Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
wie heeft ervaring met 'immigration lawyer" ?
- anpetu_waste
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Een vraagje, is er iemand hier op het forum die ervaring heeft met de diensten van een immigration lawyer ? Kan iemand mij een betrouwbare immigration lawyer aanbevelen? Het gaat m.n. om de begeleiding bij de K3 procedure, ik in Nederland...US echtgenoot in US.
hartelijk dank alvast!
hartelijk dank alvast!
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ehm...misschien kun je iets duidelijker je vraag formuleren? Zoek je iemand in Nederland of in de US? Enneh...de US is best wel groot dus dan zou het toch handig zijn als je een indicatie geeft van de staat/plaats waar je echtgenoot woont.
Ik weet iemand in Houston, maar of je daar op zit te wachten...
Ik weet iemand in Houston, maar of je daar op zit te wachten...
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- anpetu_waste
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
uhm, ik ben eigenlijk nog aan het orienteren.....ik zag op diverse ''visa' -sites advertenties van immigration lawyers en vroeg me af of dat de moeite waard zou zijn...of dat echt zoveel in tijd en 'gemak' zou schelen als zij het in de advertenties doen voorkomen. Of dat het 'weggegooid' geld is....of dat het juist de moeite loont om daar ook geld voor opzij te leggen....en inderdaad, vraag me ook af hoe dat in zijn werk gaat wanneer een in US zit en 1 hier....wij zijn beiden niet zo'n ster in het invullen van formulieren....vroeg me eigenlijk daarom af of er hier mensen zijn die de bij hun verzoek om welke petition of visum dan ook gebruik hebben gemaakt van een immigration lawyer en hoe dat dan is bevallen....
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Hi,
Zelf heb ik geen ervaring met emigration lawyers, mijn man en ik hebben alles zelf bijeengezocht en ingevuld. We zijn met research ongeveer 6 maanden op voorhand begonnen ( heel veel nuttige informatie op dit forum gevonden).
In het begin zag ik door het bos de bomen niet maar als je alles geleidelijk aanpakt valt het reuze mee. Het vraagt wel wat tijd om alle info zelf op te zoeken natuurlijk.
Ons werd soms ook aangeraden een em.lawyer te nemen maar ik wou het toch eerst zelf allemaal proberen
( ben nogal een koppige, lol)
Wij hebben op de valreep nog de DCF procedure kunnen volgen (petitie in Belgie) maar voor andere visa procedures kan het misschien nuttig zijn een em. lawyer onder de arm te nemen.
Ik zou wel zo lang zoeken tot ik 1 vind die wordt aangeprezen uit uw kenissenkring of op dit forum hier omdat volgens mij niet alle emigration lawyers het goed bedoelen.
Succes met je zoektocht!
Zelf heb ik geen ervaring met emigration lawyers, mijn man en ik hebben alles zelf bijeengezocht en ingevuld. We zijn met research ongeveer 6 maanden op voorhand begonnen ( heel veel nuttige informatie op dit forum gevonden).
In het begin zag ik door het bos de bomen niet maar als je alles geleidelijk aanpakt valt het reuze mee. Het vraagt wel wat tijd om alle info zelf op te zoeken natuurlijk.
Ons werd soms ook aangeraden een em.lawyer te nemen maar ik wou het toch eerst zelf allemaal proberen

Wij hebben op de valreep nog de DCF procedure kunnen volgen (petitie in Belgie) maar voor andere visa procedures kan het misschien nuttig zijn een em. lawyer onder de arm te nemen.
Ik zou wel zo lang zoeken tot ik 1 vind die wordt aangeprezen uit uw kenissenkring of op dit forum hier omdat volgens mij niet alle emigration lawyers het goed bedoelen.
Succes met je zoektocht!

Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
-
- Amerika-expert
Je kunt altijd bij de "Bar aSSociation" van een staat navragen of een bepaalde advocaat officieel is toegelaten tot de Bar (niet in een cafe, maar de "balk" voor het bureau van de rechter in een rechtszaal!), dat betekent in ieder geval dat de persoon officieel erkend is en dat je eventueel via die Bar Association een klacht kan indienen.
Die Bar Associations hebben allemaal eigen wqebsites, zoek "bar Association [staat]"
Ik heb indertijd ook een advocaat in de arm genomen, was niet het goedkoopste dat ik ooit gedaan heb, maar heb alleen maar een paar keer mijn handtekening moeten zetten. Voor mij was dat het geld waard, voor anderen is dat mogeljk niet zo.
Succes.
Die Bar Associations hebben allemaal eigen wqebsites, zoek "bar Association [staat]"
Ik heb indertijd ook een advocaat in de arm genomen, was niet het goedkoopste dat ik ooit gedaan heb, maar heb alleen maar een paar keer mijn handtekening moeten zetten. Voor mij was dat het geld waard, voor anderen is dat mogeljk niet zo.
Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- anpetu_waste
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
hoi, bedankt voor de tips, ik ben nu dus inderdaad me aan het orienteren en soms duizelt het me ook vanwege alle formulieren en de diverse namen en ja, dan lijkt het inderdaad (mij althans) verleideiljk om het iemand anders voor je te laten doen...zoals Benno schrijft, paar keer handtekening en klaar.....natuurlijk zal het een lieve duit kosten maar dat is wat je er dan voor over hebt. 't Klinkt misschien stom, maar ik heb zelfs aan boord al moeite met het invullen van die formulieren, moet vaak weer een nieuwe aanvragen omdat ik dan ''automatisch'' 2007 heb ingevuld bij geboortejaar bijvoorbeeld...of verkeerde regel heb ingevuld...
en heb begrepen dat ze bij de petitions heel precies zijn wat betreft hoe het is ingevuld. en dat ze het terugsturen wanneer dat niet op de juiste manier is gebeurd....maar heb ook gezien dat er instructions worden geleverd bij het invullen van bijvoorbeeld I-130.....dus hoe moeilijks is moeilijk?
Het gaat allemaal vast wel lukken, hartelijk dank!
en heb begrepen dat ze bij de petitions heel precies zijn wat betreft hoe het is ingevuld. en dat ze het terugsturen wanneer dat niet op de juiste manier is gebeurd....maar heb ook gezien dat er instructions worden geleverd bij het invullen van bijvoorbeeld I-130.....dus hoe moeilijks is moeilijk?
Het gaat allemaal vast wel lukken, hartelijk dank!
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Zoals Bennogr hierboven beschrijft, lijkt mij dit een goede oplossing, dan kan jij je op andere zaken concentreren.
anpetu_waste
Wij hadden van elk formulier 3 exemplaren afgeprint en ja bij sommige, waaronder I-130, hebben we 2 keer opnieuw moeten doen. Ik denk dat dat komt omdat je het gewoon perfect wilt. Ik had een administratieve job waarbij ik dagelijks formaliteiten moest invullen en dat deed ik zonder al te veel moeite 
anpetu_waste
't Klinkt misschien stom, maar ik heb zelfs aan boord al moeite met het invullen van die formulieren, moet vaak weer een nieuwe aanvragen omdat ik dan ''automatisch'' 2007 heb ingevuld bij geboortejaar bijvoorbeeld...of verkeerde regel heb ingevuld...

- anpetu_waste
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
eh ja, dat scheelt dan waarschijnlijk....wanneer je het gewend bent. Ik voel me altijd enigszins 'dyslectisch' wanneer ik formulieren voor me krijg die ik moet invullen....maar misschien omdat ik me dan inderdaad afvraag of ik echt wel het goede antwoord invul en of dat wel is wat ze bedoelen....maar nu geloof ik dat bij het invullen van het I-130 formulier het ook mogelijk is om er bijlages aan toe te voegen met eventuele nadere uitleg. Ben het helemaal met je eens overigens dat ik me dan kan concentreren op andere dingen.
Mag ik vragen hoe lang de procedure in totaal bij jullie heeft geduurd? (vanaf dat jullie I-130 hadden opgestuurd?)
Mag ik vragen hoe lang de procedure in totaal bij jullie heeft geduurd? (vanaf dat jullie I-130 hadden opgestuurd?)
-
- Amerika-expert
Nog een voordeeltje van een advocaat: ik kreeg indertijd (dat was toen nog in Rotterdam, erg lang geleden) een complimentje dat al mijn papieren zo goed waren ingevuld en de hele procedure verliep erg vlot (een hele opluchting, want het eerste wat ze deden toen ik bij het consulaat binnenkwam was mijn journalistenvisum ongeldig maken, als het was misgelopen had ik dus mooi vastgezeten).
Een echtpaar na mij, mocht terug naar huis om de formulieren nog eens opnieuw in te vullen.
Maar dat is maar 1 ervaring, het kan natuurlijk allemaal wel als je zorgvuldig bent. Ik heb de andere formulieren (naturalisatie, aanvraag om te bewijzen dat ik betrouwbaar genoeg ben om 'geheime' documenten van het ministerie van justitie te mogen vertalen) gewoon zelf ingevuld. Maar daar was het belang natuurlijk wat kleiner, omdat ik gewoon kon blijven op m'n groene kaart als ik wat verkeerd had gedaan, of ik zou wat minder vertaalwerk hebben gekregen.
Een echtpaar na mij, mocht terug naar huis om de formulieren nog eens opnieuw in te vullen.
Maar dat is maar 1 ervaring, het kan natuurlijk allemaal wel als je zorgvuldig bent. Ik heb de andere formulieren (naturalisatie, aanvraag om te bewijzen dat ik betrouwbaar genoeg ben om 'geheime' documenten van het ministerie van justitie te mogen vertalen) gewoon zelf ingevuld. Maar daar was het belang natuurlijk wat kleiner, omdat ik gewoon kon blijven op m'n groene kaart als ik wat verkeerd had gedaan, of ik zou wat minder vertaalwerk hebben gekregen.
- anpetu_waste
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
@bennogr
''als het was misgelopen had ik dus mooi vastgezeten''........
bedoel je letterlijk: vastgezeten? in rotterdam? of bij het consulaat?in geval dat je je formulieren niet goed zou hebben ingevuld? omdat je journalistenvisum ongeldig werd gemaakt? sorry, maar ik snap het even niet
''als het was misgelopen had ik dus mooi vastgezeten''........
bedoel je letterlijk: vastgezeten? in rotterdam? of bij het consulaat?in geval dat je je formulieren niet goed zou hebben ingevuld? omdat je journalistenvisum ongeldig werd gemaakt? sorry, maar ik snap het even niet

-
- Amerika-expert
- anpetu_waste
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
oh ja..ok........had het te letterlijk opgevat....dank voor de vertaling 

-
- Amerikafan
- Contacteer:
anpetu_waste
We hebben toen een heel gedetailleerde uitleg gekregen voor het 2de deel + ook nog info waar je wat kon vinden. Het 2de deel heb ik eind januari 07 ingeleverd. Het had misschien vlugger gekunnen maar ik werkte full time dus moest ik altijd proberen tussendoor naar de verschillende instanties gaan. Diezelfde dag nog heb ik mijn visum gekregen.
Maar ik heb geen idee hoe het met de procedure tijd zit voor als je het opstart in de VS.
Je vind op dit forum allicht meer info hierover (met de zoekfunctie zal je een aantal draadjes hierover vinden)Heb je al een een kijkje genomen op usadutch.com?
Wij hebben de hele procedure in Belgie afgehandeld, dit via het Consulaat. Het eerste deel ( waaronder I-130) hebben we binnengeleverd eind november 06. Ze waren verbaasd dat wij alles zo netjes hadden voorbereidMag ik vragen hoe lang de procedure in totaal bij jullie heeft geduurd? (vanaf dat jullie I-130 hadden opgestuurd?)

Maar ik heb geen idee hoe het met de procedure tijd zit voor als je het opstart in de VS.
Je vind op dit forum allicht meer info hierover (met de zoekfunctie zal je een aantal draadjes hierover vinden)Heb je al een een kijkje genomen op usadutch.com?
- anpetu_waste
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
nee heb niet echt iets kunnen vinden bij USA/Dutch com over de K3 procedure, waarbij de ene spouse in Ned'land zit en de andere in US...heb begrepen na lezen van allerlei sites, dat de US spouse die in USA woont en werkt moet beginnen met het aanvragen van de I-130 in de US....dan krijgt de US spouse een bevestiging van ontvangst, geloof ik....en daarna zal er contact worden opgenomen met de buitenlandse spouse die dan naar het plaatselijke amerikaanse consulaat moet gaan voor de verdere afhandeling van het zogeheten K3 visa die bij goedkeuring recht geeft op het afwachten en afhandelen v/d verder procedure in US....Meen ook begrepen te hebben dat er bij de aanvraag voor de I-130 'allerlei' bijlages gevoegd moeten worden...waaronder geboortebewijs e/d.....en 'speciale' pasfoto's....en dat luistert, geloof ik. ook nogal nauw....
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je de aanvraag via een advocaat doet, dan ga je uiteindelijk ook nog wel zelf voor al die documenten moeten gaan zorgen, vrees ik, dus dat is een probleem dat die man/vrouw niet voor je kan oplossen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ik ken een medestudente uit Schotland die op dit moment in een soortgelijke situatie zit als ik. Zij gaat in september trouwen met haar amerikaanse vriend en zij hebben dus al vanaf het begin een immigration lawyer in de arm genomen. Ik volg haar situatie dus op de voet en hoop dat ik op die manier zelf geen immigration lawyer hoef te nemen. Maar, zoals Benno ook al aangaf, als je er zelf niet teveel geregel aan wilt hebben is het heerlijk om het uit handen te kunnen geven aan iemand die er verstand van heeft.
Succes in elk geval!
Succes in elk geval!
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
- anpetu_waste
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
@kastelke
ja, dat weet ik, maar noem het luiheid, gemakzucht, onzekerheid, ik vind het prettig wanneer iemand mij vertelt welke formulieren er nodig zijn en dan daarna de zaken verder voor mij afhandelt....ik hoop op die manier het hele proces zonder onnodige vertragingen te doorlopen.
@houstonwehaveaproblem
bedankt, en jij ook veel succes gewenst!
@zaandra
''Ik zou wel zo lang zoeken tot ik 1 vind die wordt aangeprezen uit uw kenissenkring of op dit forum hier omdat volgens mij niet alle emigration lawyers het goed bedoelen. ''
yup helemaal mee eens, vandaar mijn oorspronkelijke vraag.
ja, dat weet ik, maar noem het luiheid, gemakzucht, onzekerheid, ik vind het prettig wanneer iemand mij vertelt welke formulieren er nodig zijn en dan daarna de zaken verder voor mij afhandelt....ik hoop op die manier het hele proces zonder onnodige vertragingen te doorlopen.
@houstonwehaveaproblem
bedankt, en jij ook veel succes gewenst!
@zaandra
''Ik zou wel zo lang zoeken tot ik 1 vind die wordt aangeprezen uit uw kenissenkring of op dit forum hier omdat volgens mij niet alle emigration lawyers het goed bedoelen. ''
yup helemaal mee eens, vandaar mijn oorspronkelijke vraag.
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: wie heeft ervaring met 'immigration lawyer" ?
Het klinkt alsof een advocaat je veel zorgen kan besparen. Zoals anderen aangeven kun je het allemaal best zelf, maar een "formulieren expert" aan je zijde is erg fijn.anpetu_waste schreef:eh ja, dat scheelt dan waarschijnlijk....wanneer je het gewend bent. Ik voel me altijd enigszins 'dyslectisch' wanneer ik formulieren voor me krijg die ik moet invullen...
-
- Amerika-expert
Mits die immigratie-advocaat te vertrouwen is. Vandaar: zoek/vraag dat na bij de "bar association."
En Anglicisme? Ik? Al die jaren steeds maar Engels spreken, zijn me dus niet in de kouwe kleren gaan zitten.
Ik bedoelde: als mijn groene kaart papieren niet waren goedgekeurd, had ik vastgezeten in Nederland. (gelukkig niet op water en brood, ze hebben altijd wel leraren Engels nodig, maar toch).
En Anglicisme? Ik? Al die jaren steeds maar Engels spreken, zijn me dus niet in de kouwe kleren gaan zitten.
Ik bedoelde: als mijn groene kaart papieren niet waren goedgekeurd, had ik vastgezeten in Nederland. (gelukkig niet op water en brood, ze hebben altijd wel leraren Engels nodig, maar toch).
- anpetu_waste
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
hahahaha .....oh dat bedoelde je!!!!
niet op water en brood dus...dat beeld ging inderdaad even door mijn hoofd...vond het al heel heftig klinken!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht