kastelke schreef:Emigratie is -voor ons- een zeer gevoelsmatig iets. Sommigen zullen zeggen dat wij het 'beter' hadden in Belgie: groter huis en tuin, hoger loon, auto van de zaak (en ik vermoed, als het dan nog bestaat, ook een hoger pensioen in vergelijking tot de levensstandaard).
Maar voor ons gevoel hebben wij het hier beter. En dat gaat dus over dingen die je niet zomaar links en rechts in de weegschaal kan leggen om het tegen elkaar af te wegen.
Voor mij persoonlijk is het grootste verschil dat ik me ein-de-lijk, voor het eerst in mijn 40+ jaren, echt ergens thuis voel, en een gevoel van rust over me heen heb gekregen.
En onze zoon kan hier aan de unif dingen studeren die hij in Belgie nooit had kunnen doen. Hij voelt zich daarbij als een visje in 't water. Dat is ook veel waard.
Inderdaad . . dit is ook mijn mening.
Of ons huis nu groter of kleiner is maakt ons niet zoveel uit.
Ik vindt wel dat je het gevoel moet hebben dat je naar huis wilt als je ginder achter woont.
Dit is iets wat we afgesproken hebben tussen ons beide, dat als we een huis zien, het moet 'flashen', liefde op het eerste gezicht met andere woorden.
En met een zwembad, een belofte aan ons dochtertje want als het altijd goed weer is kan je er tenminste van profiteren !
De verhuis op zich zelf brengt al genoeg met zich mee en ik wil niet gaan wonen in een huis dat mij geen 'home' gevoel geeft.
Dit vooral voor ons dochtertje want zij zal door een moeilijke periode moeten.
Nieuwe school, andere omgeving, nieuwe vriendinnetjes maken, andere taal, enz
Als ik een totaal maak tussen beide landen . . . komt voor ons de VS beter uit.
Er zijn natuurlijk dingen die minder zijn, inderdaad, maar dat in overweging genomen . . . USA !
Nu je moet weten dat we onze eigen zaak hebben en alle kosten sowieso voor ons zijn.
De wagen de telefoon, enz . . we pay the bill.
Financieel is er voor ons geen verschil.
En . . . het weer vindt ik persoonlijk al een dik + punt.
Hier wordt je er depressief van.
Vorige week zat ik (welles waar te werken) in Palm Spring bij 29 graden, blue sky, zicht op de bergen
Wat wil je nog meer ?
Hier is het koud, grauw, vandaag hebben we eens eindelijk wat zon.
Wij hebben mentaal en emotioneel de knop omgedraaid en als we konden bleven we vorige week gewoon in de VS.
We love it en we gaan er ook voor.
Hoe moeilijk het ook mag zijn.
Het is voor ons gezin een droom en hopelijk kunnen we die waar maken.
We zullen het snel genoeg weten
Groeten
Kingair