Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zorgverzekering bij (tijdelijke) emigratie
Zorgverzekering bij (tijdelijke) emigratie
Ik hoop dat julliie me kunnen helpen!
Ik ben getrouwd met een Amerikaan. Wij wonen inmiddels 5 jaar samen in Nederland. Nu hebben we besloten om naar Amerika te verhuizen.
Misschien voor altijd, maar in ieder geval voor een jaar. Mijn man is er momenteel al en heeft ook al werk gevonden.
Nu weet ik niet precies wat ik moet doen met onze zorgverzekering. Ik heb zojuist onze verzekeraar gebeld (CZ), maar zij wisten me helaas niet veel te vertellen.....
Ik ben van plan om meteen werk te gaan zoeken daar uiteraard.
Weet iemand hier iets meer over?
Bedankt!
Ik ben getrouwd met een Amerikaan. Wij wonen inmiddels 5 jaar samen in Nederland. Nu hebben we besloten om naar Amerika te verhuizen.
Misschien voor altijd, maar in ieder geval voor een jaar. Mijn man is er momenteel al en heeft ook al werk gevonden.
Nu weet ik niet precies wat ik moet doen met onze zorgverzekering. Ik heb zojuist onze verzekeraar gebeld (CZ), maar zij wisten me helaas niet veel te vertellen.....
Ik ben van plan om meteen werk te gaan zoeken daar uiteraard.
Weet iemand hier iets meer over?
Bedankt!
- DixieChick
- Amerika-expert
Re: Zorgverzekering bij (tijdelijke) emigratie
Je zou natuurlijk een zorgverzekering in de VS kunnen nemen. Heeft je man geen aanbod via zijn werk?
Als dat niet gaat, dan weet ik dat een aantal forumleden hier een tijdelijke verzekering bij, ik meen, OOM genomen heeft. Dat kan geloof ik voor tot een jaar. CZ zal je inderdaad niet meer dekken als je emigreert .Je betaalt dan immers geen premies meer in Nederland.
Trouwens, even off-topic; heeft je man nog een geldige verblijfsvergunning voor Nederland? Zo ja, dan zou ik als ik jou was zo snel mogelijk een visum aanvraag starten bij het Amerikaanse consulaat in Amsterdam. Zodra hij geen geldige verblijfsvergunning meer heeft, zal hij het vanuit de VS moeten doen, en dat zal veel langer duren (reken op 8-9 maanden) dan wanneer je het direct via het consulaat doet (bij ons duurde dat toen 6 weken).
Als dat niet gaat, dan weet ik dat een aantal forumleden hier een tijdelijke verzekering bij, ik meen, OOM genomen heeft. Dat kan geloof ik voor tot een jaar. CZ zal je inderdaad niet meer dekken als je emigreert .Je betaalt dan immers geen premies meer in Nederland.
Trouwens, even off-topic; heeft je man nog een geldige verblijfsvergunning voor Nederland? Zo ja, dan zou ik als ik jou was zo snel mogelijk een visum aanvraag starten bij het Amerikaanse consulaat in Amsterdam. Zodra hij geen geldige verblijfsvergunning meer heeft, zal hij het vanuit de VS moeten doen, en dat zal veel langer duren (reken op 8-9 maanden) dan wanneer je het direct via het consulaat doet (bij ons duurde dat toen 6 weken).
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Re: Zorgverzekering bij (tijdelijke) emigratie
DixieChick schreef:Je zou natuurlijk een zorgverzekering in de VS kunnen nemen. Heeft je man geen aanbod via zijn werk?
Mijn visum aanvraag is vorige week goedgekeurd, dus ik vertrek binnenkort al!
Nee, mijn man heeft geen zorgverzekering via zijn werk. Ik denk dat ik inderdaad een verzekering bij OOM afsluit. Bedankt!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 8972 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess
-
- 6 Reacties