Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tijdslimiet na visa verkrijgen?
Tijdslimiet na visa verkrijgen?
Wij willen dit jaar naar Florida verhuizen. Mijn vrouw is Amerikaanse en ik ben Nederlander dus we gaan voor het I-130 visa ('family based immigration') en dit willen we in Nederland regelen. Op de website van het Consulaat in Amsterdam staat dat dit proces ongeveer 10 weken duurt.
Wat ik me afvraag is hoe lang er tussen het krijgen van het visa en je daadwerkelijke vertrek mag zitten. Moet je binnen een X aantal weken of maanden weg zijn? Ik kan hierover geen informatie op de website van het Consulaat vinden. Er staat alleen "Congratulations! You can now book your trip to go and take up residence in the United States of America, your new homeland." Maar wat als er nadat ik mijn visa krijg een vertraging is waardoor ik nog niet weg kan, bijvoorbeeld omdat we ons huis niet kunnen verkopen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat ik me afvraag is hoe lang er tussen het krijgen van het visa en je daadwerkelijke vertrek mag zitten. Moet je binnen een X aantal weken of maanden weg zijn? Ik kan hierover geen informatie op de website van het Consulaat vinden. Er staat alleen "Congratulations! You can now book your trip to go and take up residence in the United States of America, your new homeland." Maar wat als er nadat ik mijn visa krijg een vertraging is waardoor ik nog niet weg kan, bijvoorbeeld omdat we ons huis niet kunnen verkopen?
Heeft iemand hier ervaring mee?
-
- Amerikakenner
Re: Tijdslimiet na visa verkrijgen?
Het staat ook op je visum (maar aangezien je die nog niet hebt
), je hebt 6 maanden de tijd tussen de datum afgifte visum en vervaldatum. Kortom het visum is 6 maanden geldig.

Bedankt voor je antwoord BuckeyeRed. Wat bedoel je met het visum is 6 maanden geldig? Moet het iedere 6 maanden vernieuwd worden?
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je visa is niet zoals veel mensen denken je toegangs bewijs tot de USA.
Van de Embassy website:
What is a visa?
A visa is issued by a U.S. Embassy or Consulate. A visa entitles the holder to travel to the United States and apply for admission; it does not guarantee entry. An immigration inspector at the port of entry determines the visa holder's eligibility for admission into the United States.
Jouw visa geeft je dus 6 maanden het recht om naar de US te reizen en 'to apply for admission'.
--
Van de Embassy website:
What is a visa?
A visa is issued by a U.S. Embassy or Consulate. A visa entitles the holder to travel to the United States and apply for admission; it does not guarantee entry. An immigration inspector at the port of entry determines the visa holder's eligibility for admission into the United States.
Jouw visa geeft je dus 6 maanden het recht om naar de US te reizen en 'to apply for admission'.
--
Bedankt voor de reacties.
Ik heb trouwens deze pagina nog gevonden waarop het goed staat uitgelegd:
http://www.familybasedimmigration.com/f ... p?t=824#FC
Ik heb trouwens deze pagina nog gevonden waarop het goed staat uitgelegd:
http://www.familybasedimmigration.com/f ... p?t=824#FC
- DixieChick
- Amerika-expert
Je moet binnen 6 maanden nadat je je visum hebt verkregen naar de VS reizen. Aangezien het de eerste keer is dat je als green card houder de VS binnenreist, moet je dan door iets andere procedure dan normaal (en dat hoeft alleen de eerste keer). Daarna zou je eventueel, mocht je nog dingen in Nederland moeten regelen, gewoon weer terug naar Nederland kunenn reizen. Je moet er wel voor zorgen dat je dan neit te lang buiten de VS blijft (niet langer dat in ieder geval zes maanden), anders ben je je green card kwijt.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerikakenner
Nee. Je visum is 6 maanden geldig betekent dat je 6 maanden de tijd hebt om hem te gebruiken. Zodra jij je visum hebt gebruikt heb je namelijk geen visum meer, want dan ben je een permanent resident.art313 schreef:Bedankt voor je antwoord BuckeyeRed. Wat bedoel je met het visum is 6 maanden geldig? Moet het iedere 6 maanden vernieuwd worden?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht