Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vroeg, maar dat is misschien toch wel goed

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
americandreamer
Amerika-newbie

Vroeg, maar dat is misschien toch wel goed

Bericht door americandreamer »

Ik heb al heel wat topics op het forum doorgespit over het emigreren naar Amerika. Eerst wil ik volgend jaar dus het laatste jaar van Highschool gaan doen in Amerika. Waarschijnlijk kan ik dan ook een Amerikaans diploma halen. Mijn plan is dan om als ik terug ben in Nederland, mee te doen aan the Green Card Lottery. Ik heb al gelezen dat het heel moeilijk is om daar doorheen te komen en dat er hier zelfs al mensen zijn die er al 8 jaar aan meedoen! Voor mij is het dan geen optie om Amerika binnen te komen via een huwelijk omdat ik er niet van uit kan gaan dat ik verliefd wordt op een Amerikaanse. Eigenlijk schrok ik er wel een beetje van dat je zo moeilijk de US in komt, ergens toch wel te begrijpen, maar zo streng had ik niet verwacht. Ik heb dus een aantal vragen:

- Kan evt. mijn Amerikaanse diploma een voordeel zijn om me in Amerika te vestigen?
- Zijn er nog andere HAALBARE manieren om je in Amerika te vestigen buiten de Green Card Lottery?
- Hoe zit dat nou als je via een internationaal bedrijf wordt uitgezonden naar Amerika om daar te werken; moet je dan ook bepaalde visa hebben?
- Als je trouwt in Amerika, moet je dan weer terug naar Nederland als je gaat scheiden?

Deze vragen wilde ik toch graag even stellen. Hopelijk hebben jullie een antwoord op één of meerdere vragen.
Everything is worthless without America
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vroeg, maar dat is misschien toch wel goed

Bericht door phillybilly »

Ik heb geen (zeker weten) antwoord op ál je vragen. Het is heel moeilijk om "zomaar" naar USA te verhuizen...
americandreamer schreef: - Kan evt. mijn Amerikaanse diploma een voordeel zijn om me in Amerika te vestigen? Nee, dit maakt niks uit
- Hoe zit dat nou als je via een internationaal bedrijf wordt uitgezonden naar Amerika om daar te werken; moet je dan ook bepaalde visa hebben? Ja, maar dat regelt het bedrijf dan voor/met je.
Succes met je highschooljaar !!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Je meeste vragen zijn hier al eerder beantwoord, even goed zoeken.

Als je trouwt, een groene kaart krijgt en scheidt, mag je in het land blijven als je langer dan twee jaar getrouwd bent geweest en je groene kaart van 'voorwaardelijk' is overgezet naar definitief. Als je binnen de twee jaar scheidt, ben je de kaart kwijt en moet je een andere oplossing zien te vinden of vertrekken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
americandreamer
Amerika-newbie

Green Card dus toch de beste optie!?
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Ja, maar niet gemakkelijk :(
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Je kan ook, als je in de VS bent, eens gaan rondkijken of je daar niet zou willen en kunnen studeren. Amerikaanse universiteiten hebben een verschrikkelijk divers aanbod van opleidingen, en dan zou je, mocht je dat dan nog willen, altijd vanuit daar verder kunnen kijken.

Succes! (en veel plezier ook!)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
americandreamer
Amerika-newbie

Hoe zit het dan mijn studiebeurs? Kan ik die dan een vanuit de Amerikaanse regering krijgen of hoe is dat geregeld? en hoe zit het dan met het visum?
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

americandreamer schreef:Hoe zit het dan mijn studiebeurs? Kan ik die dan een vanuit de Amerikaanse regering krijgen of hoe is dat geregeld? en hoe zit het dan met het visum?
Het is geen Nederland :lol:
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Kijk een beetje rond op dit forum of op websites van de Nuffic en dergelijke. Er zijn mogelijheden om met je Nederlandse studiebeurs in Amerika te studeren, als je ingeschreven staat aan een Nederlandse uni. Er zijn zelfs Amerika studies programmas die grote uitwisselingsprogramma's hebben, maar voor allerlei studies zijn er mogelijkheden. Je kan misschien tijdens je High School jaar hier alvast gaan kijken en praten op universiteiten hier, maar internet is je vriend.

Amerikaanse studiebeursen zijn volgens mij niet te krijgen voor niet-Amerikanen, zeker niet als interhationale student. Je krijgt dan nl alleen een visum als je kan bewijzen over genoeg geld te beschikken om die studie te betalen. Behalve als je in aanmerking zou komen voor een scholarship, maar die zijn ook niet makkelijk te krijgen.
SEEING IS BELIEVING
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer