Mag ik eindelijk in de kortere rij aansluiten op het vliegveld

Het "makkelijke" interview had denk ik te maken met de volgende factoren:
- We waren erg goed voorbereid. Zorg dat je alles bij je hebt. Volg de instructies over wat je moet meenemen op de voet. Ga niet, op geheel Nederlandse wijze, zelf bepalen wat wel en wat niet belangrijk is. Dat werkt bij de US Government niet zo fijn.
In de week voor het interview hebben we twee keer een uitgebreid gesprek gehad met onze attorney om het interview en de procedure nog eens door te nemen.
- We hadden veel zaken op beide namen (bankafschriften, verkoopaktes van het huis, verzekeringsbewijzen, credit cards) en hadden wat familiefoto's meegenomen.
- In de tijd tussen het opstarten van de procedure en het interview heb ik promotie gemaakt. We hadden aanstellingsbrieven van beide banen bij ons. Ik denk dat dat bijdroeg aan de perceptie dat wij niet door economische redenen werden gedreven en "het dus wel goed zit"
Verder erg zakelijk, geen kruisverhoor. Ook niet in aparte ruimtes zoals je wel eens leest. Gewoon aan het bureau van de Immigratie Officer.
Ik weet dat er in dit forum een aantal discussies hebben gespeeld met de betrekking tot de vraag of een attorney nodig is. Iedereen moet het zelf weten. Een interessant detail is wel dat de immigratie officer iets te laat was voor onze afspraak en zich verontschuldigde met een verhaal over een stel die hij net aan zijn bureau had gehad. Ze misten een aantal bewijsstukken, waren ook niet goed voorbereid en werden weer naar huis gestuurd. De Immigration Officer refereerde aan hen als "dummies" omdat ze geen advocaat hadden gebruikt. Niet echt lekker discreet maar zo hoor je nog eens wat de andere kant erover denkt. Doe ermee wat je wilt.
Wij zijn in ieder geval voorlopig klaar!
Jan