Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe is het om te wonen in ... (deze staat/stad)
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Hoe is het om te wonen in ... (deze staat/stad)
Ik ben zelf momenteel aan het uitzoeken welke universiteiten voor een PhD geschikt zouden zijn voor mij voor 2011 of 2012. Natuurlijk kijk ik in eerste instantie naar de programma's die de universiteit aanbiedt, maar ik vind de stad/gebied ook belangrijk. Je kiest toch ook voor een plek waar je je thuis zult voelen en waar je toch zeker een aantal jaar zal gaan leven.
Nou gaat mijn voorkeur voor programma's van de volgende universiteiten:
Harvard, Stanford, Columbia, Vanderbilt, George Mason en Penn. Ook zijn Cornell, Chapel Hill, Rutgers en Washington (Seattle) een goede mogelijkheid.
Wie kan me wat vertellen over de gebieden/steden/staten waarin deze universiteiten liggen. Hoe is de stad qua dynamiek? Hoe zijn de mensen over het algemeen, warm of koel? Wat kan je aanraden over deze plek, of juist afraden?
Ik ben dus op zoek naar mensen die ervaring hebben met (wonen in):
Boston/Massachussets
New York (Cornell/Columbia)
California weet ik zelf wel, maar als iemand specifiek iets over Stanford/Palo Alto weet, hoor ik het natuurlijk ook graag, omdat ik denk dat deze universiteit mijn grootste voorkeur heeft.
Nashville/Tennessee (Vanderbilt)
Fairfax/Virginia (George Mason)
Chapel Hill/North Carolina (ik vond de staat prachtig om door heen te reizen, maar hoe is het om er te wonen?)
Seattle/Washington
Philadelphia/Pennsylvania
Newark/New Jersey (Rutgers)
En wellicht is het voor anderen ook interessant om te weten hoe het is om in een bepaalde staat of stad te wonen. Zeker nu de greencards binnendruppelen, zal men misschien nadenken over waar ze terecht komen. Dus mocht iemand vragen hebben over hoe het is om in een bepaald deel van de USA te wonen, stel je vraag dan hier!
Nou gaat mijn voorkeur voor programma's van de volgende universiteiten:
Harvard, Stanford, Columbia, Vanderbilt, George Mason en Penn. Ook zijn Cornell, Chapel Hill, Rutgers en Washington (Seattle) een goede mogelijkheid.
Wie kan me wat vertellen over de gebieden/steden/staten waarin deze universiteiten liggen. Hoe is de stad qua dynamiek? Hoe zijn de mensen over het algemeen, warm of koel? Wat kan je aanraden over deze plek, of juist afraden?
Ik ben dus op zoek naar mensen die ervaring hebben met (wonen in):
Boston/Massachussets
New York (Cornell/Columbia)
California weet ik zelf wel, maar als iemand specifiek iets over Stanford/Palo Alto weet, hoor ik het natuurlijk ook graag, omdat ik denk dat deze universiteit mijn grootste voorkeur heeft.
Nashville/Tennessee (Vanderbilt)
Fairfax/Virginia (George Mason)
Chapel Hill/North Carolina (ik vond de staat prachtig om door heen te reizen, maar hoe is het om er te wonen?)
Seattle/Washington
Philadelphia/Pennsylvania
Newark/New Jersey (Rutgers)
En wellicht is het voor anderen ook interessant om te weten hoe het is om in een bepaalde staat of stad te wonen. Zeker nu de greencards binnendruppelen, zal men misschien nadenken over waar ze terecht komen. Dus mocht iemand vragen hebben over hoe het is om in een bepaald deel van de USA te wonen, stel je vraag dan hier!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Hoe is het om te wonen in ... (deze staat/stad)
Ik heb alleen ervaring met George Mason. Mijn zus heeft daar haar undergraduate gedaan en wij wonen er maar een paar mijl vandaan. De campus is heel modern en ligt in een bosachtige omgeving. Het plaatsje Fairfax is een historisch (Coloniaal en Burgeroorlog) stadje met allerlei winkeltjes en restaurants. Het is een voorstad van Washington, maar heeft een gezellig centrumpje. Je zit ook dichtbij de metro, waar je met gemak een bus heen kunt nemen, dan ben je binnen het halve uur in de stad Washington. Noord-Virginia is interessant qua demografie. Dit is een heel internationaal gebied en ook de meeste Amerikanen hier zijn bereisd, veel werken voor de regering of zijn militairen. Daardoor kun je vrijwel alles, wat je maar wilt, krijgen, maar het is misschien niet, wat je je bij "Amerika" voorstelt. Ik vind het fantastisch om hier te wonen en mijn zus, die nu in noord Massachusetts woont, zou hier zo weer terug verhuizen. Dit gebied heeft enorm veel te bieden en van hieruit zijn de andere grote steden, de Appalachen en de zee makkelijk te bereiken. Einde Noord-Virginia commercial
.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Georgie
- Amerika-expert
Haha dank je Petra. Ja ik hoor van jou altijd zulke enthousiaste verhalen over (Noord) Virginia. Dat ik moet zeggen..het wekt wel mijn interesse. Het klinkt als een prettige plek.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
-
- Amerika-expert
Nou ik dan ook even over Chapel Hill.
Persoonlijk vind ik dit 1 van de mooiste regio's om te wonen. Wonen is inderdaad anders dan vakantie vieren. Denk dat we al veel gebieden hier in Amerika gezien hebben, maar de Raleigh Durham area springt er voor ons toch altijd uit. Er zijn allerhande voorzieningen binnen bereik, maar toch heeft het typische American way of life behouden. Het is moeilijk je vinger er op te leggen, maar denk dat het kleinschalige, meer persoonlijke, mij ontzettend aan spreekt. Niet dat UNC klein is dat zeker niet, maar het heeft zeker "personality". En UNC (en NC-State en Duke) leeft erg onder de bevolking en staan heel goed aangeschreven. En dan is er natuurlijk Franklin street waar je kunt genieten van restaurantjes en uitgaans gelegenheden.
En.... (maar dat is eigen belang) als je nou naar Chapel Hill komt, kunnen we eens een keertje afspreken om samen er op uit te gaan om te gaan fotograferen
Persoonlijk vind ik dit 1 van de mooiste regio's om te wonen. Wonen is inderdaad anders dan vakantie vieren. Denk dat we al veel gebieden hier in Amerika gezien hebben, maar de Raleigh Durham area springt er voor ons toch altijd uit. Er zijn allerhande voorzieningen binnen bereik, maar toch heeft het typische American way of life behouden. Het is moeilijk je vinger er op te leggen, maar denk dat het kleinschalige, meer persoonlijke, mij ontzettend aan spreekt. Niet dat UNC klein is dat zeker niet, maar het heeft zeker "personality". En UNC (en NC-State en Duke) leeft erg onder de bevolking en staan heel goed aangeschreven. En dan is er natuurlijk Franklin street waar je kunt genieten van restaurantjes en uitgaans gelegenheden.
En.... (maar dat is eigen belang) als je nou naar Chapel Hill komt, kunnen we eens een keertje afspreken om samen er op uit te gaan om te gaan fotograferen

- Georgie
- Amerika-expert
Ook jij bedankt, Petra
Ik vind het fijne aan NC dat ik er al eens geweest ben en het daardoor ken. Die triangle ben ik nooit geweest (alleen airport) maar ik vond NC erg indrukwekkend. Ook ken ik er wat mensen, wat wel prettig is om op iemand terug te kunnen vallen als dat zou moeten. Duke staat hoger aangeschreven dan Chapel Hill, maar heeft geen programma wat geschikt is voor mij 
En foto's maken? Goeie deal!

En foto's maken? Goeie deal!

- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Georgie, ik kan je heel erg veel over New York vertellen maar ik denk dat mensen die er zelf hebben gewoond dat beter kunnen. Voor mij zal het nog steeds een toeristisch beeld zijn van een week NYC, films en documentaires. Bennogr heeft in Brooklyn gewoond als ik me niet vergis en ik zelf vind de serie ''Max in the City'' de stad erg goed uitleggen, die raad ik je ten zeerste aan! New York komt op mij over als een stressvolle stad waar men ongelofelijk hard moet werken maar waar men ondertussen ook stukken relaxter is dan hier. Iets wat volgensmij in New York onmisbaar is is ambitie, maar die heb je volgensmij wel
En volgensmij is iedere New Yorker trots om er een te zijn!

En volgensmij is iedere New Yorker trots om er een te zijn!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
- Georgie
- Amerika-expert
Dank je Grandu. Hoe gaaf NY me ook lijkt, ik denk dat ik er liever niet zou willen wonen voor 6 jaar. Dat wordt me denk ik iets te veel. Het leven is er ook erg duur. Ik ben echt een stadsmens maar gek genoeg hou ik in Amerika juist meer van de natuur.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
De mooie combinatie en diversiteit die Amerika je biedtGeorgie schreef:Ik ben echt een stadsmens maar gek genoeg hou ik in Amerika juist meer van de natuur.

The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
---Mark Twain
---Mark Twain
Als je op waarbenjenu zoekt onder "Ithaca" vindt je wat ervaringsverhalen van mensen die naar Cornell gaan.
Cornell is een grote universiteit, mooi gelegen op een heuvel, en veel mooie oude gebouwen. Ik heb het idee dat je als je daar woont amper van de campus af hoeft te gaan als je niet wilt, het is een stadje op zich.
Ithaca is een mooi stadje, met een grote diversiteit aan mensen, en een populaire bumper sticker "Ithaca, 10 square miles surrounded by reality." Kunst en onderwijs staan hoog in het vaandel. Mensen vindt ik er vriendelijk. Je bent nooit ver van de natuur af. De stad is groen, en een door Audobon een tree city USA genoemd. In de stad liggen verschillende watervallen, en in de omgeving nog veel meer. Je kunt er heerlijk wandelen, en krijgt er stevige benen van het bergop lopen. Ik woon buitenaf, 10 mijl buiten Ithaca en lekker in the country, maar vindt het heerlijk dat we ook stadse dingen kunnen doen zoals naar theater gaan.
Nu iets wat het grote nadeel is voor velen: het is een lange en koude winter...
Cornell is een grote universiteit, mooi gelegen op een heuvel, en veel mooie oude gebouwen. Ik heb het idee dat je als je daar woont amper van de campus af hoeft te gaan als je niet wilt, het is een stadje op zich.
Ithaca is een mooi stadje, met een grote diversiteit aan mensen, en een populaire bumper sticker "Ithaca, 10 square miles surrounded by reality." Kunst en onderwijs staan hoog in het vaandel. Mensen vindt ik er vriendelijk. Je bent nooit ver van de natuur af. De stad is groen, en een door Audobon een tree city USA genoemd. In de stad liggen verschillende watervallen, en in de omgeving nog veel meer. Je kunt er heerlijk wandelen, en krijgt er stevige benen van het bergop lopen. Ik woon buitenaf, 10 mijl buiten Ithaca en lekker in the country, maar vindt het heerlijk dat we ook stadse dingen kunnen doen zoals naar theater gaan.
Nu iets wat het grote nadeel is voor velen: het is een lange en koude winter...
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- DixieChick
- Amerika-expert
Misschien moet je ook kijken naar de cost of living? Ik heb zelf in Austin gestudeerd, en ik ging daar bijna onderdoor aan de torenhoge huur die je daar moest betalen. Als buitenlandse PhD kom je niet altijd in aanmerking voor een TA of RA positie, en dan moet je dus alles zelf bekostigen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zou je eerst niet eens kijken of je wel ergens aangenomen kan worden? Het zijn nou niet de minste universiteiten waar jij het over hebt. Ik denk dat je al heel blij moet zijn als je op een van deze universiteiten een plaatsje kan bemachtigen en bovendien een hele grote zak met geld hebt om het te bekostigen
- Georgie
- Amerika-expert
Ja natuurlijk is dat handig. Zonder een toelating is het natuurlijk niet mogelijk. Maar omdat ik niet alleen voor een universiteit kies maar ook de omgeving/stad is het toch handig om te weten waar je voor kiest. Zeker omdat het gebruikelijk is om bij meerdere universiteiten toelating te doen.ned in MO schreef:Zou je eerst niet eens kijken of je wel ergens aangenomen kan worden? Het zijn nou niet de minste universiteiten waar jij het over hebt. Ik denk dat je al heel blij moet zijn als je op een van deze universiteiten een plaatsje kan bemachtigen en bovendien een hele grote zak met geld hebt om het te bekostigen
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat snap ik. Het is echter heel erg moeilijk om toegelaten te worden op de universiteiten waar jij naar toe wilt.
Je besluit namelijk niet gewoon even om naar Harvard te gaan om je moet wel zodanig brilliant zijn, de juiste connecties hebben en genoeg geld om je studie daar bijv te mogen doen.
Misschien ben jij wel zo een gelukkige maar die kans acht ik niet zo groot
Je besluit namelijk niet gewoon even om naar Harvard te gaan om je moet wel zodanig brilliant zijn, de juiste connecties hebben en genoeg geld om je studie daar bijv te mogen doen.
Misschien ben jij wel zo een gelukkige maar die kans acht ik niet zo groot
Zoals al eerder werd vermeld moet je ook kijken naar de andere kosten. Een apartementje in Nashville is waarschijnlijk goedkoper dan in NY of California. Vanderbilt is een een mooie centrale omgeving van de stad. Veel apartementen in de buurt. Dichtbij Centenial Park en droog
Iets wat niet voor heel Nashville geld.

rijocaer
- DixieChick
- Amerika-expert
Nou ja, dat vind ik wel erg negatief - je kent Georgie helemaal niet, en haar school prestaties ook niet. Ze zit momenteel op Cambridge, dus ze zal wel redelijk slim zijn...als ze het goed kan doen op de GRE of iets dergelijks, dan is er helemaal geen reden waarom ze geen kans zou maken op een plek daar.ned in MO schreef: Misschien ben jij wel zo een gelukkige maar die kans acht ik niet zo groot
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- goldenhills
- Amerika-expert
Ik woon en werk in de buurt van Stanford, maar heb er niet gestudeerd (wel collega's van me). Wat algemene dingen die mij zo te binnen schieten: De campus is redelijk ruim opgezet, losse gebouwen, veel platanen, fietspaden. Het centrum van Palo Alto is wel gezellig (University Ave), met eettentjes, bioscoop, boekwinkel, Apple Store,... Direct aan de campus ligt het sjieke Stanford Shopping Center (zeg maar van V&D tot en met Cartier). Rondom de campus staan de kantoren van de VC's (Venture Capitalists) en research centra van diverse high-tech bedrijven. Veel van de dagelijkse dingen zijn te fietsen en te lopen, en er is een treinstation waar je de trein naar San Francisco kunt pakken. In de heuvels vlakbij wordt veel gejogd, en (hobby)wielrennen wordt steeds populairder. De mensen in en rond Stanford / Palo Alto zijn een mix van studenten, university staff, Google / Facebook / HP / Intel geeks en dotcom entrepeneurs. Erg multi-cultureel, maar niet echt alle lagen van de bevolking. De hippie- / geitewollensokken-cultuur is niet zo sterk, daarvoor moet je meer richting Santa Cruz of San Francisco. Contact maken lijkt me niet zo'n probleem. Appartementen zijn duur... ($1000 p/m en hoger, zie craigslist.org) en huizen onbetaalbaar ($750k en hoger, zie trulia.com). Klimaat is redelijk aangenaam, met koele soms natte winters (zeker in een El Nino jaar zoals nu), lange warme lente/zomer/herfst, maar zelden benauwde hitte. 's Avonds koelt het vaak snel af, en het is natuurlijk relatief vroeg donker in de zomer. Er is vast nog meer over te vertellen, ask away!
- Georgie
- Amerika-expert
Exactly. Niets is onmogelijk, als je er zelf hard voor werkt. I'm a true believer of the American Dream. Natuurlijk betekent dat niet dat ik huppa zo aangenomen aan Harvard zou worden en nou heeft Harvard niet eens m'n eerste keuze qua programma (al heeft het wel een goed programma). Bij het kiezen van een universiteit kijk ik in eerste instantie naar het programma, dan naar de stad en woonomgeving (plus kosten natuurlijk) en dan naar de naam en ranking. Ik zit ook pas in de orientatiefase dus vind ik het zelf belangrijk om alle mogelijkheden open te houden. Zonder proberen en aanmelding natuurlijk sowieso geen toelating. You never know. (Alleen de GRE is wel lastig natuurlijk, maar ik ben nu zelf al bezig met statistiek voor m'n master thesis, dus hopelijk komt het wiskundige allemaal wel weer een beetje bovendrijven).DixieChick schreef:Nou ja, dat vind ik wel erg negatief - je kent Georgie helemaal niet, en haar school prestaties ook niet. Ze zit momenteel op Cambridge, dus ze zal wel redelijk slim zijn...als ze het goed kan doen op de GRE of iets dergelijks, dan is er helemaal geen reden waarom ze geen kans zou maken op een plek daar.ned in MO schreef: Misschien ben jij wel zo een gelukkige maar die kans acht ik niet zo groot
Goldenhills, dank je voor je uitgebreide informatie. Je forumnaam doet erg Californisch aan, heerlijk. Ik heb zelf in Marin gewoond maar ben nooit ten zuiden van SF geweest, dat zal toch wel weer net wat anders zijn. Het klinkt leuk wat je omschrijft.
Rijocaer, ik heb van een vriendin ook goede dingen over Vanderbilt gehoord. Op het eerste gezicht spreekt Nashville mij niet zo aan, maar who knows. Het klinkt wel goed moet ik zeggen.
- Bandido
- Amerika-expert
Georgie, heb je al eens gedacht aan Emory (www.emory.edu)? Ik ben niet helemaal bekend met het soort programma dat jij zoekt, maar zij zitten volgens mij wel min of meer in jouw richting. En het is een universiteit die heel goed bekend staat in de VS en beschikt bovendien over een hele mooie campus. Nog een voordeel is dat de cost of living hier in Atlanta een stuk lager uitvalt dan in het Noorden van de VS. Maar misschien had je er al aan gedacht natuurlijk.
"Keep Georgia On Your Mind"
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sorry hoor, ik ben helemaal niet negatief. Ik ben realistisch.
Ik vind het alleen erg over de top voorkomen als iemand zich hier profileert zo van hier heb je de top universiteiten en ik bepaal naar waar ik naartoe ga mede gebaseerd op de woonomstandigheden?
Als het je lukt dan chapeau natuurlijk. Gun iedereen het beste.
Ik vind het alleen erg over de top voorkomen als iemand zich hier profileert zo van hier heb je de top universiteiten en ik bepaal naar waar ik naartoe ga mede gebaseerd op de woonomstandigheden?
Als het je lukt dan chapeau natuurlijk. Gun iedereen het beste.
- Georgie
- Amerika-expert
Dank je Bandido, deze had ik nog niet gevonden. Emory biedt ook een goed PhD programma aan in Education Studies. Dank je wel voor de tip. Atlanta (en Georgia in het algemeen) lijkt me ook leuk om te wonen. Kan je er iets meer over vertellen?
Ned in MO: Natuurlijk snap ik wat je bedoelt, maar ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Ik zeg nergens dat ik zomaar binnen zou komen op deze universiteiten. Ik vraag me alleen af hoe het is om op bepaalde plekken te wonen. De States zijn zo groot dat daar nogal veel verschil in kan zitten. Toen ik toelating deed aan Oxford en Cambridge heb ik ook uitgebreid de pro's en con's van beide steden bekeken naast het programma wat ze aanbieden. Dat speelt voor mij gewoon een grote rol. Uiteindelijk zullen de universiteiten natuurlijk zelf bepalen of je wordt toegelaten, maar er is in mijn ogen niets mis mee om te orienteren op de verscheidenheid van de USA. Dat vind ik persoonlijk niet over de top, ik roep nergens dat ik wel toegelaten zal worden.
Ned in MO: Natuurlijk snap ik wat je bedoelt, maar ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Ik zeg nergens dat ik zomaar binnen zou komen op deze universiteiten. Ik vraag me alleen af hoe het is om op bepaalde plekken te wonen. De States zijn zo groot dat daar nogal veel verschil in kan zitten. Toen ik toelating deed aan Oxford en Cambridge heb ik ook uitgebreid de pro's en con's van beide steden bekeken naast het programma wat ze aanbieden. Dat speelt voor mij gewoon een grote rol. Uiteindelijk zullen de universiteiten natuurlijk zelf bepalen of je wordt toegelaten, maar er is in mijn ogen niets mis mee om te orienteren op de verscheidenheid van de USA. Dat vind ik persoonlijk niet over de top, ik roep nergens dat ik wel toegelaten zal worden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2149 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek