Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV 2009

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
marjolaine
Amerika-ontdekker

DV 2009

Bericht door marjolaine »

Hi allemaal,

Als ik het dus goed begrijp komt er wel een DV 2009, maar deze is voor hoger opgeleiden enigszins positiever dan voor lager opgeleiden? Geldt dit voor Bachelors degrees of voor Masters degrees? Weet iemand dat? Wanneer kunnen we info verwachten over de DV 2009 op de Department of State site?

Thanks!

Marjolijn
JohnNJ
Amerikakenner

Re: DV 2009

Bericht door JohnNJ »

marjolaine schreef:Als ik het dus goed begrijp komt er wel een DV 2009
Ja, waarschijnlijk wel. Meestal opent de inschrijving in september of oktober. De officiele aankondiging heeft echter nog niet plaatsgevonden, en dit zou tevens de laatste DV Lottery kunnen zijn.
maar deze is voor hoger opgeleiden enigszins positiever dan voor lager opgeleiden?
Neen, aan de opleidingseisen is niets veranderd: "high school education or equivalent, or within the past five years, have two years of work experience in an occupation that requires at least two years of training or experience."

--john
Skuye
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Skuye »

de laatste ?? heb ik iets gemist :(
vrouwen houden van de simpele dingen in het leven ........ zoals mannen :-)
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

Het is nog wat onzeker wat er met de visumloterij gaat gebeuren.

Het voorstel voor 'comprehensive immigration reform' ("Shamnesty Bill"), dat onlangs twee maal in de Senaat sneuvelde, voorzag in de onmiddellijke afschaffing van de loterij.

Het Amendment op Appropriations Bill H.R. 2764, dat recent vrijwel unaniem werd goedgekeurd door het Huis, stopt de finaciering van de DV Lottery. H.R. 2764 staat op de agenda voor behandeling in de de Senaat - http://thomas.loc.gov/cgi-bin/bdquery/z?d110:h.r.02764:

Een ander ontwerp, H.R 1430, voorziet in de afschaffing van de visumloterij. Dit ontwerp is al wel goedgekeurd in de commissie ('House Committee'), maar nog niet door het Huis - http://thomas.loc.gov/cgi-bin/bdquery/z?d110:h.r.01430:

Men wil van die loterij af omdat er al diverse terroristen via de regeling het land binnen zijn gekomen (Karim Koubriti, Ahmed Hannan, Hesham Mohamed Ali Hedayet), omdat die loterij wegens de zeer lage eisen een sociaal-economische verliespost voor het land betekent, omdat er een enorme fraude is, en omdat het niet bijdraagt aan de 'diversiteit' in het land.

--john
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik was ook niet echt een bijdrage aan diversitieit. ik zie er uit als een amerikaan, ik praat als een amerikaan, gedraag me als een amerikaan :oops:

toch ben gewoon nog een nederlander die een DV1996 was
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

ned in MO schreef:Ik was ook niet echt een bijdrage aan diversitieit. ik zie er uit als een amerikaan, ik praat als een amerikaan, gedraag me als een amerikaan :oops:
Bovendien werd je geen terrorist, maakte je geen aanspraak op voedselbonnen of gratis medische hulp, kwam je niet in de gevangenis terecht, en betaalde je waarschijnliijk een behoorlijk bedrag aan belastingen. Dit is echter slechts een steekproef van n=1 (zeer populair op dit forum), en het zegt verder niets over het nut van die visumloterij.

De totale immigratie is al een aantal jaren een financiele, sociale en economische verliespost, alsmede een veiligheidsrisico. Die visumloterij heeft daar ook geen goed aan gedaan. Ik vond het wel een aardig programma, maar ik kan me voorstellen dat een aantal visumprogramma's er nu bij het uitblijven van 'comprehensive immigration reform' aan zullen moeten geloven.

Zou je overigens geen Echte Amerikaan met een Hoofdletter willen worden, d.w.z. de nationaliteit aanvragen?

--john
marjolaine
Amerika-ontdekker

Bericht door marjolaine »

Ik dacht namelijk dat ik gelezen had dat ze het opleidingsniveau wilden aanpassen zodat de dv-ers ood daadwerkelijk wat konden toevoegen aan de Amerikaanse economie etc etc, maar das dus niet waar?
JohnNJ
Amerikakenner

Bericht door JohnNJ »

marjolaine schreef:Ik dacht namelijk dat ik gelezen had dat ze het opleidingsniveau wilden aanpassen zodat de dv-ers ood daadwerkelijk wat konden toevoegen aan de Amerikaanse economie etc etc, maar das dus niet waar?
Nee, daar is nooit sprake van geweest. Er was een plan om opleiding en een aantal andere factoren te laten meewegen bij de jaarlijkse quota van groene kaarten die aan houders van een aantal visums (werkvisums, e.d.) zouden worden uitgereikt, maar het bij een plan gebleven. Hetzelfde plan voorzag ook in de afschaffing van de visumloterij. Hoe lang die visumloterij nog zal bestaan is wat moeilijk te voorspellen, maar een grote meerderheid van de volksvertegenwoordiging wil van het ding af.

--john
AlemanEnEspana
Amerika-ontdekker

DV-2009 starts soon

Bericht door AlemanEnEspana »

Good news I suppose:

http://www.dvlottery.state.gov/
Mrt 07: NL ontvangen
Sep 07: 2nd NL ontvangen
Nov 07: Interview
Jan 08: Activeren
Feb 08: SSN ontvangen