Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV 2016: Slow Chat
Re: DV 2016: Slow Chat
Volgens mij was de familie Dbacks maar een maand of 4 buiten de VS geweest (na activatie), en dus zelfs maar net iets na het aflopen van het visum wilden ze de VS weer in. Volgens mij een situatie die wel vaker voorkomt, dus dan is de vraag waarom er bij hen een probleem van werd gemaakt.
Ik zou denken dat die stempel dus alleen geldig is zolang je geen greencard hebt (doordat die greencard nog niet is aangemaakt). Maar ik meen ook eens te hebben gelezen dat je de greencard officieel niet mag versturen. Dan zit je dus klem, dan moet je dus na activatie in de VS je greencard afwachten, en aangezien je nooit weet hoe lang of kort dat gaat duren ben je dus eigenlijk verplicht altijd in 1x te verhuizen, en dus binnen de 6 maanden van het visum.
Ik zou denken dat die stempel dus alleen geldig is zolang je geen greencard hebt (doordat die greencard nog niet is aangemaakt). Maar ik meen ook eens te hebben gelezen dat je de greencard officieel niet mag versturen. Dan zit je dus klem, dan moet je dus na activatie in de VS je greencard afwachten, en aangezien je nooit weet hoe lang of kort dat gaat duren ben je dus eigenlijk verplicht altijd in 1x te verhuizen, en dus binnen de 6 maanden van het visum.
Terug in Texas!
Er is zoveel dat niet mag in de US - maar dat we gewoon doen omdat het niet anders kan.
Dus niet op de post gooien maar zoals Dude ook zegt: opsturen met een betrouwbare courier met tracking nummer etc.
Dus niet op de post gooien maar zoals Dude ook zegt: opsturen met een betrouwbare courier met tracking nummer etc.
En zelfs dan mag het niet maar er zat in ons geval niets anders op, dus hebben wij gekozen voor de veiligste illegale manier
Het probleem met de 'dbacksen' was dat de Immigration Officer kon zien dat ze in het bezit waren van een greencard maar deze niet op zak hadden omdat die op hun Amerikaanse adres lag terwijl je die eigenlijk bij je moet hebben. Het had volgens mij dus niets met hun periode van wegblijven te maken, al was de datum van het ingeplakte visum overschreden (wat je op de ambassade krijgt) maar de stempel van de activatie was nog een half jaar geldig.
Zie deze post van Dbacks2 : http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 80#p920965
Zij hadden dus beter ook de kaarten verstuurd maar dat mag dan ook weer niet. Dus eigenlijk is het zoals hemmie zegt, in theorie zou je binnen de zes maanden moeten verhuizen en vanaf dat moment minstens zes maanden per jaar in Amerika wonen.

Het probleem met de 'dbacksen' was dat de Immigration Officer kon zien dat ze in het bezit waren van een greencard maar deze niet op zak hadden omdat die op hun Amerikaanse adres lag terwijl je die eigenlijk bij je moet hebben. Het had volgens mij dus niets met hun periode van wegblijven te maken, al was de datum van het ingeplakte visum overschreden (wat je op de ambassade krijgt) maar de stempel van de activatie was nog een half jaar geldig.
Zie deze post van Dbacks2 : http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 80#p920965
Zij hadden dus beter ook de kaarten verstuurd maar dat mag dan ook weer niet. Dus eigenlijk is het zoals hemmie zegt, in theorie zou je binnen de zes maanden moeten verhuizen en vanaf dat moment minstens zes maanden per jaar in Amerika wonen.
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Maar de vraag blijft dan voor mij of ze deze onvriendelijke behandeling ook hadden gehad als ze net iets eerder waren gekomen, dus binnen de zes maanden dat hun IV geldig was (even in het jidden latend de one entry only).
Vlgs. mij kon men zien dat de Groene Kaarten waren opgestuurd en door het postkantoor gemeld als afgeleverd.
Zit er eigenlijk nu delivery confirmation op de envelop ?
Of moet je tekenen voor de envelop met de groene kaart ? Ik kan me dat niet herinneren.
Je moet inderdaad minstens zes maanden per jaar in de US wonen.
En niet alleen te lang weg kan je in de problemen brengen, ook te vaak weg kan gevolgen hebben.
Dude ! dank voor de link - ik zocht de draad maar kon zo snel niet vinden.
Vlgs. mij kon men zien dat de Groene Kaarten waren opgestuurd en door het postkantoor gemeld als afgeleverd.
Zit er eigenlijk nu delivery confirmation op de envelop ?
Of moet je tekenen voor de envelop met de groene kaart ? Ik kan me dat niet herinneren.
Je moet inderdaad minstens zes maanden per jaar in de US wonen.
En niet alleen te lang weg kan je in de problemen brengen, ook te vaak weg kan gevolgen hebben.
Dude ! dank voor de link - ik zocht de draad maar kon zo snel niet vinden.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hallo,
Ik heb een vraag over de DV. Op de site staat dat je meer kans maakt om te winnen wanneer je samen met je echtgenote elk apart een aanvraag invult. Klinkt allemaal heel logisch maar ik en mijn vriendin zijn wettelijk samenwonend (hebben hier een papier van getekend door gemeentehuis). Kunnen wij nu ook apart een aanvraag indienen, of moeten we effectief getrouwd zijn voor we elk apart een aanvraag kunnen indienen om onze kansen te vergroten?
grts
Kevin
Ik heb een vraag over de DV. Op de site staat dat je meer kans maakt om te winnen wanneer je samen met je echtgenote elk apart een aanvraag invult. Klinkt allemaal heel logisch maar ik en mijn vriendin zijn wettelijk samenwonend (hebben hier een papier van getekend door gemeentehuis). Kunnen wij nu ook apart een aanvraag indienen, of moeten we effectief getrouwd zijn voor we elk apart een aanvraag kunnen indienen om onze kansen te vergroten?
grts
Kevin
Jullie kunnen gewoon apart invullen, en moest er één van de twee winnen dan zullen jullie moeten trouwen vooraleer je je papierwerk terug stuurt naar Kentucky.
Grts, Bart
Zojuist ook weer aangemeld. De zesde keer blijkbaar alweer! We gaan binnenkort hopelijk de green card procedure in via de werkgever, dus hopelijk is dit het laatste jaar van meedoen.
Nog ongeveer een week voordat de aanmeldingsprocedure stopt, niet treuzelen meer dus voor de mensen die zich nog willen aanmelden maar het nog niet hebben gedaan
Nog ongeveer een week voordat de aanmeldingsprocedure stopt, niet treuzelen meer dus voor de mensen die zich nog willen aanmelden maar het nog niet hebben gedaan

Met wat jullie al doorstaan hebben op dit gebied, hoop ik echt dat jullie dit jaar in de prijzen vallen !
- Mark Spanje
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Net voor de 8ste keer ingeschreven. Misschien nu wel raak
Al gaan altijd wel de alarmbellen af, ik nederlands, vriendin duits, en wonend in Spanje.
Elke keer bij het vliegen naar de states is het raak, uitgebreid interview, maar nooit problemen.

Al gaan altijd wel de alarmbellen af, ik nederlands, vriendin duits, en wonend in Spanje.
Elke keer bij het vliegen naar de states is het raak, uitgebreid interview, maar nooit problemen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo
Ik heb me ook ingeschreven, eerste keer. Leuk zo'n 'gratis' loterij. Jammer dat het zo lang duurt voor er een uitslag komt. Wordt er dan toch iets van een beoordeling gedaan?
En wat heeft het eigenlijk voor zin om mijn gegevens in het DV-2016: Instructies + deelnemers topic op te geven?
En wat heeft het eigenlijk voor zin om mijn gegevens in het DV-2016: Instructies + deelnemers topic op te geven?
Er kwamen afgelopen jaar meer dan 12 miljoen inschrijvingen binnen via de website.
Ongeveer 2 miljoen daarvan waren ongeldig omdat de regels niet exact gevolgd waren bij invullen.
Soms pikt het systeem dat meteen op, maar er zal inderdaad na-controle plaatsvinden, bv. op double entries.
De geldige Entries moeten per Regio ingevoerd en geteld.
Verolgens worden de 50,000 visas - gewogen nav. aantal deelnemers - per Regio verdeeld.
Of er ook een selectie plaatsvindt, is een vraag die we graag beanwoord zouden willen zin.
De US zegt dat Selectie at-random gebeurt.
De Lottery op 1 otober begint ieder jaar op 1 oktober, omdat dan in de US het zg. 'fiscale jaar' begint.
Dus op 1 okt. j.l. begon fiscaal jaar 2015.
Ongeveer 2 miljoen daarvan waren ongeldig omdat de regels niet exact gevolgd waren bij invullen.
Soms pikt het systeem dat meteen op, maar er zal inderdaad na-controle plaatsvinden, bv. op double entries.
De geldige Entries moeten per Regio ingevoerd en geteld.
Verolgens worden de 50,000 visas - gewogen nav. aantal deelnemers - per Regio verdeeld.
Of er ook een selectie plaatsvindt, is een vraag die we graag beanwoord zouden willen zin.
De US zegt dat Selectie at-random gebeurt.
De Lottery op 1 otober begint ieder jaar op 1 oktober, omdat dan in de US het zg. 'fiscale jaar' begint.
Dus op 1 okt. j.l. begon fiscaal jaar 2015.
Laatst gewijzigd door USInsider op 02 nov 2014, 22:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Even voor de duidelijkheid: dat heb ik dus gedaan met mijn greencard, mijn bewijs van inschrijving voor de selective service (want ik was 25 op het moment van activeren van de LPR status) en mijn SSN card.USInsider schreef:Er is zoveel dat niet mag in de US - maar dat we gewoon doen omdat het niet anders kan.
het is voor mij allemaal goed gelukt, ook geen problemen ondervonden toen ik voor de eerste keer op mijn greencard binnen kwam.
Cool, waar heb je je gevestigd? Misschien nog eens een update geven over jouw situatie in jouw emigratietopic?
Grts, Bart
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo
@USInsider: Bedankt voor de informatie.
Is er buiten dat het een leuk beeld geeft van wat voor mensen zich voor de lotery inschrijven ook nog een doel voor het deelnemers topic?

Is er buiten dat het een leuk beeld geeft van wat voor mensen zich voor de lotery inschrijven ook nog een doel voor het deelnemers topic?
Vorig jaar een keer overgeslagen (net verhuisd naar Brazilie, we wilden niet zo snel weer verhuizen), en het jaar ervoor wel ingeschreven, maar in mei heel hard gehoopt dat we niet wonen, want toen stonden we op het punt te verhuizen. Nu weer ingeschreven, en deze keer zou het perfect uitkomen.
Terug in Texas!
Neen, dat is er gewoon voor het leuke beeld en voor de archieven van het forum, zo kunnen we mooi terug zien hoeveel deelnemers en winnaars we gehad hebben in dat jaar.UitHolland schreef: Is er buiten dat het een leuk beeld geeft van wat voor mensen zich voor de lotery inschrijven ook nog een doel voor het deelnemers topic?
Grts, Bart
Dan heb je meer kans om te winnen!UitHolland schreef:Ik heb me ook ingeschreven, eerste keer. Leuk zo'n 'gratis' loterij. Jammer dat het zo lang duurt voor er een uitslag komt. Wordt er dan toch iets van een beoordeling gedaan?
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Het punt van de officer in ONS geval was dat we hadden moeten wachten NA activatie in Februari tot we ons visum in handen kregen (gestuurd naar een door velen uit wanhoop verzonnen adres ergens is dit gigi-landUSInsider schreef:Helemaal mee eens ! Maar dat was mijn punt niet.
Maar de vraag voor mij blijft: als het I-551 stempel een 'voorlopige' groene kaart is en een jaar geldig, waarom had de DBacks fam. dan zoveel problemen toen ze op dat stempel de US binnen wilden komen ?
De CBP Officer argumenteerde - naar ik heb begrepen - dat ze terug hadden moeten komen binnen de zes maanden periode dat hun Immigrant Visum geldig was.
Tenzij het argument was dat ze binnen zes maande na activatie datum terug hadden moeten zijn - maar zo heb ik het niet begrepen uit het verslag gedaan door DBacks2. Dat zou nl. betekenen dat een eerste verblijf van een Permanent Resident buiten de US bij voorkeur niet kanger dan zes maanden mag zijn.
Plus: is de geldigheid van het I-551 stempel IN de US een jaar (dit weten we), maar voor visum-doeleinden slechts zes maanden ?
Het gaat me niet om beter weten ofzo, maar ik zou graag een antwoord vinden met elkaar !

Wij dachten dat het stempel zolang het geldig was ook goed was, maar na uitgifte van de Greencard (en die datum is dus variabel!! De gc's van ons zijn tegelijk aangevraagd en in een periode van ongeveer4-7 weken aangekomen..) moet je die gebruiken.
Het was gewoon een kwestie van op haar streepjes staat, want de kon zo in de computer zien dat we GC houders waren. Maar... dit waren de acties van haar... boos kijken en dreigen met een boete; acties van een ander kunnen minder maar ook erger zijn!!! Wel iets om toch zeker op te letten....
- Damien010
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Beste forumleden,
Ik ben er achter gekomen dat bij de aanmelding voor de DV-2016 je pasfoto niet ouder mag zijn dan 6 maanden..
Nu ben ik dus zo stom geweest door een pasfoto van 2 jaar geleden te gebruiken.
Ben ik nu bij voorbaat al kansloos of kan ik dit nog veranderen?
groetjes Damiën
Ik ben er achter gekomen dat bij de aanmelding voor de DV-2016 je pasfoto niet ouder mag zijn dan 6 maanden..
Nu ben ik dus zo stom geweest door een pasfoto van 2 jaar geleden te gebruiken.
Ben ik nu bij voorbaat al kansloos of kan ik dit nog veranderen?
groetjes Damiën
2012: NYC
2012: Ohio (stage)
2014: Florida
2015: Florida
2016: California,Nevada, Arizona
2017: New York, Nevada, Florida
2012: Ohio (stage)
2014: Florida
2015: Florida
2016: California,Nevada, Arizona
2017: New York, Nevada, Florida