Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Robertdekok
Amerika-ontdekker

Re: DV-2012 RESULTATEN ONGELDIG VERKLAARD

Bericht door Robertdekok »

Ps. don't mind, i repeat : please do not mind, de spelfoutjes !
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het is logisch dat je meer de verhalen hoort van mensen uit armere landen. Immers, hun deelnemersaantal ligt exponentieel hoger.

Verder denk ik ook dat de meeste van die mensen gewoon veel meer gemotiveerd zijn dan de gemiddelde Belg of Nederlander. Voor ons is het vaak 'een droom', maar als die niet doorgaat, overleven wij en onze familie ook wel. Het zijn geen rampen als je kinderen in Be/Nl opgroeien. Maar voor die anderen echter is het vaak een heel andere kwestie! Ze sturen bv. maandelijks een klein beetje geld naar hun achtergebleven familie, en voor die mensen maakt het bij wijze van spreke het verschil tussen leven of dood. Als iemand je dan dat ticketje afneemt, dan vecht je er voor! Er staat immers veel meer op het spel dan gewoon het leuk vinden om in Amerika te gaan wonen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik blijf er, zelfs na het lezen van alle verhalen en artikelen, bij dat geselecteerd worden voor de 2e ronde nog steeds niet betekend dat je ook daadwerkelijk je GC krijgt. En ja, voor veel mensen uit armere landen is deze appel veel zuurder dan voor mensen uit rijkere landen maar voor hen geldt hetzelfde. Een selectie voor ronde 1 betekent niet dat je ook daadwerkelijk je GC krijgt. Werden er niet 100.000 mensen geslectecteerd vorige jaar en gingen er niet "maar" 55.000 door?

Die 45.000 gaan toch ook geen rechtzaak aanspannen omdat ze wel uitgekozen zijn maar de nummers "op" zijn omdat de eerste 55.000 al doorzijn? En dit gaat al jaren zo en daar hoort je niemand over. Nee dat is niet hetzelfde als dit maar wel vergelijkbaar want ook dan hoor je, you have been selected met een hoog casenummer.

De loterij is door de Amerikaanse overheid bedacht, zij bepalen de "spelregels" en bepalen hoe de loterij gaat. Als ze morgen besluiten de loterij af te schaffen dan heb je dat ook maar te accepteren. Sterker nog, als ze morgen besluiten om alle mensen die in het verleden hun GC via de DV hebben gehad weer terug te sturen naar het land van herkomst dan is dat ook hun beslissing. Natuurlijk zou ik ook in zo'n geval alles proberen om dat tegen te houden maar als puntje bij paaltje komt vind ik wel dat, zeker als je naar een land emigreert, je de wetten en regels van dat land hebt te accepteren ook al wordt jij daardoor ernstig benadeeld. Ben je het er niet mee eens dan heb je ook een keuze namelijk niet emigreren naar het land.

Misschien zie ik het erg zwart wit en geloof me als ik zeg dat mijn post niets afdoet aan het gevoel van "k*t" voor alle AAers die meegedaan hebben en "uitgekozen" werden op basis van een foutieve trekking maar ik denk dat ieder voor zich wel moet beseffen dat hij of zij wil emigreren naar datzelfde land waar ze op dit moment zo boos op zijn. Dat een emigratie in feite dus betekent dat je je "onderwerpt" aan de wetten en regels van datzelfde land en dat, wanneer je emigreert je ook bepaalde dingen zult moeten accepteren ondanks dat je het er niet mee eens bent.

Ik hoop oprecht dat de meesten dit debacle enigzins naast zich neer kunnen leggen hoe moeilijk dat ook is en dat ze, als ze straks toch uitgekozen worden fris en met goede zin aan hun avontuur kunnen beginnen. Want dat er een stel AAers opgaan voor de 2e ronde, dat is zeker! :D
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Ziva schreef:Ik blijf er, zelfs na het lezen van alle verhalen en artikelen, bij dat geselecteerd worden voor de 2e ronde nog steeds niet betekend dat je ook daadwerkelijk je GC krijgt.
Daar gaat het tock ook niet om? Niemand vraagt hier om een GC, slechts om door te gaan naar de 2de ronde. De vergelijking met de 100.000 geselecteerden gaat ook niet echt op, omdat zij met een hoog casenumber er waarschijnlijk niet vanuit gaan dat ze door zullen gaan. Het is namelijk heel goed bekend dat er altijd meer mensen worden uitgekozen dan er doorgaan, dus die mensen kunnen daar rekening mee houden. De winnaars hier hadden allemaal een heel laag casenumber, wat in ieder geval niet tot afwijzing om door te gaan naar de tweede ronde zou leiden.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Hoe je het ook wendt of keert, 22.000 mensen hebben een brief gehad van de US overheid met daarin een toezegging dat ze naar de tweede ronde gingen. En het heeft bijna 14 dagen geduurd voor die brief werd ingetrokken.
Ik woon in de US, moet ik me nu bij iedere brief van een overheidsinstantie gaan afvragen of het inderdaad zo is als men stelt, of dat er een wijziging op zal komen. En hoe lang heeft de overheid dan om die verandering door te geven 48 uur ? twee weken ? een half jaar ?

Maar wat ik me afvraag, ik las dat 1.9 miljoen gegadigden gecheckt hadden en 22.000 daarvan hadden gewonnen. Hadden ze de resterende 'gelukkigen' toen ook al on-line - ik bedoel zijn er nu ettelijke miljoenen mensen die zich voor het hoofd slaan dat ze niet snel gekeken hebben ? Zodat ze nu dat piepkleine White-gestuurde kansje zouden hebben ?

De US vertegenwoordiger zegt zo makkelijk 'je moet ook wachten tot je je visa in je hand hebt', maar voor veel mensen uit armere landen waren de kosten van med. onderzoek, vaccinaties, opsturen documenten, alsmede het bedrag dat je moet aantonen voor eerste maanden, al een hele hap.

Het merendeel van de voorbeelden van teleurgestelde 'winnaars' overigens, zou goede kans maken binnen te komen als H1B werd uitgebreid. Ze zouden dan ook meer kans hebben op echt succes in de US.
Laatst gewijzigd door USInsider op 26 jun 2011, 08:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

oortjes schreef:Het merendeel de voorbeelden van teleurgestelden overigens, zouden goede kans maken binnen te komen als H1B werd uitgebreid. Ze zouden dan ook meer kans hebben op echt succes in de US.
Dat dacht ik ook, al moet ik eerlijk zeggen dat het verhaal van de taxi chauffeur een beetje wazig vond. Nou weet je natuurlijk niet alles en is de tekst erg beknopt. Maar een engineer die taxi chauffeur is?
Overigens vond ik het immigratie advocaat verhaal van het meisje nou niet echt typisch of toevallig of zo. En begrijp Sten's reactie niet en zie eigenlijk niet zo het "lot" er in. Bedoel je dat ze een concurrent van White wordt?. Of dat zij ook zaken gaat aanspannen in de toekomst?
Geloof me er zijn heel veel van deze advocaten in Amerika. Zoveel concurrentie zal het echt niet geven hoor. 1 meer of 1 minder.
En wij hebben ook een immigratie advocaat, maar dat zijn echt niet allemaal slechterikken hoor. En wellicht is White dat ook niet. Hij ziet gewoon kansen, voor hemzelf natuurlijk ook. En het is een democratisch land en het lijkt me alleen maar goed dat mensen naar voren kunnen en mogen brengen als er volgens hen iets niet helemaal volgens de regels verloopt. Ook bij een overheid.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

De zus van een collega van me is pas ook vol goede moed een eigen praktijk begonnen als 'immigration lawyer', en ze is het nu eigenlijk al beu. Het verdient nauwelijks wat, het zijn vooral steeds dezelfde soms onmogelijke zaken die ze aangeboden krijgt, en het is blijkbaar een vakgebied waar je de moed van in de schoenen zinkt omdat je vaker geen succes hebt dan wel. Het klinkt allemaal heel leuk, maar je moet wel erg sterk staan wil je echt een zaak gaan aanspannen. Voornamelijk is het allemaal immigranten (legaal danwel illegaal) helpen met papierwerk: het zou mij in ieder geval weinig voldoening geven. Bovendien is er ook erg veel concurrentie op die markt, juist omdat het vaak enkel een kwestie is van assistentie bij de papierwinkel.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Robertdekok
Amerika-ontdekker

Bericht door Robertdekok »

Ik blijf bij mijn verhaal en het loopt zoals het loopt, no hard feelings. (alhoewel ;))

Het verhaal dat de regels zijn zoals ze zijn in de US of wherever it may be. Klopt. Dat is ook nooit een punt van discussie geweest, accepteer het zoals het is. logisch. Zuur ? Mwah best wel.. Jammer. Behoorlijk !
Dat geld voor mij en velen met ons. Ik heb direct de dag na het 'slechte' nieuws al aangegeven, ook hier. Dat het niet anders is. Ik heb mij er allang bij neergelegd, direct al. En als er goed nieuws komt. C'est bon! Uiteraard. But keep up the good hopes.

Ik gun een ieder nu of straks de kans, ik red me wel. Hier of daar. Ondanks de wetenschap dat ik kijkend naar het casenummer en mijn persoonlijk detail wel een erg grote kans had, wat zeker voor een aantal meer geld, ook hier op dit forum. Maar je moet het je maar eens voorstellen. Makkelijk kletsen hier, ja...nee...hier te kort daar te lang....dit is eerlijk...het is zoals het is....je hebt de regels van het land 'of interest' maar te accepteren....etc. Totdat jij ineens goed nieuws krijgt 15 july! Daar sta je happy de peppie. En ondanks dat je, zo verstandig bent geweest om verder je leefsituatie te laten zoals het is maar wel circa 200 euro uit te geven voor allerlei documentatie, vertalingen etc.. En nog altijd in de gloria, in de hoop op slechts en ook alleen maar een goed gesprek bij het consulaat!

En dan, ..10 dagen later krijg je een lel om je oren, dat je voren even niet meer weet hoe je van achteren heet. Wel of niet gelijk, links rechts, wet of recht, onterecht of terecht. Wat moet ik hiermee. Stelletje. Tuurlijk, ik gun een elk oprecht veel geluk en succes straks, maar ik mijzelf iets meer dan de rest. Laten we wel wezen. En dan blijf ik ten alle tijde sportief. Maar ik ga mij niet voor doen als de barmhartige samaritaan. 15 juli of eerder of later hoop ik van harte op goed nieuws. En anders word het weer invullen in Oktober ! Wat toch al bijna is ;D
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dento schreef:De zus van een collega van me is pas ook vol goede moed een eigen praktijk begonnen als 'immigration lawyer', en ze is het nu eigenlijk al beu. Het verdient nauwelijks wat, het zijn vooral steeds dezelfde soms onmogelijke zaken die ze aangeboden krijgt, en het is blijkbaar een vakgebied waar je de moed van in de schoenen zinkt omdat je vaker geen succes hebt dan wel. Het klinkt allemaal heel leuk, maar je moet wel erg sterk staan wil je echt een zaak gaan aanspannen. Voornamelijk is het allemaal immigranten (legaal danwel illegaal) helpen met papierwerk: het zou mij in ieder geval weinig voldoening geven. Bovendien is er ook erg veel concurrentie op die markt, juist omdat het vaak enkel een kwestie is van assistentie bij de papierwinkel.
Toen ik daar bij jullie door Denver reed zag ik ook de ene na de andere immigratie lawyer
Sten

Bericht door Sten »

Staceybeesie schreef: Overigens vond ik het immigratie advocaat verhaal van het meisje nou niet echt typisch of toevallig of zo. En begrijp Sten's reactie niet en zie eigenlijk niet zo het "lot" er in. Bedoel je dat ze een concurrent van White wordt?. Of dat zij ook zaken gaat aanspannen in de toekomst?
Geloof me er zijn heel veel van deze advocaten in Amerika. Zoveel concurrentie zal het echt niet geven hoor. 1 meer of 1 minder.
En wij hebben ook een immigratie advocaat, maar dat zijn echt niet allemaal slechterikken hoor. En wellicht is White dat ook niet. Hij ziet gewoon kansen, voor hemzelf natuurlijk ook. En het is een democratisch land en het lijkt me alleen maar goed dat mensen naar voren kunnen en mogen brengen als er volgens hen iets niet helemaal volgens de regels verloopt. Ook bij een overheid.
Het is niet een heel sterk voorbeeld van het lot in werking, maar het is grappig dat zo'n jonge vrouw in feite daarmee zegt dat ze iets wil gaan doen met het aangereikte, dat in feite toch negatief was voor haar. Advocaat zijn: dat vereist een bepaalde (harde) inborst... ik zou dat niet willen.
Sten

Bericht door Sten »

Dento schreef:De zus van een collega van me is pas ook vol goede moed een eigen praktijk begonnen als 'immigration lawyer', en ze is het nu eigenlijk al beu. Het verdient nauwelijks wat, het zijn vooral steeds dezelfde soms onmogelijke zaken die ze aangeboden krijgt, en het is blijkbaar een vakgebied waar je de moed van in de schoenen zinkt omdat je vaker geen succes hebt dan wel. Het klinkt allemaal heel leuk, maar je moet wel erg sterk staan wil je echt een zaak gaan aanspannen. Voornamelijk is het allemaal immigranten (legaal danwel illegaal) helpen met papierwerk: het zou mij in ieder geval weinig voldoening geven. Bovendien is er ook erg veel concurrentie op die markt, juist omdat het vaak enkel een kwestie is van assistentie bij de papierwinkel.
Ja, dat lijkt me een beroep waar je een roeping voor moet hebben. Je krijgt te maken met veel negatieve energieën. Daarom opvallend dat de Anna uit het filmpje dat wil gaan doen. Als het haar lukt de Green Card te bemachtigen.... zoekt ze weer het zwaard van de immigratie op.
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

Ook de BBC World Service besteedde aandacht aan het loterij-fiasco. Op deze link kun je de reportage beluisteren. Ook Mr. White wordt via Skype geinterviewd.

http://www.bbc.co.uk/programmes/p00hcs3h - Even doorspoelen naar tijdstip 0:14:00 voor het item, of naar 0:19:55 voor Mr. White.
Eagle`
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Eagle` »

JADA F. SMITH schreef:
Stephen Crowley/The New York Times
This week the Sunday talk shows will briefly address recent developments in the 2012 campaign before delving into the planned troop drawdown in Afghanistan. Guests will also discuss how Congress can address the debt ceiling before it’s too late, while salvaging the weakened economy in the meantime.
...

On Univision’s “Al Punto,” Mike Hammer, acting assistant secretary of state for public affairs, will discuss how American aid can help overcome the violence in Guatemala that lingers from the presence of gangs and drug traffickers. He will also talk about President Obama’s strategy to withdraw troops from Afghanistan and address the State Department’s plans to fix the problem of those who were affected by a visa lottery glitch.
Bron

Eens kijken wat deze fix net gaan omvatten, binnen een paar uur weten we meer ..
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Ja ik las het net! Benieuwd wat hij zal zeggen, ben bang niet veel meer dan we nu al weten. De woorkeuze van "fix the problems" van de ex geselecteerde klinkt waarschijnlijk positiever dan het bedoeld is. Het is niet live ergens op internet te volgen toch?
Eagle`
Amerikafan

Bericht door Eagle` »

SemJes schreef:Ja ik las het net! Benieuwd wat hij zal zeggen, ben bang niet veel meer dan we nu al weten. De woorkeuze van "fix the problems" van de ex geselecteerde klinkt waarschijnlijk positiever dan het bedoeld is. Het is niet live ergens op internet te volgen toch?
was te volgen, maar in het stuk dat ik gezien heb van de show werd er niks besproken over de diversity lottery, enkel general immigration issues, terugtrekking uit afghanistan, hugo chavez, geweld in mexico. Mijn spaans is niet geweldig however..
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Helemaal aan het einde (van de show) komt het aan de orde, ong. anderhalve minuut.
Wie spreekt er Spaans en kan ons vertellen wat Mr. Mike Hammer antwoordde ?
Eagle`
Amerikafan

Bericht door Eagle` »

gewoon dat hij momenteel niet veel over de fout kan zeggen aangezien er een rechtzaak pending is, maar dat iedereen opnieuw in de pot zit voor de trekking van 15 juli. Als dat geen goed nieuws is :lol:
Sten

Bericht door Sten »

Heb het stuk op de BBC beluisterd, alleen het aangegeven stuk door Centrino, van - juist - Mr. White. Dit keer gooit hij alles over de 'het was wél random' boeg, maar overtuigen doet hij niet. Dat de deelnemers niet wisten welke dagen de 'lucky days' waren. Tja, zo ken ik er nog een paar. Natuurljik wisten ze dat niet, want ze mochten en mogen ervan uit gaan dat alle dagen gelijkelijk meededen (en doen).
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Nou, weer wat nieuws...
Green Card lottery ‘winners,’ who had their visas snatched away after a State Department mix up, will file an injunction today to prevent the diversity lottery taking place on July 15th until their case is dealt with.

Eight Irish ‘winners’ led by London based Stuart McBrien, who is leading the effort to force the State Department to recognize their lottery win, are involved in the class action suit.

McBrien, stated : “The injunction is the only fair way to move forward. Without it all the available visas will be allocated by the time our court case is heard – so even if we win, it will be pointless for me and thousands of others. This is the only way that that justice can be done.”

A class action lawsuit was filed against the State Department on June 16, 2011 seeking to reinstate a commitment first made, then broken, to 22,000 would-be immigrants to the United States who were originally told they had won the lottery but were later told that due to a computer glitch they had not.

The blunder, already admitted by the State Department, saw 22,000 individuals who were proceeding down a legal route to immigrate to the United States, have their applications cancelled.
Bron: http://www.irishcentral.com/news/Injunc ... 38974.html
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

En zo wordt het steeds ingewikkelder.... :roll:
Ben benieuwd hoe dat nou weer afloopt.

Hier nog een filmpje van 1 v/d verliezende winnaars.
http://www.wfaa.com/news/local/Nigerian ... 34064.html
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer