Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

3 VWO en naar Amerika?!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Crystal
Amerika-newbie

3 VWO en naar Amerika?!

Bericht door Crystal »

Hoi,

Ik ben dus Crystal, 15 jaar en zit op het moment op 2 VWO. (ben blijven zitten)
We gaan dus misschien volgend jaar in Spokane of daar rondom (coeur d'alene) wonen.

Het probleem is dus dat ik naar high school moet, en dus 2 hele niveau's omlaag moet?!
Daar heb ik dus helemaal geen zin in, aangezien ik toch wel 'gebruik' wil maken van mijn 'slimheid' (goh, wat klinkt dat zelfingenomen)
lMaar aagezien 3VWO gelijk staat aan VMBO afgerond, kan ik dan naar de school die na de high school komt? (weet niet welke school erna komt, college of univeristy ofzo?)

Dus. weet iemand hier misschien meer van?

Groetjes, Crystal
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: 3 VWO en naar Amerika?!

Bericht door Georgie »

Er staat hier een paar topics hieronder een uitgebreid topic over highschool, GPA's, vakken en niveau's. Daar zou ik je even inlezen, als ik jou was. Amerikaanse highschool is misschien wel heel anders dan een Nederlandse middelbare school, maar het idee dat het VMBO niveau is, is zwaar achterhaald. Immers, hoe zouden Amerikanen anders naar (toch wel echt goede) universiteiten kunnen? Je hebt op een highschool heel veel vakken op verschillende niveau's, en ook top niveau's zoals honors en AP. Dit staat uitgelegd in het andere topic.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Surf eens naar wat websites van high schools in je regio, en kijk dan eens naar het curriculum, dan krijg je een idee van de vakken, die hier en daar toch wel heel erg verschillen van wat je huidige pakket is.
Waarschijnlijk gaat men jou een soort 'ingangstesten' voor Engels en Wiskunde laten doen, om te kijken wat je niveau is. Zelden zal men iemand echt qua leeftijd naar beneden plaatsen, dus daar moet je je geen zorgen over maken.
Als je niveau Engels in hun ogen niet goed genoeg is om onmiddellijk op hun niveau mee te kunnen (gewoon 'ontspannings-Engels' is toch nog iets anders dan wiskunde volgen in het Engels of papers schrijven in die taal), dan is de kans groot dat je ESL (English as a Second Language) krijgt, tot je volledig bij bent.
Je kan ook altijd de guidance councellor contacteren van je toekomstige school (dat kan natuurlijk pas als je echt weer waar je gaat wonen). Want als jij graag verder wilt gaan studeren, dan is het belangrijk dat je voldoende credits hebt om toegelaten te worden tot je toekomstige studierichting. Mogelijk zal je dus, om die te behalen, nog hier en daar een summer course moeten doen. In ieder geval niets om je echt zorgen over te maken, je komt immers uit een beschaafd land dat geen slecht onderwijsniveau heeft. Maar onderschat je overzeese klasgenoten ook niet!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
magicalgin
Amerika-ontdekker

Bericht door magicalgin »

Hé gezellig ik ga ook, maar dan deze zomer en ik heb ook zo'n soort probleem. In mijn topic staat dus dan ook veel info: viewtopic.php?f=12&t=28356 .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer