesie schreef:Zijn moeder was Amerikaans begrijp ik er uit en is daarom dus citizen.
Ja, dat vertelde hij na mijn vraag... het ging me er alleen om dat ik duidelijk wilde maken waarom ik die vraag stelde.
Overigens, mijn spullen hebben er geloof ik met de boot 18 dagen ofzo over gedaan. Ik weet niet of dat extreem lang is maar los daarvan, ik moet er werkelijk niet aan denken om met de boot naar Amerika te reizen. En helemaal niet met kinderen. De oceaan is volgens mij best wel ruig en dan zo lang zonder te stoppen. Nou ja, each to their own toch. Ik had ook 2 katten mee toen ik ging en die wilde ik echt zo kort mogelijk in hun kooitjes houden dus alleen daarom al was die vliegreis me veel waard
USJunkie, de info die je nu geeft over cruises, dat gaat in de richting wat ik bedoel. Jij hebt door je ervaring op schepen - als ik het goed begrepen heb - meer inzicht in de mogelijkheden. Kids gratis maakt natuurlijk verschil. En zo te lezen moet men de reis dan niet maken in hoog seizoen, maar op een moment dat de schepen 'terug naar huis gaan'.
Ik weet niet hoeveel deelnemers hier die flexibiliteit hebben, maar het is inderdaad een punt van overweging als men de reis one-way maakt.
Mbt. je andere bijdrages, algemene info kunnen we allemaal zelf vrij makkelijk vinden. Het voordeel van dit forum is nu juist, dat deelnemers hier over hun eigen ervaringen vertellen (details, details). Deelnemers in soortgelijke situaties kunnen daarvan profiteren. Mijn punt blijft, maar Ziva zei het al beter, als je niet op te persoonlijke details wilt ingaan, prima, maar ga hier dan niet stukken algemene tekst neerpletteren. Dat werkt nl. verwarrend, want nu blijkt dat veel van die tekst weinig/niets met jouw situatie te maken heeft. Zo zien we de bomen niet meer dankzij het bos enz.
Veel deelenemers hier willen graag naar de US verhuizen, maar er zijn er niet veel in jouw situatie: door een wetswijziging in aanmerking gekomen voor USCitizenship en in Ned. al een aantal jaar getrouwd (met een Ned.lander). Dat is een vrij unieke situatie die jou mogelijkheden geeft die voor anderen dus niet bestaan. Door hier allerhande USCIS teksten te citeren, geeft je de indruk dat het voor anderen op dezelfde manier mogelijk is. Ik denk dat je dat niet bedoeld had, maar het heeft de nodige verwarring gezaaid.
En natuurlijk vinden we het fantastisch voor je dat je naar de US kunt verkassen en we wensen je daar veel geluk en voorspoed voor jou en je familie.
Nou eigenlijk zijn het maar 5 dagen echt achter elkaar op zee... dus dat valt best mee... ook is er kinderopvang/begeleiding aan boord en je doet nog een paar havens aan hier en daar..... plus wij zijn echte cruise vakantie liefhebbers en vinden het persoonlijk een goede onbezorgde combinatie... ook wel een stukje nostalgie omdat heel veel Nederlanders per schip (Holland Amerika line) naar Amerika zijn geïmmigreerd.....
Ja in het najaar kan het best een beetje tekeer gaan op de atlantic alhoewel de meeste schepen daar wel degelijk rekening me houden en zo nodig een andere route kiese.... wij zijn begin dit jaar met de kinderen naar Florida geweest en kan niet zeggen dat de vlucht erg was maar is wel een grote inspanning voor kinderen om best lang stil te zitten, ook in combinatie met het inpakken van de laatste spullen thuis dat merken ze echt nu al.....
het is net een mini vakantie tussen de drukte in, en weer even 100% aandacht voor de kids hebben omdat dat soms nu best moeilijk is met alles wat er gedaan moet worden en het nog aan het werk zijn.
Dank, ik begin het nu ook meer van jullie kant te zien.... wel wil ik zeggen dat er echt meer mogelijkheden zijn om aan de sponsoring te voldoen (ook zonder werk in Amerika) zoals beschreven, als je genoeg eigen financieel middelen hebt zoals een huis of spaargeld etc (wat ook niet zo hoog moet zijn is als een investmant visa) of credits van werk of zelfs een bepaalde uitkering in Nederland kan voldoende zijn om niet te hoeve voldoen aan de de eis om in Amerika werk te hebben het gaat echt meer om eigen vermogen en dat je kan aantonen dat je niet afhankelijk word van de sociale voorzieningen in Amerika.
Vandaar mijn informatie van de USCIS omdat het daar best duidelijk staat en in mijn gedachten en ervaring leerde dat er meer wegen naar "Amerika" leiden....
Wij hebben een combinatie kunnen maken en daardoor kunnen voldoen aan deze eisen, dit had ook gekund zonder dat ik een US Passport zou hebben. Wel moet ik zeggen dat dit niet de makkelijkste weg is maar echt niet onmogelijk.
weten jullie wel dat je je werk credits van Nederland kan overlaten schrijven naar de SS, dus als je 10 jaar in Nederland hebt gewerkt en je bent op zijn minst LPR kan je dit laten over zetten........
Deze begrijp ik niet helemaal. Kun je hier nog wat meer uitleg over geven? Wij hebben een GreenCard en hebben beide 10+ jaren in NL gewerkt (voordat we naar Amerika vertrokken). Ik kan me niet voorstellen dat dat voor ons dan mee kan tellen. Gaat dit dan over mensen die LPR zijn (geworden) in Amerika en daarna 10 jaar in NL gaan werken? Maar dan raak je toch je GreenCard status kwijt als je zolang buiten Amerika verblijft? Ik snap het niet meer......
Voor alle zekerheid, als dit nog niet ergens is opgedoken: de Social Security Administration heeft een boekwerkje online over hoe en wat alle regels zijn voor Nederland en de VS en hoe die in elkaar grijpen:
Ja en ik heb dit boekje gelezen, en het gaat om het voorkomen van dubbele belasting betaling (payroll taxes), en hoe in voorkomende gevallen opgebouwde rechten in Ned. kunnen samengevoegd worden met in US opgebouwde rechten.
Het is echter zeker niet zo, itt. tot wat USJunkie hier impliceert, dat een ieder die ooit in Ned. gewoond/gewerkt heeft, naar de US kan gaan en uit de Ned. ruif blijven eten en zo mede aan inkomenseisen voor partnerhereniging voldoen.
CinciJansen, er zijn een paar uitkeringen die ev. 'meegenomen' kunnen worden zoals bv. wao uitkering (en die kan dus in een situatie zoals die van USJunkie meetellen voor de inkomenseis - hetzij van aanvrager zelf hetzij van echtgenoot/echtgenote.)
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.