Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Totale kostenplaatje emigreren

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Bonnie
Amerika-ontdekker

Totale kostenplaatje emigreren

Bericht door Bonnie »

Hallo,

Ik heb al veel gelezen hier, en zie allerlei bedragen rondvliegen :wink:
Hoe zit het nu, als je gaat emigreren naar Amerika.
Wat voor kosten moet je dan rekenen, wat komt er allemaal bij?
Met de loterij rond de 1600/1700 dollar las ik, en dan natuurlijk nog je verhuis kosten(hoeveel is dat dan ongeveer?) en de tickets.
Mocht je naar Amerika gaan omdat je daar een baan aangeboden hebt, dan is het natuurlijk een andere zaak, toch?
Ik bedoel, dan heb je geen extra zakcentje gelijk nodig omdat je al werk/salaris hebt.
Maar ok, mijn vraag is, wat is een goed potje om te maken voor de sprong over de plas? :)

Groetjes, Bonnie
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Totale kostenplaatje emigreren

Bericht door kastelke »

Bonnie, op de juiste kosten bij het winnen van de loterij heb ik geen zicht. Verschilt ook van persoon tot persoon, want soms heb je bv. nog bepaalde inentingen nodig terwijl andere deze al gehad hebben.

Qua verhuis van spullen kan je ook niks zinnigs zeggen. Er zijn er die enkel hun koffers meenemen (en wat extra betalen voor het overgewicht), er zijn er die dingen in een paar kartonnen dozen per post of koerier versturen, er zijn er die een houten krat op een boot laten zetten (gedeelde container), er zijn er die een 20 foot container vullen, en wij (en heel wat anderen) zouden opteren voor een 40 foot container. Als je daar rekent op 10.000 euro van bij jou thuis, alles laten inpakken, verzenden, even geblokkeerd staan voor controle bij de douane, ter plaatste laten brengen in de VS en monteren + een goede verzekering van al je spullen, dan hou je waarschijnlijk nog wat geld over.

Ga je ginder een huis huren of kopen? Welke streek zit je, hoe groot is je gezinssamenstelling, welke eisen stel je aan de woning? Wij rekenden op zo'n $2500/maand aan huur. En tel daar nog je dagelijke kosten bij.
Maar je kan evengoed een appartementje delen met anderen, en dan kom je misschien al toe met $500/maand.

Deze vraag is eigenlijk zo'n beetje als vragen "wat kost een auto"? Je ene buur die een derdehandsje rijdt zal zeggen dat je met 5000 euro nog keuze genoeg hebt, je andere buur heef misschien net een wagen aangeschaft van 30.000 euro...
't Is maar wat je er aan uit wilt (kan!!!) geven.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Bonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Bonnie »

Ok dan..10.000.. wat een geld. Ik zou willen dat ik dat had :wink: Helaas.
Ik denk dat ik het dan zou doen met alleen een paar koffers.
M'n auto en spullen hier verkopen en daar een 2de handse auto.
De reden dat ik het vraag is omdat er allerlei ontwikkelingen zijn. (via werk naar de USA maar nog geen papieren gezien wat er nu via bedrijf geregeld gaat worden) Dus ik vroeg me af: jeetje...wat moet IK allemaal regelen en betalen?
Ik weet dat het voor iedereen mega verschillend is, daar heb je gelijk in. Je kunt het vast zo duur/goedkoop maken als je wilt.

Nou..ik wacht gewoon het nieuw af en hoe en wat. Dan weet ik meer. Ondertussen..moet ik nog ff doorsparen ;)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

10.000 euro voor het verschepen van een 40 ft container? Da's goedkoop. Onze verhuiswagen van Minnesota naar North Carolina kostte al zo'n 10.000 dollar en in Asheville van het ene adres naar het andere was een $1500.

Volgende keer dus een container laten verschepen. Ik heb het 33 jaar geleden gedaan met een kubieke voet boeken en (echte!) grammofoonplaten, voor 600 gulden. Plus een rugzak vol met kleren.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik ben best nieuwsgierig wat het zou kosten om een krat op een boot te laten zetten (zoals Elke het noemt). Ik zou namenlijk nooit mijn hele inboedel willen meeverhuizen maar wel een aantal andere zaken (boeken, kleding een aantal meubeltjes en personal items). Te weinig voor een container, teveel voor een paar koffers. Gewoon benieuwd....wat zou zoiets kunnen kosten?
tony
Amerika-ontdekker

Bericht door tony »

ik heb voor een 20ft (30 m³) container 6500 euro (ongeveer 9100 dollar) betaald. Dit was alles inbegrepen behalve verzerkering. 4 personen hebben een dag en een half alles ingepakt en gedemonteerd en nog eens 4 personen hier hebben een halve dag nodig gehad om alles terug te monteren en binnen te zetten. Ik ben verhuisd naar St Louis MO, er was dus buiten het boottransport nog een lang wegtransport nodig om mijn spullen hier te krijgen.
Wij hebben voor een container gekozen omdat we zowiezo een aantal persoonlijke spullen en erfstukken wilden meenemen. We hebben heel ons huishouden in die container gekregen. Het enige dat we achter gelaten hebben zijn de grote electrische aparaten (wasmachine, droogkast, koelkast, enz).
Al je spullen verkopen is moeilijker en brengt minder op dan je zou denken. Ik heb zelf geprobeerd die wasmachine, droogkast enz te verkopen maar na 2 maanden heb ik ze uiteindelijk weg moeten geven omdat er geen interresse was.
Mijn schoonmoeder die van amerika naar nederland is verhuisd heeft een 7 jaar gelden zo een krat laten overkomen met meubels en instrumenten. Als ik mij goed herrinner heeft dit haar een 2000 dollar gekost.
Ze hebben toen ook als gedemonteerd en terug gemonteerd.

tony
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En een 40 voet container kost in verhouding niet zoveel meer dan een 20 voet.

Benno, vervoer over de weg is een pak duurder dan vervoer over de zee.
Ik herinner mij nog dat iemand die enkele jaren geleden naar de oostkust verhuisde vanuit Nederland, zowat evenveel geld kwijt was aan zijn verhuis dan toen hij een jaar of 2 later datzelfde boeltje verhuisde naar Colorado.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Onze container werd twee weken geleden geladen en kan je dus best een up to date prijs geven.

Wij hebben voor een 20ft gekozen (wij zijn maar met 2 en geen kids en dit was eigenlijk net voldoende).
Zonder verscheping heeft het ons 6300 EURO gekost, de verzekering is 2.5% van de waarde die je opgeeft (waarde is nieuwwaarde). Dit lijkt een hoog percentage maar niets doen is volgens mij ook geen optie want je bent eigenlijk voor niets verzekerd als je niet deze all in risk niet neemt.
Voor het verhuisbedrag hadden wij 20ft voor de deur en 5 man die om 7 uur zijn begonnen met inpakken. En als ik inpakken bedoel dan is dit inpakken: elk glas apart, speciale hangdozen voor kledij (heb toch wel een pak kostuums en hemden mee te nemen), special krat voor onze marmeren tuintafel enz. Om 1600 reden de heren weg richting Antwerpen (we hebben tiental foto's op onze blog staan over de verhuis, zie 14 augustus). In September gaat dan omgekeerde gebeuren zonder dat wij ook maar iets zelf moeten doen (lees mogen doen want alles wat je zelf doet wil men niet verzekeren).
Dit lijkt veel maar wij hebben de afweging gemaakt tov nieuw kopen eens in de States en als je voor zelfde kwaliteit gaat die je hier hebt dan kan ik je verzekeren dat je met dit bedrag absoluut niet zal toekomen, tenzij je tevreden bent om met veel minder te starten natuurlijk.
Daarnaast zijn de vershepingstarieven erg laag tov overcapaciteit en zwakke dollar. Kan binnen aantal maanden al helemaal anders zijn (bijvoorbeeld per 1 september verhogen alle reders hun prijzen per 20ft met 500$ op North Atlantic).
De firma die wij hebben gebruikt staat groot op de truck op een van de foto's en zijn wij heel tevreden over.

Elke heeft gelijk dat dit verschilt van persoon tot persoon maar toen wij green card hadden bekomen hebben we eigenlijk een poging gedaan om alle kosten in een spreadsheet te dumpen en te kijken wat de kost zou zijn (auto kopen, huisje huren, dagelijkse voeding, verhuis,deposit voor telefoon,... en vooral aantal maanden geen inkomen). En ja in het begin zal je spaarcenten wat zien slinken maar is vrij gemakkelijk in te schatten hoelang je verder kan en wanneer je 'op straat' beland

Dat de verhuis niets kost lijkt me niet reeel, je verhuist toch van de ene kant van de planeet naar de andere met je ganse inboedel (of wat je wil meenemen).

Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik heb een beetje een rare vraag (en een beetje off-topic..sorry!). Maar als ik zo de verhuis foto's van wat forumleden bekijk dan valt mij op dat iederen zijn (of haar) spullen altijd in ee nmetalen container gaan. De keren dat ik naar de VS ben verhuisd, ging alles eerst in een houten container, en die werd op de truck naar een overslagpunt gereden waar de houten containers met een aantal in een grote metalen container gingen. Heeft iemand anders dit ook gehad, of doet elk bedrijf het weer anders? Ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

tony schreef:Mijn schoonmoeder die van amerika naar nederland is verhuisd heeft een 7 jaar gelden zo een krat laten overkomen met meubels en instrumenten. Als ik mij goed herrinner heeft dit haar een 2000 dollar gekost.
Weet je toevallig nog via welk bedrijf dit was? Ik ben nog steeds op zoek naar een transporteur of iets dergelijks die zoiets kan doen. Ik heb nog een paar dingen staan die te groot zijn als bagage, maar ik kan er ook lang geen container mee vullen.
"Keep Georgia On Your Mind"
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Ik ken een Nederlandse melkveehouder die een paar jaar geleden naar Indiana is verhuisd.
Hij heeft daar weer een boerderij opgestart, hij is vertrokken met 2 40ft containers.
Zelfs een tractor ( John Deere ) heeft hij meegenomen vanuit Nederland !
De containers heeft hij tweedehands gekocht in Nederland, zo kon hij alles op zijn gemak inpakken, nu staan de containers als opslagruimte bij het bedrijf.
Crisis ? What Crisis ?
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Verhuizen is anders dan goederen verplaatsen, want als het niet loopt via een verhuisbedrijf moet je alles gaan aangeven en invoeren en dan word het duur, dus even een krat met boeken op transport zetten kan wel, maar je betaald de Belastingen. De meeste verhuizers rekenen per kubieke meter en je kan al veel geld besparen door zelf aan te leveren bij hun loods dit hebben wij gedaan.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

bluemoon schreef:Ik ken een Nederlandse melkveehouder die een paar jaar geleden naar Indiana is verhuisd.
Hij heeft daar weer een boerderij opgestart, hij is vertrokken met 2 40ft containers.
Zelfs een tractor ( John Deere ) heeft hij meegenomen vanuit Nederland !
De containers heeft hij tweedehands gekocht in Nederland, zo kon hij alles op zijn gemak inpakken, nu staan de containers als opslagruimte bij het bedrijf.

Of hij heeft alles gesmokkeld of hij heeft op alles invoerbelasting betaald, zelf inpakken mag niet bij inboedel, dit verhaal is dus niet de normale gang van zaken en wil wel eens weten hoe dit gegaan is of had hij ook een eigen boot :lol:
tony
Amerika-ontdekker

Bericht door tony »

@ bandido: ik zal informeren bij mijn schoonmoeder en zal je dan iets laten weten

@bart1:
Zonder verscheping heeft het ons 6300 EURO gekost
: hoeveel heeft de verscheping dan extra gekost?
Ik ben zelf een maand en een half geleden verhuisd
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

DixieChick schreef:Ik heb een beetje een rare vraag (en een beetje off-topic..sorry!). Maar als ik zo de verhuis foto's van wat forumleden bekijk dan valt mij op dat iederen zijn (of haar) spullen altijd in ee nmetalen container gaan. De keren dat ik naar de VS ben verhuisd, ging alles eerst in een houten container, en die werd op de truck naar een overslagpunt gereden waar de houten containers met een aantal in een grote metalen container gingen. Heeft iemand anders dit ook gehad, of doet elk bedrijf het weer anders? Ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.
Bij ons ging het in Nederland in een container, maar kwam het hier aan in houten kisten.
Het schijnt dat de container huurprijzen aanzienlijk zijn en de houten kratten dus zodra de container bij de verhuizer aankomen volgelopen worden en de container gelijk weer mee terug naar de verscheper gaat.
In jouw geval denk ik dat ze dat bij jullie in Nederland ook zo gedaan hebben.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Vorig jaar rond deze tijd konden wij bijna geen containers krijgen, nu zijn ze volop beschikbaar en ook de prijzen schieten omlaag, dus ook voor verhuizen kan je nu waarschijnlijk betere prijzen krijgen dan vorig jaar.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Zit hier een beetje te grinniken achter mijn PC. Toen ik mijn greencard won ging ik met $2000, twee koffers met kleding en een TENT (gelukkig niet nodig gehad)Een weekje bij vrienden doorgebracht, een ouwe mobile home gehuurd voor $300
en voor $100 de gehele huisraad bijelkaar geyardsaled, incl meubels .
Ik had het ouwe brik van mijn stage nog steeds maar heb die na twee maanden verkocht en verwisseld voor wat beters waarna mijn meeste geld op was. Gelukkig had ik binnen 30 dagen werk.
Dit was in 1996
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Afgelopen oktober hebben wij €6350 betaald voor verscheping van het meeste van onze inboedel van ons huis met drie slaapkamers (exclusief slaapkamerkasten en alle elektronika). Dit was inclusief verscheping, inklaring en verzekering, twee weken opslag, en uiteraard aflevering op het door ons gewenste adres. We hebben niets in elkaar laten zetten, maar als we hadden gewild zat dit ook erbij.

Om kwart over acht 's ochtends stonden de verhuizers aan de deur, en om kwart over twee waren ze weer weg (vier verhuizers).

Alles werd in drie grote houten kratten gezet, die voor de overtocht in een metalen zeecontainer zouden worden geladen.

We hadden heel wat glazen, borden en ander breekbaar spul erbij zitten, en niets, maar dan ook helemaal niets is beschadigd geraakt of kapot gegaan - we waren dus uitermate tevreden! :D
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ned in MO> Ik blijf het knap vinden hoor!

Maar de vraag is natuurlijk hoeveel je in Nederland achterlaten hebt..een hele huishouding compleet met nieuwe meubels, mooi spullen, erfstukken, of een studentenkamer vol met 4e hands spullen? Als je in NL al niet veel hebt, dan is het natuurlijk makkelijker om dat allemaal achter te laten, dan wanneer je al een hele inboedel opgebouwd hebt. Bij ons word alles altijd voor ons betaald en geregeld, dus wij sjouwen altijd alles (behalve wasmachine, koelkast, droger, fornuis) mee..eerlijk gezegd zou ik het ook niet meer anders willen. Een huis maakt mij niet uit, maar mijn spulletjes zijn mijn thuis.

Bedankt voor de uitleg van de containers/ houten kisten trouwens!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Tony

sorry tikfout ik bedoelde inclusief verscheping.
Vorig jaar rond deze tijd konden wij bijna geen containers krijgen, nu zijn ze volop beschikbaar en ook de prijzen schieten omlaag, dus ook voor verhuizen kan je nu waarschijnlijk betere prijzen krijgen dan vorig jaar
Klopt helemaal. Zit een beetje in de branche en tov een dik jaar terug zijn de prijzen nu veel gunstiger om container naar states te krijgen. Zie ook mijn opmerking inzake verhoging tarieven per september gezien reders nu behoorlijk wat capaciteit uit de markt hebben gehaald en aantal nieuwbouw schepen gewoon in de schotse meren leeg zijn geparkeerd.
Bij ons ging het in Nederland in een container, maar kwam het hier aan in houten kisten.
Het schijnt dat de container huurprijzen aanzienlijk zijn en de houten kratten dus zodra de container bij de verhuizer aankomen volgelopen worden en de container gelijk weer mee terug naar de verscheper gaat
Klopt ook bij ons zal container bij aankomst worden uitgepakt en dan per truck/houten kratten naar Atlanta worden gebracht. Dit heeft o.a. te maken met de zeer hoge kadekosten in USA.

Bart1
Laatst gewijzigd door kastelke op 29 aug 2009, 14:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: quotes werkend gemaakt
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer