Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Acteren in LA

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gina17
Amerika-newbie

Acteren in LA

Bericht door Gina17 »

Haii,,

Ik ben Gina en ik ben nu 17 jaar en zit in de 4e van het vmbo, maar ik wil eigenlijk nu al naar LA om te gaan acteren.
Maar het is nu zo dat je naar je vmbo moet studeren dus ga ik hierna snel een mbo-2 opleiding doen,
En dan kan ik meijn 18e of 19e naar amerika verhuizen en dan gaan acteren en bekend worden,weet iemand wat jhe dan moet doen voor visa of zo ik wil gewoon daar een baantje nemen en veele acteren en dan doorbreken.
Wat moet ik hier invullen?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Allereerst: mooi om te zien dat je ambities hebt.

Maar: je zult eerst een verblijfsvergunning moeten regelen voordat je je überhaupt kunt vestigen in de VS. En bedenk ook goed dat er duizenden en duizenden mensen naar LA gaan om daar door te breken, en dat weinigen het helaas lukt om dit echt te doen.

De rest leidt een bestaan dat meer bestaat uit audities doen, en daarnaast werken als serveerster of iets dergelijks. De meesten daarvan kunnen net met moeite rondkomen van dat salaris, omdat het gewoon ontzettend duur is om in LA te wonen.

Wellicht kun je hier een acteeropleiding volgen, en van daaruit je carrière bepalen?

Bedenk heel goed waar je aan begint; het is stukken moeilijker dan je je volgens mij realiseert...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Er zijn ook bepaalde acteercursussen die je kunt volgen in Amerika. Misschien kun je daarmee beginnen.
En net als Dento zegt, misschien hier in Nederland beginnen met een acteeropleiding.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Niet dat ik je wil ontmoedigen, maar onder acteurs en actrices gaat de grap: Oh, jij bent acteur/actrice. In welk restaurant?

Eerst maar eens in Nederland leren acteren en Engelse les nemen om van je accent af te komen. En dan eens op vakantie gaan en met wat mensen praten die daar in het vak zitten.

Het is niet onmogelijk om het als buitenlander te maken. Maar er is een enorme concurrentie in een keihard vak.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gina17
Amerika-newbie

Bericht door Gina17 »

Oh, maar ik heb al acteerles, en engels kan ik ook wel.
En kan ik ook altijd in Amerika nog leren.
Arnold, Jeanetc. konden ook amper engels toen ze daar kwamen
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Alides Hidding
Hollywood Seven

She came in one night from Omaha
Worn out, 'cause she could never sleep on trains
Took a bus to Hollywood
Lookin' for a room in the pourin' rain

Hair so blond, her eyes so brown
She thought she'd take this town and turn it upside down

http://www.muzikum.eu/artiesten/alides_ ... ven-31994/
Vegasgirl
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Vegasgirl »

Gina17 schreef:Oh, maar ik heb al acteerles, en engels kan ik ook wel.
En kan ik ook altijd in Amerika nog leren.
Arnold, Jeanetc. konden ook amper engels toen ze daar kwamen
Tja, je bent toch wel iets te naief hierin hoor, sorry dat ik het zo zeg. Zoals jij het schetst, gaat het in real life toch niet echt (Arnold. Je krijgt niet eens een visum, laat staan dat die acteer carriere je je ook zo komt aanwaaien....
Sorry als het zo cru overkomt, maar als je eerst nou een beetje zoekt op het forum op visa, dan weet je inmiddels wel hoe moeilijk het is om de VS binnen te komen. Ik denk dat je, zoals andere forummers al stelden, je plannen misschien wat realistischer moet bijstellen... :(
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als je nou eerst al zorgt dat je een beetje naam opgebouwd hebt in Nederland als actrice, dàn zal het een stuk makkelijker zijn om aan een (tijdelijk) visum te geraken om een Amerikaanse film te draaien, en eenmaal je daar zit voor die film, tja, dan kan je verder weer wel zien.
Het leven is aan de dromers, zeggen ze ooit wel eens... En dat klinkt mooi, maar menig dromer is, als het er op aan kwam om de droom in realiteit om te zetten, keihard met z'n voetjes op de grond terecht gekomen.
En ja, soms hoor je wel eens het verhaal van iemand die 'uit het niets' plots in die spotlights staat. Maar die miljoen anderen die hetzelfde probeerden en ondertussen de kost moeten verdienen in s*xfilms, als serveuse of hamburgers flippend in de McDonalds, die komen natuurlijk niet in de kranten te staan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dit topic gaat over hetzelfde onderwerp: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=3687
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gina17
Amerika-newbie

Bericht door Gina17 »

Ja maar als ik niet zou kunnen acteren kan ik toch gewoon een andere baan nemen het aller aller belangrijkste is dat ik in amerika kan wonen.
Is er niet een andere manier dan de greencard want dat kan wel 3 jaar duren...
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

"Gewoon een andere baan nemen" zal er ook niet zo makkelijk zijn - alle aspirant acteurs en actrices zijn op zoek naar "gewoon" die "andere baan".

Je kunt natuurlijk een rijke Amerikaan aan de haak slaan, maar ook dan ontkom je niet aan de 'green card' - de voorwaarden zijn wel anders, maar je vergunning zul je moeten aanvragen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gina17
Amerika-newbie

Bericht door Gina17 »

Ja dat zou wel kunnen:p
Ik heb niet de brains, maar wel de looks
Ingmar
Amerikafan

Bericht door Ingmar »

Ben erg blij dat je zelf in ieder geval toegeeft de brains niet te hebben. Wil je serieus actrice worden, probeer dan eerst maar eens een tijdje in een uitgemolken soap als GTST terecht te komen. We kennen allemaal onze Hollandse Ferry nog wel, die ook even dacht het te gaan maken in de USA. Mooi niet dus. Laatste wat ik vernomen heb ik dat hij aerobicslesjes moet geven om van de straat te kunnen blijven. En onze Ferry heeft toch al de nodige ervaring achter de rug dacht ik zo. Meestal wordt het helemaal niets met de mensen die juist voor een dergelijke carriere gaan. Het zijn juist de figuren die door de filmmaatschappijen zelf van de straat geplukt worden, waar wat van gemaakt wordt.

Wees gewoon realistich, ga eerst eens in Nederland langs een castingbureau en vraag wat je kansen zijn. ZIjn die er niet, kijk dan rustig naar een andere manier om naar de USA te gaan, als dat ECHT is wat je wilt.
Gina17
Amerika-newbie

Bericht door Gina17 »

Jij weet volgens mij niet echt veel over mijn achtergrond.
Sinds mijn 7e dans ( jazz ballet ) ik al sinds mijn 11e zing ik al ( zangles en koor ) en vanaf mijn 13e zit ik op de theaterschool en doe ik ook acteerlessen erbij.
Dus begin niet tegen mij.....
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat maakt je nog geen goede actrice :roll: . En het feit, dat je Engels hebt gehad op school in Nederland is bij lange niet genoeg om in het Engels te acteren. Ambitie hebben is heel goed, maar een grote dosis realisme helpt daar ook bij. Zoals anderen al hebben geschreven, begin eerst eens in eigen land, dan bouw je een "resume" op. Mooie meisjes, die wat kunnen dansen en zingen zijn er legio. Tenzij jij iets heel speciaals hebt kun je het op die grond wel vergeten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
usa-army
Amerika-ontdekker

Bericht door usa-army »

interessant
Ben bijna 16 wil naar houston gaan en daar bij de landmacht.
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

Gina17 schreef:Sinds mijn 7e dans ( jazz ballet ) ik al sinds mijn 11e zing ik al ( zangles en koor ) en vanaf mijn 13e zit ik op de theaterschool en doe ik ook acteerlessen erbij.
Volgens mij lopen er nog enkele duizenden hoopvolle meisjes met een dergelijk of beter resumé door Los Angeles, op zoek naar een waitress-baantje omdat het acteren maar niet wil lukken .....

Maar ja, wie weet heb jij geluk .... Have fun!
Laatst gewijzigd door michael66 op 25 okt 2007, 03:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gina17
Amerika-newbie

Bericht door Gina17 »

Ik merk dat je jullie een heel erg sterio beeld van mij hebben, als je mooi bent betekent het nog niet dat je dom bent en niks kan...
Ik steek al mijn tijd in de theater school doe 3 keer in de week theater stukken en dan ook nog 4 uur per week zang en dans les en daarnaast ook nog acteerles, ik heb amper vrije tijd.
Ik zit sinds de middelbare de 1e dus op engelse bijles dus kom nou ook niet zeggen dat ik niet goed genoeg engels kan.
En helemaal beledegend dat je zegt dat ik niet kan acteren je zit er zo erg naast.
En dat laatste wat je zegt dat ik het kan vergeten echt heh...
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Volgens mij probeert iedereen hier je alleen maar te waarschuwen voor een uitzichtsloze toekomst als gedesillusioneerde serveerster. Daar voeren ze in Amerika die spreekwoordelijke varkens mee.

Wil je de raad niet aannemen prima maar ik denk dat op dit forum een hele hoop levenswijsheid en ervaring zit waar jonge mensen hun voordeel mee zouden kunnen doen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Gina17 schreef: Ik zit sinds de middelbare de 1e dus op engelse bijles dus kom nou ook niet zeggen dat ik niet goed genoeg engels kan.
Je moet leren lezen, Gina. Je zult heus goed genoeg Engels kunnen, maar ik heb zes jaar Engels gehad en bracht iedere zomer meer dan een maand in een Engels gezin door en nog heb ik heel veel moeten leren, eenmaal hier in de VS. Om te kunnen acteren op het niveau van een Amerikaanse actrice is er echt meer Engels nodig, dan middelbare school en bijles. Dat is de realiteit, die jij kennelijk niet wilt horen.
En helemaal beledegend dat je zegt dat ik niet kan acteren je zit er zo erg naast.
Nogmaals goed lezen (zal je ook van pas komen in je carriere). Ik heb geen idee of jij wel of niet kan acteren. Ik zeg enkel, dat zang-, dans- en acteerlessen niet automatisch een goede actrice maken, daar moet je talent voor hebben. Daarom word je aangeraden eerst in Nederland aan de bak proberen te komen. Acteren in het Engels is echt een heel ander iets.
En dat laatste wat je zegt dat ik het kan vergeten echt heh...
Inderdaad, tenzij jij iets bijzonders of speciaals te bieden hebt, zal het onbeschrijflijk moeilijk zijn om hier binnen te komen zonder verdere ervaring in de Nederlandse showbusiness.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer