Ik had anders gelezen dat er grote problemen zijn in Missouri: http://hawaiinewsdaily.com/2011/06/miss ... -reactors/...Dento schreef:Dat is ook al weer minder aan het worden; afgezien van de brand in Arizona en een wildfire in Texas zie je bijvoorbeeld op de hoofdpagina van cnn.com daar verder niks meer over. Dus wie weet... soms moet hemel en aarde worden bewogen om iets in het nieuws te krijgen, en soms is er vrijwel nauwelijks iets voor nodig...Sten schreef:Amerika wordt op dit moment getroffen door moeder Natuur. Ik ben benieuwd of er nog ruimte is voor die 22,000 tranen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD
Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Sten , jouw postings geven mij het gevoel dat je zo negatief staat tegenover deze zaak. Waarom? Het is toch gewoon een interessante zaak die nog alle wegen opkan.
Ikzelf ben nieuwsgierig wat het gaat worden en voor de kandidaat winnaars is het toch alleen maar positief?
Ikzelf ben nieuwsgierig wat het gaat worden en voor de kandidaat winnaars is het toch alleen maar positief?
Groetjes,
Carine
Carine
Of het alleen maar positief is voor de kandidaat winnaars valt nog te betwijfelen. De persoon die tot nu toe het meest heeft geprofiteerd van de hele zaak is mr. White. Zijn naamsbekendheid wordt hiermee vergroot. Maar of de kandidaat winnaars er iets aan zullen hebben valt nog te bezien, het is veel te vroeg om daarover iets te zeggen.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt, de Missouri is nu weer flink aan het stijgen (enkele weken geleden zijn er ook al overstromingen geweest in de buurt van Omaha - ik ben er vlak erna nog geweest). Het is echter op dit moment (nog) geen supergroot nationaal nieuws (ook al staat er inmiddels wel iets over op cnn.com) zoals dit wel het geval was met de orkanen, de stormen, de overstromingen, enz. enz. van de afgelopen weken.Sten schreef:Ik had anders gelezen dat er grote problemen zijn in Missouri: http://hawaiinewsdaily.com/2011/06/miss ... -reactors/...
Is het erg? Zeker. Is het nieuwswaardig? Zeker. Mijn punt is dat het niet (meer) zulk groot (nationaal) nieuws is als enkele weken geleden, met de massale stormen, tornado's en overstromingen. En daarmee ontstaat er weer ruimte voor andere dingen.
Overigens: hoe kom je in vredesnaam bij de Hawai'i News Daily uit? 't Is nu niet bepaald een nationaal bekende krant...

Die indruk krijg ik ook steeds meer; de manier waarop je telkens weer terugkomt op het feit dat het volgens jou toch geen kans heeft om groot nieuws zal worden en allerlei argumenten erbij haalt om dit aan te tonen doet haast denken dat je niet wilt dat het dat wordt... en dat terwijl jij juist altijd overal zo ontzettend positief over lijkt te denken.sachasenne schreef:Sten , jouw postings geven mij het gevoel dat je zo negatief staat tegenover deze zaak. Waarom? Het is toch gewoon een interessante zaak die nog alle wegen opkan.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
ik denk niet dat er iemand van de 22000 ook maar een moer geeft om het feit of de DV lottery meer kans heeft om afgeschaft te worden na deze case, de kans dat je immers ooit nog eens als winnaar uitgeloot wordt is gewoon ontzettend klein, kleiner dan de kans dan dat er alsnog een settlement komt. Lijkt me trouwens ook sterk dat deze case niet als een class action zou worden ontvankelijk verklaard, mogelijk 32 mensen reinstaten en de rest niet klinkt gewoon raarSten schreef:Volgens mij valt het met het gezichtsverlies nog enisgzins mee. Zeker: onder de deelnemers is dat er volop (en zeer begrijpelijk), maar onder de Amerikaanse bevolking (dat mij de main target lijkt van de Amerikaanse overheid) leeft dit nauwelijks? En als het al leeft: dan misschien iets meer in het negatieve, zo van: verdomme, er is al zo weinig werkgelegenheid...Dento schreef: Nee, er staat nog helemaal niets vast, maar als de 'infamous Mr. White' zijn zin krijgt dan draait het daar wel op uit. En zelfs dan bestaat er nog de mogelijkheid voor een settlement; de overheid kan bijvoorbeeld om nog meer gezichtsverlies en een langdurend proces waarin wie weet wat allemaal naar boven wordt gehaald vermijden door wellicht te besluiten om inderdaad die 22.000 gedupeerden alsnog een kans te geven op een GC. Op dit moment weet je het gewoon niet.
White heeft zijn naam mee, om als naam goed te blijven hangen. Maar of het witte schaap echt vlekkeloos is?
Het zou een daverend succes voor hem zijn als hij de potentiële rechtszaak wint. Dan is de dijk helemaal lek gestoken. Maar of dit nu zo gunstig zal uitwerken voor de toekomst van de DV loterij, dat betwijfel ik ten zeerste.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat denk ik ook wel; "ik ben binnen en wat er na mij gebeurt zal mij een zorg wezen"...Eagle` schreef:ik denk niet dat er iemand van de 22000 ook maar een moer geeft om het feit of de DV lottery meer kans heeft om afgeschaft te worden na deze case
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Weet je, ik zit maar steeds hierover te denken.
Laat ik vooropstellen dat ik het echt vreselijk vindt voor diegenen die ten onrechte te horen gekregen hebben dat ze waren uitgekozen voor selectie naar de volgende ronde. Ik weet als geen ander wat er door je heengaat als je zo'n bericht krijgt en ik zou willen dat het nooit gebeurt was. Tevens hoop ik dat alle AA'ers hier die uitgekozen waren alsnog te horen krijgen dat ze doormogen, dan gun ik iedereen enorm!
MAAR... en ik zeg maar... ik heb mezelf wel altijd voor ogen gehouden dat die selectie slechts een 1e stap was en niets meer dan dat. Totdat je daadwerkelijk te horen krijgt dat je approved bent is dus niets zeker en zo heb ik het ook altijd bekeken. Natuurlijk hoop je dat alles goed gaat maar een afwijzing is altijd mogelijk nietwaar? In dat kader snap ik ook niet dat mensen een baan opzeggen, vlucht boeken etc.
Dus stel nou dat ze die 22.000 mensen wel door hadden laten gaan en dan al die mensen naar het consulaat hadden laten gaan om ze vervolgens af te wijzen. Dat hadden ze volgens mij "volgens de regels" kunnen doen en dan een nieuwe trekking mensen wel toelaten. Had het dan ook onacceptabel geweest ondanks dat ze volgens "de regels" handelen?
Ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ik, als dit mij overkomen was, niet zeker weet of ik wel zonodig een rechtzaak had gewild of eraan meegedaan had. Wellicht makkelijk praten in mijn geval maar ik heb het altijd relatief simpel gehouden (vooral voor mezelf) door te zeggen: als het mij voorbestemd is kom ik wel in Amerika en als dat niet zo is, helaas.. jammer en volgende keer beter.
Laat ik vooropstellen dat ik het echt vreselijk vindt voor diegenen die ten onrechte te horen gekregen hebben dat ze waren uitgekozen voor selectie naar de volgende ronde. Ik weet als geen ander wat er door je heengaat als je zo'n bericht krijgt en ik zou willen dat het nooit gebeurt was. Tevens hoop ik dat alle AA'ers hier die uitgekozen waren alsnog te horen krijgen dat ze doormogen, dan gun ik iedereen enorm!
MAAR... en ik zeg maar... ik heb mezelf wel altijd voor ogen gehouden dat die selectie slechts een 1e stap was en niets meer dan dat. Totdat je daadwerkelijk te horen krijgt dat je approved bent is dus niets zeker en zo heb ik het ook altijd bekeken. Natuurlijk hoop je dat alles goed gaat maar een afwijzing is altijd mogelijk nietwaar? In dat kader snap ik ook niet dat mensen een baan opzeggen, vlucht boeken etc.
Dus stel nou dat ze die 22.000 mensen wel door hadden laten gaan en dan al die mensen naar het consulaat hadden laten gaan om ze vervolgens af te wijzen. Dat hadden ze volgens mij "volgens de regels" kunnen doen en dan een nieuwe trekking mensen wel toelaten. Had het dan ook onacceptabel geweest ondanks dat ze volgens "de regels" handelen?
Ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ik, als dit mij overkomen was, niet zeker weet of ik wel zonodig een rechtzaak had gewild of eraan meegedaan had. Wellicht makkelijk praten in mijn geval maar ik heb het altijd relatief simpel gehouden (vooral voor mezelf) door te zeggen: als het mij voorbestemd is kom ik wel in Amerika en als dat niet zo is, helaas.. jammer en volgende keer beter.
Ik kan me goed voorstellen dat je deze indruk krijgt. Belangrijkste: ik leef enorm mee met de mensen die dachten dat ze gewonnen hadden. Er zijn twee redenen waarom ik inderdaad mijn vraagtekens zet bij deze rechtszaak en ik heb dit blijkbaar al te duidelijk laten doorschemeren (zo ben ik 'helaas', soms ook tegen wil en dank: kristalhelder).sachasenne schreef:Sten , jouw postings geven mij het gevoel dat je zo negatief staat tegenover deze zaak. Waarom? Het is toch gewoon een interessante zaak die nog alle wegen opkan.
Reden 1: intuïtief geen goed gevoel bij White. Ik ben een erg intuïtief mens. Sorry voor de mensen die hun hoop in White stellen, volg gewoon je eigen gevoel en laat je vooral niet door mij leiden (maar door jezelf).
Reden 2: de Amerikaanse overheid aanklagen voor iets wat nog helemaal niet toegezegd was (de GC) en als 'eerste' zet in je mogelijke nieuwe thuisland, vind ik zelf merkwaardig.
Laatst gewijzigd door Sten op 22 jun 2011, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi Dennis.Dento schreef:
Is het erg? Zeker. Is het nieuwswaardig? Zeker. Mijn punt is dat het niet (meer) zulk groot (nationaal) nieuws is als enkele weken geleden, met de massale stormen, tornado's en overstromingen. En daarmee ontstaat er weer ruimte voor andere dingen.
Overigens: hoe kom je in vredesnaam bij de Hawai'i News Daily uit? 't Is nu niet bepaald een nationaal bekende krant...![]()
Die indruk krijg ik ook steeds meer; de manier waarop je telkens weer terugkomt op het feit dat het volgens jou toch geen kans heeft om groot nieuws zal worden en allerlei argumenten erbij haalt om dit aan te tonen doet haast denken dat je niet wilt dat het dat wordt... en dat terwijl jij juist altijd overal zo ontzettend positief over lijkt te denken.sachasenne schreef:Sten , jouw postings geven mij het gevoel dat je zo negatief staat tegenover deze zaak. Waarom? Het is toch gewoon een interessante zaak die nog alle wegen opkan.
Ik denk dat ik beïnvloed ben door de kernramp in Japan. Vandaar dat er bij mij een alarmbelletje ging rinkelen toen ik dit bericht over Missouri las. Geen idee of er nu groot gevaar dreigt, daarvoor heb ik me te weinig in Missouri verdiept.
Hoe ik erbij kwam? Simpel: ik las het bericht vanochtend in de AD mobile app, en zocht later voor AA via Google de trefwoorden "Missouri" en "nuclear". Het Hawai blad dook als eerste op...
Wat betreft mijn twijfel over White. Guilty as charged.

Laatst gewijzigd door Sten op 22 jun 2011, 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is best jammer, maar begrijpelijk. Er zijn echter vele mensen die, net als wij toen, de kans willen houden op dat ene lot uit de loterij. "Neem mensen hun hoop niet af, want het is misschien het enige wat ze hebben."Dento schreef:Dat denk ik ook wel; "ik ben binnen en wat er na mij gebeurt zal mij een zorg wezen"...Eagle` schreef:ik denk niet dat er iemand van de 22000 ook maar een moer geeft om het feit of de DV lottery meer kans heeft om afgeschaft te worden na deze case
Laatst gewijzigd door Sten op 22 jun 2011, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, zo denk ik er ook over.Ziva schreef: Ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ik, als dit mij overkomen was, niet zeker weet of ik wel zonodig een rechtzaak had gewild of eraan meegedaan had. Wellicht makkelijk praten in mijn geval maar ik heb het altijd relatief simpel gehouden (vooral voor mezelf) door te zeggen: als het mij voorbestemd is kom ik wel in Amerika en als dat niet zo is, helaas.. jammer en volgende keer beter.
De hele zaak White interesseert mij. Ik zou de beste man graag eens in actie willen zien op tv of zo. Ben benieuwd wat voor indruk ik dan van hem krijg en of ik mijn eerste (negatieve) indruk moet bijstellen.Hockey schreef:Of het alleen maar positief is voor de kandidaat winnaars valt nog te betwijfelen. De persoon die tot nu toe het meest heeft geprofiteerd van de hele zaak is mr. White. Zijn naamsbekendheid wordt hiermee vergroot. Maar of de kandidaat winnaars er iets aan zullen hebben valt nog te bezien, het is veel te vroeg om daarover iets te zeggen.
- DixieChick
- Amerika-expert
Media-technisch is dit overigens wel de beste tijd om een zaak als dit naar voren te brengen. Het is zomervakantie, dus "komkommertijd", en dus "weinig" nieuws (of nou ja, minder journalisten om het te verslaan). Als White slim is, zorgt hij voor updates en follow-ups, en wie weet. Uiteindelijk, als het hem op de publieke opinie gaat, zal hij het toch echt op CNN en Fox moeten krijgen, en we zullen zien of hem dat lukt...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Neen, want dat is helemaal niet volgens de regels. Je kan iemand maar afkeuren als hij een strafblad heeft, niet voldoende financiele middelen heeft, bepaalde ziektes heeft, niet voldoende scholing heeft, gelogen heeft op de formulieren die hij ingevuld heeft,... Dus je kan niet 22.000 mensen zomaar af gaan keuren "omdat je daar zin in hebt".Ziva schreef:Dus stel nou dat ze die 22.000 mensen wel door hadden laten gaan en dan al die mensen naar het consulaat hadden laten gaan om ze vervolgens af te wijzen. Dat hadden ze volgens mij "volgens de regels" kunnen doen en dan een nieuwe trekking mensen wel toelaten. Had het dan ook onacceptabel geweest ondanks dat ze volgens "de regels" handelen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
Toch wel: de directeur van Homeland Security heeft volledige discretie in alle zaken van USCIS.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
Waarmee weer bevestigd wordt dat je beter op de sympathieke hand van de overheid kunt blijven. Als alle goodwill verbruid wordt, is er al helemaal niets meer te winnen. Toch zou de inzet van bijvoorbeeld Daniël respect kunnen afdwingen, lijkt mij zo. "Wat een volhouder; zulke mensen zien we graag." Mijn vermoeden is dat het 'volhouden' van White de Amerikaanse overheid minder zal bevallen. "Lastige vlieg"-idee?FlipjeBTiel schreef:Toch wel: de directeur van Homeland Security heeft volledige discretie in alle zaken van USCIS.
Gr., Flipje

http://youtu.be/gzgOS8dbF64
Maar zolang White de grote tv zender(s) nog niet heeft gehaald, en de rechtszaak nog lang geen voldongen feit is, kunnen wij met elkaar slechts vermoedens uitspreken en geen zekerheden.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar dan geldt dat je het alsnog aan alle 22,000 moet toekennen, en niet alleen aan de 'volhouders'. Áls het al gaat gebeuren dan is het alles of niets.Sten schreef:Toch zou de inzet van bijvoorbeeld Daniël respect kunnen afdwingen, lijkt mij zo. "Wat een volhouder; zulke mensen zien we graag."
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ja, dat denk ik ook. Dat is mijns inziens de zwakte van deze class action. Wegens het grote belang (niet slechts tientallen, maar tienduizenden winnende loten 'extra' (moeten) uitdelen), zal de beslissing niet licht en snel genomen worden. Maar dan kijk ik in de grote, kristallen bol. Hoe dan ook is het zoals in de kwantummechanica: de kijker beïnvloedt de gang van zaken. White e.c. beïnvloedt (beïnvloeden) de toekomst van de loterij. Misschien eerst in positieve, dan in negatieve zin. Of misschien zelfs meteen in negatieve zin. Voor toekomstige deelnemers dan. Zoals gezegd zou ik dolgraag eens een film(je) met de man zien. Dan kan ik de mens White nog beter inschatten.Dento schreef:Maar dan geldt dat je het alsnog aan alle 22,000 moet toekennen, en niet alleen aan de 'volhouders'. Áls het al gaat gebeuren dan is het alles of niets.Sten schreef:Toch zou de inzet van bijvoorbeeld Daniël respect kunnen afdwingen, lijkt mij zo. "Wat een volhouder; zulke mensen zien we graag."
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dus als ze de 22.000 laten doorgaan, en daarna allemaal afwijzen omdat die directeur het zo zegt, dan is alles volgens de regels? Ik denk dat je dan nog meer verzet gaat oproepen van nu! Je hebt immers de mensen dan maandenlang in de waan gelaten dat ze een green card gingen krijgen, en zonder 1 geldige reden te kunnen noemen krijgt men die dan niet terwijl men verder aan alle voorwaarden voldoet... Niemand gaat zo stom zijn om zo'n truuk uit te halen.FlipjeBTiel schreef:Toch wel: de directeur van Homeland Security heeft volledige discretie in alle zaken van USCIS.
Gr., Flipje
Elke
-
- Amerika-expert
Ah, nu praat je net als die mensen in de hele discussie over wat "random" is in het verhaal hierboven. Wat ik alleen maar wil aanduiden is dat logica, common sense, of gewoon niet "stom" er allemaal niets mee van doen heeft. Er zijn geen regels of precedent over wat er gebeurd is, en daarom is het woord van de director wet.
Gr., Flipje
Gr., Flipje