Hi,
Ik woon nu 3 jaar in California. En was 1 jaar getrouwd met een amerikaan. We hebben een kindje van 2 jaar oud. Nou zijn we gescheiden en wil ik zo dol graag terug naar nederland, ik heb het hier een kans gegeven als alleen staande moeder, maar ik ben niet gelukkig en wil naar huis. Mijn kindje is amerikaans. EN iedereen hier verteld mij dat je geen amerikaans kind mee mag nemen. En als je dat wel doet is dat ontvoering

. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat als je eenmaal op nederlands grond staat dat het recht systeem in nederland mij zou forseren om terug te gaan naar de US. Ik ben nog niet eens een amerikaans citizen ik heb een green card. En zelfs om die green card te houden moest ik 2 jaar getrouwd blijven, en het was maar een jaar. Op onze divorse papers staat dat ik Sole Physical custody heb. Dat wil zeggen dat ik de ouder ben waar het kindje woont. Ik heb zelfs een restraining order van 3 jaar tegen de vader. Aan de ene kant kan ik het hier uitvechten, maar ben zo bang dat ik het niet win, en dan zeker nooit meer terug kan naar nederland. En aan de andere kant denk ik , als ik nou gewoon op vakantie ga naar nederland en uit eindelijk niet meer terug keer, zal de nederlands recht mij dan helpen tegen amerikaans recht. Of kom ik dan in allelei problemen?
HELP ik wil naar huis toe.
Groetjes Sara
**Opmerking moderator:
Ik verplaats dit topic naar Emigratie. Ook al gaat het net om iemand die weg wil uit Amerika, toch vind ik het daar beter passen, want het gaat over een probleem dat eigen is aan een emigratie.
Elke***