Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wil terug keren naar nederland met mijn kindje

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
sara-angela
Amerika-ontdekker

Wil terug keren naar nederland met mijn kindje

Bericht door sara-angela »

Hi,
Ik woon nu 3 jaar in California. En was 1 jaar getrouwd met een amerikaan. We hebben een kindje van 2 jaar oud. Nou zijn we gescheiden en wil ik zo dol graag terug naar nederland, ik heb het hier een kans gegeven als alleen staande moeder, maar ik ben niet gelukkig en wil naar huis. Mijn kindje is amerikaans. EN iedereen hier verteld mij dat je geen amerikaans kind mee mag nemen. En als je dat wel doet is dat ontvoering :? . Ik kan me gewoon niet voorstellen dat als je eenmaal op nederlands grond staat dat het recht systeem in nederland mij zou forseren om terug te gaan naar de US. Ik ben nog niet eens een amerikaans citizen ik heb een green card. En zelfs om die green card te houden moest ik 2 jaar getrouwd blijven, en het was maar een jaar. Op onze divorse papers staat dat ik Sole Physical custody heb. Dat wil zeggen dat ik de ouder ben waar het kindje woont. Ik heb zelfs een restraining order van 3 jaar tegen de vader. Aan de ene kant kan ik het hier uitvechten, maar ben zo bang dat ik het niet win, en dan zeker nooit meer terug kan naar nederland. En aan de andere kant denk ik , als ik nou gewoon op vakantie ga naar nederland en uit eindelijk niet meer terug keer, zal de nederlands recht mij dan helpen tegen amerikaans recht. Of kom ik dan in allelei problemen?
HELP ik wil naar huis toe. :cry:

Groetjes Sara

**Opmerking moderator:
Ik verplaats dit topic naar Emigratie. Ook al gaat het net om iemand die weg wil uit Amerika, toch vind ik het daar beter passen, want het gaat over een probleem dat eigen is aan een emigratie.

Elke***
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Wil terug keren naar nederland met mijn kindje

Bericht door manja »

Ik kan je geen advies geven of helpen. Ik wil je wel veel sterkte sterkte wensen!
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
annebel
Amerika-ontdekker

Bericht door annebel »

Hoi

Kijk eens op deze site misschien dat dat je verder helpt.

http://www.kinderontvoering.org/index.p ... 5&blogid=2

Succes
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sara,

Meestal laat men kinderen niet het land uitgaan, omdat dan de andere ouder ze niet meer kan zien. Ik ken inderdaad een geval, waar de Nederlandse moeder haar proces verloor en alleen, zonder kind, naar Nederland vertrok, het kind bij de vader achterlatend. Maar jij schrijft, dat er een restraining order is tegen de vader en dat je sole custody hebt. Die factoren kunnen in je voordeel werken. Ik zou kijken wat voor (gratis) rechtshulp je kan krijgen, gezien het feit, dat er kennelijk sprake is van een scheiding vanwege een abusive relationship (anders zou er geen restraining order zijn). Ik wens je veel sterkte!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

De verleiding lijkt mij ook groot, om gewoon met je kindje in het vliegtuig naar Nederland te stappen, maar...doe het niet.
Kijk hier voor gratis rechtshulp: http://www.lsc.gov/map/lscprogramdirectory.asp Ik weet dat de staat California is maar niet je county. Gewoon invullen en je krijgt het adres van een free legal office in jouw buurt als zij je niet kunnen helpen omdat dit niet alleen Amerikaans recht betreft kunnen ze je toch zeker wel op weg helpen?

Succes!!!
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Jammer dat het allemaal zo gelopen is, heb niet echt een advies, maar hoop dat voor jou en je kind alles goed komt.
Ik zou idd. ook de neiging hebben het eerste beste vliegtuig pakken naar Nederland, maar de Nederlandse overheid heeft een verdrag met de US en dan loop je grote kans dat je kind terug moet, doe het dus aub. via de legale weg. Informeer anders eens bij een vrouwen centrum voor meer informatie, vaak hebben zij ook referenties naar goede advocaten.

Heel veel sterkte de komende tijd en veel succes!
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik kan de verhalen van de anderen alleen maar beamen. Het lijkt me echt een supermoeilijke situatie, maar stap vooral niet op het vliegtuig met je kindje. Er is inderdaad een verdrag dat stelt dat kinderen in het land moeten blijven waar ze tot dan toe het langst gewoond hebben. Ik weet niet precies hoe het heet, maar het is opgestteld na o.a. het verhaal van Betty Mahmoody ("not without my daughter"). Je hebt in Nederland helaas ook geen poot om op te staan als je terug komt. Dus, hoe moeilijk het ook is, zoek gratis legal counsel, en vecht het via de legale weg uit. Aangezien jij al en een restraining order hebt, en sole custody, heb je best kans dat je daar goed uit komt.

Heel veel, verschrikkelijk veel sterkte.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
sara-angela
Amerika-ontdekker

Goh, :D

Ben blij met de snelle reacties. Dan voel ik toch dat ik er niet helemaal alleen voor sta. :cry:
Ik wil het ook via de legale weg doen, en absoluut niet in problemen komen. Af en toe kan ik het me zo moeilijk voorstellen dat ik misschien geen keus heb , dat ik hier moet blijven. Ik heb inderdaad een restaining order tegen me ex man voor mental en phycical abuse. Ik hoor wel dat dat me wel op de goede weg kan helpen, maar niet zeker! Dus das wel eng. Jeetje kan me wel voor me kop slaan dat ik hier ben bevallen. ach ja , nu weinig aan te doen :(
sara-angela
Amerika-ontdekker

Dank jullie wel voor het advied en goede tips. En ook voor degene die geen tips hadden maar wel steun. :D
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik begrijp dat dit voor jou een heel erg moeilijke periode moet zijn, maar tracht het te relativeren: wat zijn een paar maanden meer, als je daardoor een zeer grote kans hebt dat jij met je dochtertje terug naar Nederland mag zonder de angst te hebben dat op een dag de politie op je stoep staat om je dochter af te nemen en terug te sturen naar Amerika?

Sara, wat is jouw legale status momenteel? Mag jij nog in het land verblijven?

Ik zou ook willen vragen dat je ons op de hoogte blijft houden van de stand van zaken. Ten eerste kunnen we je af en toe misschien wat mentale steun verlenen, en wie weet komen er gedurende heel de procedure nog wel meer nuttige tips van andere mensen hier op het forum.

Hou de moed er in, en veel succes!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Heel veel sterkte beste Sarah,

Ik wil je inderdaad de legale weg aanbevelen, en ik hoop dat je het ooit weer helemaal op de baan krijgt. Ik ben naar Noorwegen geemigreerd, maar dat is Europa.
Alvast heel veel sterkte, en go for the legal battle........

hou ons op de hoogte......

groeten Roy
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Wat je ook doet, ga niet terug naar NL voordat dit is geregeld. Hoe moeilijk dat ook is, maar je kunt in hele grote moeilijkheden terechtkomen als je wel teruggaat. Je moet voor alles de indruk blijven wekken dat jij de "good guy" bent die er alles aan heeft gedaan om dit op juiste wijze op te lossen.
Succes!
"Keep Georgia On Your Mind"
jackybeertje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jackybeertje »

Ik wil je ook heel veel sterkte wensen. En zoals iedereen al zegt, doe het de legale manier.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Stap niet in dat vliegtuig met je kind zonder iets te regelen!!!

Ook al zijn er zoveel dingen die tegen je ex spreken, op het moment dat jij met je kind naar Nederland gaat zonder toestemming ben jij ook fout. De US zal inderdaad om uitlevering vragen aan Nederland en Nederland heeft een verdrag getekend waardoor ze hier gevolg aan moeten geven. Grote kans trouwens dat je niet eens Nederland binnen komt mèt je kind. Ik word ook altijd aan de Nederlandse grens gecontroleerd met mijn kinderen en heb alle papieren bij me om aan te tonen dat ze van mij zijn en dat ik ze legaal vervoer (toestemming rechter, geboorte-akte en engelse vertalingen van rechtszaken). De laatste keren hebben ze steeds die papieren gevraagd, dus er wordt goed gecontroleerd.

Kijk wat je met een advocaat kunt regelen. Misschien is het in jouw geval wel mogelijk om je kind mee te nemen als je aan kunt tonen dat de vader volledig ongeschikt is om voor jullie kind te zorgen. Misschien wil die vader wel toestemming geven om jou mèt kind te laten gaan en kun je het onderling schikken. Ik geloof dat je als moeder van een Amerikaans kind een visum kunt krijgen als je aan kunt tonen dat je belast bent met de verzorging van dat kind. Ik snap dat je daar niet op zit te wachten, maar zeggen dat je geen Amerikaan bent en dus daarom geen recht hebt om te blijven klopt niet.
Het gaat heel moeilijk worden en misschien ga je dit niet winnen en moet je in de US blijven, maar alles is beter dan een ontvoering op je naam hebben. Op die manier kan je ex over een paar jaar misschien wèl je kind opeisen. Je weet nooit hoe een balletje rolt hè?

Laat je goed informeren is mijn advies, maar doe geen dingen die tegen de wet ingaan. Hoe moeilijk het ook is. Ze sturen je ook in Nederland zó weer terug als jij niet aan kunt tonen dat je toestemming hebt van de vader om jullie kind mee te nemen.

Sterkte ermee. Ik snap dat het een ingewikkelde situatie is waarin je zit. Ik heb in een zelfde soort situatie gezeten, maar dan de andere kant op (Nederland naar US). Ondanks dat ik heel veel geduld heb moeten hebben ben ik blij dat ik alles volgens de regels heb gedaan en zou ik dat zo weer doen als het moest.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Al contact opgenomen met het Nederlandse consulaat generaal in Los Angeles? 11766 Wilshire Blvd., Suite 1150, Los Angeles CA 90025, 1-877-DUTCHHELP (phone), 1-877-388-2443 (phone)

Sterkte.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
sara-angela
Amerika-ontdekker

Ja,

Ik ga het ook zeker de legale weg doen, na al de reacties wist ik helemaal niet dat het zo in me kaar zat. Ik dacht dat als ik in nederland aan kwam ze me daar wel helpen. Dus bedankt voor de goede tips!! Goh had anders echt iets heel stoms gedaan! :?

Elke, ik weet niet precies hoe me status is. Het enige wat ik weet is dat ik een green card heb. Maar ik weet ook dat ik 2 jaar getrouwd moest blijven om mijn green card te behouden. Maar was maar 1 jaar getrouwd. En ik weet niet of die regel nog geldt, omdat ik nou een kindje heb.

Ik had een advocaat. Maar die kan ik niet meer betalen. dat had me zo veel geld gekost. EN nou zoek ik naar een ander advocaat maar dat is zo duur hier. Dus bedankt voor de website voor gratis legal advies, ga zeker effe bellen maandag.

Bedankt allemaal
sara-angela
Amerika-ontdekker

Ik hou jullie zeker op de hoogte :!:
Het zal een hele procedure worden. Hoe het ook af loopt. :cry: :? :D Ik hoop dat ik andere hier ook door kan helpen.

Gr.
Sara
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

sara-angela schreef:
Elke, ik weet niet precies hoe me status is. Het enige wat ik weet is dat ik een green card heb. Maar ik weet ook dat ik 2 jaar getrouwd moest blijven om mijn green card te behouden. Maar was maar 1 jaar getrouwd. En ik weet niet of die regel nog geldt, omdat ik nou een kindje heb.

Bedankt allemaal
Je moet technisch gezien wel twee jaar getrouwd zijn om je conditional status om te zetten in een permanent status. Maar daar zijn uitzonderingen op meen ik, zoals bijvoorbeeld een scheiding vanwege physical abuse. Volgens mij, als jij kan aantonen dat je misbruikt bent (politie rapporten, uitspraken van de rechter), dan kunnen ze je alsnog permanente status geven ook al ben je niet meer getrouwd.
Goede vraag voor je advocaat!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
sara-angela
Amerika-ontdekker

dixiechick,

Ik ben juist niet bezig geweest met permanente verblijf hier in het land. Omdat ik graag terug wil naar nederland.
Ik kan zeker aan tonen dat er physical abuse was, want ik heb een restraining order tegen hem voor 3 jaar. Dus dank je , dat helpt dan zeker.
Naitsirhc
Amerikafan

Bericht door Naitsirhc »

Ook ikheb geen advies voor je, maar il je wel heel veel succes en sterkte toewensen in deze, voor jou, zo moeilijke tijd....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer