Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lengte I-130 procedure?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
petronellajohanna
Amerika-newbie

Lengte I-130 procedure?

Bericht door petronellajohanna »

Goede mensen, heb een beetje schele ogen na al het zoeken en lezen van de artikelen en links. WAT een verscheidenheid aan info! Heel mooi alleen is mijn zoekactie nog niet geslaagd. Ik, vrouw 40, ben nl. augustus 2008 getrouwd met een Amerikaan. En de petitie I-130/verblijfsvergunning aangevraagd. Dat ligt nu ergens op een grote stapel op een bureau in Chicago te wachten. Heeft iemand een idee hoelang de werkelijke procedure is en/of ervaring hiermee? Op de overheidswebsite, e.d. staat 11-12 maanden, maar hier lees ik dat ze nogal traag zijn bij de immigratiedienst. Eindbestemming is Washington Staat. dank voor je aandacht! Ellen
jiejie
Amerika-expert

Re: Lengte I-130 procedure?

Bericht door jiejie »

Hoi Ellen,

De website van de USCIS is niet te vertrouwen wat de tijdsduur betreft, die zegt met zo'n beetje alles altijd de maximaal durende tijden met als gevolg een hoop wanhopige mensen en dat is elke maand bij elke update hetzelfde.

Er zijn ook sites (ja daar ga ik weer met het refereren naar visajourney haha, ik lijk niet anders te doen maar ja, d'r is nu eenmaal veel informatie daar te vinden voor dit soort dingen) waar men zelf statistieken bijhoudt en aan de hand van de data die de gebruikers (dus de mensen die daar lid zijn en een visum procedure hebben lopen) invullen de statistieken weergeven. Deze statistieken zijn nog altijd gemiddelde waarden, schattingen en dergelijke maar desalniettemin is het veel realistischer omdat er met echte waardes gewerkt wordt.

Je kan de tijdschema's op deze site vinden: http://www.visajourney.com/forums/index ... page=times

Ik hoop dat je wat aan dit antwoord hebt. Meer vragen? Stel ze gerust ;)
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Lengte I-130 procedure?

Bericht door LittlePhoenix »

Bij mij duurde het nog geen 2 maanden maar we kregen voorrang omdat we naar Utah gingen PCSen (Permanent Change of Station). Moesten we wel flink achteraan blijven zitten en een paar keer extra naar Frankfurt voor gesprekken.
Op de dag dat de verhuizers ons huis aan het leeghalen waren kon ik m'n envelop gaan ophalen. Viel trouwens heel erg tegen na alle spanning. Alleen even m'n pasport laten zien bij het raampje buiten, envelop gekregen en er kon nog net congratulations af en toen konden we weer naar huis.

Maar goed, manlief werkt voor de Army dus dat is een beetje anders dan normaal.

M'n zwager (man's broer) is met een Engelse getrouwd en bij hun duurde het heel lang. Hij is zelfs naar London verhuisd omdat het maar duurde en duurde en duurde maar uiteindelijk is het toch goedgekomen en ze wonen nu in Texas.

Verschilt dus heel erg, het kan hartstikke snel gaan en het kan minstens een jaar duren. Persoonlijk langsgaan wil nog wel eens helpen maar ja, als je aanvraag in Amerika ligt wordt dat een stuk lastiger.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer