Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Verhuizen naar Amerika

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Verhuizen naar Amerika

Bericht door Matjong »

Hoi allemaal! Mijn vrouw en ik zitten er over te denken naar Amerika te verhuizen. We hebben hierover tal van vragen, en zouden ook graag advies willen over welke plaatsen interessant zijn om te wonen. Eerst even wat achtergrond:

Momenteel wonen we in Nederland maar is ons werk volledig op de Amerikaanse markt georienteerd. We hebben een eigen bedrijf (online advertenties) en hebben onlangs een gesprek gehad met een VISA consultant (Buysse) over een business E visum. We kregen de indruk dat we eigenlijk zo goed als zeker een E visum kunnen krijgen als we de aanvraag zouden doen. Het komt er eigenlijk op neer dat we ons Nederlandse bedrijf omschakelen naar een Amerikaans bedrijf. De 150.000 dollar investering is meer een 'formaliteit', omdat we dat nu ook al makkelijk jaarlijks investeren. Amerikanen aan het werk helpen is eveneens geen probleem aangezien we op het moment al 5 Amerikanen voor ons hebben werken (op freelance basis, maar we willen ze graag in loondienst nemen).

Mijn vrouw en ik zijn er nog niet zeker van OF we willen verhuizen. De optie om in Nederland te blijven, en enkel een bedrijf in de VS op te richten is voor ons ook zeker een optie. De VS trekt ons wel enorm, we zijn er nu een dikke 4 maanden geweest (business & leisure) en hebben half Amerika doorgereisd en houden van het land, maar vrienden en familie zijn voor ons ook erg belangrijk. Met Nederland zelf hebben we erg weinig. We zijn net 2 maanden terug van een reis van 9 maanden en hebben op die trip Nederland eigenlijk nauwelijks gemist (integendeel zelfs, we hebben het niet zo op Nederland ;)). Wat voor ons echter heel sterk meespeelt is dat mijn vrouw net een maand zwanger is, en dat we een kind krijgen zo dolgraag willen delen met familie en vrienden. We wonen momenteel in een veel te klein huis (mini-mini appartementje in Amsterdam) en zouden, mochten we in NL blijven, zeker moeten verhuizen naar een groter huis met alle investeringen die daarbij komen kijken. Als we dat pad nemen hebben we het gevoel dat het emigreren naar Amerika een stuk lastiger gaat worden.

Om voor ons wat meer duidelijkheid te krijgen hebben we besloten een maand lang een aantal plekken in de VS te bezoeken. Om te bekijken welke plekken we interessant vonden hebben we de volgende criteria gebruikt:

* Goed klimaat voor het opstarten van een bedrijf (kosten office, kwaliteit internet, personeel, corporate taxes) > Dus waarschijnlijk in buurt van grote steden
* Graag een warm klimaat (na 6 maanden Thailand en Maleisie is alles koud) > Zuidelijk VS (Georgia, Viriginia is misschien ook wel aardig, misschien NC? Vanaf Washington DC wordt het misschien wel al iets te koud, we weten het eigenlijk niet zo goed...)
* Makkelijke verbinding naar Nederland, voor ons, maar ook voor mensen die naar ons willen komen > We willen dus graag aan de oostkust en dan met name de grote steden
* De ruimte, we wonen graag rustig maar in de buurt van de stad (suburbs dus denk ik)
* De kosten > Grote steden zijn vaak erg duur
* We zijn echt gek op de natuur en dan vooral bergen (meer dan cultuur)

Hieruit hebben we het volgende lijstje gemaakt waarbij de gekke situatie onstaat dat we GEEN van deze plaatsen ooit eerder hebben bezocht. We hebben half Amerika gezien, maar alleen zuid en mid-atlantic hebben we nooit eerder bezocht. We hebben uiteraard onze voorkeuren en redenen waarom deze plekken op ons lijstje zijn gekomen, maar die houden we graag voor ons om jullie gewoon jullie eerlijk mening eerst te horen. :D

* Atlanta (GA)
* Charlotte (NC)
* Charlottesville (VA)
* Baltimore (MD)
* Raleigh (NC)
* Washinton (DC)
* Richmond (VA)
* Cleveland (OH)

We hebben dit lijstje gemaakt op basis van dit forum, vele websites met onderzoeken, websites als findyourspot.com en zelfs de lonely planet ;). Uiteraard is het nogal maf een plek uit te zoeken op basis van enkel het internet. We hebben vast veel dingen verkeerd gelezen, verkeerd begrepen etc. We willen jullie graag vragen wat jullie denken van deze plekken gezien onze persoonlijke voorkeuren of op basis van jullie ervaring. We zouden het lijstje graag een stukje korter maken voordat we naar de VS gaan om deze plaatsen te bekijken. We hebben ongetwijfeld ook vast een hoop vragen de komende tijd en hopen die hier te kunnen stellen. :) Alvast bedankt als jullie willen helpen!!
Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
Bandido
Amerika-expert

Re: Verhuizen naar Amerika

Bericht door Bandido »

Lastig... Je kunt het natuurlijk echt pas goed zeggen als je er geweest bent en een indruk hebt van een bepaalde plaats. Als ik jullie was zou ik een shortlist van drie steden maken, en die vervolgens bezoeken. Pp basis van een aantal criteria die voor jullie van belang zijn.

Je kunt op internet informatie vinden over "harde" data als:

- huizenprijzen (en vergeet niet om hier ook naar bepaalde suburbs te kijken)
- loonkosten (van belang voor het aannemen van mensen)
- corporate taxes
- nabijheid van natuur
- infrastructuur (voor wat betreft het in de markt zetten van jullie product, maar ook het reizen binnen de VS en naar Europa)
- klimaat

Je kunt er nog onderwerpen aan toevoegen, dan wel verwijderen natuurlijk.

Ik kan jullie voor wat betreft Atlanta heel veel vertellen, en ik denk inderdaad dat dit voor wat jullie zoeken goed in dat plaatje past. Maar laat je eerst vooral leiden door de feiten en objectieve informatie.
"Keep Georgia On Your Mind"
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

We hebben inderdaad zulke lijstjes gemaakt en aan de hand daarvan het bovenstaande lijstje steden overgehouden. Bij sommige steden was het klimaat bijvoorbeeld beter en bij anderen de mogelijkheden voor ons bedrijf of de belastingen. Onze eerste lijstjes met steden waren een stuk langer ;) We zijn alleen erg benieuwd naar meer meningen van iedereen hier. Zo zijn we bijvoorbeeld heel benieuwd wat jij denkt van het starten van een business in Atlanta? We hoeven overigens geen product in de markt te zetten, alles gaat online. Wat wel relevant is is personeel, de kosten en goed internet. Atlanta willen we sowieso graag bezoeken.
Sten

Bericht door Sten »

Hoi Matjong

Ben zelf in 1994 een maand naar Cleveland - Ohio geweest. De natuur was heel mooi en groen (niet ongebruikelijk in Amerika :wink: ) en de mensen ontzettend aardig. De stad zelf vond ik minder en het klimaat is er in de winter ook niet al te best (heb ik gelezen dan). Ik kwam daar echter in september aan, en in Nederland had ik mijn winterjas al gekocht. :D Toen ik daar arriveerde, kon ik die meteen weer uittrekken, het was daar nog volop warm. Eindeloze blauwe luchten in die tijd. Als Nederlander ben je dat niet gewend, het duurde weken en de hemel bleef maar strak blauw. Veel meren, als daar jullie voorkeur naar uit gaat, zit je goed.
Ik denk wel te mogen stellen dat de city niet zoveel flair heeft als een aantal andere Amerikaanse steden... Op zakelijk gebied kan ik niets zeggen over Cleveland.

Succes!
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik ben een tijdje terug een week voor mijn werk in Cleveland geweest, en ik moet zeggen dat ik niet echt gecharmeerd was van de stad (de klant waar we bij waren gaf ook aan dat het niet de makkelijkste stad is om te wonen, of je zou al de suburbs in moeten duiken). Het is een stad met een gespleten karakter, vertelden ze: aan de ene kant proberen ze de vele slechte buurten om te vormen en lukt dat vrij aardig, aan de andere kant blijft de criminaliteit vrij hoog, en zal de stad altijd een wat "vuilere" aanblik houden door de zware (staal)industrie die langs de rivier ligt, even buiten het centrum. Ik vond er in ieder geval vrij weinig aan...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik wil niet veel zeggen maar cleveland OH is stervens koud in de winter
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

En je hebt inderdaad niet veel gezegd... :thumbup:

:mrgreen: :wink: :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Alhoewel ik je geen informatie kan geven over de steden die je opgesomd hebt wil ik je even laten weten dat het prettig is om zo'n topic als deze te lezen. Jullie hebben je al goed geinformeerd en voorbereid, dat is een verademing als je het vergelijkt met de topics die we hier op het forum al voorbij hebben zien komen als; 'wij willen graag in de VS wonen, kan dat?'

Ik wens jullie heel veel succes en ik zou zeggen; maak eens een rondtour langs deze gebieden en steden. Zelf zien is toch wel erg belangrijk om een gevoel te krijgen bij het gebied. Zo kan een stad op papier je droomstad zijn maar ik de praktijk niet zijn wat je ervan verwacht had.

Lees eens de blog van Petra/VS, zij woont in Virginia, nabij Washington DC, en heeft al veel geschreven over die stad en de rest van Virginia. Wellicht kan ze je zelfs een lijstje met posts van haar blog sturen waarin zij daarover geschreven heeft, zodat je wat sneller bij de betreffende informatie komt.
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Hoi, ja, ik had Cleveland er beter af kunnen halen. De reden dat het op ons lijstje staat is omdat 2 mensen die voor ons werken in de omgeving cleveland wonen, die dus direct op kantoor zouden kunnen komen, ons kunnen helpen met het opstarten van dingen etc. Dat maakt het vestigen in die omgeving een stuk eenvoudiger en interessanter. We hebben inderdaad ook gelezen dat het geen heel fijne stad is (we zouden er ook een stukje vandaan gaan zitten). Verder lijkt ons het klimaat verschrikkelijk, is de natuur er niet geweldig en zijn er geen rechtstreekse vluchten naar Nederland (en duur)... Waarschijnlijk willen we hier dus niet wonen, maar direct afschrijven wilden we het ook niet. :)
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Dank je RiverCola. We hebben inderdaad heel veel gelezen. Bijvoorbeeld alleen al over een stad als Atlanta hebben we alle 100 topics op dit emigratie forum gelezen, haha. :D Ook een aantal weblogs via het bloggers topic op dit forum. We hebben daarom ook zo onze voorkeuren, maar zijn toch echt heel benieuwd wat anderen hier misschien nog zullen toevoegen. :) Vandaag gaan we waarschijnlijk de tickets boeken en dan een week of 4 een aantal plekken bekijken. We starten waarschijnlijk in Atlanta, aangezien we daar het enthausiasts over zijn. Misschien komt het omdat Bandido zo'n fanatieke ambassadeur is, maar alles lijkt op zijn plek te vallen bij Atlanta. ;)
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Matjong schreef:We starten waarschijnlijk in Atlanta, aangezien we daar het enthausiasts over zijn. Misschien komt het omdat Bandido zo'n fanatieke ambassadeur is, maar alles lijkt op zijn plek te vallen bij Atlanta. ;)
Haha, nou dat valt wel mee, maar het is inderdaad wel een plek waar het relatief handig is om te beginnen. Ik ben er ook maar bij toeval terechtgekomen, maar het leven is hier wel goed. Een lekker klimaat (momenteel zelfs even iets te warm), betaalbare woningen, op minder dan een uur rijden zit je midden in de natuur, betaalbare salarissen, prima infrastructuur en doordat de drukste luchthaven ter wereld hier is, is het een ideale plaats om de VS te bereizen of om naar Europa te vliegen. En wat ik zelf prettig vind is dat je comfortabel en ruim kunt leven, maar toch alle geneugten van een grote stad dichtbij hebt.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik denk dat alle steden in je rijtje leuke steden zijn.
Zelf ken ik Cleveland niet en zou alleen Richmond niet tot mijn keuze vallen.
Voor mijn gevoel best veel industrie in die omgeving.
Verder veel leuke steden.

Wij wonen zelf nu 5 jaar in de Raleigh Durham area in NC en hebben het hier ontzettend naar ons zin.
Er is vrij hoog opgeleid personeel te vinden en de kwaliteit van leven is hoog.
Al heb je even buiten Raleigh en Cary toch het Southern living gevoel. Waarbij het allemaal even net wat langzamer gaat dan wij Nederlanders gewend zijn.
Verder is de omgeving ontzettend groen. Raleigh heeft dan als bijnaam city of Oaks.
Jordan lake, Falls lake, Umstead Park zijn prachtige natuur gebieden om te bezoeken.

Er zijn over het algemeen weinig files, wat wij dus echt een hele grote plus vinden, hier. Andere grote steden in Amerika hebben dat soms niet
en na al het file leed in Nederland waren we dat helemaal zat. Manlief is nu in 12 minuten op zijn werk.
Al zal dat voor jullie niet een heel belangrijk punt zijn als je een online bedrijf hebt. Maar op zaterdag middag besluiten om nog even te gaan shoppen, kan gewoon en sta je niet in een file om ergens te komen.

Huizen zijn hier goed betaalbaar en veel keuze op het moment.
Verder is de gezondheids zorg van hoge kwaliteit met o.a. Duke University en ziekenhuis.
Klimaat is erg prettig. Wel de jaargetijden, maar gematigde winters.
Al kan het 's nachts hier behoorlijk vriezen en overdag weer 18 graden zijn.
Dus wel erg fluctuerend, maar denk dat het bij de meeste steden op het lijstje zo zal zijn.
Vliegveld is hier vlak bij, maar geen rechtstreekse vluchten naar NL.
Wel een ruime keus aan vluchten en er is een compleet nieuwe terminal gebouwd onlangs.

Charlotte in NC is ook een leuke stad en zeker ook enorm groeiende. Ben daar al een aantal keren geweest en zeker ook een mooi gebied om te wonen.
Naar mijn gevoel minder groen dan Raleigh, maar zeker ook een prima plaats om je te vestigen.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Zal ik dan ook maar even mijn stadje aanprijzen? :wink:

Ik woon in Columbia, MD midden tussen Baltimore (0.5 uur) en DC (1 uur) in. We wonen hier nu iets meer dan een jaar en nog steeds kunnen we nog steeds niet geloven hoe onwijs mooi we hier wonen.

De stad is van tevoren gepland en daardoor ontzettend groen en vol fiets- en wandelpaden. De meeste buurten hebben hun eigen meer waar je op kan kanoen en vissen. Mijn achtertuin grenst bijv. aan een meer met ongeveer 3km omtrek en daardoor hebben we elke dag een tuin vol wilde dieren, bijv. herten, konijnen, eekhoorns, schildpadden, marmotten, slangen, roofvogels, chipmunks en ontzettend veel gewone vogels.

Er zijn veel stadsparken, maar ook de "grote" natuur is niet ver weg. Ik ben gek op wandelen en ik haal hier echt mijn hart op. Maryland heeft zoveel mooie parken, en verder zijn er een flink aantal nationale parken.

Veel straten in de stad lopen dood op een pleintje, dus er is maar weinig 'doorverkeer'. Kinderen kunnen zonder toezicht de straat op en het is gewoon lekker rustig. Verder zit je met een paar minuten weer bij een grote weg richting de winkels en andere voorzieninigen. Doordat de stad vantevoren uitgewerkt is, is het dichtbijzijnde zwembad/ sportclub/ tennisbaan/ whatever nooit ver weg.

De locatie is echt ideaal wat betreft familie in Nederland. Ik woon 15 minuten van BWI en verder zijn er nog 3 vliegvelden in Washington DC die we gebruiken. Je kan dus zowel rechtstreeks als goedkoper (keuze uit meerdere vliegvelden) vliegen.

Het weer hier is geweldig vergeleken met Nederland, maar in de winter ligt er soms ineens een flink pak sneeuw. Gelukkig schijnt de zon hier veel meer, dus een winterdip heb ik al jaren niet meer. Het regent hier vaak veel in korte tijd, in plaats van dagenlang bewolking met miezerregen. In de zomer wordt het ontzettend heet. Deze lente is het al een paar weken verschrikkelijke warm; de laatste paar dagen 30 graden en het is pas juni! Als je echt een warm klimaat wil zou ik eerder het zuidwesten aanraden.

Wat meer info: Columbia on Wikipedia
Afbeelding
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Persoonlijk zou ik ook rekening houden met -waar- je wilt wonen in de steden die jullie noemen. Wil je in hartje Atlanta wonen, dan is het een geweldige stad, alles is op loopafstand, er is veel te doen, je komt Bandido tegen :) , etc. Maar wil je liever een redelijke tuin, vrijstaand huis, etc., dan kom je in de suburbs terecht, en dan moet je meteen rekening houden met de gekte van het verkeer rondom the ATL die voor aardig wat vertraging kan zorgen. Dit geldt natuurlijk voor alle steden, maar ik zou daar weldegelijk goed naar kijken.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Inderdaad. Ik zou zelfs aanraden om nadat jullie besloten hebben in welk gebied jullie je willen vestigen voor een maand of twee iets te huren en dan pas een buurt uit te kiezen. Een huis (en een bedrijf) is echt een investering voor de lange termijn. Wij zijn bijna een half jaar op huizenjacht geweest binnen dit gebied en des te langer we zochten, des te kleiner het gebied waarbinnen we op zoek waren werd. :lol:

Ik heb eerst een paar maanden in Manassas Virginia gewoond en ik vond dat toenertijd echt geweldig. Het was zo groen, er was veel ruimte, het weer was lekker, de huizen en winkels typisch Amerikaans. Maar achteraf gezien was het eigenlijk niet zo'n fijne plaats om te wonen. Wanneer je hier als Nederlander voor het eerst komt is dat hele Amerikaanse natuurlijk prachtig, maar dat heb je waar je ook woont. Behalve dat het in Amerika ligt heeft Manassas bijv eigenlijk niet zo veel te bieden.

Daarna hebben we jarenlang in een stad 15 minuten hiervandaan gewoond, maar ook dat valt gewoon niet te vergelijken met waar we nu wonen. Het weer, het verkeer, de bezienswaardigheden, de vliegvelden, etc. is natuurlijk vergelijkbaar, maar verder is het een hele andere ervaring. Wanneer je een mooi gebied gevonden hebt trek er dan een paar weken elke dag met de auto op uit, totdat je de ideale buurt gevonden hebt.
Afbeelding
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Bedankt voor de tips allemaal, hier hebben we wat aan :) Ik hoop dat jullie nog meer posten over de steden van ons lijstje! Hoe meer hoe beter!

We hebben dus een trip gepland. Waarschijnlijk vertrekken we ergens komende maand en blijven dan 4 weken. 4 weken is niet veel, maar we hopen op zijn minst een regio te kunnen selecteren. We beginnen in Atlanta en rijden dan naar boven.

We zijn inderdaad van plan om eerst een poos te huren als we naar de VS gaan. Waarschijnlijk willen we wonen in de suburbs. Van dure appartementen in downtown hebben we in Amsterdam al genoeg gehad. Een vrijstaand huis met tuin in een wat rustiger gebied lijkt ons wel wat, zeker als we over een twee jaar een kleintje hebben rondhuppelen. :) Op onze trip willen we wel alvast een aantal buurten en huizen bekijken om een beetje een beeld te krijgen hoe we dan mogelijk zouden komen te wonen.

Wat ons op dit moment moeilijk lijkt is hoe we de dingen gaan zien van de plekken die voor ons relevant zijn. Enkel als een toerist de stad in gaan en wat highlights bezoeken zoals we altijd doen lijkt ons niet de juiste manier. Maar hoe dan wel? De gebieden zijn allemaal zo groot, en er zijn zoveel mogelijke wijken en plekken om te wonen en we hebben niet alleen te maken met het woonklimaat, maar ook het investeringsklimaat. Is er kantoorruimte en is het te betalen? Is er het juiste personeel te vinden? Zijn de internetverbindingen van goede kwaliteit (erg belangrijk en niet altijd vanzelfspreken in Amerika). Oftewel: Zo moeilijk om zulke keuzes te maken, zeker als je niemand kent om je op weg te helpen. :)
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Matjong schreef: * Makkelijke verbinding naar Nederland, voor ons, maar ook voor mensen die naar ons willen komen > We willen dus graag aan de oostkust en dan met name de grote steden
Een makkelijke verbinding naar Nederland hoeft niet te betekenen dat je aan de oostkust moet vestigen. Als je bijvoorbeeld in Minnesott NC woont heb je de Atlantische Oceaan in je voortuin, maar een reis van hier naar Amsterdam is een grotere onderneming dan van Los Angeles naar Amsterdam. Grote steden met goeie verbindingen naar NL en alleszins redelijk klimaat: San Fransisco CA, Los Angeles CA, Houston TX, Seattle WA, Las Vegas NV, Phoenix AZ.

Ik zou me dus niet al teveel blindstaren op een gebied, maar het hele land open gooien.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Uhhh Loek, je vergeet Denver, CO... :wink: :lol:

Onze website | Mijn blog
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

DixieChick schreef:Maar wil je liever een redelijke tuin, vrijstaand huis, etc., dan kom je in de suburbs terecht, en dan moet je meteen rekening houden met de gekte van het verkeer rondom the ATL die voor aardig wat vertraging kan zorgen. Dit geldt natuurlijk voor alle steden, maar ik zou daar weldegelijk goed naar kijken.
Het hangt er natuurlijk ook helemaal vanaf waar je wilt werken. Veel bedrijven in Atlanta zijn om die reden ook niet gevestigd in Downtown of Midtown, maar juist in suburbs als Alpharetta, Marietta of Duluth. En vergeleken met andere top 10 Metro gebieden valt Atlanta qua verkeersdrukte nog wel mee. Maar het is zeker waar dat je rekening moet houden met het verkeer hier, voor mij is dat zeer belangrijk en vandaar ook dat ik woon op 10 minuten loopafstand (!) van mijn werk. :wink:
Loek schreef:Als je bijvoorbeeld in Minnesott NC woont heb je de Atlantische Oceaan in je voortuin, maar een reis van hier naar Amsterdam is een grotere onderneming dan van Los Angeles naar Amsterdam.
Daarom staat Minnesott, NC ook niet op de shortlist. :wink: Steden als Seattle, LA of San Francisco voegen in vergelijking met Atlanta, DC of Charlotte wel degelijk zo'n vijf uur toe aan de vliegreis naar AMS en dat vind ik best veel. Natuurlijk: als je in de boondocks gaat zitten aan de Oostkust wordt de reis een stuk langer, maar dat is volgens mij niet de bedoeling van de TS. Ik zit zelf om die reden ook aan die kant van de VS. Begrijp me goed, ik vind de westkant mooi, maar het weegt wat mij betreft niet op tegen de voordelen van waar ik nu woon.
Loek schreef:Grote steden met goeie verbindingen naar NL en alleszins redelijk klimaat: Houston TX, Seattle WA, Las Vegas NV, Phoenix AZ.
Dit vind ik nou niet echt steden met een "redelijk" klimaat. Houston is zelfs nog vele malen vochtiger dan steden in "The South", Las Vegas en Phoenix zijn bloedheet en Seattle heeft meer bewolkte en druilerige dagen dan Nederland. Nou heeft elke plaats wel zo zijn voor en nadelen qua klimaat en het hangt ook af van ieders persoonlijke voorkeur, maar ikzelf hou erg van warmte en zon, maar ik vind het ook niet erg om een soort van "wintertje" te hebben. Maar het moet nou ook weer niet te lang duren. 8)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Nou weet je waarom ik Denver noemde... :lol: :mrgreen:

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer