Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Adres in VS voor DV-2009

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
marjolaine
Amerika-ontdekker

Adres in VS voor DV-2009

Bericht door marjolaine »

Beste allen,

Had al een keer mijn zorgen geuit over de specifieke vraag op de DV-2009 formulieren over je vermoedelijke woonadres in de VS in de toekomst. Ik weet dit nog niet. Ik heb ook geen vrienden/bekenden meer in de VS helaas wiens adres ik kan opgeven. Ik kan dus ook geen postadres opgeven waar het visum tzt naartoe moet worden gestuurd. Wat moet ik nu doen? Gewoon de twee vragen open laten? Invullen dat dat nog niet bekend is? Wil gewoon die formulieren retour zenden, heb ze inmiddels alweer bijna maand liggen... :shock:

Help me out please?!?

Thanks! Marjolijn
gebruikerP

Re: Adres in VS voor DV-2009

Bericht door gebruikerP »

Zoieso niet openlaten. Ik had hetzelfde probleem en ze sturen u de papieren gewoon terug om te vragen het in te vullen.
je zal iemand die in de US moeten overtuigen om hun adres op te geven.
Je Greencard en al de andere papieren worden hier naartoe verzonden in het begin.
DUS zeker geen hotel of zo opgeven, puur een adres.
Misschien dat iemand van het forum hier zijn adres aan jou wil geven om alles naartoe te sturen.
Als ik mijn eigen adres had wou ik het gerust doen voor jou maar ik heb zelf het adres van iemand anders in use :).

Anyway NIET openlaten
marjolaine
Amerika-ontdekker

Bij deze dus allemaal: is er iemand die mij zijn/haar adres in bruikleen wil geven om in te vullen?
Thanks!!!
AlemanEnEspana
Amerika-ontdekker

Bericht door AlemanEnEspana »

Je kunt ook een mailbox huren met mail forwarding service. Er is een bedrijf die heet usabox waar dat kan. Werkt prima, gebruik ik zelfs ook. Krijg je een street adres in de VS in Miami. Er is een "gratis" versie. Je betaald een keer 25 Dollar setup. Geen kosten per maand, maar dan wel 29Dollar wanneer je een zendig laat forwarden per FedEx of DHL Express (je kunt max 2 maanden brieven verzamelen).

Wat je ook kan doen is "not known yet" invullen en dan bij het interview een adres opgeven.
Mrt 07: NL ontvangen
Sep 07: 2nd NL ontvangen
Nov 07: Interview
Jan 08: Activeren
Feb 08: SSN ontvangen
Mrt 08: GC ontvangen
gebruikerP

AlemanEnEspana schreef:Je kunt ook een mailbox huren met mail forwarding service. Er is een bedrijf die heet usabox waar dat kan. Werkt prima, gebruik ik zelfs ook. Krijg je een street adres in de VS in Miami. Er is een "gratis" versie. Je betaald een keer 25 Dollar setup. Geen kosten per maand, maar dan wel 29Dollar wanneer je een zendig laat forwarden per FedEx of DHL Express (je kunt max 2 maanden brieven verzamelen).

Wat je ook kan doen is "not known yet" invullen en dan bij het interview een adres opgeven.
Ik heb dit gedaan en kreeg de brief een maand later weer opnieuw opgestuurd met fluo stift gekleurde area waar ik een effectief adres op moest geven.
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Ik heb dit gedaan en kreeg de brief een maand later weer opnieuw opgestuurd met fluo stift gekleurde area waar ik een effectief adres op moest geven.
Wat heb je gedaan, leeg laten of een postbus invullen?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
AlemanEnEspana
Amerika-ontdekker

Bericht door AlemanEnEspana »

Oh dat is raar. Van anderen weet ik wel dat ze "not known yet" hadden geschreven en dan pas bij het interview een adres opgaven.

Maar ja, ik heb mijn postadres van usabox ingevuld en dat was geen probleem. Het is ook geen postbus maar een straat adres.
Mrt 07: NL ontvangen
Sep 07: 2nd NL ontvangen
Nov 07: Interview
Jan 08: Activeren
Feb 08: SSN ontvangen
Mrt 08: GC ontvangen
gebruikerP

6foot6 schreef:

Wat heb je gedaan, leeg laten of een postbus invullen?

Het vak leeg gelaten waar ik een adres diende in te vullen, ik kreeg 1 maand later de papieren weer teruggestuurd.
Heb dan gelukkig iemand leren kennen waarvan ik het adres kon opgeven. Hier verblijf ik nu trouwens ook :).
Moet wel asap werk en iets op mijn eigen vinden
marjolaine
Amerika-ontdekker

Hmmm ik denk dat ik ook niet heel lang meer moet wachten met het retour zenden van de formulieren... pff what to do what to do... :roll:
gebruikerP

marjolaine schreef:Hmmm ik denk dat ik ook niet heel lang meer moet wachten met het retour zenden van de formulieren... pff what to do what to do... :roll:
Vraag iemand zijn adres, op het interview vragen ze toch nog eens bevestiging of dat het adres is waar je gaat starten en kan je dan nog altijd wijzigen.
Dus tot en met het interview hoef je je geen zorgen maken over een adres enkel zien dat het valid is hetgeen je opgeeft.
marjolaine
Amerika-ontdekker

Ja maar probleem is juist dat ik niet weet aan wie ik t kan vragen....
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Wat zijn onze Nederamerikanen stil...
Het gaat toch alleen maar om een postadres, of zijn er haken&ogen?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Roos*
Amerikafan

Bericht door Roos* »

Wat zijn onze Nederamerikanen stil...
Kans is groot dat die op dit moment liggen te slapen!!!
marjolaine
Amerika-ontdekker

Ja precies draait alleen om postadres. Gaat hoogstwaarschijnlijk nooit gebruikt worden, want tegen die tijd heb ik allang zelf een adres...

Pffff :banghead:
marjolaine
Amerika-ontdekker

Had mijn vraag gemaild naar Kentucky... Heb antwoord: mag gewoon tot gesprek N/A invullen... geeft me dus nog ff de tijd! Neemt niet weg dat een adres dat ik mag gebruiken nog steeds errug prettig zou zijn!!
gebruikerP

Raar dat ze bij mij papieren er dan voor terugstuurden.
Nuja zoveel te beter voor jou :)

Het adres dat je opgeeft is het adres waar je gaat beginnen met wonen in de US en waar dus ook jouw Green Card naartoe gestuurd zal worden.
Eens in de US en je verandert van plaats moet je binnen de 10 dagen melden waar je dan verblijft aan de hand van je SSN. ( die je ook nog moet aanvragen op dat adres )

Begin maar snel te zoeken waar je wil gaan wonen :)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer