Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Keuze voor nationaliteit.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie

Geef jij je nederlandsschap op

Peiling eindigde op 27 mei 2005, 08:21

ja
7
41%
nee
6
35%
weet niet
4
24%

Totaal aantal stemmen: 17

ftwproductions
Amerikafan

Keuze voor nationaliteit.

Bericht door ftwproductions »

geen bericht is goed bericht
Laatst gewijzigd door ftwproductions op 26 mei 2005, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik heb de Amerikaanse nationaliteit, mijn zusje heeft de Amerikaanse nationaliteit, mijn broer heeft de Canadese nationaliteit, mijn andere broer de Nederlandse en mijn ouders zijn beiden Nederlands, hoe vind je die? :D
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Ik zal waarschijnlijk mijn Amerikaanse nationaliteit ook proberen te krijgen einde van het jaar, maar als ik mijn Nederlandse zou verliezen zou ik het denk ik niet doen.

Hoe zit dat trouwens met bijv. pensioen aanspraak als je je NL nationaliteit laat vallen ?

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Je hoeft je Nederlanderschap niet te laten vallen, zolang je met een Amerikaanse getrouwd bent en in Amerika woont zit je goed. Ik kan het mijne terugvragen, maar het komt er telkens niet van, ach ik heb tot 2013 de tijd, geloof ik :D.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Er is momenteel in België ook weer wat om te doen, omdat het gewoonweg niet altijd zo fair is:
als vreemdeling kan je hier via de 'snel-Belg-wet' in een wip (nou ja, waarschijnlijk niet letterlijk te nemen :lol: ) Belg worden, terwijl je je originele nationaliteit kan behouden.
Als wij als Belg door omstandigheden een andere nationaliteit willen aannemen, dan verliezen we onze Belgische. Bij ons is de wetgeving dus nog strenger dan in Nederland.
Voor diegene die interesse hebben, zie ook:
http://www.viw.be/home.html
en
http://www.rvi.be/VRTForum/thread.jspa? ... e/index.js

Of ik zelf mijn Belgische nationaliteit ooit op zou geven als we besluiten ooit in de States te blijven?
Geen idee. Op dit moment denk ik dat financiële redenen dan de doorslag zullen geven, maar aangezien we nog ver af zijn van zo'n keuze heb ik de mogelijkheden nog niet bekeken. Er vloeit nog veel water naar de zee eer het zo ver is...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer