Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Spullen verhuizen NL naar US

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
art313
Amerika-ontdekker

Spullen verhuizen NL naar US

Bericht door art313 »

Voor onze verhuizing naar Florida moeten we straks ons huishouden vervoeren. We hoeven niet per se meubels en andere grote spullen mee te nemen, maar we hebben wel erg veel kleine dingen die mee moeten, zoals boeken, films, kleding en andere persoonlijke spullen.

Ik heb al een hoop op dit en andere forums gelezen hierover.
Volgens mij hebben we de volgende mogelijkheden:
  1. Een container met een verhuisbedrijf waarbij alles geregeld word (ongeveer €8000)
  2. Een container met een transportbedrijf en zelf inpakken / uitpakken (ongeveer €3000 / €4000)
  3. Enkele kubieke meters in kratten of gedeelte van container (5m² tot 10m² voor €1000 tot €2000)
  4. Met de post versturen (TNT post: €50 voor een pakket tot 20 kilo)
Ik heb hierover een aantal vragen:
  • Kloppen deze prijzen een beetje en zijn er nog andere opties?
  • Wie heeft ervaring met optie 2 en 3 en hoeveel heeft dit gekost en welk bedrijf heb je gebruikt?
  • Heeft de US ook invoerrechten op post (net als in NL boven de €22) en boven welk bedrag? Als ik een grote doos met kleding op de post doe kan deze dan belast worden, of is het alleen op nieuwe artikelen?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Spullen verhuizen NL naar US

Bericht door Dento »

Wij hebben laatst voor onze verhuizing naar Denver eind dit jaar diverse offertes aangevraagd. In eerste instantie was dit voor vrijwel al onze spullen (zonder elektronica en zonder de slaapkamer), en alle breekbare spullen door een verhuisbedrijf in laten pakken.
De offertes varieerden van € 8500-€ 9500 (voor de duurste) tot € 5850 voor de goedkoopste.

Na veel met mensen gesproken te hebben, in Amerika naar meubelzaken te zijn geweest, en in heel wat verschillende woningen te zijn geweest, zijn we tot de conclusie gekomen dat - hoe graag we het ook zouden willen om onze eigen meubels mee te nemen omdat we er toch wel aan gehecht zijn - het niet verstandig is om alle meubelen mee te nemen.

Er bestaat altijd de kans dat iets beschadigd raakt onderweg. Als het beschadigd aankomt, wil je het misschien niet eens meer gebruiken (afhankelijk van de beschadiging, natuurlijk).
Daarnaast: het hangt maar net van je woning af of je al je meubels ook weer kunt plaatsen. Kun je dat niet, dan moet je z of opslaan (tegen een maandelijks bedrag), of je moet ze gaan verkopen - en dan heb je al dat geld betaald om de meubels over te halen, en dan kun je er niets meer mee.

Daarbij: voor het geld dat je uit zou geven om de meubels te verhuizen, kom je ook al een heel eind richting nieuwe meubels in de VS.

En als je dan nieuwe meubels koopt, moet je nog maar afwachten of die paar meubels wat je mee neemt nog bij je nieuwe interieur passen...

Qua prijzen denk ik wel dat je goed zit, als ik naar onze offertes kijk.

Als je de zoekfunctie gebruikt, dan kom je denk ik al een heel eind qua ervaringen van mensen. Ook in dit topic: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... a&start=60 vind je op pagina 4 en verder wat info die ik al van mensen had gekregen m.b.t. verhuizing en de kosten ervan.

Misschien helpt het je al iets...

Dennis
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Ik denk dat de prijzen ongeveer kloppen, het zou iets meer kunnen zijn. Zelf had ik in eerste instantie voor optie 3 gekozen maar omdat er toen op het moment ik verhuisde andere financiele prioriteiten waren, had ik besloten om mijn spullen voorlopig bij familie te laten.
Als ik me goed herinner, kreeg ik offertes binnen zonder de douane taxen inbegrepen maar dat kan ik niet met 100% zekerheid zeggen.
Nu een jaar later, heb ik ondertussen toch een aantal spullen hier maar moet eerlijk zeggen dat ik ondertussen nog eens een extra selectie heb gemaakt en ik heb gemerkt dat ik heel veel dingen toch niet mis ( waarvan ik dacht nooit zonder te kunnen).
Alleen foto's, boeken, cd's en in mijn geval schetsboeken en tekeningen vind ik nu nog belangrijk om te hebben.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik heb destijds(maart 2006) voor optie 4 gekozen via de post, alle dozen waren aangekomen, echter eentje zonder inhoud. Er is geen tax over berekend.

Mijn tip, als je voor deze optie kiest, verzamel de bekende bananen dozen, leg daar een stevige bodem van karton in en en goed intapen, die zijn het beste overgekomen, De lege doos was een verhuisdoos waar, ondanks correct vouwen en veel tape de bodem los gegaan was.
FrankW

Bericht door FrankW »

Ik heb het meeste van mijn spullen (meubelen, stereo etc en andere grote dingen) verkocht toen ik naar de VS emigreerde. De belangrijkste persoonlijke spullen heb ik in stevige verhuisdozen gedaan en met luchtvracht verstuurd (Road Air). Ik heb het bij mijn ouders thuis op laten halen door het koeriersbedrijf waar ik voor werkte en later op het vliegveld van Detroit zelf opgehaald. Je kan het natuurlijk ook zelf op Schiphol afleveren. Dit was de voordeligste, veiligste en snelste mogelijkheid voor een betrekkelijke kleine hoeveelheid verhuis goederen.

Ik denk dat luchtvracht nog wat voorzichter wordt behandeld in vergelijking met de gewone post. Ik had het aangegeven als verhuisgoederen en hoefde geen tax te betalen.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Bij ons is het alweer lang geleden dat we onze spullen hebben verhuisd (1993). Het kostte destijds 5000 gulden (ja die had je toen nog), en we hebben eigenlijk spijt van gehad dat we zoveel moeite deden om de spullen mee te nemen. Voor dat geld hadden we makkelijk al die zaken hier nieuw kunnen kopen, en na 3 jaar was er van alles in de container weinig meer in huis te vinden. Ik zou zeggen neem alleen de onvervangbare zaken mee, en koop het andere nieuw. Vraag jezelf af of je het bedrag dat het kost om alles te verhuizen niet veel beter kunt besteden om het nieuw te kopen?
BuckeyeRed
Amerikakenner

Bericht door BuckeyeRed »

Wij hebben een gedeelte van onze spullen meegenomen in een gedeelde container, via een verhuisbedrijf, zelf inpakken. Ik kan me echt niet meer herinneren wat het kostte. Het enige dat ik mis (maar dat wist ik van te voren) is mijn sofa, maar die was echt te groot en qua leeftijd onrendabel om mee te nemen. Kennelijk hebben we ook verder goede keuzes gemaakt, want ik heb hier niets waarvan ik later dacht 'goh, dat had wel weg gekund'. Het enige wat ik enigszins spijt van heb, hoewel spijt een groot woord is, is dat ik niet wat meer van mijn oude keukenspullen heb meegenomen (kleine dingen zoals spatels enzovoort). Ik zag een mogelijkheid om bepaalde dingen lekker nieuw te kopen, maar nu blijkt dat ik door de jaren heen toch wel heel gewend was om bepaalde dingen te gebruiken. Hoewel ik nu al lang weer ben gewend aan mijn 'nieuwe' spullen, heb ik dat in het begin toch erg gemist. Nu wordt het minder, maar nog steeds wilde ik wel dat kleine houten spateltje terug en mijn vleestang. :oops:
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Wij hadden natuurlijk de enorme mazzel dat onze verhuizing geheel betaald werd, en we dus werkelijk alles mee konden nemen. Maar ondanks dat zijn er toch best wel wat spullen weggegaan..een oude bank, een oud bed, wat oude kasten. Een verhuizing is uiteindelijk toch het ultieme moment om eens goed te selecteren.
Ik moet zeggen dat ik wel heel blij was (en soms ben) dat ik bekende spulletjes om me heen heb. In het begin (en nu soms nog wel) is het voor mij toch moeilijk om echt te wennen, en dan is het heerlijk om in een oude bekende stoel weg te kruipen met een bekend boek dat je al honderd keer gelezen heb. Ik ben als kind iets van 13 keer verhuisd, en wist dus uit ervaring dat je mij overal neer kan zetten, mits ik maar wat bekende spulletjes om me heen heb....als je dat weet, dan handel je daar ook naar.
Dus voordat je alles verkoopt en wegdoet voordat je verhuisd zou ik toch even goed nadenken over wat voor persoon je bent, hoeveel behoefte je hebt aan bekendheid als je straks daar zit...het lijkt nu misschien wel veel geld, maar weg is weg.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

DixieChick schreef:Dus voordat je alles verkoopt en wegdoet voordat je verhuisd zou ik toch even goed nadenken over wat voor persoon je bent, hoeveel behoefte je hebt aan bekendheid als je straks daar zit...het lijkt nu misschien wel veel geld, maar weg is weg.
Ik denk dat je daar een heel goed punt raakt.

In eerste instantie hebben wij bijvoorbeeld gezegd dat we alles, maar dan ook alles mee willen nemen. Waar we uiteindelijk terecht komen zal voor ons beiden alles al nieuw zijn, dus als je dan nog wat vertrouwds om je heen hebt, dan zal dat heel fijn zijn. Dit is ook een eerste emotionele reactie.

Daarna zijn we in Amerika de winkels langs geweest, en hebben we ook heel veel leuke nieuwe dingen geweest, die wellicht veel beter bij onze nieuwe woning (wat en waar dat ook mag zijn) zouden passen. Toen hadden we zoiets van 'we verkopen alles, en kopen alles nieuw in Amerika'.

Echt van het ene uiterste in het andere, dus - en wat hierbij wel heeft geholpen, is het kostenplaatje wat hangt aan alles mee verhuizen.

Intussen hebben we een compromis bereikt en hebben we gezegd dat we op enkele stukken na (een antiek bureautje, een oud wijnrek, en dat soort dingen waar een sterke emotionele waarde aan hangt) al onze meubels gaan verkopen (en natuurlijk elektronika e.d.) maar dat voor de rest wel alles mee gaat (dus alle keukenspullen, alle boeken, schilderijen, spiegels, etc. etc.), juist om te voorkomen dat je achteraf spijt krijgt van bepaalde dingen, en om toch iets bekends en vertrouwds om je heen te hebben.

Maar dat is ook wel een lastig, maar nuttig en interessant proces waar je doorheen moet...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Copy van een post van mij in een ander draadje:

Dit moet je gewoon zelf doen, scheelt je echt een hoop centen.
Ik het toen ook zelf gedaan. Een container regel je via World Freight Logistics in Rotterdam zij zetten hem vrijdagmiddag voor de deur en halen hem maandagochtend weer op, dan kan jij met familie, vrienden, collega's enzovoort de container vullen. Daarna haalt het bedrijf hem op en verscheept hem naar de haven van jou keuze. (dit kostte mij zo'n 1500 euro)
Daarna in the USA een bedrijf zoeken die de container inklaart en hem voor de deur komt afleveren (Dit kostte mij 850 usd).

Als je er meer info over wilt stuur me een pb-tje of email...
BuckeyeRed
Amerikakenner

DixieChick schreef:Dus voordat je alles verkoopt en wegdoet voordat je verhuisd zou ik toch even goed nadenken over wat voor persoon je bent, hoeveel behoefte je hebt aan bekendheid als je straks daar zit...het lijkt nu misschien wel veel geld, maar weg is weg.
Precies wat ik bedoel. En denk dan nog een paar keer na, want zoals ik al zei met een paar kleine dingetjes is het bij mij toch nog 'misgegaan'. Echt op 1 hand te tellen en valt in het niet in het grote geheel, maar let gewoon goed op dat soort dingen. Alles wat echt belangrijk voor ons was is verder meegekomen en dat zijn denk ik hele andere dingen dan veel mensen zouden denken (inderdaad mijn kinderboeken van vroeger enzo).
DixieChick
Amerika-expert

Ik wilde zelf ook perse mijn kinderboeken mee hoor..en mijn oude speelgoed. Het zit nu in een bruidskist, en ik kijk er nooit naar, maar het is er wel.
Ook stond ik er op dat een schilderij dat mijn opa voor mij gemaakt had meeging. Dat reist al sinds mijn studententijd met mij overal mee naar toe. Dus dat ding werd heel voorzichtig in een platte doos ingepakt en meeverscheept. Komen de spullen in Georgia aan, is het schilderij waarschiijnlijk tussen de al lege platte dozen terecht gekomen, en weggegooid door de verhuizers. Ik heb er serieus een dag om moeten huilen. En dat om een stom schilderij.
Maar ik wil maar zeggen; het zijn vaak de stomste dingen waar je je aan hecht. En dan kost het misschien wel iets, so what, het is wel je leven dat je meeneemt :)
Southern Tales
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik ben er ook niet van overtuigd dat spullen waar je een jaar al niet naar hebt gekeken net zo goed weggedaan kunnen worden.

Ik heb heel wat spullen op de zolder liggen, waar ik weliswaar niet naar kijk, maar ik heb ze en hou ze vanwege de emotionele waarde. Dus ondanks dat ik daar al een jaar (of langer) niet bewust naar heb gekeken, weet ik wel dat ik ze heb - en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om dat weg te doen...

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

't Is moeilijk... Enerzijds ben ik iemand die niet zo heel erg hecht aan spulletjes, alhoewel ik wel graag mooie spullen om mij heen heb. Dus heb ik aan bepaalde dingen ook behoorlijk wat geld uitgegeven. En dan is het 'moeilijk' om dat achter te laten want de kans dat je nog wat geld terugkrijgt van die dingen is klein. En als je in Amerika weer allemaal nieuwe dingen moet gaan kopen...

Ook met meubilair: een container van 8000 euro is duur. Maar als je kwaliteitsmeubelen hebt, dan kan je niet eens een nieuwe eetkamer kopen voor dat bedrag. Laat staan ook nog sofa's en kasten en kledij en boeken, CD's ,...
Als je meubels al 3de hands zijn, dan is de keuze weer snel gemaakt om aan het verschepen daarvan geen geld uit te geven.

(zuch... wat een luxeprobleem :lol: ... ik wou dat ik mijn hoofd kon breken over het wel of niet meenemen van bepaalde spullen... :( )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

kastelke schreef:(zuch... wat een luxeprobleem :lol: ... ik wou dat ik mijn hoofd kon breken over het wel of niet meenemen van bepaalde spullen... :( )
Is 't ook wel een beetje, hoewel het toch meer als "probleem" voelt, dan als "luxe"... :roll: :lol:

Onze website | Mijn blog
art313
Amerika-ontdekker

Bericht door art313 »

Veel van jullie hebben dus de grote spullen als meubels etc verkocht in Nederland en in Amerika opnieuw gekocht. Misschien een stomme vraag, maar hoe doe je zoiets? Ik bedoel ten eerste waar verkoop je je spullen (op Marktplaats.nl, via advertenties, ...?) en ten tweede hoe zit het met de timing?

Ik ben nu al bezig wat kleine dingen op Marktplaats te verkopen, maar bijvoorbeeld een bankstel, televisie, bed, en dergelijken willen we natuurlijk het lieft nog hebben tot een paar dagen voordat we naar de notaris gaan om het huis over te dragen. Ik kan me verschillende methoden bedenken; bijvoorbeeld je spullen ergens tijdelijk opslaan, of tijdelijk in een hotel of bij je familie wonen terwijl je langszaam je huis leeg verkoopt.

Hoe zijn jullie hiermee opgegaan zijn ... ?
BuckeyeRed
Amerikakenner

Wij hebben bepaalde dingen aan familie, vrienden en kennissen weggegeven/verkocht en de rest (bedden, bankstel, kasten, fornuis, wasmachine, koelkast etc.) in het huis achtergelaten omdat de nieuwe bewoners (starters) het wel wilden overnemen. Mazzel dus. :)
DixieChick
Amerika-expert

Wij hebben een maand voor vertrek alles al op laten halen door de verhuizers, en toen 4 weken lang met onze oude dingen en leenmeubels in ons huis gezeten. De oude dingen werden zo stukje bij beetje opgehaald. De koelkast en de wasmachine e.d. waren van de basis, dus die konden we tot het laatst toe gebruiken. Daar waren we dus echt enorm blij mee.

Ik heb veel aan kennissen kwijt gekund. Je krijgt er bijna niks voor terug, omdat je er echt vanaf wil, en dus niet lang kan gaan zitten wachten op mensen die er voor geven wat jij er voor wilt hebben. Gewoon eens rondroepen wat je allemaal kwijt moet, en je staat er van versteld wie allemaal nog iemand kent die iets nodig heeft.

Ik denk dat je er rekening mee moet houden dat je zeker een maand in de rotzooi zit/half aan het kamperen bent. Ook is het wel realistisch om op een gegeven moment een hotel in te gaan..wij hebben dat een week van te voren gedaan, omdat je moeilijk de dag voor je vertrek nog alles kan gaan regelen met sleutels en opleveren etc.
Laatst gewijzigd door DixieChick op 23 jan 2008, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Southern Tales
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik denk dat wij Marktplaats gaan spammen :lol:

Enige waar ik daarbij niet naar uitkijk, is al die mensen wat gaan bellen en emailen en willen komen kijken en dan toch niet kopen enz. enz. enz.... :roll:

Onze website | Mijn blog
DixieChick
Amerika-expert

Daarom zou ik eerst maar eens iedereen op je werk vragen/mailen. Zoals ik al zei, je staat versteld hoeveel mensen een nichtje/zusje/buurjongen/vage kennis hebben die op kamers/verhuizen gaat..
Je kan altijd nog marktplaats doen..al die vreemde mensen lijkt mij namelijk ook helemaal niks.
Southern Tales
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer