Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kansberekening Winnen DV Green Card lottery

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Forgeron
Amerikafan

Kansberekening Winnen DV Green Card lottery

Bericht door Forgeron »

Op de frontpage van AA staat het verhaal van Dennis. Hier zegt hij:
Je mag één keer per jaar meedoen aan de loterij. Per keer (jaar) worden er 50.000 visa vergeven, maar die moeten verdeeld worden onder maar liefst 8 tot 10 miljoen inzenders. Een kleine rekensom vertelde me dat de gemiddelde persoon ongeveer 2 eeuwen moet meedoen om redelijkerwijs kans te kunnen maken op zo'n visum, maar als je Amerikagek bent laat je je hierdoor niet afschrikken.
Nu zou bij 10m inzenders en 50.000 cards de kans 1 op 200 zijn, dus 0,5%.

Maar ik vraag me af in hoeverre dit cijfer klopt. Dit jaar (wellicht toen niet?) mogen China/Mexico/India/Pakistan/UK/Polen/Rusland/Brazilie niet meer meedoen. Ze hebben de afgelopen jaren teveel mensen geleverd. Hele lijst hier.

Daarmee zijn bijna 3 miljard mensen (50% vd wereldbevolking) uitgesloten voor de loterij.
  • Is er een manier om erachter te komen hoeveel mensen dit jaar hebben meegedaan?
  • In hoeverre hebben wij als klein land voordeel bij de "max 7% vd cards naar 1 land" regel?
  • Een aantal deelnemers zal bij het invullen fouten hebben gemaakt en is gedisqualificeerd.
  • Een aantal deelnemers zal uiteindelijk toch niet gaan, wat een voordeel is voor "ons" aangezien de totale poule van serieuze kandidaten slinkt, en de kans weer groter wordt. (Ze sturen 100.000 uitnodigingen op 50.000 kaarten, dus ik vermoed dat ze 100% op gaan.)
De reden dat ik Dennis' 2% statistiek betwijfel is het feit dat in het forum beduidend meer. Het is lastig te zien welke deelnemers precies aan het forum zijn toegevoegd na hun brief van het KCC en welke (voor een goede statistische berekening) vóór de brief al op de lijst stonden. Maar zeker 4 van de 27 lijkt mij (uit het DV-2008 topic). Dat is 15% kans.

Beduidend meer dan 2%. Maar wellicht zit ik er helemaal naast. Wat denken jullie?

(Reden dat ik hier in geinteresseerd ben is o.a. omdat ik heel opgewonden raak van statistiekjes, en dat ik wellicht subject word aan de 2 year stay at home rule van een J1 visa, terwijl ik meedoe aan de DV-2009 loterij.)
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: Kansberekening Winnen DV Green Card lottery

Bericht door Staceybeesie »

Weet niet wie er gelijk heeft, maar ik vind jouw berekening leuker klinken :wink:
15 % is duidelijk meer dan 2 %, dus eigenlijk hoop ik ook dat jij gelijk hebt.
AlemanEnEspana
Amerika-ontdekker

Bericht door AlemanEnEspana »

Forgeron schreef:
  • Is er een manier om erachter te komen hoeveel mensen dit jaar hebben meegedaan?
Deelnemers:
Applications for the 2009 DV Lottery are 45 percent higher than for 2008 DV Lottery. (http://www.state.gov/r/pa/prs/ps/2006/77895.htm)

Over 6.4 million entries for the 2008 Diversity Visa Lottery were received during the two-month electronic registration period, from October 4, 2006, through December 3, 2006. This is an increase from the more than 5.5 million applications received in the 2007 Diversity Visa Lottery. (http://www.state.gov/r/pa/prs/ps/2007/nov/96047.htm)

Helaas ben ik geen rekengenie... maar ik denk dat het dit jaar dan ten minste 9.3 mil. deelnemers zijn geweest (Deelnemers DV 2008 6.4 mil * 1,45). Kan dit kloppen :?:
Mrt 07: NL ontvangen
Sep 07: 2nd NL ontvangen
Nov 07: Interview
Jan 08: Activeren
Feb 08: SSN ontvangen
Mrt 08: GC ontvangen
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Forgeron schreef: De reden dat ik Dennis' 2% statistiek betwijfel is het feit dat in het forum beduidend meer. Het is lastig te zien welke deelnemers precies aan het forum zijn toegevoegd na hun brief van het KCC en welke (voor een goede statistische berekening) vóór de brief al op de lijst stonden. Maar zeker 4 van de 27 lijkt mij (uit het DV-2008 topic). Dat is 15% kans.

Beduidend meer dan 2%. Maar wellicht zit ik er helemaal naast. Wat denken jullie?
Het vervelende is alleen dat dit forum niet erg representatief is. Alleen al in mijn directe omgeving ken ik zeker tien mensen die hebben meegeloot vorig jaar. Die kenden of dit forum niet of wilden dat hier niet kenbaar maken. Ik vermoed dat het aantal Nederlanders dat aan de loterij meedoet weleens in de vele honderden zou kunnen lopen. Als je alleen al kijkt naar hoe gemakkelijk het is om mee te doen (en gratis!) en het feit dat de loterij werkelijk OVERAL bekend is.
"Keep Georgia On Your Mind"
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Ik ken ook mensen in mijn omgeving die al jaren meedoen en nog nooit erdoor zijn gekomen. Ikzelf ben er wel door maar ook pas na 12 jaar meedoen. Onder het mom het kost niks en als ik niet meedoen heb je zowiezo niks. Ik weet ook niet anders dan dat de kans erg klein is. Maar inderdaad de berekening die een paar posten eerder naar voren is gebracht is leuk.

Dit jaar lijkt trouwens wel het jaar te zijn van mensen die voor de eerste keer mee hebben gedaan en meteen winnen.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)

Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik deed in 1995 mee en won gelijk Het was toen 55000 karten en 5,5 miljoen inzendingen
1% kans dus
De kans om twee keer een loterij te winnen is heel klein maar toch heb ik powerball tickets gehaald want de jackpot staat op 275 miljoen dollar :dance:
Forgeron
Amerikafan

Bericht door Forgeron »

ned in MO schreef:Ik deed in 1995 mee en won gelijk Het was toen 55000 karten en 5,5 miljoen inzendingen
1% kans dus
Heb je de openingspost uperhaupt gelezen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer