Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Los Angeles of New York?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.

welke stad de beste, veiligste, mooiste stad om te wonen

Peiling eindigde op 28 jan 2005, 15:20

New York
9
69%
Los Angeles
4
31%

Totaal aantal stemmen: 13

Charlie
Amerika-newbie

Los Angeles of New York?

Bericht door Charlie »

Hej :D

Ik ben nu bijna 20 en wil binnekort naar Amerika om te kijken naar een woning, sinds dat ik al een klein kind ben zijn New York en Los Angeles de plaatsen waar ik het leven wel zie zitten.
Maar welke van die 2 steden is nou de beste optie

welke stad heeft het minste:
-Criminaliteit
-Hispanics,Afro Amerikanen, Aziaten en anderen buitenlanders.
-armoede.

welke stad is over het algemeen dan de beste optie.... ook nog gekeken naar

-werkgelegenheid
-woningruimte

Zou iemand mij kunnen helpen?

gr :P
PeeJay
Amerika-expert

Re: Los Angeles of New York?

Bericht door PeeJay »

Charlie schreef:welke stad heeft het minste:
-Criminaliteit
-armoede.

welke stad is over het algemeen dan de beste optie....

Hey Charlie,

Als jij in een stad wil wonen met zo min mogelijk buitenlanders kun je beter in Amersfoort blijven... :roll:
Ik denk dat jij die optie toch maar serieus moet overwegen.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Charlie
Amerika-newbie

Bericht door Charlie »

Ik bedoel Criminaliteit.... :shock: :? :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Uh, dus die bevolkingsgroepen zijn voor jou synoniem met criminaliteit :shock: .
Met zo'n racistische kijk zul je in geen van beide steden thuis zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Je bent bijna 20 en je wilt in de US wonen - ben je dan Amerikaan van origine ? Ofwel: op basis waarvan heb je status ?
ftwproductions
Amerikafan

going Deep South!!

Bericht door ftwproductions »

Hoi Charlie......Ik denk dat je het beste in het zuiden kan gaan kijken ,ik denk dat dat beter aansluit op jou ideeen !
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

Yep en ga niet te diep naar het zuiden, want Miami valt ook niet in "jouw" plaatje

Zoals al voorzichtig genoemd, probeer niet te "racistisch" over te komen, alhoewel ik begrijp wat je bedoeld!

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Charlie schreef:-Hispanics,Afro Amerikanen, Aziaten en anderen buitenlanders.
Met 'andere buitenlanders' bedoel je neem ik aan dan ook Nederlanders. Dat zijn immers ook geen Amerikanen ... :?
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Marcel schreef:Met 'andere buitenlanders' bedoel je neem ik aan dan ook Nederlanders. Dat zijn immers ook geen Amerikanen ... :?
Ik ging er eigenlijk vanuit dat Charlie een NLer is, dus iedereen in NYC of LA (inclusief de Amerikanen) is een buitenlander voor Charlie... :mrgreen:

Dus vandaar, blijf zitten waar je zit joh.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Steven
Amerikafan

Bericht door Steven »

En als je dan toch de keuze moet maken... LA, definately!
"Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Een lever heb ik nauwelijks meer."
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Charlie schreef:Hej :D

Ik ben nu bijna 20 en wil binnekort naar Amerika om te kijken naar een woning, sinds dat ik al een klein kind ben zijn New York en Los Angeles de plaatsen waar ik het leven wel zie zitten.
Maar welke van die 2 steden is nou de beste optie

welke stad heeft het minste:
-Criminaliteit
-armoede.

welke stad is over het algemeen dan de beste optie.... ook nog gekeken naar

-werkgelegenheid
-woningruimte

Zou iemand mij kunnen helpen?

gr :P
Forget L.A. of NYC: De beste stad voor jou is de binnenstad van Detroit, MI, fantastisch!!!!!
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Stratos
Amerika-ontdekker

Bericht door Stratos »

PeeJay schreef:
Charlie schreef:welke stad heeft het minste:
-Criminaliteit
-armoede.

welke stad is over het algemeen dan de beste optie....

Hey Charlie,

Als jij in een stad wil wonen met zo min mogelijk buitenlanders kun je beter in Amersfoort blijven... :roll:
Ik denk dat jij die optie toch maar serieus moet overwegen.

/PeeJay
Inderdaad vooral omdat hij al als buitenlander wordt gezien als hij in de VS komt te wonen. :roll:
Stratos
Amerika-ontdekker

Re: going Deep South!!

Bericht door Stratos »

ftwproductions schreef:Hoi Charlie......Ik denk dat je het beste in het zuiden kan gaan kijken ,ik denk dat dat beter aansluit op jou ideeen !
Waar in de rednecks gebieden? :oops: :roll:

Charlie, de beste stad van de 2 vind ik persoonlijk NYC. Maar een blanke stad in de VS vind je echt niet in de grote steden. Misschien in de staten Alaska, North Dakota en South Dakota dat zijn de staten waar de minste minderheden wonen.
Charlie
Amerika-newbie

Bericht door Charlie »

:? :? :? Ik bedoel niet dat ik hekel aan buitenlanders heb immers als ik zelf naar Amerika zou gaan ben ik dat ook maar ik zou het zelf fijnder vinden om in een buurt te wonen met meer blanke mensen niet dat ik hekel aan gekleurde mensen heb maar dat is gewoon een heel andere cultuur mij lijkt niet fijn om in te wonen.
Dat is Amerika zoieso natuurlijk al maar ik zou toch graag naar NY of LA willen, en Amersfoort heb ik echt helemaal gezien (saai).

gr :wink:
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

OK, genoeg over de politieke incorrectheid.

Wat jouw vraag betreft, die kun je denk ik niet zo eenvoudig beantwoorden. LA en NYC zijn beide zeer grote stedelijke gebieden, met een diversiteit aan (voor-) steden en buurten met elk hun eigen karakter. LA is zowel Beverly Hills voor de happy few als South Hollywood waar je maar beter niet kunt komen als je leven en/of je spullen je lief zijn. Kortom, het hangt helemaal af van de precieze locatie.

Zowel LA als NYC zullen delen hebben waar jij het prima naar je zin zou kunnen hebben en waarbij de uiteindelijke keuze mede wordt bepaald door wat je je financieel kunt permitteren.
PBa
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door PBa »

oortjes schreef:Je bent bijna 20 en je wilt in de US wonen - ben je dan Amerikaan van origine ? Ofwel: op basis waarvan heb je status ?
Ik wil bovenstaande vraag eigenlijk wel beantwoord zien. (Wellicht voeren we deze discussie anders voor niks (niet dat ik dat erg vind hoor))
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Marcel schreef:OK, genoeg over de politieke incorrectheid.

Wat jouw vraag betreft, die kun je denk ik niet zo eenvoudig beantwoorden. LA en NYC zijn beide zeer grote stedelijke gebieden, met een diversiteit aan (voor-) steden en buurten met elk hun eigen karakter. LA is zowel Beverly Hills voor de happy few als South Hollywood waar je maar beter niet kunt komen als je leven en/of je spullen je lief zijn. Kortom, het hangt helemaal af van de precieze locatie.

Zowel LA als NYC zullen delen hebben waar jij het prima naar je zin zou kunnen hebben en waarbij de uiteindelijke keuze mede wordt bepaald door wat je je financieel kunt permitteren.
There is no South Hollywood (bedoel je South Central?, want dat is ook een groot gebied, waar er ook veilige en mooie buurten zijn). Het is gewoon Hollywood en het is een groot gedeelte van L.A. waar je gewoon normaal kunt wonen zonder bang te zijn dat je spullen gejat worden of je leven in gevaar loopt. Ik ken allebei de steden zeer goed omdat ik meer dan 5 jaar in New York City (Manhattan: Greenwich Village, East Village, TriBeCa, Washington Heights Murray Hill en Hell's Kitchen buurten; Brooklyn: Park Slope en Williamsburgh buurten) gewoond heb en na sinds 1998 in Los Angeles woon (ik heb in de buurten: Downtown L.A. (loft district), Silverlake, Los Feliz, Thai Town, Little Armenia, West Hollywood gewoond) en I own a house in Hollywood off of Sunset Boulevard.

Een Nederlandse kennis van mij woont in een apartement in Beverly Hills ($800 for a room in B.H.) dus het is niet een droom voor de happy few. Beverly Hills below Santa Monica Boulevard is heel haalbaar als je een baan hebt waar je $39,000 per jaar verdient (dit is hoeveel hij verdient voor zijn baantje terwijl hij de mannelijke Famke Jansen (acteur) probeert te worden).
Laatst gewijzigd door Xerxes op 20 jan 2005, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
American
Californian
USA fan
Amerikafan

Bericht door USA fan »

tja wat is de beste stad? als het me lukt om de vs binnen te komen wil ik zeker nog in allebei de staten wonen.
ik heb maar niet gestemt, omdat ik gewoon niet kan kiezen.
he zijn allebei mooie steden :wink:

greetings
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Xerxes schreef: There is no South Hollywood (bedoel je South Central?, want dat is ook een groot gebied, waar er ook veilige en mooie buurten zijn). Het is gewoon Hollywood en het is een groot gedeelte van L.A. waar je gewoon normaal kunt wonen zonder bang te zijn dat je spullen gejat worden of je leven in gevaar loopt.
South Hollywood is er wel degelijk, ook al is het wellicht niet zo bekend. In een discussie van 'locals' op een forum van Broadbandreports.com over LA ghetto area's, las ik o.a. het volgende:

<quote>
If you want to get a real taste of LA, make sure to come to South Hollywood, East LA, Compton, and Inglewood. Especially Inglewood. To enhance the flavor of that taste, the following conditions are suggested:
At night; Alone; Unarmed; Car breaks down; Forgot cellphone;
Must be of crackuh or gringo extraction.
<unquote>

Overigens geldt dit gelukkig niet voor heel South Hollywood, maar slechts voor een gebied van enkele blocks. Je opmerking over Beverly Hills is geheel terecht; ook Beverly Hills is weer op te delen en dan is er inderdaad meer dan de buurt met celebrities. Helemaal correct.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Marcel schreef:
Xerxes schreef: There is no South Hollywood (bedoel je South Central?, want dat is ook een groot gebied, waar er ook veilige en mooie buurten zijn). Het is gewoon Hollywood en het is een groot gedeelte van L.A. waar je gewoon normaal kunt wonen zonder bang te zijn dat je spullen gejat worden of je leven in gevaar loopt.
South Hollywood is er wel degelijk, ook al is het wellicht niet zo bekend. In een discussie van 'locals' op een forum van Broadbandreports.com over LA ghetto area's, las ik o.a. het volgende:

<quote>
If you want to get a real taste of LA, make sure to come to South Hollywood, East LA, Compton, and Inglewood. Especially Inglewood. To enhance the flavor of that taste, the following conditions are suggested:
At night; Alone; Unarmed; Car breaks down; Forgot cellphone;
Must be of crackuh or gringo extraction.
<unquote>

Overigens geldt dit gelukkig niet voor heel South Hollywood, maar slechts voor een gebied van enkele blocks. Je opmerking over Beverly Hills is geheel terecht; ook Beverly Hills is weer op te delen en dan is er inderdaad meer dan de buurt met celebrities. Helemaal correct.
Hello, I live here!!!! I am a local, het bestaat niet, South Hollywood is gewoon L.A., je hebt North Hollywood (Los Angeles, over the Hills), Hollywood (Los Angeles) en West Hollywood (it's own city in Los Angeles County, between Hollywood and Beverly Hills from (roughly) LaBrea to Doheny (west east boundaries and Melrose and Sunset (North and South)). Wat Beverly Hills betreft: Ik weet dat ik correct ben, ik woon hier al meer dan de helft van m'n leven. :roll:
American
Californian
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer