Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Greencard; verplicht verhuizen?
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Greencard; verplicht verhuizen?
He,
Even een vraagje over een Greencard. Over twee jaar heb ik als het goed is mijn VWO-diploma. Ik zou dan in principe mee kunnen gaan doen voor de Greencard Lottery. Mocht ik denken later naar de VS te gaan verhuizen is het handiger om dan al mee te doen aan de lotterij om mijn kansen te vergroten (aangezien je meerdere jaren meedoet). Nu is mijn vraag of dat mogelijk is. Als ik een Greencard krijg, ben ik dan verplicht om naar de VS te gaan? Val je af als je van plan bent om eerst nog even wat jaren in Nederland te blijven of maakt dat helemaal niets uit?
Grandu
Even een vraagje over een Greencard. Over twee jaar heb ik als het goed is mijn VWO-diploma. Ik zou dan in principe mee kunnen gaan doen voor de Greencard Lottery. Mocht ik denken later naar de VS te gaan verhuizen is het handiger om dan al mee te doen aan de lotterij om mijn kansen te vergroten (aangezien je meerdere jaren meedoet). Nu is mijn vraag of dat mogelijk is. Als ik een Greencard krijg, ben ik dan verplicht om naar de VS te gaan? Val je af als je van plan bent om eerst nog even wat jaren in Nederland te blijven of maakt dat helemaal niets uit?
Grandu
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
Re: Greencard; verplicht verhuizen?
Weet het niet exact, maar je moet dus wel naar Amerika, dacht binnen een half jaar. Ook als je daarna vanuit Amerika weer voor langere tijd het land uitgaat raak je de kaart kwijt.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar zo'n kaart is toch voor levenslang staat op AA.com?
---Mark Twain
---Mark Twain
Permanent Resident Cards can be taken away from immigrants if they choose to relinquish it through their actions. One such action is when Permanent Residents move aboard for more than 12 months without first obtaining a Re-entry Permit (valid for 2 years). Form I-131 currently costs $305. It can be downloaded from the USCIS website by visiting this site. Permanent Residents who try to bypass this legal requirement will not be admitted back into the country when they return.
en er zullen meer regels zijn, dus levenslang is een Greencard niet als je je niet aan de regels houd.
en er zullen meer regels zijn, dus levenslang is een Greencard niet als je je niet aan de regels houd.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij moet je meerderjarig zijn om mee te doen dus gaat het sowieso al niet
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij is hij 16 en wil over twee jaar mee gaan doen, dus dan kan het wel...
Tenzij ze met meerderjarig 21 bedoelen...?

Tenzij ze met meerderjarig 21 bedoelen...?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ie mee wil doen als ie 18 is wil hij dan eerst wat anders in ned gaan doen maar al wel vast een greencard winnen?
Ben je wel overtuigd van je eigen geluk
Ben je wel overtuigd van je eigen geluk

-
- Amerika-expert
Niet geloven wat er op allerlei websites staat, behalve als er '.gov' in het adres staat.
En als je met de groene kaart loterij meedoet: je niet laten verleiden door allerlei 'aanbiedingen' van bedrijven die alles wel eens voor je zullen regelen. Alleen gratis (!) meedoen via de officiele loterij, zie elders op dit forum.
En als je met de groene kaart loterij meedoet: je niet laten verleiden door allerlei 'aanbiedingen' van bedrijven die alles wel eens voor je zullen regelen. Alleen gratis (!) meedoen via de officiele loterij, zie elders op dit forum.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Als je 18 zijn mag je mee doen als ik het nog goed voor de geest kan halen
Moment dat je green card in je paspoort plakt is ie geldig voor een jaar en moet je dus binnen een 'redelijke' termijn naar de US om er pemanent resident te worden. Ik heb me laten vertelen dat je best kan vergelijken met de regels van de belanstingsaangifte die ook vast aantal dagen vooropstelt om te bepalen waar je belasting moet gaan betalen (ik twijfel tussen 175 en 178 dagen, maar feit is wel dat dit zo goed als overeenkomt met er definitief vestigen)
En laten we eerlijk zijn een green card dient nu net om je in een nieuw land te gaan vestigen dus lijkt me ook vrij logisch dat men vraagt om dit vrij vlug te doen en er dan ook meteen te blijven wonen en werken en die nu even aantal jaren in de kast legt tot het goed uit komt (sommige persoonlijke reden niet in acht genomen)
Bart1
Moment dat je green card in je paspoort plakt is ie geldig voor een jaar en moet je dus binnen een 'redelijke' termijn naar de US om er pemanent resident te worden. Ik heb me laten vertelen dat je best kan vergelijken met de regels van de belanstingsaangifte die ook vast aantal dagen vooropstelt om te bepalen waar je belasting moet gaan betalen (ik twijfel tussen 175 en 178 dagen, maar feit is wel dat dit zo goed als overeenkomt met er definitief vestigen)
En laten we eerlijk zijn een green card dient nu net om je in een nieuw land te gaan vestigen dus lijkt me ook vrij logisch dat men vraagt om dit vrij vlug te doen en er dan ook meteen te blijven wonen en werken en die nu even aantal jaren in de kast legt tot het goed uit komt (sommige persoonlijke reden niet in acht genomen)
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je mee doet met de loterij is het beter om dit zelfstandig te doen via internet. Al die bedrijven die geld vragen moet je niet benaderen want je kunt het best zelf.
Krijg je na meegdaan te hebben de witte enveloppe dan kan je alsnog voor kiezen om af te haken(mocht je er nog niet klaar voor zijn) Wil je wel mee doen dan vul je alles in en stuur het zsm weer terug (aangetekend met bewijs van ontvangst)
Als alles goedgekeurd is zul je een uitnodiging krijgen voor een interview en moet je een afspraak maken bij de aangewezen arts van `t consulaat en bij de kliniek om eem röntgenfoto te laten maken.
Heb je dit alles achter de rug en je hebt groen licht gekregen dan moet je je binnen 6 maanden melden in Amerika. Vanaf het moment dat je je gemeld hebt op het eerste vliegveld waar je de States binnen komt moet je binnen een jaar gevestigd zijn. Doe je dit niet dan verloopt je Green Card en ben je `m kwijt (en ook al je geld wat het heeft gekost bij de kliniek, arts en consulaat)
Mocht je toch afhaken nadat je de witte enveloppe ontvangt(maar ik denk niet dat je dit doet omdat je dan al zò ver bent )mag je gerust weer mee doen het jaar er na!
maar idd eerst even 18 worden!
Kiyu
Krijg je na meegdaan te hebben de witte enveloppe dan kan je alsnog voor kiezen om af te haken(mocht je er nog niet klaar voor zijn) Wil je wel mee doen dan vul je alles in en stuur het zsm weer terug (aangetekend met bewijs van ontvangst)
Als alles goedgekeurd is zul je een uitnodiging krijgen voor een interview en moet je een afspraak maken bij de aangewezen arts van `t consulaat en bij de kliniek om eem röntgenfoto te laten maken.
Heb je dit alles achter de rug en je hebt groen licht gekregen dan moet je je binnen 6 maanden melden in Amerika. Vanaf het moment dat je je gemeld hebt op het eerste vliegveld waar je de States binnen komt moet je binnen een jaar gevestigd zijn. Doe je dit niet dan verloopt je Green Card en ben je `m kwijt (en ook al je geld wat het heeft gekost bij de kliniek, arts en consulaat)
Mocht je toch afhaken nadat je de witte enveloppe ontvangt(maar ik denk niet dat je dit doet omdat je dan al zò ver bent )mag je gerust weer mee doen het jaar er na!
maar idd eerst even 18 worden!
Kiyu
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heey,
Thanks!
Ik snapte het namelijk niet. Als je zo'n kaart kunt krijgen en dan altijd nog op je gemakje naar de USA zou kunnen vertrekken zou het ideaal zijn, maar denk dat er dan ook veel meer mensen in gaan schrijven. Het is dus geen vrijblijvends iets. Goed; bedankt voor de informatie! Eerst maar in november naar New York en kijken of ik inderdaad American Studies ga doen 
Thanks!

---Mark Twain
---Mark Twain
- Bandido
- Amerika-expert
Een GC is een soort verblijfsvergunning en geen visum. Je wordt inwoner van Amerika op het moment dat je je GC voor het eerst gebruikt. Daarna blijft hij inderdaad voor altijd geldig, mits je inderdaad in de VS woont. Er is een schemergebied voor wat betreft het aantal dagen dat je in de VS moet zijn per jaar. Maar in het algemeen moet je ervan uitgaan dat je lastige vragen kunt krijgen bij binnenkomst in de VS als je langer dan zes maanden per jaar buiten Amerika verblijft. Ik heb ook wel verhalen gehoord van mensen die elk jaar even heen en weer gaan om hun kaart niet te verliezen. Maar die kunnen ook gewoon geluk hebben gehad. Er staat namelijk nogal wat op het spel natuurlijk...
"Keep Georgia On Your Mind"
http://forums.immigration.com/showthread.php?t=302729
Je bent eligible om mee te doen zodra je je High School diploma hebt of een vergelijkbaar diploma. Als je meedoet maar nog geen High School diploma hebt wordt je meteen ineligible verklaard, want je voldoet ook niet aan de job eis.
Als je de boven staande thread/link leest dan weet je waaraan je moet voldoen en zo'n beetje wat de kosten zijn, want alleen entering de lotery is gratis, maar als je de NL wint dan beginnen de kosten pas, dus is het beter om vooraf te weten waar je aan toe bent.
Dit is ook beter zodat alleen mensen meedoen die echt willen verhuizen en aan alle eisen voldoen en het kunnen betalen, anders nemen ze de plaats in van een ander die maar al te graag wil en kan.
Je bent eligible om mee te doen zodra je je High School diploma hebt of een vergelijkbaar diploma. Als je meedoet maar nog geen High School diploma hebt wordt je meteen ineligible verklaard, want je voldoet ook niet aan de job eis.
Als je de boven staande thread/link leest dan weet je waaraan je moet voldoen en zo'n beetje wat de kosten zijn, want alleen entering de lotery is gratis, maar als je de NL wint dan beginnen de kosten pas, dus is het beter om vooraf te weten waar je aan toe bent.
Dit is ook beter zodat alleen mensen meedoen die echt willen verhuizen en aan alle eisen voldoen en het kunnen betalen, anders nemen ze de plaats in van een ander die maar al te graag wil en kan.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Opgelet, wat Bentlebee zegt is fout!
Je kan beter ten rade gaan bij de officiele uitleg, deze van de overheid dus:
http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1318.html
Dan ben je ook in staat om correcte gegevens door te geven:
Je kan beter ten rade gaan bij de officiele uitleg, deze van de overheid dus:
http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1318.html
Dan ben je ook in staat om correcte gegevens door te geven:
Education or Work Experience: You must have either a high school education or its equivalent, defined as successful completion of a 12-year course of elementary and secondary education; OR two years of work experience within the past five years in an occupation requiring at least two years of training or experience to perform. The U.S. Department of Labor’s O*Net OnLine database will be used to determine qualifying work experience. For more information about qualifying work experience, see Frequently Asked Question #13. If you cannot meet either of these requirements, you should NOT submit an entry to the DV program.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Kastelelke...vertel me wat er fout is aan wat ik schreef! High School diploma of vergelijkbaar en sinds de persoon er nog niet mee klaar is kan ze niet aan de job eis voldoen....een uitleg zou zeer op zijn plaats zijn als je schrijft dat ik het fout heb!
Ik denk dat je niet wil vertellen dat de DV lotery gratis is na het winnen van de NL!
Op de website waar ik een link van op heb gezet is weinig commentaar dat er iets fout is...anders had ik het wel gehoord en zeker iets dat fout zou zijn gewijzigd. Om foute info te geven heeft geen zin en is zeker ongewenst. Het erop wijzen van wat de kosten zijn nadat iemand gewonnen heeft en wat die kunnen zijn is alleen maar nuttig aangezien velen mensen en ik was er ook 1 van, onder de indruk zijn dat je een GC krijgt als je wint, maar zo is het zeer zeker niet...het begint pas als je de NL wint en als je niet eligible bent kan je beter niet meedoen zodat een ander wel een kans heeft die heel graag wil winnen en aan alle eisen voldoet.
Ik denk dat je niet wil vertellen dat de DV lotery gratis is na het winnen van de NL!
Op de website waar ik een link van op heb gezet is weinig commentaar dat er iets fout is...anders had ik het wel gehoord en zeker iets dat fout zou zijn gewijzigd. Om foute info te geven heeft geen zin en is zeker ongewenst. Het erop wijzen van wat de kosten zijn nadat iemand gewonnen heeft en wat die kunnen zijn is alleen maar nuttig aangezien velen mensen en ik was er ook 1 van, onder de indruk zijn dat je een GC krijgt als je wint, maar zo is het zeer zeker niet...het begint pas als je de NL wint en als je niet eligible bent kan je beter niet meedoen zodat een ander wel een kans heeft die heel graag wil winnen en aan alle eisen voldoet.

Laatst gewijzigd door bentlebee op 04 sep 2009, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- DixieChick
- Amerika-expert
Misschien dat ze kijken naar OF opleiding, OF werkervaring? Want dat laatste telt toch ook mee?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Als je bedoelt werkervaring tijdens het studeren...Ik kan daar niet goed antwoord op geven, maar IMO kan je nooit 2 jaar werk ervaring hebben als je nog niet je High School diploma hebt en dat was wat de originele posters vraag probleem is.
Misschien hebben sommige College studenten 2 jaar werkervaring die misschien niet full time zijn, maar de College studenten zijn al eligible aangezien ze zeker hun High School diploma hebben voordat ze naar College gaan.
Misschien hebben sommige College studenten 2 jaar werkervaring die misschien niet full time zijn, maar de College studenten zijn al eligible aangezien ze zeker hun High School diploma hebben voordat ze naar College gaan.
- DixieChick
- Amerika-expert
Nee, ik bedoel mensen die bijvoorbeeld een MAVO diploma hebben, of HAVO. Die hebben geen 12 jaar op school gezeten (maar 10 en 11 respectievelijk). Volgens wat ik lees in het stukje van Elke, zouden die mensen toch in aanmerking komen mits ze minstens twee jaar werkervaring hebben...
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerika-expert
D'r staat heel duidelijk: 12 jaar school OF de afgelopen vijf jaar twee jaar werkervaring in een baan waar je minstens twee jaar training voor nodig hebt.
Je kunt dus voor je 18e eigenlijk nauwelijks meedoen. Of je moet de kinderarbeidswetten overtreden hebben (en met je 13e zijn gaan werken in een baan waarvoor je met je 11e begonnen bent te leren!)
Je kunt dus voor je 18e eigenlijk nauwelijks meedoen. Of je moet de kinderarbeidswetten overtreden hebben (en met je 13e zijn gaan werken in een baan waarvoor je met je 11e begonnen bent te leren!)
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
1 van mijn kinderen heeft High School in the USA afgerond (in school, not online scholing) en graduated officially op 15 jarige leeftijd en was dus al eligible op die leeftijd. Dus het kan zeer zeker. Of je met Mavo niet eligible zou zijn, betwijfel ik aangezien je een High School hebt afgesloten (mits je geslaagd bent) van 6 jaren lagere school + 4 jaren Middelbare school + kleuterschool, dat hier in de USA tesamen wordt gezien als High School...Kindergarten, pre school....alles tesamen is grade 1-12.
Mijn andere kind is nu een sophomore in High School en is 13 jaar en zit gewoon in school...Public School maar heeft zowel online scholing als full time scholing gedaan en is nu op 13 jarige leeftijd al AP courses aan het doen die erg hoog worden aangeschreven door Colleges.
Mijn andere kind is nu een sophomore in High School en is 13 jaar en zit gewoon in school...Public School maar heeft zowel online scholing als full time scholing gedaan en is nu op 13 jarige leeftijd al AP courses aan het doen die erg hoog worden aangeschreven door Colleges.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht