Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV winnaar 2017: Kaap koraal

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Re: DV winnaar 2017: Kaap koraal

Bericht door Queste »

Ach ik heb al tweets gezien met het voorstel
2016-2024 Trump
2024-2032 Pence
2032-2040 Don jr
2040-2048 Brandon

Hoezo sommige zijn echt voorstander van een NK regime?
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Kaap: dat wordt dus maar 1 nationaliteit, de Amerikaanse? Al kun je minstens 1 dubbele nationaliteiter in de familie hebben. Bijvoorbeeld: als jij Amerikaan wordt, verlies je je Nederlanderschap, maar je vrouw is dan getrouwd met een Amerikaan en mag dan haar Nederlandse paspoort houden (als ze wil).

Welkom in ieder geval van een Amsterdam-Amerikaan. Maar op Trump stemmen zit er waarschijnlijk niet in, die maakt waarschijnlijk niet eens zijn eerste ambtstermijn af. En inderdaad: de vraag: hoeveel ambtstermijnen mag een president hebben? staat bij de 100 vragen waarvan er een paar gesteld mogen worden als je beoordeeld wordt of je wel genoeg van Amerika weet om burger te mogen worden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

@ Dutchess: Ik heb nog 5 jaar :lol:
Ik heb ook mijn Realtor license gehaald dus :lol:
kaap koraal
Amerikakenner

Queste schreef:Ach ik heb al tweets gezien met het voorstel
2016-2024 Trump
2024-2032 Pence
2032-2040 Don jr
2040-2048 Brandon

Hoezo sommige zijn echt voorstander van een NK regime?
Ik ben gelukkig niet blind dus zal altijd eerst resultaten moeten zien, dus dit rijtje is misschien een beetje te :lol:
Resultaten en een algeheel goed gevoel vind ik ook niet onbelangrijk trouwens.
kaap koraal
Amerikakenner

Bennogr schreef:Kaap: dat wordt dus maar 1 nationaliteit, de Amerikaanse? Al kun je minstens 1 dubbele nationaliteiter in de familie hebben. Bijvoorbeeld: als jij Amerikaan wordt, verlies je je Nederlanderschap, maar je vrouw is dan getrouwd met een Amerikaan en mag dan haar Nederlandse paspoort houden (als ze wil).

Welkom in ieder geval van een Amsterdam-Amerikaan. Maar op Trump stemmen zit er waarschijnlijk niet in, die maakt waarschijnlijk niet eens zijn eerste ambtstermijn af. En inderdaad: de vraag: hoeveel ambtstermijnen mag een president hebben? staat bij de 100 vragen waarvan er een paar gesteld mogen worden als je beoordeeld wordt of je wel genoeg van Amerika weet om burger te mogen worden.
Ik zal eerst nog willen kijken naar de echte voor en nadelen wat betreft Amerikaans staatsburger te worden.
Maar als ik het zo lees moet ik mijn vrouw dus eerst sturen. :lol:
Texas
Amerika-ontdekker

Bericht door Texas »

Als je je vrouw eerst stuurt zal ze haar Nederlanderschap verliezen, maar kun jij het behouden + Amerikaans staatsburger worden. Indien jijzelf eerst Amerikaan wordt, dan verlies jij je Nederlanderschap maar kan juist je vrouw beide (US+NL) behouden nadat ze het heeft aangevraagd.

Het is dus wat jullie zelf het handigst vinden.

Een President kan maximaal 10 jaar zitten (2 termijnen + een halve overgenomen termijn).
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Hoe is het daar Kaap? Blijven jullie thuis of zijn jullie er al vandoor? Shutters of plywood op de ramen? Bij elke update lijkt Irma meer richting het westen te komen. Ziet er niet best uit voor SWFL. Wij blijven thuis en hopen op het beste. Best case scenario is dagenlang geen stroom.
Pompeius
Amerika-ontdekker

Bericht door Pompeius »

De Heere beschikt. Laten we hopen op een goede afloop.
kaap koraal
Amerikakenner

We zijn toch maar weggegaan de wind wilde ik nog wel trotseren maar toen ze steeds meer over 5 tot 15 feet met water de stad binnen zou lopen zijn we toch maar weggegaan naar Augusta Georgie 700 miles verder :lol: :lol:
Ik heb idd alu shutters voor het huis gedaan en uiteindelijk heel veel geluk gehad ...geen schade en wel stroom.

Hoe was het in Sarasota daar heb ik weinig van gehoord eigenlijk het was meer Tampa die in het nieuws was en Naples Keys en Marco Island.

Wel veel gebieden hier nog onder 90cm water Lehigh Acres/Naples/Marco Island/Miami enz enz

Was toch wel erg heftig voor deze omgeving geen benzine geen water geen hout of schroef meer te krijgen en het gaat wel heel langzaam om alles weer op orde te krijgen.

Scholen nog een extra week dicht en bij jullie ??

Sterkte nog iig.
kaap koraal
Amerikakenner

En door the little bitch Irma was mijn USCIS office natuurlijk 1,5 week dicht :twisted: :twisted:
Dus as maandag maar weer proberen pffff the struggle.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Wat fijn, kaap dat jullie ongeschonden Irma door zijn gekomen :thumbup: Heb nog wel gedacht aan je.
Ook de villa die wij voor volgend jaar op de planning hebben heeft Irma goed doorstaan las ik op FB.
Is Cape Coral over het algemeen redelijk gespaard gebleven?
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Fijn te horen Kaap, en wees blij dat het enige wat je te klagen hebt een mogelijke 1.5 week vertraging met je GC is :D ! Hier ook alles goed gegaan. Het was wel echt ongelooflijk stressen hoor, vorig weekend. Inderdaad geen benzine, propane of plywood meer te krijgen, pff! Wij zijn uiteindelijk naar een van de buren gegaan die het huis goed had dichtgetimmerd. Enige schade wat wij hebben is dat de voordeur wat wringt en de schutting op wat plekken gebroken is dus dat valt goed mee. Scholen zijn vanaf morgen weer open en dan zullen de meeste mensen ook weer stroom hebben gelukkig.

Zitten jullie daar in een floodzone? Ook al zitten we maar 10-15 min van de stranden, we zitten in zone E dus lekker hoog en droog wat dat betreft.
kaap koraal
Amerikakenner

@Vito: Ja the Cape valt alles mee, wel veel bomen schuttingen en poolcages maar niet hele huizen weg ofzo en van flooding was geen sprake.
Die flooding hadden we al twee weken ervoor van Harvey lol.
Wel veel mensen en bedrijven zonder stroom maar sinds een paar dagen haast iedereen weer aangesloten.

@ Semjes: Wij zitten in B aangezien de Cape wel alles heel laag ligt maar ondanks dat geen flooding.
Scholen wel helaas nog dicht omdat we Lee County moeten volgen waar het over het algemeen veel slechter aan toe is gegaan, dus nog een week de kids thuis pfffff :lol:
SophiaB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SophiaB »

Fijn te horen dat alles redelijk goed is daar, Kaap!
Nieuwste blog post:
Afbeelding
https://www.sophiaburns.com
Pompeius
Amerika-ontdekker

Bericht door Pompeius »

Goed dat alles relatief schadevrij is afgelopen! Ideaal moment om snel geld te verdienen met tuinopruimen / schuttingen repareren en bomen verwijderen.
kaap koraal
Amerikakenner

Klinkt op papier leuk maar met 35 graden in de zon en een zeer hoge luchtvochtigheid pas ik toch even als je het niet erg vindt ik ben ook de jongste niet meer. Des te meer respect voor de mensen die dat wel doen/kunnen. Te heftig voor mij ... dan maar minder geld... :lol: :lol:
kaap koraal
Amerikakenner

Laatste stand van zaken ..vandaag weer naar USCIS, laatste bloed onderzoek afgegeven was wel heel gedoe aangezien ik geen afspraak had maar door mijn vriendelijke benadering toch binnen gekomen.
Volgens de officer ligt nu alles bij de supervisor en die moet het nog door geven aan ?? en die moet het dan toch uiteindelijk gaan opsturen naar mijn huis.
Maar om nog een beetje vinger aan de pols te houden heb ik nog gevraagd om vrijdag even te mogen binnen lopen om de druk erop te houden.
Word vervolgd....
Pompeius
Amerika-ontdekker

Bericht door Pompeius »

Komt goed! De VS kan ondernemende NL-ers bijzonder goed gebruiken!

Veel tuinknakkers hebben (illegale) dagarbeiders in dienst en houden toezicht en doen het klantencontact.
kaap koraal
Amerikakenner

Ok het leven gaat niet altijd over rozen dat is duidelijk.

Het geluk dat ik had met het winnen van de DV zoveel pech heb ik erna gehad:

Ok even op een rijtje:

-Onze papieren voor de I-485 waren eerst naar Tampa gestuurd waar ze vervolgend maanden hebben gelegen en dat terwijl ik had ingevuld dat ze nar Fort Myers moesten. In die maanden heb ik verschillende malen gebeld natuurlijk met USCIS over de case en kreeg steeds te horen is pending no problem heb geduld.
-Het duurde en duurde en ik hier geregeld naar ons kantoor geweest om te vragen hoe of wat.
-De officer daar vertelde mij uiteindelijk dat de papieren zo lang in Tampa waren blijven hangen maar dat alles goed kwam.
-Eindelijk een interview 24 augustus, alles was OK maar de officer die onze zaak behandelde zei jullie hebben nog wel een bloedtest te doen.
-Ik en mijn vrouw laten doen en toen zsm (5 sept) terug naar het kantoor, officer was er niet meer ze was weggeroepen naar Texas ivm hurricane Harvey.
-Ik bijna elke dag op het kantoor vanaf toen maar toen kwam hurricane Irma langs ons ... kantoor dicht.
-Dus uiteindelijk kantoor weer open 14 sept bloedtests afgegeven en ik al die tussen liggende tijd naar het kantoor vragen/zeggen dat het haast heeft ivm met de combi Adjustment of status en DV winner. Ja meneer alles komt goed ga rustig thuis bij de mailbox zitten geen probleem je hoeft echt niet elke dag langs te komen, jullie Green cards liggen al apart/gereserveerd. NOT
-23 sept brief in de bus .... sorry familie alle Green cards waren op 8 sept al op/uitgedeeld.

Dikke ffing PECH.

Sorry voor mijn schrijfstijl maar anders was het 3 kantjes geworden en ik ben nog steeds pissed off course.
Ben ondertussen met advocaten en congressman aan het praten om nog iets gedaan te krijgen maar het is op die moment een tunnel zonder wit lichtpuntje aan het eind.

P.S. Ik heb trouwens altijd gehoord/gelezen dat ze haast nooit alle Green cards op waren .. wat zijn jullie ideeen daarover ?

Mijn E-2 is nog geldig tot Maart 2018
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

:shock: :shock: Kaap, ik weet niet eens wat ik moet zeggen! Wat ontzettend klote!!!!!

Wat zegt de advocaat ervan? Is er nog een kans?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer