Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
de weg kwijt, advies gevraagd
-
- Amerika-newbie
de weg kwijt, advies gevraagd
hey hallo, de afgelopen weken heb ik me verdiept in het emigreren naar amerika, aangezien ik tijdens mijn backpacking reis door nepal een amerikaanse ben tegengekomen waarmee het erg goed klikt.
kort voor kerst ben ik op een drie maanden visa waiver de states binnengekomen, en nog steeds gaat het erg gooed tussen mij en Jess.
Nu zal ik eind februari weer moeten vertrekken, en vraag me af he ik hier weer terug kan keren en de mogelijkheid te hebben werk te zoeken of zelf iets op te starten.
een paar zaken maken het moeilijker;
heb geen groot geld voor een investering
heb geen speciale opleiding en kan du niet verklaren onmisbaar voor en amerikaans bedrijf te zijn
ben niet van plan ergens in 2010 misschien eens een keer de DV loterij te 'winnen'
is trouwen nu echt de enige snelle optie om weer naar de states terug te kunnen komen en legaal te kunnen werken??
Wie weet of er in san francisco een overheidskantoor, organisatie of prive person is waar je je vragen voor kunt leggen zonder je scheel te betalen?
hoor het graag, met vriendelijke groet, Vincent
kort voor kerst ben ik op een drie maanden visa waiver de states binnengekomen, en nog steeds gaat het erg gooed tussen mij en Jess.
Nu zal ik eind februari weer moeten vertrekken, en vraag me af he ik hier weer terug kan keren en de mogelijkheid te hebben werk te zoeken of zelf iets op te starten.
een paar zaken maken het moeilijker;
heb geen groot geld voor een investering
heb geen speciale opleiding en kan du niet verklaren onmisbaar voor en amerikaans bedrijf te zijn
ben niet van plan ergens in 2010 misschien eens een keer de DV loterij te 'winnen'
is trouwen nu echt de enige snelle optie om weer naar de states terug te kunnen komen en legaal te kunnen werken??
Wie weet of er in san francisco een overheidskantoor, organisatie of prive person is waar je je vragen voor kunt leggen zonder je scheel te betalen?
hoor het graag, met vriendelijke groet, Vincent
Re: de weg kwijt, advies gevraagd
Ja.. maar dat zal niet "snel" gebeuren helaas. als je de officiele weg neemt kan het zomaar nog een jaar duren voordat je in Amerika woont EN mag werken.. het ligt er aan hoe druk de staat is waar je je K1 zou aanvragen, maar het duurt minimaal een paar maanden tot een jaar, en dan nog een tijd (kan weer maanden zijn) wachten in de VS voor je werk papieren.. de snellere manier is om nu te trouwen en in de VS je status wijzigen. Je mag echter niet gelijk beginnen met werken, daar gaan maanden overheen 

De snelste manier om voor langere tijd in de VS te komen is door er te gaan studeren, stage lopen, of trainee te worden (J en F visa klassen). De kans dat je vanuit Nederland en zonder speciale "gave" een bedrijf vindt dat voor jou wel even een H-1B wil sponsoren is nihil (plus ook lange wachttijd). Je kan ook nog een B-visum aanvragen (voor toeristen), zodat je vaker en voor langere tijd de states inkan, maar dan mag je niet werken.
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
zo snel mogelijk trouwen dus
hey,
in jouw geval zou ik niet zomaar iemand vragen en zeker geen overheid. ik ben zelf bezig om te emigreren naar de east bay. ik heb zelf een advocaat in san francisco in de arm genomen. ik heb martin lawler van het kantoor lawler and lawler, http://www.lawlerandlawler.com/ ze kunnen de dingen niet sneller voor je regelen, maar wel beter zodat je niet tegen vertragingen aanloopt. plus ze werken voor een flat-rate wat ook altijd prettig is. je kan ze altijd een belletje geven.
succes,
neo
in jouw geval zou ik niet zomaar iemand vragen en zeker geen overheid. ik ben zelf bezig om te emigreren naar de east bay. ik heb zelf een advocaat in san francisco in de arm genomen. ik heb martin lawler van het kantoor lawler and lawler, http://www.lawlerandlawler.com/ ze kunnen de dingen niet sneller voor je regelen, maar wel beter zodat je niet tegen vertragingen aanloopt. plus ze werken voor een flat-rate wat ook altijd prettig is. je kan ze altijd een belletje geven.
succes,
neo
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 5097 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa