Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Heb een werkvergunning voor VS, maar kan geen baan vinden
Heb een werkvergunning voor VS, maar kan geen baan vinden
Hallo iedereen,
Afgelopen mei ben ik summa cum laude afgestudeerd in de VS met een MBA met een concentratie in Finance. Hieraan heb ik een werkvergunning overgehouden voor de VS. Sinds mijn afstuderen ben ik hard bezig met het zoeken naar een baan. Helaas is het een zeer moeilijke arbeidsmarkt op dit moment in de VS en heb ik weinig success. Ik word er een beetje moedeloos van, maar ik geef nog niet op.
Vandaar dat ik het op deze manier probeer en misschien dat hier iets uit voortvloeit. Ik vroeg mij af of iemand suggesties heeft voor bedrijven waarbij ik kan solliciteren. Of andere tips die mij zouden kunnen helpen in mijn zoektocht.
Hier is wat achtergrondinformatie over mij. Zoals ik al zei, ik heb een Master of Business Administration met een concentratie in Finance. Verder heb ik ervaring met investment management, financieel onderzoek, en verkoop van financiele producten. Ik heb stages gehad als project manager (bij de Financiele Rescherche), financieel analist en assistent onderzoeker. Ik ben ook jarenlang een crew leader geweest bij een bar. Ik ben geintereseerd in het verlengde van bovenstaande activiteiten, maar mijn opleiding en werkervaring kwalificeren mij voor vele industrieen en banen. Ik overweeg elke gepaste werkgelegenheid en ik ben bereid om onderaan de ladder te beginnen.
Mijn resume is ook beschikbaar, indien het nodig is.
Alvast bedankt!
Danny
Afgelopen mei ben ik summa cum laude afgestudeerd in de VS met een MBA met een concentratie in Finance. Hieraan heb ik een werkvergunning overgehouden voor de VS. Sinds mijn afstuderen ben ik hard bezig met het zoeken naar een baan. Helaas is het een zeer moeilijke arbeidsmarkt op dit moment in de VS en heb ik weinig success. Ik word er een beetje moedeloos van, maar ik geef nog niet op.
Vandaar dat ik het op deze manier probeer en misschien dat hier iets uit voortvloeit. Ik vroeg mij af of iemand suggesties heeft voor bedrijven waarbij ik kan solliciteren. Of andere tips die mij zouden kunnen helpen in mijn zoektocht.
Hier is wat achtergrondinformatie over mij. Zoals ik al zei, ik heb een Master of Business Administration met een concentratie in Finance. Verder heb ik ervaring met investment management, financieel onderzoek, en verkoop van financiele producten. Ik heb stages gehad als project manager (bij de Financiele Rescherche), financieel analist en assistent onderzoeker. Ik ben ook jarenlang een crew leader geweest bij een bar. Ik ben geintereseerd in het verlengde van bovenstaande activiteiten, maar mijn opleiding en werkervaring kwalificeren mij voor vele industrieen en banen. Ik overweeg elke gepaste werkgelegenheid en ik ben bereid om onderaan de ladder te beginnen.
Mijn resume is ook beschikbaar, indien het nodig is.
Alvast bedankt!
Danny
Re: Heb een werkvergunning voor VS, maar kan geen baan vinden
Leuk weer eens wat van je te horen. Is het handig om erbij te vermelden in welke regio je zoekt? Je wilt toch bij je vriendin in de buurt blijven neem ik aan.
Hoi hoi, is inderdaad wel handig om erbij te vermelden 
Het liefst in de regio Chicago, Indianapolis of Fort Lauderdale, maar eerlijk gezegd sta ik overal voor open. Ik ga waar de baan is.

Het liefst in de regio Chicago, Indianapolis of Fort Lauderdale, maar eerlijk gezegd sta ik overal voor open. Ik ga waar de baan is.
Niemand een suggestie?
Ik zou het heel treurig vinden als mijn werkvergunning hier verloopt, alleen maar omdat ik nu niets kan vinden.
Ik hoop nog op een wonder!
Ik zou het heel treurig vinden als mijn werkvergunning hier verloopt, alleen maar omdat ik nu niets kan vinden.
Ik hoop nog op een wonder!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik neem aan dat jij al probeerde via recruteringskantoren/headhunters?
Tja, het is niet simpel. Via je Amerikaanse vriendin + je opleiding ginder heb jij al een heel netwerk ginder. Daar is niemand bij die je kan helpen?
Heb je eventueel Canada al bekeken als uitwijkmogelijkheid? Chicago ligt dan nog steeds binnen bereik (eventueel als je wat meer ervaring hebt opgedaan, of via een huwelijk).
Tja, het is niet simpel. Via je Amerikaanse vriendin + je opleiding ginder heb jij al een heel netwerk ginder. Daar is niemand bij die je kan helpen?
Heb je eventueel Canada al bekeken als uitwijkmogelijkheid? Chicago ligt dan nog steeds binnen bereik (eventueel als je wat meer ervaring hebt opgedaan, of via een huwelijk).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ja, recruteringskantoren/staffing agencies heb ik al geprobeerd en ik heb mijn netwerk al helemaal uitgeput. Komt vrij weining uit. Huwelijk is op dit moment helaas geen optie.
Vandaar dat ik het even op deze manier probeer. Ik weet dat het nogal vergezocht is, maar proberen kan altijd. Misschien dat een forumlid weet van een vacature bij zijn/haar bedrijf.
Blijf hopen natuurlijk. Ondertussen blijf ik proberen
Vandaar dat ik het even op deze manier probeer. Ik weet dat het nogal vergezocht is, maar proberen kan altijd. Misschien dat een forumlid weet van een vacature bij zijn/haar bedrijf.
Blijf hopen natuurlijk. Ondertussen blijf ik proberen

Helaas werkt hier veel door connecties....onze dochter heeft al een job offer bij een clearing house/trading company and is nu net een sophomore in College....ze heeft een zeer succesful internship gedaan en zo bewezen hoe goed ze is, maar zonder connecties was ze daar nooit binnen gekomen.
Kan je niet via je College professor's connecties krijgen of door andere in je omgeving....Good Luck!:)
Kan je niet via je College professor's connecties krijgen of door andere in je omgeving....Good Luck!:)
- Bandido
- Amerika-expert
Is er een lokale chamber of commerce of zijn er bi-national chambers waar je eens kunt kijken? Zoals Bentlebee al zegt gaat er inderdaad veel via-via en alleen brieven schrijven is vaak niet voldoende.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Gefeliciteerd met het behalen van je MBA en je werkvergunning.
Is je werkvergunning verbonden aan een bepaalde functie?
Zo niet dan zou ik het volgende proberen als ik jou was (als je dat al niet aan het doen bent)...solliciteer op wat voor baan dan ook. Auditor of Finance controller bij hotels, en hoofdkantoren van restaurant ketens etc, werknemer op een hotel (ik ga ervan uit dat je meerdere talen spreekt) of in het aller slechtste geval zelfs voor banen als barista bij Starbucks ofzo. Waarschijnlijk niet waar je op zit te wachten maar als je op die manier je werkvergunning actief kan houden, kan je straks als de economie beter is altijd nog op beter solliciteren. Het zou inderdaad zonde zijn als je werkvergunning verloopt.
Succes in elk geval ik hoop heel erg voor je dat het gaat lukken.
Sue in Orlando, FL
Is je werkvergunning verbonden aan een bepaalde functie?
Zo niet dan zou ik het volgende proberen als ik jou was (als je dat al niet aan het doen bent)...solliciteer op wat voor baan dan ook. Auditor of Finance controller bij hotels, en hoofdkantoren van restaurant ketens etc, werknemer op een hotel (ik ga ervan uit dat je meerdere talen spreekt) of in het aller slechtste geval zelfs voor banen als barista bij Starbucks ofzo. Waarschijnlijk niet waar je op zit te wachten maar als je op die manier je werkvergunning actief kan houden, kan je straks als de economie beter is altijd nog op beter solliciteren. Het zou inderdaad zonde zijn als je werkvergunning verloopt.
Succes in elk geval ik hoop heel erg voor je dat het gaat lukken.
Sue in Orlando, FL
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
-
- Amerika-expert
Heeft de school dan geen plaatsingsoffice? MBA heeft weinig waarde in finance, anders dan het netwerk dat het biedt (CFA charter/examens heb je veel meer aan) en op het moment zijn er zoveel mensen met meer ervaring op zoek dat je waarschijnlijk nergens binnenkomt op je diploma alleen. Je zult dezelfde kanalen moeten blijven volgen totdat je beet hebt. Zoek een lokale society op en wordt lid, ga naar hun luncheons, etc. Ja, da's een voltijdsbaan op zichzelf.
Gr., Flipje

Gr., Flipje
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 8368 Weergaves
-
Laatste bericht door newamsterdam