Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV2012: Inge67

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Re: DV2012: Inge67

Bericht door inge67 »

Mijn eerste berichtje vanuit California.

We zijn op 7/7 vertrokken vanuit Amsterdam via Oakland naar San Francisco. De vlucht vertrok om 8:15u met Arkefly. We waren om 5:30u op Schiphol en zagen: vlucht vertraagd tot 11:00u. Dat was geen prettig bericht wanneer je om 4:00u je nest uit bent gekomen.

Aan de balie van Arkefly werd ons meegedeeld dat we gedowngrade (!) waren van premium comfort class naar comfort class omdat er een ander vliegtuig ingezet was....we zouden wel ons geld terugkrijgen.
Gelukkig kon de 45kg bagage wel mee, dat was de hoofdreden om voor premium class te kiezen.
Uiteindelijk viel de vlucht wel goed mee. In Oakland ging het bij immigrations vlekkeloos. En dit na een afwezigheid van bijna 10 maanden na het activeren van onze green cards.
Daarna de vlucht naar LAX, gehuurde auto ophalen en het ritje naar Santa Barbara.

We zijn de afgelopen dagen al druk geweest met een tripje langs de bank, de DMV voor een afspraak voor ons rijbewijs, een makelaar, telefoontjes met lenders voor een lening enz...

Vandaag stond er een dagje niks doen op het programma. Ik stond echter na de eerste nacht in ons vakantiehuis vol muggenbeten. Dacht ik...
Vanochtend ben ik er echter achter gekomen dat er vlooien in huis zijn. In ons bed en op de bank en in het bed van Caroline.
Dus mijn dagje niksen is een dagje alles wassen en stofzuigen en flea bombing en emailen met de eigenaars geworden. Ondertussen word ik gek van de jeuk :(

Enfin ook geen drama natuurlijk, maar leuk is anders. Nu nog even verder het boekje lezen voor ons theoretisch rijexamen van morgen. Duimen he?
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Welcome to California! Ik hoop dat de vlooien snel geschiedenis zijn, dat is geen leuke ontdekking. Wat is je eerste indruk van de mogelijkheden om een huis te kopen?

BTW, bedoelde je niet via Oakland naar LAX? AMS-OAK-SFO-LAX lijkt me onhandig...

Oh, suc6 met je theorieexamen!
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Oeps, ja naar LAX natuurlijk. Komt door de jeuk ;)

Ik ben nog niet veel wijzer ivm het kopen van een huis. Eerst willen ze allemaal info van ons natuurlijk. Hopelijk hebben we in de komende dagen een paar afspraken met lenders en dan weet ik misschien wat meer
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Leuk om te horen dat jullie goed aangekomen zijn!!! Dat van de vlooien is minder :(

Hoop dat je alles snel opgelost krijgt!
Gast

Bericht door Gast »

Blij te horen dat alles goed is gegaan :thumbup:

Ik hoop dat jullie snel verlost zullen zijn van die vlooien, brrrr. Succes met het theorie examen!
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

Ajjjj, dat is vooral een kriebelig welkom... Veel succes met het theorie examen. En de zoektocht naar n huis. Fijn dat je ons zo snel een update hebt gegeven.
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

Fijn te lezen dat alles ok is

Veel plezier ginderachter :thumbup:

Groeten,

Kingair
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik wens jullie veel geluk in jullie nieuw leven.
Groet,

Old Faithful
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Theorie ging goed: 0 fouten. Mijn man had er 4 :lol: Morgen praktijk. Zou ook moeten lukken.

Vandaag hebben we ook nog even telefoons geregeld. Morgen afspraak met de bank voor een lening.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

whoehooo !
Proficiat alvast :wink: en veel succes met de praktijk, maar dat zal wel een makkie zijn.

En hopelijk snel van de vlooien af :o

We blijven jullie volgen
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Hoe reageert je dochter inge?
Groetjes,
Carine
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Pas wel op dat die vlooien geen bedbugs zijn! Als dat wel zo is neem je die zo mee naar je volgende plek. Vervelend dat jullie daarmee geconfronteerd werden, maar verder klinkt het goed, toch? Veel succes verder!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Onze dochter hebben we letterlijk in het diepe gegooid. Die heeft daarnet haar eerste les waterpolo gehad. Nieuw land, nieuwe taal, nieuwe kinderen en een nieuwe sport. Ze had geen zin en ze kon dat niet en verstond niks en moest bijna huilen...maar achteraf was het 'toch wel leuk' en ze wil 'misschien maandag wel opnieuw'. Dus dat is in ieder geval hoopgevend.

Volgens mij zijn het echt vlooien (die vieze kleine zwarte wegspringende beesten). Tenzij bedbugs er net hetzelfde uitzien natuurlijk, ik zou het niet weten. Ik zag er daarnet nog 1 en onze dochter daarstraks 1 in de auto. Dus ofwel brengen we ze van de auto naar binnen ofwel omgekeerd. Nog eens in de weer met de bomb straks.
smittenimmigrant
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door smittenimmigrant »

Vlooien? Ew! Wat vinden de verhuurders daarvan? Die zullen daar toch zeker verantwoordelijk voor zijn? Wel fijn dat alles goed gegaan is met de vlucht.

Succes met je parktijkexamen in elk geval :)
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Ja die vinden het vreselijk en gaan ons compenseren enz... maar ze zijn momenteel op reis. Hun moeder kan ik wel contacteren en dat mens is al langsgeweest met flea bombs en ook een fles wijn, plantje, mandarijntjes...Allemaal heel lief en vriendelijk, maar ik word gek van die beesten!!

Morgen even terugbellen, ze moeten een exterminator sturen want ik heb net weer 1 ontdekt in de kamer van mijn dochter
movingon
Amerika-ontdekker

Bericht door movingon »

http://www.independent.com/news/2008/au ... a-control/

Een artikel uit jullie lokale krant (wel uit 2008, maar nog heel actueel)

Het heet de "Santa Barbara Itch" - omdat je een een jaarrond heerlijk klimaat hebt, is het ideaal overleven voor die beestjes.... je moet er wat voor over hebben :?: :?
Er staan ook tips in om er vanaf te komen.

Sterkte!
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Geslaagd voor het praktisch rijexamen, deze namiddag naar de bank...
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

:thumbup:
Groetjes,
Carine
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Proficiat Inge ! Alles gaat naar wens, buiten de beestjes dan, maar daar wordt aan gewerkt :thumbup:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Gefeliciteerd, jullie zijn goed bezig! Sterkte met de vlooien, brrr!!!
Terug in Texas!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer