Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2010: slow-chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

DV-2010: slow-chat

Bericht door kastelke »

**Dit is eigenlijk het eerste bericht in dit draadje:
Baia schreef:Hup, naar aanleiding van de vraag in het topic 2010-deelnemers, hier een draadje zodat iedereen kan "ouwehoeren" over dv2010 zonder dat hun berichtje verwijdert wordt (zoals in het dv2010-deelnemers-topic). Dit topic voorkomt ook hartstilstand door overopwinding tijdens het lezen van berichten in het deelnemers-topic :wink:

Bij deze:
Ik vind dat het al aardig lang duurt dit jaar eer er een winnaar uit de bus komt in de Benelux :) Hadden we vorig jaar al geen winnar rond deze tijd? Het begint serieus te spannen hier!
Maar aangezien ik ook andere berichten van de slow-chat genre uit het overzichtsdraadje van de deelnemers/winnaars DV-2010 naar hier verplaats hebt, krijg je hier dus eerst nog wat oudere berichten te lezen.

Elke, moderator**

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Uit de FAQ van de officiele .pdf met instructies:
30. HOW WILL I KNOW IF THE NOTIFICATION OF SELECTION THAT I HAVE RECEIVED IS AUTHENTIC? HOW CAN I CONFIRM THAT I HAVE IN FACT BEEN CHOSEN IN THE RANDOM DV LOTTERY?
Keep your confirmation page. You will need it to check the status of your entry on the official DV website after the electronic lottery is conducted (usually March). If you lose your confirmation information, you will not be able to check your DV entry status by yourself, and we will not resend the confirmation page to you. I
(...)If you lose your confirmation page information, you will only find out that you were selected if you receive an official letter by mail.
Dus nog minstens wachten tot maart, en elders las ik ook dat het juli zou zijn. En dan kijken op http://www.dvlottery.state.gov. Maar ondertussen hopen dat je al een enveloppe van KCC in je brievenbus vond!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
JayGoesUSA
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: DV-2010: deelnemers!

Bericht door JayGoesUSA »

2/3 maanden dus? Misschien stomme vraag, maar ik zit hier met het lekkere lenteweer weg te dromen over Amerika en schrik ineens wakker uit mijn dagdroom omdat we gaan verhuizen.

Nu ben ik het type dat dat soort dingen meestal incalculeert, maar ik weet nu niet meer zeker of ik nu mijn huidige adres, of dat van mijn ouders heb opgegeven (laatste lijkt me logisch, want die wonen toch al 30 jaar op hetzelfde adres... ik kan het alleen niet meer herinneren of ik die nu ook had ingevuld!).
Dus ja, ik weet ook nog steeeeeds niet wanneer ons huis opgeleverd gaat worden, maar ik denk dat ik maar een verlengde verhuisservice ga doen... voor de zekerheid...

Iemand enig idee, met oog op het verleden vanaf wanneer tot wanneer je ongeveer zo'n enveloppe mag verwachten? (kijk, de winnaarsmentaliteit... gewoon doen alsof je al gewonnen hebt... :lol: )

Groetjes,

Janet
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

JayGoesUSA schreef:2/3 maanden dus? Misschien stomme vraag, maar ik zit hier met het lekkere lenteweer weg te dromen over Amerika en schrik ineens wakker uit mijn dagdroom omdat we gaan verhuizen.
Janet, het is mij niet geheel duidelijk... Is dit een reactie op een vraag of zo die je eerder ergens stelde?
Wat duurt er 2 of 3 maanden?
Naar waar ga je verhuizen?

Vanaf april tot juli zou je reactie kunnen verwachten *als* je gewonnen hebt. En in ieder geval: toen je je ingeschreven hebt, heb je op het einde zo'n soort confirmation number gekregen van je inschrijving. Met dat nummer kan je vanaf juli onlline gaan zien of je bij de gelukkigen bent. Dus als de postpode je Belangrijke Brief verloren heeft gedaan, dan heb je nog een mogelijkheid om het zelf effe na te kijken. Even geduld dus nog.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
JayGoesUSA
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Haha, ja... hihi, zat nog half in dromenland...
Ga gewoon een dorpje verderop wonen, dus daar geen nood... Maar bedacht me dus dat ik me niet meer kon herinneren welk adres ik had opgegeven.

En ja... ik wilde de vraag stellen, en las op hetzelfde moment de post van jou waarin je aangaf dat het nog 2 a 3 maanden zou gaan duren.... :roll: hihi... sorry! :mrgreen:
sarahlina
Amerika-ontdekker

Bericht door sarahlina »

De notification letter vanaf wanneer kan die eigenlijk in de brievenbus vallen?
Ik lees op de website van de state lottery vanaf mei..zijn er al mensen geweest die hem vroeger hebben ontvangen?
In elk geval ik ben hier al zwaar aan het aftellen :lol: Dat wachten is zenuwslopend hé, heel het jaar zit dat in mijn hoofd...grote aankopen stel ik uit, belangrijke beslissingen wachten totdat de notificatie periode gedaan is...fingers crossed!!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Normaalgezien krijgen we in april de eerste berichten van winnaars. Hier en daar lees je nu al wel iets over winnaars, in Afrikaanse landen. Maar tot nu toe nog niks in Europa.

Je kan best je leven niet teveel op die loterij afstemmen, want dan heb je helemaal geen leven meer. Bijvoorbeeld: je koopt nu maar geen nieuwe auto, want je kan een NL krijgen. Tot juni/juli. Daarna koop je die auto ook niet, want ik oktober kan je je weer in gaan schrijven voor die loterij. En wie weet win je wel.
Zo heb ik dus 2 jaar geleden besloten om toch maar die nieuwe auto te kopen. En als we dit jaar zouden winnen, tja, dan verkoop ik een auto die inmiddels bijna 2 jaar oud is. :lol:
Elke
sarahlina
Amerika-ontdekker

Bericht door sarahlina »

Het is waar Kasteleke...als ik hem nu niet win dan koop ik mij gewoon als 'troostprijs' dat lang gewild badkamermeubel van 2000€ :lol: als tegenprestatie verf ik mijn haar platina blond als ik hem wel win!! en geloof mij voor een donkerharige wil dat al héél wat zeggen 8)
kiyu
Amerikafan

Bericht door kiyu »

Wij kregen de grote witte enveloppe uit Kentucky precies een jaar geleden, dus er is nog hoop! Het heeft dus ook een jaar geduurd voor alles helemaal rond was!

Ik ga voor jullie duimen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kiyu
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Elke keer als er hier een bericht geplaatst wordt begint mijn hart te bonzen.

Ben benieuwd wanneer het eerste bericht hier komt over de notification letter :mrgreen:

Gr Marcel ( die vol spanning wacht of hij ook een brief krijgt )
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

ROFL!
Ik had exact hetzelfde toen Kiyu hier dat laatste bericht plaatste, en nu ik weer een ongelezen bericht in dit topic zag, van Marcel, dacht ik weeral "Zou het?....".

Ik herinner me dat dat vorig jaar niet anders was. Spannend, spannend, spannend!
Elke
JayGoesUSA
Amerika-ontdekker
Contacteer:

:lol: Same here.... :roll:
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Haha, hier ook!

Misschien is het een idee om een apart topic te hebben voor meldingen van mensen die de brief ontvangen hebben? Dan kan dit topic voor de "slowchat" gebruikt worden. Dit zou wellicht een hoop hartritme stoornissen kunnen voorkomen...
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Ik denk eerlijk gezegd dat het niet handig is om dit topic als "slowchat" te gebruiken!
Baia
Amerikakenner
Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
Contacteer:

Bericht door Baia »

Idd, Dit is voor nieuwe deelnemers, en die zullen er nog wel bijkomen als er weer winnaars naar hier komen surfen. Maak gewoon een topic voor de slowchat, en dan kan dit topic blijven voor de deelenemers en hun resultaten.
Sorry als ik weer enkele mensen de adrenaline door het lijf jaag met een bericht in dit topic :lol:
Afbeelding

* Fingers al lang niet meer crossed for DV2010 ! *
** Fingers al lang niet meer crossed for DV2011 ! **
*** Fingers al lang niet meer crossed for DV2012 ! ***
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Baia schreef:Sorry als ik weer enkele mensen de adrenaline door het lijf jaag met een bericht in dit topic :lol:
:lol: :lol: :lol:

Het is echt erg op dit moment :oops:
Baia
Amerikakenner
Contacteer:

DV2010 Slow-Chat

Bericht door Baia »

Hup, naar aanleiding van de vraag in het topic 2010-deelnemers, hier een draadje zodat iedereen kan "ouwehoeren" over dv2010 zonder dat hun berichtje verwijdert wordt (zoals in het dv2010-deelnemers-topic). Dit topic voorkomt ook hartstilstand door overopwinding tijdens het lezen van berichten in het deelnemers-topic :wink:

Bij deze:
Ik vind dat het al aardig lang duurt dit jaar eer er een winnaar uit de bus komt in de Benelux :) Hadden we vorig jaar al geen winnar rond deze tijd? Het begint serieus te spannen hier!
Afbeelding

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: DV2010 Slow-Chat

Bericht door kastelke »

Dus: ben jij een winnaar van de DV-2010, dan moet je dat hier melden:
viewtopic.php?f=12&t=18161

En voor de rest kunnen we hier onze zenuwen, hopen, verlangens, angsten, en al de andere gevoelens uiten die te maken kunnen hebben met je (zoveelste) deelname aan de Diversity Lottery.

Ik zal dadelijk eens beginnen met naar de brievenbus te stappen. Elke dag open ik hoopvol die brievenbus, met de idde "NU zit er een grote witte enveloppe in". Niks dus. Grote witte enveloppe van gisteren bleek de aangepaste brandpolis te zijn, inclusief de rekening. Bah!
Elke
illuminate
Amerika-ontdekker

Bericht door illuminate »

* kewl *

ja, ook ik kijk hoopvol naar de deurmat. en ook tot nu toe grote witte enveloppen met de verkeerde inhoud :banghead:

(adrenaline giert nog steeds door mijn lijf ondanks dit slow-chat topic. LOL)
Laatst gewijzigd door illuminate op 15 apr 2009, 10:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Baia
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Baia »

Ik zal dadelijk eens beginnen met naar de brievenbus te stappen.
Dan heb jij nog geluk :)
Ik kan mijn brievenbus maar 1 keer in de week controleren :lol:
Er zit meestal wel een of andere grote witte reclame-enveloppe in, dus dat is telkens weer een adrenalinestoot waar ik de rest van de dag niet goed van ben. Ik moet wel zeggen dat ik de laatste weekenden wel steeds beter ga voetballen :lol:
Afbeelding

Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Voor mij is het afwachten op het telefoontje van mijn Tante dat de brief binnen is. :mrgreen:
Ik weet wel dat als de brief op de deurmat valt dat ze me dan gelijk belt :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer