Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren op basis van gezinshereniging
- gein
- Amerika-ontdekker
Emigreren op basis van gezinshereniging
Wie zijn wij en wat zoeken we hier?
Wij zijn Gerard & Inge, (Gein) een echtpaar in de gepensioneerde leeftijd.
Na een werkzaam leven bij defensie, ben ik nu al aardig wat jaren met pensioen, maar op mijn AOW moeten wij nog even wachten.
In mijn actieve jaren ben ik veelvuldig in de VS geweest, voor het eerst in 1965, in New York, Norfolk VA en via Jacksonville FL naar Fort Lauderdale.
Ook in de jaren die volgde kwam ik geregeld in de VS.
In 1995 zijn wij als gezin voor het eerst echt op vakantie geweest in de VS en tijdens die vakantie heeft ook mijn vrouw haar hart aan de States verloren.
Inmiddels zijn alle kinderen de deur uit en is een van hen met een Amerikaanse getrouwd en ook al weer wat jaren woonachtig in de VS.
Toen tijdens een gesprek over naturalisatie, stelde hij dat hij ons, als ouders, via een z.g.n. gezinshereniging program (of zo iets) daar naartoe te halen.
Deze gedachten spelen al een jaartje en in onze speurtocht naar info hieromtrent zijn we al vaak op dit forum op bezoek geweest.
Vele onderwerpen hebben we bekeken en verschillende zaken zijn ons al van nut geweest bij een aantal familie bezoeken naar de VS.
Nu echter zijn aanvraag voor naturalisatie eerdaags echt de deur uit zal moeten en de plannen dus zeer serieuze vormen aan gaan nemen, zal er wat meer direct en gericht gezocht moeten worden.
Wij kunnen ons niet voorstellen dat wij uniek zijn in dit geval, maar wij vonden nergens een “draadje”, zoals jullie dat zo mooi formuleren, over deze vorm van emigratie.
Wij verwachten dat er, naast de vele vragen die we al hebben en al behandeld hebben gezien, er ook nog vele gaan komen.
Wij gaan in ieder geval met heel veel goede moed hier aan werken en zouden liever vandaag dan morgen al willen vertrekken.
Zijn er mensen op het forum die met deze vorm van emigratie enige ervaring of kennis van hebben?
Zo ja, Wat staat ons nog allemaal te wachten?
Wij lazen wel dat gezinshereniging hoog op de voorwaarden staat!
Mocht er iemand advies hebben dan horen wij dat graag!
Gerard
Wij zijn Gerard & Inge, (Gein) een echtpaar in de gepensioneerde leeftijd.
Na een werkzaam leven bij defensie, ben ik nu al aardig wat jaren met pensioen, maar op mijn AOW moeten wij nog even wachten.
In mijn actieve jaren ben ik veelvuldig in de VS geweest, voor het eerst in 1965, in New York, Norfolk VA en via Jacksonville FL naar Fort Lauderdale.
Ook in de jaren die volgde kwam ik geregeld in de VS.
In 1995 zijn wij als gezin voor het eerst echt op vakantie geweest in de VS en tijdens die vakantie heeft ook mijn vrouw haar hart aan de States verloren.
Inmiddels zijn alle kinderen de deur uit en is een van hen met een Amerikaanse getrouwd en ook al weer wat jaren woonachtig in de VS.
Toen tijdens een gesprek over naturalisatie, stelde hij dat hij ons, als ouders, via een z.g.n. gezinshereniging program (of zo iets) daar naartoe te halen.
Deze gedachten spelen al een jaartje en in onze speurtocht naar info hieromtrent zijn we al vaak op dit forum op bezoek geweest.
Vele onderwerpen hebben we bekeken en verschillende zaken zijn ons al van nut geweest bij een aantal familie bezoeken naar de VS.
Nu echter zijn aanvraag voor naturalisatie eerdaags echt de deur uit zal moeten en de plannen dus zeer serieuze vormen aan gaan nemen, zal er wat meer direct en gericht gezocht moeten worden.
Wij kunnen ons niet voorstellen dat wij uniek zijn in dit geval, maar wij vonden nergens een “draadje”, zoals jullie dat zo mooi formuleren, over deze vorm van emigratie.
Wij verwachten dat er, naast de vele vragen die we al hebben en al behandeld hebben gezien, er ook nog vele gaan komen.
Wij gaan in ieder geval met heel veel goede moed hier aan werken en zouden liever vandaag dan morgen al willen vertrekken.
Zijn er mensen op het forum die met deze vorm van emigratie enige ervaring of kennis van hebben?
Zo ja, Wat staat ons nog allemaal te wachten?
Wij lazen wel dat gezinshereniging hoog op de voorwaarden staat!
Mocht er iemand advies hebben dan horen wij dat graag!
Gerard
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Emigreren op basis van gezinshereniging
Het was wel een beetje anders, want mijn ouders woonden al hier in de VS op een visum, maar ik heb in 1999 mijn vader gesponsord voor een groene kaart. Ik moet zeggen, dat dat vrij snel ging, binnen het jaar had hij hem binnen. Succes!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat een geweldige kans voor jullie!
Inderdaad, ik denk niet dat er -buiten Petra- nog andere forumleden zijn die op een dergelijke manier in de States geraakt zijn.
Zelf hoorde ik dat het soms heel wat jaren kan duren vooraleer de aanvraag rond is. Maar blijkbaar had Petra al een totaal andere ervaring.
Deze info vond ik op de website via de ambassade in Belgie (en ik vermoed dat dat in Nederland zowat hetzelfde is):
http://belgium.usembassy.gov/immediate_relatives.html
Gaan jullie heel dit proces zelf doen, of werk je via een immigratie-advocaat?
En waar zoeken jullie naartoe te trekken?
Inderdaad, ik denk niet dat er -buiten Petra- nog andere forumleden zijn die op een dergelijke manier in de States geraakt zijn.
Zelf hoorde ik dat het soms heel wat jaren kan duren vooraleer de aanvraag rond is. Maar blijkbaar had Petra al een totaal andere ervaring.
Deze info vond ik op de website via de ambassade in Belgie (en ik vermoed dat dat in Nederland zowat hetzelfde is):
http://belgium.usembassy.gov/immediate_relatives.html
Gaan jullie heel dit proces zelf doen, of werk je via een immigratie-advocaat?
En waar zoeken jullie naartoe te trekken?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- gein
- Amerika-ontdekker
Allereerst mijn excuses voor de late reactie.
Toen ik vrijdag wou inloggen verdween mijn verbinding en nu, laat in de namiddag van vandaag hebben we weer een klein beetje op een moeizame wijze iets, dat ze in het verleden wel een verbinding zouden noemen!!
Petra, bedankt voor je snelle reactie. Ik had al veel van je stukjes gelezen, ook het hele lange waar je een held voor moest zijn, en had daaruit begrepen dat bij jullie de rollen net andersom waren.
Kastelke, het is inderdaad een droomkans en die willen we ook goed gebruiken. We zijn nu nog van plan om alles zelf te regelen. Ergens in of rond mei of juni gaat onze zoon zijn papieren indienen om echte Yank te worden. Als die procedure achter de rug is gaan volgens hem de zaken voor ons draaien. Zijn info is dat het dan van de snelheid van werken van de ambtenaar afhankelijk is hoe lang het geheel gaat duren. Zelf rekenen we zo'n beetje op 2 jaar uiterlijk.
Pas als mocht blijken dat er echte problemen komen, gaan we aan een immigratie-advocaat denken.
Als het zover is dat we gaan vliegen, gaan we in eerste instantie bij hem in.
Hij en zijn gezin zijn begonnen in Woodstock GA, maar zijn een paar jaar geleden i.v.m. werk, verhuist naar Naugatuck CT. Daar zijn we eind 2006 al eens drie maanden geweest om hun mooie oude victoriaanse huis op te knappen. Daar vandaan gaan wij op zoek naar geschikte woonruimte. Zelf denken we om meer naar het zuiden te trekken. Het zuidwesten van VA, het westen van NC, het noordwesten van SC, het noorden van GA, het oosten van TN, het zuidoosten van KY, en het zuiden van WV! dit is zo'n beetje (ruim genomen) het gebied dat onze voorkeur heeft.
Deze voorkeur komt grotendeels door het klimaat, alhoewel de natuur hier schitterend is. Maar ook andere streken zijn mooi, zolang we maar niet in een grote stad hoeven te leven! We hebben ook nog familie in Kinston OT, in Canada, maar daar zijn de winters ons echt te lang.
Verder ziet het er naar uit dat we alles zelf moeten uitvinden, maar dat zal ons niet tegenhouden!
Gerard en Inge (Gein)
Toen ik vrijdag wou inloggen verdween mijn verbinding en nu, laat in de namiddag van vandaag hebben we weer een klein beetje op een moeizame wijze iets, dat ze in het verleden wel een verbinding zouden noemen!!

Petra, bedankt voor je snelle reactie. Ik had al veel van je stukjes gelezen, ook het hele lange waar je een held voor moest zijn, en had daaruit begrepen dat bij jullie de rollen net andersom waren.
Kastelke, het is inderdaad een droomkans en die willen we ook goed gebruiken. We zijn nu nog van plan om alles zelf te regelen. Ergens in of rond mei of juni gaat onze zoon zijn papieren indienen om echte Yank te worden. Als die procedure achter de rug is gaan volgens hem de zaken voor ons draaien. Zijn info is dat het dan van de snelheid van werken van de ambtenaar afhankelijk is hoe lang het geheel gaat duren. Zelf rekenen we zo'n beetje op 2 jaar uiterlijk.
Pas als mocht blijken dat er echte problemen komen, gaan we aan een immigratie-advocaat denken.
Als het zover is dat we gaan vliegen, gaan we in eerste instantie bij hem in.
Hij en zijn gezin zijn begonnen in Woodstock GA, maar zijn een paar jaar geleden i.v.m. werk, verhuist naar Naugatuck CT. Daar zijn we eind 2006 al eens drie maanden geweest om hun mooie oude victoriaanse huis op te knappen. Daar vandaan gaan wij op zoek naar geschikte woonruimte. Zelf denken we om meer naar het zuiden te trekken. Het zuidwesten van VA, het westen van NC, het noordwesten van SC, het noorden van GA, het oosten van TN, het zuidoosten van KY, en het zuiden van WV! dit is zo'n beetje (ruim genomen) het gebied dat onze voorkeur heeft.
Deze voorkeur komt grotendeels door het klimaat, alhoewel de natuur hier schitterend is. Maar ook andere streken zijn mooi, zolang we maar niet in een grote stad hoeven te leven! We hebben ook nog familie in Kinston OT, in Canada, maar daar zijn de winters ons echt te lang.
Verder ziet het er naar uit dat we alles zelf moeten uitvinden, maar dat zal ons niet tegenhouden!
Gerard en Inge (Gein)
- gein
- Amerika-ontdekker
Eindelijk, eindelijk en eindelijk. Iedereen zal wel eens gedacht hebben waar blijft die GeIn, we horen helemaal niets meer over de uitvoering van die mooie Amerika plannen.
Inderdaad, er is zelfs een hele periode van opgeven van de American dream geweest. Eerst alles maar even in de koelkast en toen de periode dat we het maar uit ons hoofd moesten zetten. Het begon met een hartaanval van onze zoon en alle gevolgen die daar bij horen. Amerikaan worden kwam ook voor hem toen op de tocht te staan. Hij was er natuurlijk en het huwelijk was goed, maar verder was het hopeloos. Maar er was geen tijd en geld om zelf Amerikaan te worden en het sponsor proces te starten. Na deze ellende en lange tijd van herstel ging het weer langzaam wat beter maar onze plannen zaten nog steeds in de koeling. Na ongeveer 3 jaar verder ploeteren kwam de volgende aanval. Deze maal wat heftiger dan de vorige keer, alle toeters en bellen gingen nu af en in geen tijd lag hij op de tafel voor een open hartoperatie. Dat ging gelukkig goed en de week daarop moest er nog een keer gesneden worden om de oorzaak te verhelpen.
Ook dit is nu gelukkig allemaal weer beter en zo goed zelfs dat hij en zijn vrouw in april een week bij ons geweest zijn in Nederland.
Toen kwamen alle plannen uit de koeling en hebben gezamenlijk onder het genot van een lekkere bbq zitten bomen over de stand van zaken. Wij waren nu inmiddels ook weer tien jaar ouder geworden en had het nu nog wel zin om deze stap te maken.
De eind conclusie is dat 70 jaar nog niet te oud is en dus zijn nu de papieren ingediend en het proces is dus, om met de woorden waar ik mee begon, eindelijk van start.
Gelukkig hadden we deze site nog steeds al was mijn mailadres wel gewijzigd en vandaar nu een nieuwe update.
Gerard & Inge
Inderdaad, er is zelfs een hele periode van opgeven van de American dream geweest. Eerst alles maar even in de koelkast en toen de periode dat we het maar uit ons hoofd moesten zetten. Het begon met een hartaanval van onze zoon en alle gevolgen die daar bij horen. Amerikaan worden kwam ook voor hem toen op de tocht te staan. Hij was er natuurlijk en het huwelijk was goed, maar verder was het hopeloos. Maar er was geen tijd en geld om zelf Amerikaan te worden en het sponsor proces te starten. Na deze ellende en lange tijd van herstel ging het weer langzaam wat beter maar onze plannen zaten nog steeds in de koeling. Na ongeveer 3 jaar verder ploeteren kwam de volgende aanval. Deze maal wat heftiger dan de vorige keer, alle toeters en bellen gingen nu af en in geen tijd lag hij op de tafel voor een open hartoperatie. Dat ging gelukkig goed en de week daarop moest er nog een keer gesneden worden om de oorzaak te verhelpen.
Ook dit is nu gelukkig allemaal weer beter en zo goed zelfs dat hij en zijn vrouw in april een week bij ons geweest zijn in Nederland.
Toen kwamen alle plannen uit de koeling en hebben gezamenlijk onder het genot van een lekkere bbq zitten bomen over de stand van zaken. Wij waren nu inmiddels ook weer tien jaar ouder geworden en had het nu nog wel zin om deze stap te maken.
De eind conclusie is dat 70 jaar nog niet te oud is en dus zijn nu de papieren ingediend en het proces is dus, om met de woorden waar ik mee begon, eindelijk van start.
Gelukkig hadden we deze site nog steeds al was mijn mailadres wel gewijzigd en vandaar nu een nieuwe update.
Gerard & Inge
- SophiaB
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Oh wat spannend!!! Heel veel succes met de plannen!
Fijn dat het weer beter gaat met jullie zoon 

- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ach er zijn ook dagen geweest dat ik daar niet aan dacht, hoor.gein schreef:Iedereen zal wel eens gedacht hebben waar blijft die GeIn, we horen helemaal niets meer over de uitvoering van die mooie Amerika plannen.

Gelukkig gaat het nu weer goed met je zoon. Dat is toch het belangrijkste. Ik wens jullie veel succes.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- bedeve
- Amerika-expert
Hoi Gerard ,
Leuk dat je even update.
Succes met het hele proces !
Ben heel benieuwd om over een paar jaar te horeen dat het gelukt is, en hoeveel tijd het heeft gekost.
Leuk dat je even update.
Succes met het hele proces !
Ben heel benieuwd om over een paar jaar te horeen dat het gelukt is, en hoeveel tijd het heeft gekost.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- gein
- Amerika-ontdekker
Hallo reageerders,
Ik zal proberen om alle data een beetje goed bij te houden. Alle voorbereidingen zijn nu gedaan, alle papieren aanwezig en vandaag, 26 september 2016 wordt het ingeschoten. Daarmee is de eerste bekend.
Gerard & Inge
Ik zal proberen om alle data een beetje goed bij te houden. Alle voorbereidingen zijn nu gedaan, alle papieren aanwezig en vandaag, 26 september 2016 wordt het ingeschoten. Daarmee is de eerste bekend.
Gerard & Inge
Wow, Gerard en Inge, wat stoer om alsnog aan het proces te beginnen! Ik wens jullie en je zoon nog vele gezonde jaren samen 

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Wat leuk ! Veel succes
Ik hou je updates goed in de gaten, wellicht is dit iets wat ik zelf ga doen over tientallen jaren!

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
- gein
- Amerika-ontdekker
Twijfel en nog eens twijfel,
Onze zoon en schoondochter zoeken en nog eens zoeken, hetzelfde als dat wij steeds doen. Toen we hier 10 jaar geleden mee van start wilde hadden we het een en ander wel bekeken, was er nog geen Obamacare en was het een beetje te overzien.
Nu zijn we beide gepensioneerd en hebben AOW en daarnaast een redelijk pensioen. Zoals ik de zaak kon overzien zou het toch allemaal wel krap worden. Onze schoondochter wist echter andere mogelijkheden en kon op sites terecht waar je met een IP uit het buitenland niet opkomt. Zij gaf ons de verzekering dat we met een bedrag van ongeveer $ 250,- pppm redelijk goed verzekerd zouden zijn en daarop hebben wij ook ons groene licht gegeven. Dat konden wij wel dragen!
Steeds weer verder lezend op dit forum komen er nu toch steeds meer andere verhalen naar voren die bij ons onrust wekken.
Hebben onze kinderen niet goed gezocht? Of zaken over het hoofd gezien? Of veranderen de zaken zo snel?
Val ik in eerste instantie wel onder bepaalde regels en wetten?
Als ik hier op het forum lees over premies van 1000dollar pppm dan moeten we toch weer aan de handrem gaan trekken!
Zo ontstaat er nu dus weer twijfel en las ik hier ook dat er mensen worden geadviseerd om eerst maar eens een jaartje of zo rond te kijken en daarna pas te beslissen om te blijven of toch maar weer terug te gaan.
Zijn er nu mensen op deze geweldige bron met ervaringsdeskundigen die ons hierin een advies kunnen geven?
Bij voorbaat onze dank daarvoor.
Gerard & Inge
Onze zoon en schoondochter zoeken en nog eens zoeken, hetzelfde als dat wij steeds doen. Toen we hier 10 jaar geleden mee van start wilde hadden we het een en ander wel bekeken, was er nog geen Obamacare en was het een beetje te overzien.
Nu zijn we beide gepensioneerd en hebben AOW en daarnaast een redelijk pensioen. Zoals ik de zaak kon overzien zou het toch allemaal wel krap worden. Onze schoondochter wist echter andere mogelijkheden en kon op sites terecht waar je met een IP uit het buitenland niet opkomt. Zij gaf ons de verzekering dat we met een bedrag van ongeveer $ 250,- pppm redelijk goed verzekerd zouden zijn en daarop hebben wij ook ons groene licht gegeven. Dat konden wij wel dragen!
Steeds weer verder lezend op dit forum komen er nu toch steeds meer andere verhalen naar voren die bij ons onrust wekken.
Hebben onze kinderen niet goed gezocht? Of zaken over het hoofd gezien? Of veranderen de zaken zo snel?
Val ik in eerste instantie wel onder bepaalde regels en wetten?
Als ik hier op het forum lees over premies van 1000dollar pppm dan moeten we toch weer aan de handrem gaan trekken!
Zo ontstaat er nu dus weer twijfel en las ik hier ook dat er mensen worden geadviseerd om eerst maar eens een jaartje of zo rond te kijken en daarna pas te beslissen om te blijven of toch maar weer terug te gaan.
Zijn er nu mensen op deze geweldige bron met ervaringsdeskundigen die ons hierin een advies kunnen geven?
Bij voorbaat onze dank daarvoor.
Gerard & Inge
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kunnen ze je niet de polisvoorwaarden opsturen van die website, of er een officiele quote vragen? Wat de een 'redelijk gedekt' noemt is dat niet voor de ander.
Elke
- bedeve
- Amerika-expert
Die twijfels zijn logisch en moet je ook niet uit de weg gaan. maargein schreef:Twijfel en nog eens twijfel,
@ Voordat je je visaproces hebt afgewikkeld en de koffers gepakt kunnen worden ben je weer een paar jaar verder.
@ Zo 'n verzekeringspremie als jij noemt is op onze leeftijd heel gewoon , en tegelijkertijd een eigen keuze
Je bent het helemaal niet verplicht
@ Over een paar jaar betaal je in Nederland net zoveel
@ Wie angstig leeft zal angstig sterven , op een gegeven moment moet je alle ballast opzij zetten om nog een aantal mooie zorgvrije jaren te hebben !
Heel veel succes
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Ik denk dat Gerard en Inge juist blij verrast waren over dit bedrag aangezien ze al hebben gelezen dat er genoeg mensen zijn die veel meer betalen! Zoals ik al in een ander topic heb geschreven, wij betalen >$200 per persoon per maand en hebben een eigen risico van $6000 per persoon, eind twintigers/begin dertigers zonder enige medische klachten. Zoek inderdaad goed uit of het klopt en of jullie wel in aanmerking komen. Is de verzekering wel Affordable Care Act (ACA) compliant? Anders moet je namelijk alsnog een boete betalen.bedeve schreef: @ Zo 'n verzekeringspremie als jij noemt is op onze leeftijd heel gewoon , en tegelijkertijd een eigen keuze
Je bent het helemaal niet verplicht
@ Over een paar jaar betaal je in Nederland net zoveel
Heel veel succes met alle voorbereidingen en het uitzoekwerk. Spannende tijden!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En let ook op wat de maxima zijn. Niet alleen per jaar, maar ook per totale duurtijd. Want bij een ernstige ziekte kan het zijn dat je het maximale bedrag dat ze je per leven (contractduur) uitbetalen al binnen de 2 jaar op is. Je zal dan maar langer leven met hele hoge vaste kosten qua medicatie en behandeling...
Elke
Ik zou die verzekeringen nog maar eens heel goed uitzoeken. Jullie hebben een ongewone situatie die op "gewone" verzekeringswebsites niet makkelijk op te zoeken zal zijn - nl. dat jullie al die jaren geen Medicare belastingen hebben betaald. De meeste on-line quotes voor premies voor mensen over de 65 zijn gebaseerd op diegenen die dat wel gedaan hebben. Het lijkt me heel sterk dat jullie je op AOW-leeftijd voor maar $500 pm met z'n tweeën volledig kunnen verzekeren in de VS. Laat je zoon en schoondochter eens met een insurance broker gaan praten over jullie specifieke situatie.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Inderdaad, leg je vraag voor aan een aantal Amerikaanse autoriteiten/professionals en leg de antwoorden naast elkaar. Houd ook rekening met de hoge eigen risico's. Ik betaal niet zo heel veel meer premie dan ik in Nederland deed maar heb ergens rond de 5000 euro eigen risico per jaar voor zorgkosten en nog eens 1000 extra voor voorgeschreven medicatie. Nu begin ik een beetje meer te snappen van de algemene zorgverzekering voor mensen in de werkende leeftijd maar ik heb absoluut geen verstand van Medicare voor 65+.
Mocht je emigreren en het werkt niet kun je natuurlijk altijd weer terug. Maar zoek heel goed uit hoe het met de zorgkosten zit, zorg in Amerika is duur en wil je op jullie leeftijd goed gecoverd hebben.
Mocht je emigreren en het werkt niet kun je natuurlijk altijd weer terug. Maar zoek heel goed uit hoe het met de zorgkosten zit, zorg in Amerika is duur en wil je op jullie leeftijd goed gecoverd hebben.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Aangezien ik voor de hoofdonderwerp geen input kan bieden, hier kan wel wat adviseren: installeer Hola. Hiermee kan je voor de betreffende pagina's middels een US ip browsen. En ook US netflix kijken of wel andere country je maar wiltgein schreef:en kon op sites terecht waar je met een IP uit het buitenland niet opkomt.

The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
- gein
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor alle antwoorden tot nu toe en als jullie nog aanvullingen hebben heel graag.
We zullen het zeker nog eens goed na laten kijken, want het is juist het onbekende en ongewone wat hier nu speelt.
Die insurance broker is wel een goed idee, gaan we doorspelen. Ook de ACA had ik al wat over gelezen, maar vindt je op het net niet terug.
We zullen weer een nieuw lijstje moeten maken voor de kids om goed uit te zoeken.
Gerard & Inge
We zullen het zeker nog eens goed na laten kijken, want het is juist het onbekende en ongewone wat hier nu speelt.
Die insurance broker is wel een goed idee, gaan we doorspelen. Ook de ACA had ik al wat over gelezen, maar vindt je op het net niet terug.
We zullen weer een nieuw lijstje moeten maken voor de kids om goed uit te zoeken.
Gerard & Inge
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1923 Weergaves
-
Laatste bericht door newamsterdam
-