Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eerste week na emigratie
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Eerste week na emigratie
Je hebt net de lottery gewonnen, vertrekt in je dooie eentje naar de US, je kent er niemand, hebt er geen familie, geen vrienden en kan er dus voorlopig bij niemand terrecht. Hoe red je jezelf die eerste week. Je hebt nog geen auto, geen appartement, geen werk, geen bankrekening...
Wanneer je internet en een appartementje klaar hebt staan als je ginder aankomt is het natuurlijk heel gemakkelijk. dan kan je alles lekker beginnen regelen vanaf het internet op je knusse appartement.
Maar hoe doe je dat? Kun je ervoor zorgen dat je niet dakloos bent als je ginder aankomt, en al deze dingen al op voorhand regelen voordat je aankomt in de US?
Is hier toevallig iemand die helemaal op zijn eentje naar ginder is vertrokken, zonder hulp?
Wanneer je internet en een appartementje klaar hebt staan als je ginder aankomt is het natuurlijk heel gemakkelijk. dan kan je alles lekker beginnen regelen vanaf het internet op je knusse appartement.
Maar hoe doe je dat? Kun je ervoor zorgen dat je niet dakloos bent als je ginder aankomt, en al deze dingen al op voorhand regelen voordat je aankomt in de US?
Is hier toevallig iemand die helemaal op zijn eentje naar ginder is vertrokken, zonder hulp?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Eerste week na emigratie
Afhankelijk van waar je woont heb je die niet direct nodig (hartje San Francisco bijvoorbeeld), of zou je die maar best toch al minstens voor een weekje of 2 huren.Baia schreef:Je hebt nog geen auto
Je zal dan best een goedkoop hotelletje, motelletje of een jeugdherberg zoeken om de eerste weken in te verblijven. Verder je al goed voorbereiden door de plaatselijke kranten goed in 't oog te houden tegen de tijd dat je vertrekt, eventueel op craigslist en zo kijken, zodat je onmiddellijk aan de slag kan.Baia schreef:geen appartement
Zodra je je visum en je SSN hebt kan je daar mee aan de slag gaan. Rekening is dan snel geopend (en ondertussen pin je je geld met je Belgische bankkaart van je Belgische rekening).Baia schreef:geen werk, geen bankrekening
Je koopt jezelf ook best onmiddellijk een gsm (want telefoonaansluiting en zo kan toch even op zich laten wachten vooraleer al je papieren en waarborgen in orde zijn). Koop bijvoorbeeld zo'n prepaid toestel, dan kan je tenminste bellen op zoek naar werk en men kan jou bereiken.
Maak thuis bv. op gmail of yahoo mail al een mailadres aan dat je kan gaan gebruiken, en trek ginder ter plaatse naar de bibliotheek, daar heb je toegang tot het internet (werk zoeken, huis zoeken, ...).
Hou er ook rekening mee dat je waarborgen zal moeten neerleggen want jij hebt geen credit history. Dus: waarborgen betalen voor gas, water, elektra, telefoon- en internet, huishuur, ... (sommige huisbazen doen er ook wel eens moeilijk over om aan iemand te verhuren die geen credit history heeft).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ja, ik ben op mijn eentje gegaan.Baia schreef:Je hebt net de lottery gewonnen, vertrekt in je dooie eentje naar de US, je kent er niemand, hebt er geen familie, geen vrienden en kan er dus voorlopig bij niemand terrecht. Hoe red je jezelf die eerste week. Je hebt nog geen auto, geen appartement, geen werk, geen bankrekening...
Eerst moet je een goedkoop hotel vinden dat je per week kan huren,als ze aleen het per dag doen is het te duur.
Dan zou ik naar een residence club gaan zoeken waar je per maand betaalt.
Het is meestal in een oud gebouw, waar je een kamer kan huren en waarmee je een badkamer met andere bewoners moet delen.
Daar is meestal een eetzaal , waar je ontbijt krijg en een warme maaltijd.
Mijn ervaring is, dat je daar heel gauw vrienden kan maken met anderen die same boat zitten als jij
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben alleen gegaan. Had er al stage gelopen, maar ik ging zonder werk, $2000 en een oud wrak van een auto en ik kende er mensen, maar je kan ook in een goedkoop hotelletje.
Belangrijkste is dat je weet waar je naartoe gaat, wat de kosten van levensonderhoud zijn etc.
Beginnen in boston of SF is veel moeilijker omdat het leven er zeer duur is.
Ik ben in Springfield MO begonnen, woon daar nog steeds en heb het makkelijk kunnen redden.
het leven is hier goed en goedkoop.
Voor 3 a 4 duizend koop je een redelijke auto, wonen kun je in een appartement voor $400 + $100 voor utilities.
Ik ben gaan yard salen en heb op die manier toen voor $100 een compleet interieur op de kop getikt.
30 dagen later had ik een baan.
Als alleenstaande kan je hier voor $1500 in de maand redelijk rondkomen en in de tussentijd kan je je eens gaan orienteren.
Ik deed dit allemaal 12 jaar geleden.
Belangrijkste is dat je weet waar je naartoe gaat, wat de kosten van levensonderhoud zijn etc.
Beginnen in boston of SF is veel moeilijker omdat het leven er zeer duur is.
Ik ben in Springfield MO begonnen, woon daar nog steeds en heb het makkelijk kunnen redden.
het leven is hier goed en goedkoop.
Voor 3 a 4 duizend koop je een redelijke auto, wonen kun je in een appartement voor $400 + $100 voor utilities.
Ik ben gaan yard salen en heb op die manier toen voor $100 een compleet interieur op de kop getikt.
30 dagen later had ik een baan.
Als alleenstaande kan je hier voor $1500 in de maand redelijk rondkomen en in de tussentijd kan je je eens gaan orienteren.
Ik deed dit allemaal 12 jaar geleden.
Ik denk niet dat je het grote avontuur moet willen vergelijken met een gespreid bedje. Het is part of the deal dat nog niet alles klaar en af is. Een bankrekening is zo geregeld, zelfs als je nog geen SSN hebt. Het Soc Sec # zelf is ook na een ruime week wel binnen, gewoon aanvragen bij het dichtstsbijzijnde kantoor, te vinden op hun website. Wel van belang is een postadres waar je bankpas en SS-card heengestuurd worden. Verder, hotel / hostel boeken, eventueel i.c.m. couch crashen bij vrienden/vage kennisen. Je kunt een prepaid simcard kopen bij elke telefoonwinkel voor je NL triband-telefoon (simlockvrij). Dan heb je meteen een Amerikaans nummer. Succes!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik ben ook alleen gegaan. Ik had dan wel familie daar zitten, maar allemaal met een zeer druk leven dus ik had voor de eerste tijd een hotel en huurauto geregeld. Had ik wel de luxe dat ik daar budget voor had. Ik heb er zeg maar een soort van vakantie van gemaakt. Hotel had internet, laptop by de Best Buy op de hoek gekocht, rekening geopend bij Bank of America op de andere hoek en toen is het balletje uiteindelijk gaan rollen.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Je kan beter zoals al eerder voorgesteld een prepaid telefoontje kopen. Zie een van mijn posts in reizen algemeen over prepaid simkaartjes en NL telefoons (kort: er zijn maar weinig aanbieders van losse simkaarten (naast het feit dat veel aanbieders niet eens met GSM werken, maar met CDMA) plus zal NL triband NIET overal werken. Daar heb je quadband voor nodig)Lala schreef:Je kunt een prepaid simcard kopen bij elke telefoonwinkel voor je NL triband-telefoon (simlockvrij). Dan heb je meteen een Amerikaans nummer
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Baia
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als ik het zo lees is het eigenlijk gewoon best de eerste maand er een vakantie van te maken. Kost me dit jaar 2500 Euro Vlucht-hotels-huurauto inbegrepen. Dan kan ik dus een maand in de VS leven met alles ter beschikking om alles te regelen. Kan je al je spullen op het adres van dat hotel laten aankomen? Anders heeft een vriend van mij nog wel een tante in Oxnard, Ca wonen. Dus dat kan eventueel ook wel. Mja wat als ik niet in californie ben he
Budget voor een maand hotel heb ik wel dus tzal dan wel zo moeten. Best te doen denk ik zo
.
Op een maand kan je toch ook wel werk vinden denk ik he

Budget voor een maand hotel heb ik wel dus tzal dan wel zo moeten. Best te doen denk ik zo

Op een maand kan je toch ook wel werk vinden denk ik he

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Kleine dingen (brieven en kleine pakketjes) kun je wel naar het hotel laten sturen. Met hele verhuisdozen zullen ze niet echt blij zijn neem ik aan. Ik heb destijds mijn dozen naar familie in CA gestuurd en heb die later met mijn auto opgepikt toen ik een apartement had.
Als je naar CA gaat...Hou er voor hotels in CA rekening mee dat ze niet goedkoop zijn. Ik zat in een Extended Stay hotel en dat kostte me $90 per dag. En dat was nog omdat ik van te voren had aangegeven er langer te blijven (anders was het $120 per dag). Hetzelfde hotel hier in Orlando, FL had me de helft gekost.
CA is een fantatsiche staat en banen zullen er in overvloed zijn, wat zeker een voordeel is bij het maken van een start. Het nadeel is dat het een erg dure staat is om op te starten. Reden voor mij om uiteindelijk naar Florida te verhuizen.
Als je naar CA gaat...Hou er voor hotels in CA rekening mee dat ze niet goedkoop zijn. Ik zat in een Extended Stay hotel en dat kostte me $90 per dag. En dat was nog omdat ik van te voren had aangegeven er langer te blijven (anders was het $120 per dag). Hetzelfde hotel hier in Orlando, FL had me de helft gekost.
CA is een fantatsiche staat en banen zullen er in overvloed zijn, wat zeker een voordeel is bij het maken van een start. Het nadeel is dat het een erg dure staat is om op te starten. Reden voor mij om uiteindelijk naar Florida te verhuizen.
- Baia
- Amerikakenner
- Contacteer:
Oh ik wil niet echt naar Californie hoor. Het is echter de enige staat waar dat ik iet of wat connecties heb (tant van een vriend van mij). Maar als je je SSN en zo ook naar een hotel kan laten sturen, dan begin ik ook liever in een goedkopere staat.
Mja eerst aan een green card raken he

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Oh ok. Eerst inderdaad dan maar de Green Card pakken LOL.Baia schreef:Oh ik wil niet echt naar Californie hoor. Het is echter de enige staat waar dat ik iet of wat connecties heb (tant van een vriend van mij). Maar als je je SSN en zo ook naar een hotel kan laten sturen, dan begin ik ook liever in een goedkopere staat.
Voor zover ik weet sturen ze de green card op naar het adres wat je aan Ketucky op de formulieren doorgeeft. Die persoon zou ik het dan tzt aangetekend aan je door laten sturen, want die dingen zijn veel te gewild.
Wij waren met z'n 2en. De eerste weken zaten we in een hotel (kun je vanuit NL regelen) en hadden we een huurauto. Daarna zo snel mogelijk met de visum papieren (in ons geval) naar een social security office. Wij hadden al werk natuurlijk. Maar anders moet je daarna werk zoeken (dit zou ook vanuit NL kunnen). Auto kopen, appartement zoeken (Onze spullen waren verscheept en kwamen ongeveer 4 weken later aan bij ons appartement). Een aantal spullen kwamen via vliegtuig in dozen, die hebben we nog af laten leveren in het hotel. Verder hadden we flink wat koffers mee toen we zelf gingen. Het is geen gespreid bedje maar het is niet dramatisch ofzo.
Dora
Dora
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je in Missouri wilt beginnen wil ik je best helpen hoor. Het is hier allemaal heel betaalbaar wat in het begin toch heel belangrijk is vond ik als je op een beperkt budget bent.
Kan je vandaar verder gaan kijken. dat was ik ook ooit van plan maar ik ben hier blijven hangen omdat het zo lekker wonen is hier
Sue heeft gelijk Californie is mooi maar zo duur. Wat heeft het voor zin om daar te wonen als je je pleures moet werken om er rond te komen. Kan je er niet eens van genieten. Dan liever relaxed hier wonen en af en toe naar californie op vakantie gaan.
Via mijn bedrijf kan ik je ook wel aan een legaal US postadres helpen
Kan je vandaar verder gaan kijken. dat was ik ook ooit van plan maar ik ben hier blijven hangen omdat het zo lekker wonen is hier

Sue heeft gelijk Californie is mooi maar zo duur. Wat heeft het voor zin om daar te wonen als je je pleures moet werken om er rond te komen. Kan je er niet eens van genieten. Dan liever relaxed hier wonen en af en toe naar californie op vakantie gaan.
Via mijn bedrijf kan ik je ook wel aan een legaal US postadres helpen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 3700 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-